Loading...
nl

enge waarneming...

kjeld
kjeld mei 1 '12
al verklaar je me gek ik weet wat ik ervaar...
het zit zo , ik sliep half , ik voelde een vage aanwezigheid in men buurt...
ik kreeg op een gegeven moment zo'n koude rilling over men hele lijf dat ik men ogen wijd open strekte...
ik kon niet bewegen en voelde iets me stevig op men borstkas drukken met een luttele seconde een onduidelijk maar eng misvormde schim in men ogen kijken...
na een paar pogingen tot roepen wat niet lukte, kwam er uiteindelijk tog geluid uit men keel waardoor men zus kwam kijken, daarna was alles weg en slaap ik niet meer ... kan iemand me helpen ... ik smeek het..........
Delen:
admin
admin mei 2 '12
Hoi Kjeld,

Wat herkenbaar! Dit heb ik ook meegemaakt en wist ook niet hoe ik "ze" weg kon krijgen en weer gewoon kon slapen.

Ik ben toen bij een zeer goed medium geweest die mij van mijn angst heeft afgeholpen. Zij is helaas overleden maar ik kan je wel zeggen wat zij zei en waarmee ze me geholpen heeft.

JIJ moet het niet toelaten! Dat je angst hebt is logisch, want het is iets nieuws en je schrok heel erg. Dit betekent NIET dat je angst moet houden! Je weet nu dat er ook mensen rond "lopen" boven die zich vervelen. Dat is prima maar JOU moeten ze met rust laten en jij moet dus NIET meer accepteren dat ze je lastig gaan vallen. Iedere keer als je weer bang wordt, bang om naar bed te gaan, bang om in slaap te vallen, bang bij ieder geluidje .... zet je eigenlijk jouw deur op een kier want je gaat ervan uit dàt ze je kunnen lastig vallen. Vergelijk het met je huisdeur op een kier zetten. Als je niet wilt dat iemand je huis binnen komt doe je de deur op slot. Als er dan toch iemand, ongevraagd binnen komt dan zeg je dat hij/zij weg moet gaan. Als ze je lastig gaan vallen in je eigen huis (ik spreek nu over de èchte wereld) dan jaag je ze eruit en vraagt hulp aan de buurman of een goede vriend om ze uit je huis te krijgen. Eerste vereiste is je deur dicht doen ... in het echte leven.

Maar ook in het spirituele leven. Je deur dicht doen. Hoe doe je dat was mijn vraag toen? "gewoon, zeggen dat je niemand toelaat en met rust gelaten wilt worden als je er niet om gevraagd hebt" Deur dicht houden, gewoon zeggen dat je het niet wilt. Bij iedere keer dat je angst hebt, ga je ervan uit dat de kans bestaat dat ..... NEEEEEE, die kans is er NIET, want jij houdt je deur dicht, jíj wilt niet dat er iemand komt.

Als er toch iemand komt ... zou kunnen want ze hebben nu ontdekt dat er wat te doen valt .... dan zeg je dat ze weg moeten gaan, op moeten rotten, weet ik wat je zegt maar jíj wilt ze niet. Vraag ook aan je (buurman/vriend) dus GIDS om je te helpen. Dat je met rust gelaten wilt worden of hij/zij je wil helpen. Of hij er nog een paar goeie vrienden van boven bij wil halen om te helpen dat "ze" weg gaan en dat je niet meer lastig gevallen wordt.

Dit is een leerproces, hoe eng het ook is je kan het omarmen. Blijkbaar ga jij er iets mee doen met het spirituele wereldje. Hiermee kan je oefenen en leren dat jij de baas bent! Jij en jij alleen bepaalt wie er contact met je krijgt. Jij bent de baas!

Dit duurde bij mij een paar weken ... sleep... maar ja, toen waren ze weg.

Heel veel sterkte!

Sarah

p.s.: ik ging ook wierook branden en een zwarte toermalijn op mijn slaapkamer en een paar in de rest van het huis neerleggen.Maar die tip gaf dat medium dus niet, was mijn eigen angst. Angst is dus iets wat je niet hoeft te hebben. Het overviel je toen. Nu kan je langzaam leren dat je het zélf in de hand hebt!
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 2 '12
Hoi Kjeld,

Wat veel mensen niet weten is dat niet alles wat je om je heen voelt een 'entiteit' is. Vanuit mijn studie tot holisitsch therapeut heb ik geleerd en ervaren dat de dingen die je buiten jezelf ervaart, delen van jouzelf zijn die om aandacht vragen; zoals een deelpersoonlijkheid, of een deel (angst) in jouzelf. Het kan zijn dat dat wordt ervaren als 'er is een enititeit in mijn omgeving die mij bang maakt', maar vaker nog zegt dit iets over jouzelf; Ofwel dus een deel van jezelf dat je buiten jezelf ervaart, Ofwel wel een enititeit die op jouw (angst)deel is aangehaakt. Twee opties om even te onderzoeken;)

Mijn advies is dan ook om 'die schim' te vragen wie die is en waar die voor staat, en of dat een deel is van jezelf (angst dat op je hart drukt) dat om aandacht vraagt.
Het is namelijk wel opvallend; een 'schim' (iets wat niet zichtbaar is) wat op jouw 'hart' drukt. Wat is jouw grootste angst? En waarom is dat bedrukkend op jouw hart? En kun je dat plaatsen? En waarom kun je jezelf vervolgens niet meer uiten (keel die dicht zit). Dit komt op mij over als een diep stuk in jezelf dat aangeraakt wordt. Het is trouwens ook de tijd waarin mensen in hun slaap van alles tegenkomen, boodschappen uit hun onderbewuste of via hun gids, om dingen uit te werken...dus vind je berichtje niet heel gek;).
Wat je zelf zou kunnen doen, is op het moment dat je die 'schim' ziet, om een 'hulpbron' te vragen bij jou te komen; en dan bij voorkeur de energie vragen van een persoon in jou leven die jou helemaal accepteert, die constant is in tijd, of anders een krachtdier (net wat in je opkomt), of een engel/gids (als dat goed voelt). Dan kun je met die hulpbron samen kijken naar de schim om daarmee contact te maken; dan kun je aan de schim aangeven: 'ik zie je, ik hoor je, waar sta jij voor'; dan geef je aan dat je het deel omarmt en dan kan het zichzelf ook zichtbaar maken, want nu maakt jouw onderbewustzijn er een groot eng monster van:P, maar dat is het wss niet;)

Ieder geval als het dus een deel is van jouzelf, zou ik zeggen dat het tijd is om dat deel 'te zien' en 'uit te werken'. Ik zou je dan aanraden een regressie te doen op Ananta Begeleiding (soest) om dat stuk in jezelf uit te werken en te integreren;). Dat kan heel bevrijdend zijn kan ik zeggen uit eigen ervaring;)


grtjs, l'arbe de vie

admin
admin mei 2 '12
Zo zie je Kjeld, verschillende adviezen. Zèlf zou ik NOOIT contact met de (al-dan-niet) entiteit zoeken! Stel dat het een deel van jezelf is dat je bang maakt zou het natuurlijk niet erg zijn. Stel dat het wel een entiteit is dan ben je daar nog lang niet klaar voor.

Ik kan niet in jouw leven kijken Kjeld en heb echt alle respect voor de mening van Arbe de vie maar wat ik weet van mijn ervaring is dat het me geholpen heeft te doen wat ik deed. Ik zag ook goeie mensen, mijn gidsen, maar dus ook mensen die ik niet aan mijn bed wilde. Zij drukten me in het matras, ik kon ook niets doen, werd zowat gestikt door wat ze bij me uitspookten. De klappen, de stoten, het bespringen..... De zwarte toermalijn is binnen een week gebarsten; gewoon, finaal door 2-en. Toen ik het naar de winkel terug bracht zeiden ze dat het flink gewerkt had en nu kapot was ...

Nogmaals Kjeld, ik hoop dat je snel een oplossing vindt zodat je weer kan slapen. Of het nu op de ene manier gaat of de andere of weer een andere. Sterkte en wijsheid!

Groetjes, Sarah
Novi
Novi mei 2 '12
Hallo Kjeld,

Herkenbare ervaring die je omschrijft. Voor mij hielp het heel erg om aan de angst te werken. Toen ik het niet meer eng vond, werd het ' gewoon' irritant. Ik was nog wel een kind toen.
Lees hier ergens dat ik toen toch nog eens schrok, en kei hard begon te schreeuwen. Ik was zo boos! Het hielp wel.

Soms vind ik het nog wel eens eng, als iemand zegt van, ik zie zo en zo een entiteit bij je huis/ouders/vulmaarin... Alleen dit is niet meer noemens waardig. Het zijn ook veelal vastzittende zielen hoe ik het nu ervaar. Niks meer zoals ik het toen als klein kind ervaardde.

Uiteraard kan het zijn wat l'arbe de vie zegt. Dit heb ik ook al vaker gehoord. Ik zou ook niet ermee gaan communiceren. Dat zou ik doen als je er relaxed mee bent en steun van je gidsen ervaart.

Liefs
Novi

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki