Loading...
nl

Mijn opa

Marije22
Marije22 mrt 7 '12
Vannacht had ik een droom waar ik een beetje van ben geschrokken. Vlak na het ontwaken schoot het zelfs even door mijn hoofd dat het misschien niet lang meer duurt voordat mijn opa komt te overlijden shockedIk hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen.

Mijn droom:
Ik ging mijn opa opzoeken, omdat het slecht ging met zijn gezondheid (in het echt zie ik hem de laatste tijd ook achteruitgaan, hij loopt moeilijker/voorzichtiger, maar hij is dan ook bijna 80). Blijkbaar woonde mijn opa nu in het ziekenhuis, wat heel duidelijk zijn thuis leek te zijn. Mijn oma speelde geen rol in de droom.
Bij het ziekenhuis aankomend trof ik mijn opa buiten bij het busstation aan, liggend op zijn rug, in de regen. Het leek alsof hij erg aan het aftakelen was, hij leek dementerend, sloeg wartaal uit, leek maar half bij bewustzijn. Ik hielp hem overeind van de grond, en wilde hem terug naar zijn huis (het ziekenhuis) brengen. Ik voelde dat zijn armen mager en slap waren, toen ik hem ondersteunde bij het lopen. Eenmaal in het ziekenhuis leek ik hem steeds kwijt te zijn, hij liep steeds weg en ik was steeds weer naar hem op zoek. Ik was helemaal verdwaald in het ziekenhuis, wat uiteindelijk twee ziekenhuizen bleken te zijn en wat de zoektocht nog moeilijker maakte. Ik bracht ons in de lift (de lift speelde een belangrijke rol in de droom) naar de 14e verdieping, maar na de weg te hebben gevraagd was dat de verkeerde verdieping, het moest de 38e zijn. Op weg terug naar huis (zonder dat het duidelijk was of ik opa nu had 'afgeleverd' of niet) zag ik twee zusters die met elkaar in gesprek waren. Ik hoorde dat het over 'die leuke jongen van gister' ging (ik denk dat dit symbool staat voor mensen die hun leven nog vanuit het onbewuste ('onbelangrijk' gespreksonderwerp wat voor hen wel als belangrijk wordt ervaren) leven, dit was het eerste dat hierbij in me op kwam). Ik vroeg hen op welke bestemming ik de lift zou zetten voor hen, om behulpzaam te zijn. De zusters vonden het raar/dom van mij dat ik niet wist naar welke verdieping zij toe moesten, dat ik de weg in het ziekenhuis niet wist. Ze vertelden me toen dat ze 'rond de 80e' verdieping moesten zijn. Ik toetste de 83e verdieping in bij de lift. Ik ging zelf terug naar huis. Toen werd ik wakker.

Wat me opviel aan de droom was dat ik een heel triest gevoel heb ervaren bij mijn opa, dat ik het shockerend vond om hem in gezondheid achteruit te zien gaan en dat ik hem heel graag wilde helpen. Ook moest ik bij het einde van mijn droom direct denken aan de leeftijd van mijn opa... Ik hoop niet dat de droom een voorspellend karakter heeft en dat mijn opa op zijn 80e (of 83e) niet meer in leven zal zijn shocked

In mijn dromenboek vond ik de volgende betekenissen:

Regen: spirituele bevruchting, vruchtbaarheid of juist depressie en het verduisteren van het licht (ik denk het laatste want het was een enge/trieste sfeer)
Ziekenhuis: veilige haven waar we verzorgd kunnen worden en genezen, of juist: afhankelijk zijn van anderen en ons door anderen moeten laten behandelen.
Lift: het onderbewuste onderzoeken, of blijven steken van: niet weten wat te doen.
Zoeken: naar 'iets' zoeken, iets proberen op te lossen.
Verdwalen: waarschuwing voor moeilijke omstandigheden.

Ik hoop echt dat jullie er misschien wat meer uit kunnen pikken...
Delen:
HeiligHart
HeiligHart mrt 7 '12
Hoi lieve Marije,

Ik heb een poging voor je gedaan smile.
Ik weet niet of het juist is, maar dat kan jij zelf het beste aanvoelen.
Dit was een beetje dat bij mij binnenkwam.

Ow en ben er zelf een beetje van overtuigd dat je in je dromen ook in andere dimensies kan zitten. Soms stop je hier eigen dingen in vanuit real life, want daar kan je dingen zelf creeeren. Soms ben je in die dimensies om daar voor bewustwording te zorgen. Dat je zeg maar aan het werken bent in je dromen. Zo kwam het 2e gedeelte met de dames op mij over?

