Loading...
nl

[gedicht] soms

Incripted
Incripted dec 15 '06
Soms krijg je last van je omgeving
en loop je tegen stenen muren op
vervelende dingen stapelen zich
gevoelens van zwakte, de wereld op z'n kop

geconfronteerd met het verleden
waar nog van alles speelt
op dit moment snijdend als kou
irritant opgestapeld als laagjes oude eelt

ik probeer te bedenken
hoe het zover is gekomen
het is nog steeds niet duidelijk
't blijft mij achtervolgen in mijn dromen

het leven is soms meedogenloos
je weet niet met je verdriet om te gaan
maar na alles op een rijtje te hebben gezet
voel je je sterker in je schoenen staan

en al lukt het vandaag niet
morgen is er weer een dag
dan lost het zich vanzelf op
het geluk komt terug
uiteindelijk ga je overstag
Delen:
Bertilla
Bertilla dec 15 '06
Heel mooi gedicht. Heb je het zelf geschreven?
Op de zwakste momenten in ons leven zijn wij vaak tot de mooiste creaties in staat, vindt je niet?

Lieve groet,
Bertilla
Ayasha
Ayasha dec 15 '06
Neen Bertilla, de mens is altijd in staat tot mooie creaties. Alleen slechts 10% van alle mensen doen zich de moeite om zich bezig te houden met creatieve dingen. Het menselijk lichaam en brein is een prachtig iets, iets wat volledig onder jou controle staat en niemand doet er wat mee.
Het heeft niet te maken met zwakke of sterkte momenten in ons leven, maar met wat we doen met onze 'tijd' :)
Thomas A
Thomas A dec 15 '06
Bertilla; zoals dat voor jou is werkt dat ook bij mij in elk geval zijn de meest bewogen momenten, ook de meest drijvende creatieve, wat dichten bijvoorbeeld be-treft. Emotie stuurt ook een energie aan omdat je dan erg goed bij je gevoel komt.
Toch er zijn dichters en schrijvers die heel evenwichtig zijn en schrijven zonder "vlak" te worden.
Maar ik heb 37 jaar met kunst gewerkt (sieraden, schilderijen) en vele kunstenaars als bekenden en vrienden maar geen van alle is permanent geinspireerd en productief, slechts een enkeling ervan.

Thomas
Incripted
Incripted dec 16 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Neen Bertilla, de mens is altijd in staat tot mooie creaties. Alleen slechts 10% van alle mensen doen zich de moeite om zich bezig te houden met creatieve dingen. Het menselijk lichaam en brein is een prachtig iets, iets wat volledig onder jou controle staat en niemand doet er wat mee.
Het heeft niet te maken met zwakke of sterkte momenten in ons leven, maar met wat we doen met onze 'tijd' :)
maar toch is een onderschijding van deze momenten nodig om ons een deugddoend leven te geven.

ps: dit gedicht heb ik gepost voor jou kath.
er staan dingen in die bij jou wel iets kunnen teweeg brengen.
Ayasha
Ayasha dec 16 '06
Incripted; tuurlijk heb je die nodig, net zoals je haat gevoeld moet hebben om liefde te geven, heb je verdriet nodig om gelukkig te zijn.. :)
En bedankt... :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '06
Heel mooi gedicht. Hoop kan iets zijn dat mensen leven houdt.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki