Loading...
nl

Wie wil deze foto lezen van mijn overleden oma?

Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 12 '12
Hoi mijn oma is 2 maanden geleden overleden.
Ik wil graag een foto van haar laten lezen door jullie.
Ik heb alleen helaas geen foto van haar waar ze alleen op staat.
En waar haar ogen goed op te zien zijn.
Dit zijn de enigste 2 duidelijke foto's die ik van haar heb.
Dus ik hoop dat jullie hier haar toch alsnog kunnen proberen te lezen.

De eerste foto is samen met haar man.



En deze twee de foto is samen met mij.



Ik hoop dat jullie er iets uit kunnen halen.
Ik mis haar.

Alvast bedankt!
Delen:
Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 12 '12
Hoi ik heb hier toch nog een foto van mijn oma en mijn opa dat je haar ogen wel goed kan zien.

admin
admin mrt 16 '12
Hoi Nancy,

Allereerst mijn oprechte deelneming. Er straalt heel veel liefde van de foto van je oma en jou af. Logisch dat je haar mist!

Ik heb inmiddels haar foto op mijn computer gezet om hem te bewerken (als ze er alleen op staat krijg ik alleen haar energie; anders ook die van je opa)

Ik zal proberen de foto van je oma te lezen maar ik roep niemand op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zal dus moeten wachten tot zij naar mij komt. Je schrijft dat je oma pas 2 maanden geleden overleden is; dat is erg kort. Het kan dus zijn dat ze nog niet kan komen. Als ze contact kan maken en ze doet het met mij zal ik het direct doorgeven!

Heb dus geduld!
Groetjes, Sarah81
spiri
spiri mrt 16 '12
@ sarah 81

Ik lees hier dat 2 maanden erg kort zijn en dat ze misschien nog niet kan komen. Wat mag ik hier precies onder verstaan? Moeten ze dan echt zo'n lange weg afleggen? En kan het soms ook te lang geleden zijn? Ik ben ooit eens bij iemand geweest met een foto van mijn overleden vader en die persoon zei me dat het te lang geleden was en geen contact met hem meer kon hebben. Nu ik ben hier allemaal niet echt van op de hoogte hoe dit juist werkt maar ik had echt spijt. Wou echt nog eens contact met hem....
Sundance
Sundance mrt 16 '12
@spiri

mijn ervaring is anders.
er zijn mensen die ik Voor ze overleden waren al contact mee kreeg(meestal twee weken voor hun aardse overgang). er zijn mensen die net overleden zijn, waar ik kontakt mee had, er zijn er waar ik een paar dagen later kontakt mee had. er zijn er die ik vanaf dag 1 tot aan hun begrafenis kontakt mee had (en dan vaak een paar weken later nog even voorbij wippen) en er zijn er waar ik pas maanden of jaren later kontakt mee had. er is geen tijd aan verbonden. zo is mijn ervaring. dus laat je niet een grens opleggen door wie of wat ook, maar ervaar zelf/sta er gewoon open voor. ( even aanvulling:ze kwamen/komen trouwens allemaal uit zichzelf).
admin
admin mrt 16 '12
Hoi Spiri,

Hoe het precies zit weet ìk niet (misschien iemand anders hier op het forum). Lees ook Emed eens; mijn favoriet smileWat ik daaruit begrijp (en inmiddels heb begrepen uit andere ervaringen) is dat we aan de andere kant altijd iets te doen hebben, zodat we kunnen groeien, als ziel, aan de andere kant of hier op aarde. Kortom: de ene ziel is aan het helen/herstellen van aardse ervaringen/ziekten, de andere ziel is mensen aan het helpen, de andere is zielen die verdwaald zijn aan het helpen, de andere ziel moet geholpen worden en beseft b.v. niet dat hij/zij al over is, de andere ziel is gereïncarneerd.

Als iemand net overleden is zou het dus kunnen zijn dat hij/zij nog niet in staat is iets te vertellen. Dat bedoelde ik. Ook kan het zijn dat iemand ergens anders mee bezig is.
Wat ik heb ervaren is dat als de overledene weet dat iemand zijn/haar foto wil lezen en als hij/zij het aandurft/aankan dat hij/zij dan altijd contact maakt; zelf maakt; niemand wordt opgeroepen!!!!


