Loading...
nl

Nog enkele plaatsen vrij voor trainersopleiding

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 2 '12
Hoi Allemaal,

In april ga ik starten met een trainersopleiding waarin het energetisch werken met groepen, centraal staat. In deze opleiding ga ik vooral mijn stralen-workshop verder vormgeven en uitbreiden. Nu wil het toeval dat er voor de April groep nog enkele plaatsen vrij zijn. Het lijkt me daarom erg leuk als jullie hier ook interesse in hebben, en eventueel zouden willen meedoen met de April groep.

Deze opleiding is bij Ananta in Soest en heb ik hele goede ervaringen mee waar ik zelf mijn opleiding tot therapeut volg.

Dit is het programma:
Deze opleiding is bedoelt voor hen, die de kwaliteiten en talenten om kennis over te dragen in zich hebben en daarnaast plezier en passie ontlenen in het werken met groepen en groepsprocessen. Er zijn vier verschillende stromingen binnen deze training die aan de orde komen; didactiek, communicatie, energetische processen en lichaamsbewustzijn.

Didactiek
Hoe draag je kennis op een goede didactische manier over. Verschillende manieren van leren en leerstijlen. Inzetten van humor. Hoe geef je een training vorm; opzetten van eigen trainingen en trainersmateriaal schrijven. Waar dient een goede training aan te voldoen. Afwisseling brengen in het aangereikte programma of lesstof. Balans tussen theoretische kennis en praktische vaardigheden.

Communicatie;
Helder waarnemen en observeren; communicatie op alle niveaus, presentatie en luisteren. Verhalen vertellen op een dusdanige manier dat je blijft boeien. Gebruik van de intonatie van je stem en hoe je taal kunt inzetten. Handvaten bij de vele zeer uiteenlopende zaken die je binnen groepsprocessen kunt tegenkomen. Durven pakken wat er komt en daar creatief mee spelen. Hoe ga je de diepte in met een groep. Geweldloos communiceren. Durven confronteren en confrontaties durven aangaan.

Energetische processen;
Groepsdynamische processen en energetische begeleiding van groepen. Onderstromen in de energie, ondersteuning en begeleiding geven op energetisch niveau. Omgaan met conflicten en energetische communicatie. Controle loslaten en durven te gebruiken wat er in de groep speelt, zonder de leerdoelen uit het oog te verliezen. Omgaan met de verschillende niveaus in een groep.

Lichaamsbewustzijn;
Bewustzijn op het lichaam is essentieel, omdat dit de vorm is waarin de mens zich uitdrukt. Werken met lichaamstaal en lichaamsbewustzijn. Beweging en werken met adem, stem en klanken, uitdrukking geven aan wat er ingedrukt is. Het ontdekken en doorleven van die aspecten die je weerhouden om volledig in je lijf aanwezig te zijn en leren hoe mensen in de ervaring te brengen van integreren in het leven door het daadwerkelijk te doen.


Deze opleiding bestaat uit een eerste basisjaar van 12 lesdagen met daarna de mogelijkheid om een verdiepingsjaar te volgen van wederom 12 lesdagen. In het verdiepingsjaar wordt per persoon gekeken naar de stage mogelijkheden en behoeften. Voor docenten in opleiding vind de stage plaats binnen Ananta en is het verdiepingsjaar verplicht. Na het basisjaar ben je in staat om workshops en trainingen zelfstandig neer te zetten en te begeleiden.

Voor degene die workshops willen geven onder supervisie of daarin begeleid willen worden zal per persoon worden gekeken naar de kosten. Kosten per dag zijn € 122,00
Deze training start één maal per jaar bij een minimale aantal deelnemers van 8 en een maximaal aantal van 12 deelnemers per groep.

Ben je geïnteresseerd?

Voor meer informatie, data of inschrijving; mail; info@ananta.eu of telefoon; 035-7512030, noem even mijn naam Julien Moorrees, dan weten ze dat je via mij bent ingestroomd.
Delen:

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki