Hoi Nancy,
De foto van je opa heb ik ook bewerkt, zodat hij er alleen op stond. Hieronder wat ik kreeg. Ik hoop echt dat je er iets van herkent!
Wat een bijzondere man! Toen ik de foto van je oma las was hij echt duidelijk aanwezig. Nu blijft hij wat op de achtergrond. Was het ook zo’n 2-eenheid met je oma, nooit zonder elkaar en hij op de achtergrond af en toe iets zeggen maar voor de rest rustig op de achtergrond?
Vreemd, als ik naar zijn foto kijk zie ik zijn gezicht veranderen. Hij kijkt natuurlijk op de foto een beetje opzij maar hij loenst een beetje als ik blijf kijken. Herken je dat?
Het lijkt ook net of het onder zijn rechter oog een beetje afhangt (links op de foto). Het wordt ook allemaal een beetje wazig. Herken je dat?
Ik merk dat ik snel afgeleid word en irriteer me aan ieder geluid dat me afleid want ik wil me concentreren. Dat kost veel moeite. Herken je dat in hem of als ik dat zeg. Had hij moeite zich te concentreren?
Ik voel een druk op mijn hoofd en of er een schroef om mijnhoofd wordt aangedraaid op mijn schedel. Ik krijg ook hoofdpijn aan mijn rechterkant, naast mijn slaap. Mijn linkerkant vindt het wel goed allemaal en hangt er een beetje bij. Ik weet niet of dat met jouw opa te maken De irritatie gaat door, ik word gek van irritatie. Kunnen ze niet even stil zijn en rekening met mij houden? Rust is wel erg lekker ….
Rust heb ik nu, heerlijk is het hier. Ha, die schutting vraagt ze (Sarah) naar … hij grijst. Die schutting om ons huis bedoel ik, heb je daar nog wel eens gekeken? Ik ben blij dat we daar niet meer wonen want ik zou echt gek geworden zijn. Niks gezegd maar wel gek geworden en gemopperd. Ha, nu weet ik dat dit niets oplost en dat je dan alleen maar anderen gek maakt maar er waren niet zoveel anderen om gek te maken en Greet (?) kreeg ik niet gek. Wilde ik ook niet, zij was/is mijn alles. (zei hij ook vaak “ha”, als hij iets duidelijk wilde maken?)
Mis je de koekjes? Weinacht. Kind wat maak jij je druk. Ieder ander had het met 2 handen aangegrepen maar jij ging je alleen maar druk maken. (weet jij wat “het” waar hij het over heeft?) Ja, zo ben jij.
De druk op mijn linker oor wordt groter en ik krijg kleine steekjes in mijn onderbuik. (kan ook bij mij horen) Hoorde je opa slechter op het laatst? Vooral links? Merel. (??? Werd gezegd dus ik zeg het) Maak er een leuke tijd van, je verdient het. Iedereen verdient het maar jij bent bijzonder voor mij dus ik vind dat jij het helemaal verdient. Een nog grotere grijns.
Dat is nu wat ik krijg. Ik hoop echt dat je het herkent. Ik weet dat je niet gevraagd hebt je opa te lezen maar ik deed het toch, vooral omdat ik het hem min of meer beloofd had toen hij bij je oma over de schutting begon
Groetjes, Sarah81