Het zou dus zomaar kunnen zijn dat jouw vader met andere zaken bezig is of alweer gereïncarneerd is. Dat het tè lang geleden is .... tja .... ìk denk dat dat niet kan .... maar ja, wie ben ik. Als je het wilt kan ik het proberen; als hij wil dat ik het probeer, en hij is nog niet gereïncarneerd en nergens anders mee bezig, weet ik zeker dat hij komt !

Als iemand aanvullingen heeft ... graag!!!

Groetjes, Sarah81
admin
admin mrt 16 '12
Oh, Nancy, alsjeblieft niet zeggen waaraan je oma is overleden hoor!!!!!!!!!!!
Nogmaals, heel veel sterkte!
Duifje
Duifje mrt 16 '12
Hoi,

Misschien is het handiger als je een foto hebt waar alleen je oma op staat. Ik heb het net geprobeerd maar ik krijg steeds het gevoel dat ik niet alleen haar doorkrijg, maar dat er meer zijn die wat te vertellen hebben. (met name de man die naast je oma zit)
Dat maakt het lastig om te "lezen". Dus als je een foto hebt waar ze alleen op staat het liefst waar de ogen duidelijk zichtbaar zijn. Dan kan in ieder geval ik een betere poging doen.

Liefs Duifje
Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 17 '12
Hoi Sarah81:
Wat fijn dat je voor mij een poging wil wagen en dat je al die moeite doet!
Ik zal niet zeggen waaraan ze overleden is.
Ik ben benieuwd of je wat door krijgt van haar.

Hoi Duifje:
Bedankt dat je het al geprobeerd hebt!
Ik heb alleen helaas geen foto waar ze alleen op staat.
Ik heb alleen deze foto's die hierboven staan.
Die man die naast me oma zit is me opa die helaas ook al overleden is.
Wat leuk dat je zegt dat je meer mensen door krijgt die wat te vertellen hebben.
Ik ben zo benieuwd wat je allemaal door krijgt!
Maar helaas heb ik dus geen foto van me oma waar ze alleen op staat.

Groetjes Nancy
admin
admin mrt 19 '12


Ik heb de foto bewerkt en je opa van de foto af gesneden, zodat het voor mij makkelijker is. Hopelijk hoor ik het allemaal goed zodat ik je een herkenbare boodschap mag geven. Mijn oprechte excuses als ik het verkeerd opschrijf!

****************************************************

Mijn hart gaat heel hard en snel bonken en ik word trillerig. De linker zijkant van mijn hoofd wordt warm, aangenaam warm. Wat bijzonder dat ze nu al zoveel warmte kan geven! Mijn hoofd wordt een beetje naar links naar beneden gedrukt, alsof ik slaap, in slaap gesukkeld ben. Ik word op mijn hoofd gekriebeld dus er zijn er meer, ik voel dat er meer zijn. Nemen en geven, geven en nemen, het moet in evenwicht zijn.

Ze is heel bang het verkeerd te doen; ze wil zo graag. Herken je dat? Wilde ze in het echte leven ook dingen graag doen zoals het van haar verwacht werd en was ze bang iets verkeerd te doen en/of iemand te kwetsen? Is dit voor haar de eerste keer?

Dikke handen, dikke vingers ook. Vocht of hart? Of suiker? Doet er niet toe, ze meldt het dus ik zeg het. Mijn hoofd wordt weer naar voren geduwd, links naar beneden, in de slaapstand. Sliep ze de laatste tijd vaak of is ze zo gevonden? Mijn onderkin wordt ook dik, mijn hoofd ligt op een laag vocht. Ze houdt duidelijk vocht vast. (maar ja, open deur, dat zag ik ook al op de foto. Ik vraag dus even verder of ze zich herkenbaar wil maken) Mijn hoofd wordt echt nu weer naar links beneden geduwd …

Ik zie een geel veld met bloemen of halmen. Geel, de kleur van hoop. Ik voel mijn keel dicht zitten. Ze had zich graag uitgesproken maar hield haar mond. Voor de lieve vrede. Ze hield niet van ruzie. Houdt ze nog steeds niet van, wordt hier gelijk gezegd hahaha Er word gelachen. Ze heeft humor, vreemde humor. Niet iedereen begreep het maar jij wel. Zogenaamd pesterig maar jij begreep altijd hoe het zat.

Mijn linkervoet brandt en tintelt. Echt kokend heet wordt het. Waarom weet ik nog niet … Weet hij iets van een linker voet en water en tintelen? Was wel erg maar uiteindelijk kwam het goed. In evenwicht kwam het weer … alles moet in evenwicht zijn en dat werd het weer. Duurde even maar gebeurde wel. Natuurlijk. Altijd komt alles goed al lijkt het niet zo.

(ik vraag naar de leeftijd waarop ze overleden is; dat is heel moeilijk voor me; ik hoor allemaal leeftijden en wil niet gaan gokken op wat ik zie op de foto; ik heb namelijk een slechte gok … puur op mijn gehoor dus …) ik hoor 79 maar ik vind haar nog te goed daarvoor uitzien. Mijn gok zou zijn begin 70 maar ik mag niet denken. Moeilijk dit uit te schakelen. Ik ga op automatisch schrift over en krijg nu 81!!! WOW, als dat zo is ziet ze er nog heel erg goed uit.
Ja, maar dan ga je ook van alles mankeren. Is niet erg want magere Hein pakt me toch wel. Ja, ik geloofde wel maar niet zo erg dat ik iedere week in de kerk zat. Ik had mijn eigen geloof en dat was prima. Dat probeerde ik de kinderen ook bij te brengen dat ze gewoon moesten geloven wat ze zelf wilden. Eigen geloof en dat was prima. Vrije wil en daar hou ik van. Ben te veel gedwongen geweest en dat vond ik ook niet prettig. Kom je vanzelf wel achter als er iets moet, echt moet. Dan doe je het gewoon en dan ga je weer verder waarmee je bezig bent.

Neem je rust, neem de tijd om het allemaal te verwerken want dat heb je nodig. Ik zie nog alles, nee, ik zie veel maar niet alles. Wil ik ook niet meer, ook al wilde ik het vroeger eigenlijk wel. Nu niet meer. Het is goed Ik heb ze goed opgevoed en dan zal het wel goed gaan .. hoop ik en hoop doet leven. Leven doe ik nog steeds en ik hou nog steeds heel veel van je lief kind. Gaat echt niet over en echt niet voorbij als je over bent.

Valt mee hier. Valt me alles mee. Ik zag er een beetje (erg)tegenop maar het valt me alles mee. Niemand vertelt je wat je moet doen en dat is ook wel een keertje fijn. Heerlijk mijn gangetje kunnen gaan en met niemand rekening houden. Maar dat doe ik wel hoor. Ik hou wel met mensen rekening dat krijg je er toch niet uit, dat zit in me. Helemaal niets doen kan ik ook niet dat zit ook in me en dat vind ik wel lekker. Vader is hier ook. Naast me. Die schutting vind hij niks moet ik zeggen. Hij wil nog meer zeggen maar dat mag niet van Sarah. Volgende keer hij. Oh jee, dat accepteert hij en dat verbaast mij weer. Was vroeger anders maar zo zie je dat een mens verandert. Ja, wij veranderen, maar mijn liefde voor jou verandert niet. Twee jaar geleden zei ik het je al en nu zeg ik het weer. Drie kleintjes en drie grote gelukken. Wat wil een mens nog meer. Ik heb geboft, heel erg geboft en dat kan je niet van iedereen zeggen.

Helemaal soepel ging het niet maar dat hoeft ook niet. Ik was sterk en dat zal ik altijd blijven. Neem van mij aan dat jij het ook in je hebt zo sterk te zijn. Altijd zal ik er voor je zijn. Altijd en eeuwig de jouwe.

*************************
Dat was wat ik kreeg. Ik hoop echt dat je er iets mee kan. Weet je, foto’s van levende mensen kan ik wel vaak oefenen maar het is toch anders om een foto van een overleden persoon te lezen. Dat ligt veeeeeeeeeel gevoeliger en is daarom, voor mij, ook veel moeilijker! Ik moet dan oppassen niet in mijn denken te gaan zitten en dat is het enige wat je niet mag doen. Dank je wel dat ik mocht proberen de foto van je oma te lezen. Een heel bijzondere ervaring en een prachtig mens! Nogmaals, mijn excuses als het niet is wat je verwachtte. Ik hoop zo dat je er iets mee kan. Heel veel sterkte en kracht je verdriet een plaatsje te geven!
Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 21 '12
Hoi Sarah81,

Jeetje wat veel tekst heb je door gekregen super zeg!!

Ik heb het even een paar keer goed doorgelezen.

Het klopt dat je linker zijkant van je hoofd warm wordt.
De laatste dagen lag me oma in bed op haar zij met haar linker kant van haar hoofd op haar kussen.

Me oma hield absoluut niet van ruzies.
Me oma was idd bang om dingen verkeert te doen.

Je bent echt goed zeg!
Wand me oma hield vocht vast in haar benen die ook vaak tintelde.
En me oma had idd ook suiker.

Mijn oma had zeker grappige humor waar ik vaak om moest lachen.
Heerlijk en ze kon ook altijd zo lekker uit de hoek komen haha.
En lachen ja dat deed ze vaak.

De leeftijd wanneer me oma is overleden klopt alleen niet.
Waarschijnlijk wil ze je dit niet vertellen haha echt een actie van me oma.
Hoe jonger hoe beter haha.
Maar mijn oma is 84 jaar geworden.

Me oma is idd gelovig maar deed er eigenlijk helemaal niks mee.

Met vader is hier ook versta ik me opa onder.
Mijn opa is er idd ook niet meer.
Hij is een paar maanden eerder overleden dan me oma.
Ik ben wel nieuwschierig geworden wat hij dan zou willen vertellen als hij ook graag wat wil zeggen.

Met deze zin: Drie kleintjes en drie grote gelukken
Weet ik niet wat je ermee bedoelt.
De kinderen van me oma?
Wand dan klopt het getal niet.
Of de kleinkinderen dan klopt het getal ook niet.
Maar misschien bedoelde je er wat anders mee?

Ik vind het super van je dat je het geprobeerd hebt!!
Vooral omdat het idd gevoelig ligt.
Leuk dat je zegt dat je mijn oma een prachtig mens vind!!
Dat was ze zeker en daarom is het ook een groot gemis dat ze niet meer bij ons is.
Je hebt het echt goed gedaan er klopt zo veel!!
Echt nogmaals SUPER BEDANKT!!

Liefs Nancy
admin
admin mrt 21 '12
Wat fijn dat je er iets van herkent!
Wat ze met drie gelukken bedoelde weet ik niet. Ik dacht ook dat ze het over kinderen had (maar ik moet niet denken blush) Wat jammer, ik verstond het echt zo. Ik ben ook benieuwd wat ze dan bedoelde ...

Herken je de schutting waar je opa het over had?

Nou, 84 had ik haar al helemaal niet gegeven!

Dat trillen, herken je dat?
En dat mijn hart zo hard en snel ging bonken?

Noemde zij jouw opa ook "vader"? (dat kwam echt duidelijk)

Nogmaals echt heel echt bedankt dat je me haar foto liet lezen! Dat vind ik echt een eer!

Lieve groet, Sarah82
Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 21 '12
Hoi Sarah81,

Over die schutting ik heb echt geen idee wat hij daarmee bedoelt haha.

Ja me oma is echt 84jaar geworden.
Ik vond het al grappig dat je haar veel jonger had geschat.
Dat vond me oma vast niet erg haha.

Dat trillen kan komen als haar bloed suiker te laag was dan ging ze trillen.
En dat van haar hart dat klopt.
Me oma had een tumor in haar buik zitten die de boel van binnen weg drukte en daardoor moest haar hart natuurlijk ook harder werken.
De laatste dagen van haar leven gaf ze dit ook aan dat haar hart snel en hard bonkte.

Ja me opa noemde ze ook vaak vader.

Jij juist bedankt voor het lezen van de foto!! Haha!!

Liefs Nancy
admin
admin mrt 24 '12
Hoi Nancy,

De foto van je opa heb ik ook bewerkt, zodat hij er alleen op stond. Hieronder wat ik kreeg. Ik hoop echt dat je er iets van herkent!

**************************

Wat een bijzondere man! Toen ik de foto van je oma las was hij echt duidelijk aanwezig. Nu blijft hij wat op de achtergrond. Was het ook zo’n 2-eenheid met je oma, nooit zonder elkaar en hij op de achtergrond af en toe iets zeggen maar voor de rest rustig op de achtergrond?

Vreemd, als ik naar zijn foto kijk zie ik zijn gezicht veranderen. Hij kijkt natuurlijk op de foto een beetje opzij maar hij loenst een beetje als ik blijf kijken. Herken je dat?
Het lijkt ook net of het onder zijn rechter oog een beetje afhangt (links op de foto). Het wordt ook allemaal een beetje wazig. Herken je dat?

Ik merk dat ik snel afgeleid word en irriteer me aan ieder geluid dat me afleid want ik wil me concentreren. Dat kost veel moeite. Herken je dat in hem of als ik dat zeg. Had hij moeite zich te concentreren?

Ik voel een druk op mijn hoofd en of er een schroef om mijnhoofd wordt aangedraaid op mijn schedel. Ik krijg ook hoofdpijn aan mijn rechterkant, naast mijn slaap. Mijn linkerkant vindt het wel goed allemaal en hangt er een beetje bij. Ik weet niet of dat met jouw opa te maken De irritatie gaat door, ik word gek van irritatie. Kunnen ze niet even stil zijn en rekening met mij houden? Rust is wel erg lekker ….

Rust heb ik nu, heerlijk is het hier. Ha, die schutting vraagt ze (Sarah) naar … hij grijst. Die schutting om ons huis bedoel ik, heb je daar nog wel eens gekeken? Ik ben blij dat we daar niet meer wonen want ik zou echt gek geworden zijn. Niks gezegd maar wel gek geworden en gemopperd. Ha, nu weet ik dat dit niets oplost en dat je dan alleen maar anderen gek maakt maar er waren niet zoveel anderen om gek te maken en Greet (?) kreeg ik niet gek. Wilde ik ook niet, zij was/is mijn alles. (zei hij ook vaak “ha”, als hij iets duidelijk wilde maken?)

Mis je de koekjes? Weinacht. Kind wat maak jij je druk. Ieder ander had het met 2 handen aangegrepen maar jij ging je alleen maar druk maken. (weet jij wat “het” waar hij het over heeft?) Ja, zo ben jij.

De druk op mijn linker oor wordt groter en ik krijg kleine steekjes in mijn onderbuik. (kan ook bij mij horen) Hoorde je opa slechter op het laatst? Vooral links? Merel. (??? Werd gezegd dus ik zeg het) Maak er een leuke tijd van, je verdient het. Iedereen verdient het maar jij bent bijzonder voor mij dus ik vind dat jij het helemaal verdient. Een nog grotere grijns.

Dat is nu wat ik krijg. Ik hoop echt dat je het herkent. Ik weet dat je niet gevraagd hebt je opa te lezen maar ik deed het toch, vooral omdat ik het hem min of meer beloofd had toen hij bij je oma over de schutting begon wink

Groetjes, Sarah81
Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 29 '12
Hey wat leuk dat je ook de foto van me opa hebt gelezen!

Me opa en oma waren tot het laatste moment stapel gek op elkaar.
Me opa stond altijd een beetje op de achtergrond.
Me oma had vaak het woord en me opa luisterde naar al ons geklets.
Mijn opa kon je ook altijd moeilijk verstaan als hij wat wilde vertellen.

Me opa deed ze hoofd vaak schuin opzij.
En met gezicht veranderen kan ook zijn omdat hij op deze foto geen baart had.
Maar in de laatste maanden van ze leven heeft hij ze baart laten groeien.

Of mijn opa nou altijd last van geluiden had um ja dat wel maar echt heel vervelend vond hij het ook weer niet.
Maar als er teveel geluiden waren kon hij zich wel moeilijk concentreren wat wij dan tegen hem zijden.
Maar me opa was altijd ook snel afgeleid als hij bv een bekende zag of er gebeurde iets.

Wat grappig dat die schutting weer terug komt.
Mijn opa woonde ze laatste jaren in een verzorgingshuis.
Maar bij me oma thuis was wel een schutting om de tuin heen.
Ik heb hem er eigenlijk nooit over gehoord.

En de naam Greet?
Geen idee wie hij zal bedoelen ermee.
Misschien 1 van de zusters wand hij had er een paar die hij altijd erg aardig vond.
Dit moet ik dan even navragen bij me moeder.
Me moeder is de dochter van me overleden opa.

Me opa zij vaak ha of maakte vaak andere gekke geluiden.

Vaak als me opa wat probeerde te zeggen en anderen konden hem niet verstaan of begrijpen snapte ik hem soms wel.
Ook niet altijd hoor was soms even vissen naar wat hij dan bedoelde.

Of me opa slechter hoorde um weet ik niet.
Mijn opa ze gehoor was naar mijn idee juist altijd wel goed.

Merel?
Is dat een naam die hij opnoemde?
Of bedoelt hij dat hij vaak een merel zag.
Wand bij dat verzorgingshuis zaten vaak merel vogels.

Bedankt voor je lange lezing weer!!

Liefs Nancy
Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 31 '12
Als er meer mensen hier zijn die deze foto's voor mij willen lezen graag!!
Ik ben zo benieuwd wat er nog meer uit komt!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki