Loading...
nl

Cyclussen

MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 8 '12

Als je met een dankbare blik naar de natuur kijkt, hoe perfect alles eigenlijk in elkaar over gaat... en hoe alles circuleert
denk aan een kersenboom, die zo'n beetje als eerst van alle fruitbomen in de bloesem staat.... als hij in de bloesem staat begin April...

straalt de boom gewoon een stukje uit van: kijk mij eens... helemaal wit, met prachtige bloemen waarmee ik naar de zon lach...
langzaam zullen dan de kleine witte blaadjes op de aarde vallen, terwijl ondertussen de bladeren groeien...
De bijen hebben het er maar druk mee... honing verzamelen en de stampers in de bloemen bestuiven...
Achter elke witte bloem kun je een klein kersje zien groeien,
Nog groen, en sterk...
Elke dag komt de zon energie brengen, en dat kun je zien aan de kersen... ze groeien best snel...
Ze zullen snel een kleurtje krijgen... variërend van licht rood tot diep paars/magenta/ rood...
Nadat dit is volgroeit, begint de boom langzaam aan terugweg
~~~~~~
De groene kleur van bladeren is afkomstig van Chlorophyl, de stof in de bladeren die verantwoordelijk is voor de fotosynthese.
Doordat het zowel blauw als rood licht absorbeert en het groene licht reflecteert zorgt het voor de groene kleur van de bladeren.
Bladgroen is echter geen stabiele stof en moet voortdurend opnieuw aangemaakt worden door de plant.
In de herfst ontstaat een kurklaagje tussen het blad en de stengel van de boom dat ervoor zorgt dat ze geen stoffen meer in en uit het blad kunnen.
Het Chlorophyl wordt nu niet meer vernieuwd waardoor de groene kleur verdwijnt (dit begint meestal aan de rand van het blad)
zodat andere pigmenten die in het blad aanwezig zijn zichtbaar worden.
~~~~ ~
Tussen de ~~~~ bron: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1539

op een gegeven moment is dit verharde stukje helemaal uitgedroogd
en laat het blaadje los bij de eerste de beste wind... tot alle blaadjes gevallen zijn is de boom zich aan het beschermen tegen de kou van de winter....
Ik de winter werkt de boom binnen, zegmaar...
Intern is de boom zich al weer klaar aan het maken voor de lente en begint het hele proces weer opnieuw...

^^ als je dit bewust kan worden, dan ben je goed bezig...
Het is, je doet er niets aan, want het draait door...
De meeste mensen hebben er geen tijd voor, of wel tijd maar zien het nut er niet van in...
Toch kun je dit voorbeeld van de kersenboom aan alle "levende" wezens op de aarde koppelen...
Alles heeft een eigen cyclus...
Volgens mijn draaien we daar allemaal in mee, of je nu wil of niet...
Sommige mensen die zoeken een manier om maar niet mee te hoeven draaien... en gaan op deze manier de strijd aan met zichzelf...
Daar gaat een heleboel tijd in zitten, en lopen op een gegeven moment gewoon letterlijk vast...
Dit is dus eigenlijk de boodschap dat je te ver een zijweg in bent gegaan...
De emoties van de mens worden grotendeels bepaald door de keuzes die je maakt...
alle levende wezens op de aarde kunnen daar een rol in spelen, ook de wezens aan gene zijde hebben hier een aandeel in...
( ook planten, bloemen en bomen)
Zoals de Maya's al duidelijk aanduiden, bestaat alles uit circulatie... (cyclussen)
Alles draait de zelfde richting op...
(met de klok mee)
Daarin is het een kwestie van komen en gaan...
Ook al is het soms niet eens zichtbaar ( denk aan een dierbare die aan gene zijde is)
Het circuleren gaat door,
Op een gegeven moment zullen de gene die zijn overleden, opnieuw incarnen...
Sommige mogen daarin iemand "gidsen"... wat ik persoonlijk ook een manier van incarneren vind,
Alleen met 1 voet in het leven en 1 voet in het hiernumaals
Een prachtige taak vind ik!
Eigenlijk is de wereld prachtig, hoe het inelkaar overgaat
Ik geloof wel in een soort van paradijs...
Alleen is deze op de aarde...
De mensen zullen deze taak op zich moeten nemen...
Want de mens is nu eenmaal het dominantste
Ze willen graag de touwtjes in handen nemen...
Zorgen voor alles wat groeit en bloeit...
Waarom zoveel oorlog, zoveel strijd
Mensen: we hebben wel wat beters te doen dacht ik zo wink

groetjes moonflowertje wink
Delen:
Novi
Novi jun 3 '12
Zo waar moonflowertje.
En ook erg mooi!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 4 '12
Bedankt, Novi

groetjes moonflowertje wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki