Hoi Sloeberke,
Grappige naam; helemaal voor jou. Als ik de naam sloeberke zie denk ik aan een sloddevos en als ik jouw foto zie dan zie het tegenovergestelde. Een hele preciese jongedame, alles moet volgens jouw regeltjes opgeborgen en neer gezet worden. Niet negatief bedoeld, maar als het niet gaat en staat zoals jij wilt word je heel zenuwachtig, lastig voor jou want niet iedereen doet het op jouw manier, de goeie manier, volgens jou. Heerlijk opgeruimd, staat fris en voelt fris. Waarom voelt het de laatste tijd dan niet zo goed? Beetje de controle kwijt misschien? Is er iets gebeurd in jouw leventje waardoor je even niet meer helemaal weet waar alles staat en hoe alles gaat? Gebeuren er ineens onverwachte dingen waar je van in de war raakt? Nieuwe collega, nieuwe buren, nieuwe vriend ... nee, die is er niet hoor ik, niet nieuw. Ik hou het op collega maar misschien heb ik het mis.
Ik voel kou op mijn rug. Voelt niet lekker. Mijn rug is niet meerr gedekt, ik weet niet wat me te wachten staat. Vroeger wel, vroeger wist ik precies wat me te wachten stond maar het duizelt me even. Kou op mijn rug, een ijskoude hand ook. Ik word naar beneden geduwd. Ik word kleiner gemaakt. Ik krijg ook oorpijn, althans, ik voel mijn linker oor en word daar een beetje doof, klein beetje maar, alsof het dicht zit. Wat er links gebeurt hoor ik niet.
Brave meid ... goed gedaan ... wil je zo graag complimentjes of geef jij vaak complimentjes? Meer dan eens geprobeerd en nooit gelukt maar nu is het dan zover. Nog een keer proberen en wie weet kan het nu wel. Ik zak als een plumpudding in elkaar als het niet lukt maar ik moet sterk zijn, sterk was ik altijd en zal ik nu ook zijn. Ik voel een enorme doorzetter, iemand die geen nee accepteert en dus door blijft gaan tot dat ze erbij neervalt. Let goed op jezelf meisje want soms heb je nee en moet je gewoon een andere weg proberen of een weg die er iets naast ligt. Maakt niet uit, stond niet in jouw planning maar dat geeft niet want het kan ook een leuke weg zijn en msischien is deze weg wel de juiste voor jou. Niet op 1 paard blijven wedden. Soms komt het ineens uit een andere hoek en blijkt dat je energie in verkeerde dingen hebt gestopt. Niet erg, heb je ook weer van geleerd maar probeer er ook van te leren. Wat voelt goed voor jou? Het doorzetten en nee krijgen totdat je er zenuwachtig en gesloopt van wordt? Ik zeg niet dat je gelijk moet opgeven als iets niet lukt. Integendeel. Trouwens, opgeven staat niet in jouw woordenboek
Maar als je iets anders gaat proberen en open staat voor iets anders dan heb je niet opgegeven maar heb je laten zien dat je ruimdenkend bent en open staat voor andere ideëen. Ook kies je dan voor jezelf, omdat je even geen onrust wilt en hebt bedacht dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Je komt er wel, echt je komt er wel en je bent geen quiter als je iets anders gaat proberen. Siert je juist! Als een rund steeds tegen een betonnen muur aanknallen is ook niet sllim. Kijken waar de deur zit kan ook. Misschien is er aan de overkant wel een deur en is het terrein erachter wel net zo leuk of misschien wel leuker. Krijg je ook geen pijn in je hoofd van het tegen die muur rammen. Tja, wat zeg ik allemaal..... :|Doet er niet toe dat ik het niet begrijp. Hopelijk kan jij er iets mee!
Groetjes, Sarah81