Loading...
nl

Herhalende dromen / thema's in je droom

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 25 '12
Wat betekend het als je vaak over hetzelfde droomt of steeds een bepaald voorwerp tegenkomt in je droom?

Wanneer je heel vaak dezelfde gebeurtenis of voorwerp in je dromen terugkeren is dit een belangrijk patroon, waar jij je aandacht op mag richten. Je onderbewustzijn maakt je attent op een patroon in je eigen leven, dat je mag gaan doorbreken. Zeker als het een bepaald voorwerp betreft, heeft dit voorwerp alles te maken met het patroon waar je op dat moment inzit. Wat zegt dit voorwerp over dit patroon, is dan de vraag die je jezelf kunt stellen.

Kijk naar je eigen leven en probeer het patroon vanuit je droom, te herkennen in je eigen leven. Waar mag je iets gaan veranderen? Hoe kun je dit patroon doorbreken? Zijn er situaties waarin dit patroon naar voren komt?

Als je bijvoorbeeld steeds droomt dat je moet vluchten, waar in je leven zit je dan vast, waar je uit mag stappen? Vluchten geeft namelijk de boodschap dat je ergens vandaan wilt, omdat je de plek waar je nu bent niet fijn vindt.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '12
laugh
Ik droom best vaak over dat ik met mijn moeder aan het verhuizen ben...
Naja... zij doet niets, en ik ben me uit de naad aan het werken om haar spulletjes netjes van a naar b te krijgen...

en ook droom ik vaak over dat ik mijn fototoestel ben vergeten, of de batterij is leeg, hij gaat kapot, of valt uit elkaar...
Het grappige is dat ik ook een keer droomde dat mijn foto toestel weer heel was, terwijl in werkelijkheid het toestel nog steeds kapot was smirk

hehe
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '12
Het gaat ook om de symbolen (wat betekenen die... dat is ook verschillend per persoon...)

1 droom die me een duidelijke boodschap gaf, was toen ik droomde dat ik met mijn kater (shanky) naar de dierenarts ging die constateerde dat zijn pootje was gebroken...
3 dagen later werd hij aangereden door een auto, en was op slag dood frown(achteraf wist ik: pootje is contact (tast) iets vasthouden) en het was gebroken...
Het contact met Shanky zou dus breken...
Ik ben echt een tijd van slag geweest, omdat als ik wat meer aandacht besteed aan die droom, was he misschien niet gebeurd...
mijn gids heeft me uitgelegt dat het meer ging om een mededeling... om me een beetje voor te bereiden...
Hij werd gewoon terug geroepen... omdat zijn taak of doel klaar was hier?

( een jaar later zat ineens een replica van Shanky in de keuken te eten... ik weet gewoon zeker dat het een zoontje van hem is...)
Ook had ik 2 maanden (ongeveer) na zijn overlijden... zijn geestje mogen zien... ik opende de de deur naar de kamer, en hij rende me tegemoet,net voor mijn benen langs de gang in...
mijn vriend keek naar me, en ik was ff verbouwereerd...
Mijn vriend zag hem niet, helaas smile

groetjes moonflowertje smile
Novi
Novi mei 1 '12
Hej hier is dat fototoestel weer in je droom !

Lijkt me mooi dat jou Shanky nog even terug kwam...

Vroeger droomde ik inderdaad heel vaak hetzelfde. Dan keek ik er wel naar uit om lekker te gaan vliegen over het huis en in huis. Vooral over de trappen, dat vond ik vooral leuk.

Ik heb een paar jaar terug tijdje gedroomd over een tennisbal.
Die heeft van die witte lijnen erop die lopen rond he. Maar dat kan je niet in 1 oogopslag zien omdat je maar op 1 moment tegen 1 kant van die bal aan kijkt. In mijn droom rolde die bal zo langzaam en dan keek ik zo naar de witte lijn hoe die zich verplaatste over de bal.
marlies13
marlies13 jul 17 '12
Oke, ik krijg serieus nu hardkloppingen omdat ik aan myn droom denk... Die naar myn idee nergens op slaat! Maar elke x zooo bang ben als k wakker word en nu zelfs als k er aan denk..

Heb deze droom volgens my rond me 14de "gekregen" n heb hem soms nog steeds (nu 22)

Komt die:
Ben in onze oude woonkamer en zit op onze blauwe bank. De kamer is voor me gevoel heeeel groot en in de kamer is een MEGA ballon.... Klinkt raar n freaky maar kwil nu eindelyk is weten wat dit betekend. Heb die droom al zoo lang dat het wel iets moet betekenen kom r zelf alleen niet achter wat??? Pleas help
marlies13
marlies13 jul 26 '12
Niemand? Haha vind k ook niet gek
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '12
Ik had het niet gezien, maar de blauwe bank staat voor jouw mogelijkheid om dingen te uiten. Alleen jij voelt je heel klein. Dit voelt dus aan als een innerlijk kind stuk. Wat voor een kleur heeft de ballon? Want dat is iets wat jou intimideert. Iets dat jouw klein maakt.
marlies13
marlies13 jul 27 '12
Dat is verschillend meestal wit/geel
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '12
Geel staat voor het thema, macht en onmacht, dus waarschijnlijk is daar iets wat jou zo erg intimideert dat je je helemaal klein voelt. Je zou hier eens een regressie sessie op kunnen doen, om te achterhalen waar dit voor staat.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki