<<<¤<<O>><¤><<O>><¤><<O>><¤><<O>><¤><<O>><¤><<O>>¤>>>
Datum: Vrijdag 27 april 2012 09:50
Persoonskaart: ( wat voor persoon heb ik tegenover me? )
Sonja1968 (Het Oordeel) nr20 Pluto
Sonja ik heb voor jou de tarotkaarten geraadpleegd...
Ik draaide "het Oordeel" om toen ik vroeg: wat voor persoon is Sonja?
Wat kan duiden op dat je als persoon al heel wat heb meegemaakt in het leven...
Maar ook dat deze jou ontzettend wijzer hebben gemaakt...
(door schade en schande word je wijs)
De kaart staat symbool voor Herstel, Karma, en Wedergeboorte
Pluto is daarbij de heersende planeet...
>><¤><<
De vraag:
Zou er iemand de kaarten willen leggen voor mij?
Ik zit nogal in een moeilijke periode met mezelf en maak me zorgen om mijn kinderen.
>><¤><<
Wat vertellen de kaarten over het verleden
Verleden- Gematigdheid (nr 14) Heersend teken: Sagittarius
Je hebt in het verleden ontzettend moeten afzien, van allerlei dingen die je graag had gewillen in het leven
Spirituele sereniteit is de hoogste gave die door de engel van Gematigdheid wordt geschonken.
Er zijn dingen gebeurt in het verleden die misschien voor jou, onbegrijpelijk zijn, maar dat zit je niet dwars.
Je hebt vooruitgang geboekt, en heb in gezien dat alles komt zoals het komt...
en ben bewust dat je nog steeds het hoofd boven water hebt weten te houden.
Misschien wel juist voor je kinderen
In het verleden ben je vooral tot groepen aangetrokken en brengt graag tijd door met mensen
die jou intellectueel stimuleren.
De verenigende energieën van Gematigdheid moeten in een bredere context worden gezien.
Misschien is het zo dat je nog niet zo lang geleden ineens in een nieuwe kring van vrienden of collega's bent gekomen.
Geestelijke stimulans hoort bij deze kaart, de verbinding met Sagittarius betekent dat intuïtie hierbij belangrijk is.
Je wordt momenteel aangetrokken door filosofie en religie, omdat je wilt worden ingewijd in een wijdere wereld.
Wat vertellen de kaarten over de jou situatie?
Heden-De Wereld (nr 21) Heersende planeet, Pluto
Je bent op de een of andere manier weer met beide benen op de grond gezet...
De Wereld schenkt u een bijzondere gave.
Zoals de Zot bent u door één draaiing in de spiraal van de reis van de tarot heen gekomen en aangekomen bij
zowel het einde als het begin.
U bent klaar voor een nieuwe levenscyclus waarin u uw verworvenheden kunt koesteren
en verder tot wasdom kunt laten komen.
De Wereld is ook wel het Grote Fortuin genoemd, waardoor een verbinding met het Rad van Fortuin ontstaat.
Het grote verschil tussen beide kaarten is controle, een voornaam kenmerk van de planeet van de Wereld, Saturnus.
U hebt nu een ongekend vermogen tot uitbreiding en ontwikkeling, maar alles moet goed gegrond zijn in de realiteit.
De Wereld staat voor een soort overgangsrite, de succesvolle afsluiting van een lange fase die
u met plezier achter u laat en een nieuw begin.
Het is geen plotselinge wending, maar vertegenwoordigt een natuurlijke ontplooiing van
het grotere patroon waar jouw bestaan op steunt... Jou en jou kinderen
Wat brengt de toekomst ..... volgens de kaarten
Toekomst-Rad van Fortuin (nr 10) Heersend planeet: Jupiter
Het Rad van Fortuin symboliseert de cyclische aard van het lot, het fortuin en de tijd.
Tijdens de wenteling komt het rad door vier delen, die elk worden geassocieerd met een symbolisch wezen.
Deze wezens vertegenwoordigen de elementen en de vier vaste tekens van de dierenriem:
de Leeuw van vuur; de Stier van aarde, de Adelaar van water en de Engel van lucht.
Met Jupiter; de brenger van geluk, als heerser staat deze kaart in relatie tot de cyclus van voorbereiding,
groei en oogst.
Het is een goede tijd om plannen te maken, te dromen en een paar risico's te nemen.
Het geluk is nu aan jou kant, dus maak er gebruik van en laat de sleur los.
Deze kaart symboliseerd dat het geluk je zal toelachen, maar... je zal dit wel zelf naar je toe moeten trekken...
om dit ook werkelijkheid te laten worden.
Verrassingen en toevalligheden waar je geen controle over hebt, kunnen ook een rol spelen.
Je vermogen om op toevallige wijze bijzondere ontdekkingen te doen is van groot belang.
De betekenis van de gebeurtenissen begrijpt je waarschijnlijk pas achteraf.
Het Rad luidt echter altijd een nieuwe fase in.
Verbintenissen die je nu aangaat zullen in de toekomst waarschijnlijk belangrijk zijn op zowel
professioneel als persoonlijk gebied.
Probeer niet te veel controle te hebben over de gebeurtenissen. Laat het maar op je afkomen...
Probeer gewoon te genieten.
Wat me opvalt in jou legging, Sonja is dat er 2 x het rad van fortuin ligt
( De wereld wordt eigenlijk in de tarot "het grote rad van fortuin" genoemd)
Ik hoop dat je er wat aan hebt?
groetjes Moonflowertje
Om de kaarten-betekenissen uit te kunnen leggen heb ik
http://www.orakels.org/php/ geraadpleegd...