Liefs

Originally Posted By: Marije22


Mijn droom:
Ik ging mijn opa opzoeken, omdat het slecht ging met zijn gezondheid (in het echt zie ik hem de laatste tijd ook achteruitgaan, hij loopt moeilijker/voorzichtiger, maar hij is dan ook bijna 80). Blijkbaar woonde mijn opa nu in het ziekenhuis, wat heel duidelijk zijn thuis leek te zijn. Mijn oma speelde geen rol in de droom.
Bij het ziekenhuis aankomend trof ik mijn opa buiten bij het busstation aan, liggend op zijn rug, in de regen. Het leek alsof hij erg aan het aftakelen was, hij leek dementerend, sloeg wartaal uit, leek maar half bij bewustzijn. Ik hielp hem overeind van de grond, en wilde hem terug naar zijn huis (het ziekenhuis) brengen. Ik voelde dat zijn armen mager en slap waren, toen ik hem ondersteunde bij het lopen. Eenmaal in het ziekenhuis leek ik hem steeds kwijt te zijn, hij liep steeds weg en ik was steeds weer naar hem op zoek. Ik was helemaal verdwaald in het ziekenhuis, wat uiteindelijk twee ziekenhuizen bleken te zijn en wat de zoektocht nog moeilijker maakte. Ik bracht ons in de lift (de lift speelde een belangrijke rol in de droom) naar de 14e verdieping, maar na de weg te hebben gevraagd was dat de verkeerde verdieping, het moest de 38e zijn.
Bij dit stukje leek het op mij over te komen dat je opa zichzelf aan het overgeven is .Alsof hij alles los laat en klaar is om aan zijn overgang te beginnen. Maar om je niet in paniek te brengen: dit hoeft niet zo te zijn dat hij gaat overlijden. Het kan in mijn optiek ook zijn dat hij "bewust" word van zijn geleefde leven, zijn heden en wat komen gaat. Dit zie je vaak bij mensen die wat ouder worden en last hebben van "mankementjes". Is hij in real life ook steeds meer bezig met bewustwording etc? voel je een verbinding op dat gebied?.
Jij hielp hem ook overeind en wou hem begeleiden naar "huis", maar je was hem telkens kwijt. Wellicht kan het zo zijn dat jij hem heel graag wilt helpen, maar dat dat helaas niet altijd kan, want hij moet dit pad toch zelf bewandelen. Ongeacht dat jij weet waar hij naar toe zou moeten. Omdat jij hem wel overeind hielp zou jij hem misschien wel het juiste duwtje in de rug kunnen geven, omdat jij zelf al een aantal inzichten hebt en het bewustwordingsproces reeds doorstaat?

De lift speelt een belangrijke rol zeg je en als ik ook naar jou uitleg vanuit het dromenboek kijk, lijkt die beschrijving (onderbewustzijn) naar mijn mening correct. Alsof je hem naar een bepaald niveau wilt leiden om hem meer inzichten te geven. Je dacht dat het 14e niveau goed zou zijn, maar dat is denk ik nog iets te diep?(ook kijkende naar het niveau van de twee dames). Het lijkt mij dat je opa al goed onderweg is wink.



Op weg terug naar huis (zonder dat het duidelijk was of ik opa nu had 'afgeleverd' of niet) zag ik twee zusters die met elkaar in gesprek waren. Ik hoorde dat het over 'die leuke jongen van gister' ging (ik denk dat dit symbool staat voor mensen die hun leven nog vanuit het onbewuste ('onbelangrijk' gespreksonderwerp wat voor hen wel als belangrijk wordt ervaren) leven, dit was het eerste dat hierbij in me op kwam). Ik vroeg hen op welke bestemming ik de lift zou zetten voor hen, om behulpzaam te zijn. De zusters vonden het raar/dom van mij dat ik niet wist naar welke verdieping zij toe moesten, dat ik de weg in het ziekenhuis niet wist. Ze vertelden me toen dat ze 'rond de 80e' verdieping moesten zijn. Ik toetste de 83e verdieping in bij de lift. Ik ging zelf terug naar huis. Toen werd ik wakker.

als ik er verder kijk naar de functie van de lift die ik zojuist ook aangehaald heb. Dan lijkt het mij dat je de twee dames ook inzicht wou geven. De dames gaven aan dat ze het dom van jou vonden dat jij dat niet al wist. Wellicht mag je in real life iets meer vertrouwen hebben in je inschattingsvermogen. Jij hebt dit namelijk in je en je kan op dat gevoel vertrouwen. De dames gaven aan de 80e verdieping, maar jij gaf ze speling en schatte in dat ze toch nog iets hoger moesten beginnen met hun onderbuwstzijn ontdekken ( je zag/hoorde namelijk al dat ze van die "onbewuste" gesprekken hadden)

Wat me opviel aan de droom was dat ik een heel triest gevoel heb ervaren bij mijn opa, dat ik het shockerend vond om hem in gezondheid achteruit te zien gaan en dat ik hem heel graag wilde helpen. Ook moest ik bij het einde van mijn droom direct denken aan de leeftijd van mijn opa... Ik hoop niet dat de droom een voorspellend karakter heeft en dat mijn opa op zijn 80e (of 83e) niet meer in leven zal zijn shocked

Ik heb wel eens vaker gehoord dat je na iedere 5 jaar ( 16e x voor je opa) een kans krijgt om stil te staan bij je leven. Misschien is dit een belangrijke leeftijd voor zijn ontwikkelingen/inzichten? het hoeft denk ik niet een overlijden te betekenen. Maar meis als dit gevoel zo sterk bij je is, zou ik zeggen: ga lekker bij hem op visite en drink een kopje thee met hem. En vraag bijvoorbeeld over zijn schooltijd of hoe hij verliefd is geworden op je oma etc. Geniet dan van zijn aanwezigheid smile.
Marije22
Marije22 mrt 7 '12
Dankjewel Kim Maria voor de moeite!!

Een hoop van wat je zegt kan ik goed plaatsen ja... Ik weet alleen niet of ik in mijn droom ook echt in een andere dimensie was tongueik denk dat het tweede gedeelte van mijn droom (met die zusters) wel echt van toepassing is op mijn leven.. ik vind het soms nog wel eens moeilijk om anderen in hun 'onbewust-zijn' te aanschouwen. Dat ik wakker ben geschud heeft me nu al zoveel mooie inzichten gebracht, daarom zou ik dat graag een beetje op anderen proberen over te brengen. Dit gedeelte van de droom leek me daarom gelijk wel logisch, ik herkende mijn gevoel in de droom van hoe ik het ook in het echt ervaar smileIk vroeg me voornamelijk af hoe dit in verband stond met de rest van de droom waarin mijn opa centraal stond, het leek er niet zo bij te passen. Misschien heb je wel gelijk hoor, dat dit stukje echt een tweede gedeelte was van de droom dat min of meer los stond van het eerste.

Het kan natuurlijk ook dat in mijn droom mijn angst om mijn opa te verliezen werd geprojecteerd... alleen snap ik het moment dat ik deze droom kreeg niet. Een tijdje terug besefte ik dat mijn opa wel echt ouder wordt, maar er is kort geleden niets gebeurd wat mij daar weer aan heeft herinnerd.
Je hebt gelijk hoor.. ik geloof dat mijn opa de dood een beetje aan het accepteren is. Hij heeft laatst een in memoriam-boekje met zijn (korte) autobiografie erin geschreven, voor de familie. Dat maakt wel duidelijk dat hij het langzamerhand begint te accepteren. Toch vind ik het zelf confronterend om te zien dat hij moeite heeft met trappen op en aflopen, en dat hij niet zo snel meer loopt. Dat is echt iets van de laatste tijd shockedDe achteruitgang begint zichtbaar te worden. Ik denk inderdaad dat ik zijn angsten/pijn een beetje wil verzachten door te zeggen dat doodgaan niet het einde betekent, dat hem juist mooie dingen staan te wachten en dat hij (zijn ziel) altijd bij ons zal kunnen blijven en wij bij hem. Ik ga morgen met mijn moeder op bezoek bij mijn opa en oma smileDan kan ik het misschien ter sprake brengen, wat mijn nieuwe kijk op het leven is...Misschien doet dat hem goed. Over vroeger praten vindt ie inderdaad ook heel fijn smileDaar zal ik aan denken morgen.

Wat bedoel je met 14e verdieping te diep? Te 'laag' zeker qua bewust zijn? 38e paste dan beter ja haha tongueIk snap die getallen niet zo goed, het zijn zulke specifieke dingen... dan denk ik gelijk dat er meer achter zit. Betekenis van de getallen 14 en 38 bijv, of dat mijn opa op zijn 14e of 38e levensjaar misschien iets ingrijpends heeft meegemaakt. Maar dat was volgens mijn moeder niet het geval.. misschien moet ik het minder ver zoeken, en staat de lift inderdaad voor het helpen inzichten te verwerven.

Nu je het zegt, dat van die dames... toen ik deze droom had, had ik in eerste instantie niet het idee dat het getal 80 met mijn opa te maken had, maar toen ik net wakker werd schoot me wel te binnen dat hij dit jaar 80 zal worden. 83 kon ik niet verklaren... misschien 80 (leeftijd) plus 3 (goddelijk getal) dat samen de overgangsfase van mijn opa weergeeft. Maar hoe jij het uitlegt zou ook heel goed mogelijk zijn hoor... Alleen dan vind ik het verschil tussen 38 (het 'niveau' van mijn opa) en 83 (het 'niveau' van de zusters) wel heel groot... Wat wel opvalt is dat 83 precies een omgedraaide 38 is... Zou er een tegenstelling in zitten? Of zoek ik het nou weer te ver? confusedIk denk dat ik mijn verstand nu weer meer een rol laat spelen dan mijn gevoel... maar ik kan die twee nog niet zo goed uit elkaar houden tongue

Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar ik heb toch niet het gevoel dat mijn droom een visioen was. Dan moet het toch een meer heldere, en levensechte droom zijn denk ik. Hoe dan ook komt het heel mooi uit dat ik morgen bij mijn opa op bezoek ga smile

Echt heel fijn dat je me hiermee wilde helpen, Kim Maria! Ik kan dromen niet zo goed uit mijn hoofd zetten, zeker als er zware onderwerpen in naar voren zijn gekomen..

Veel liefs!!
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 7 '12
wat een hoop getallen komen er voor in jou droom!
Meestal als jou gids je iets probeert duidelijk te maken
(deze keer over jou opa)
gaat het om een korte tijds-duur...
Er staat dus zeker iets te gebeuren...
alleen wat het is? de tijd zal het leren...

misschien zou je je opa kunnen opzoeken?
Vertel hem gewoon dat je over hem gedroomd hebt, en dat je je een beetje zorgen maakt...
Dat vind Opa misschien alleen maar attent van je wink

groetjes moonflowertje
Marije22
Marije22 mrt 7 '12
Klopt Moonflowertje shocked
Het zijn ook van die specifieke getallen... daar moet gewoon meer achter zitten denk je dan he.
Ik hoop niet dat mijn gids me dan een beetje wil voorbereiden op iets naars dat gaat komen..

In mijn dromenboek staat de drie onder andere voor goddelijkheid (drie-eenheid Vader, Zoon en Heilige Geest), en de acht voor de eeuwigheid/wedergeboorte. Dat eerst 38 en daarna 83 een rol speelt vind ik wel opvallend..
We zullen het wel zien dan.. al maak ik me nu wel een beetje zorgen. Misschien was het niet voor niks dat ik het vannacht droomde en ik morgen met mijn moeder naar mijn opa en oma zal gaan.. zodat ik met hem erover kan praten? Ik zal het wel aansnijden.. maar aan de andere kant wil ik hem niet bang maken als hij uit die droom opmaakt dat het einde van zijn leven nadert/hem iets gaat overkomen.. Hij is best gevoelig... ook al eens een depressie gehad, en altijd heel bang geweest om dood te gaan (alleen de laatste tijd is dat volgens mij iets minder geworden doordat hij het idee een beetje heeft geaccepteerd.. hij is wel vrolijker maar hij gaat zichtbaar lichamelijk achteruit).
Ik ga mijn best doen om hem te steunen morgen.

Bah wat naar zulke dromen frown

Bedankt voor je berichtje, Moonflowertje!
HeiligHart
HeiligHart mrt 8 '12
hej Marije!

Hoe was het bij je Opa? Hopelijk fijn laugh

Leuk om te zien dat je na mijn uitleg ook weer zelf verder kon "brainstormen".
Ik snap ook zeker dat deze droom niet zo snel uit je gedachte gaat, want het brengt veel gevoel met zich mee.
Een diepere betekenis van de getallen weet ik persoonlijk niet goed, maar dat zou idd best kunnen.

Wat ik ermee bedoelde was dat verdieping 0 de meest pure vorm is van je onderbewuste en bijvoorbeeld 100 echt op de oppervlakte.
Dus dat je in de lift stapt en je gaat naar het niveau van het onderbewuste waar je bewust van bent of waar je nog iets moet uitzoeken.
De dames hadden een hoog getal, dus leken ze mij niet echt bewust.
Jij dacht dat je opa op de 14e moest zijn, maar er was nog iets op de 38e uit te werken? voordat hij dieper naar binnen kon gaan kijken.

Maar het blijft altijd puzzelen die dromen. smile

Liefs
Marije22
Marije22 mrt 8 '12
Hey!

Ja het was heel fijn even hoor. Ik merkte dat het allemaal wel meeviel... hij was vrolijk en vertelde ook dat ie wel goed in zijn vel zat de laatste tijd (behalve wat bijeffecten van medicijnen). Dus ik heb me waarschijnlijk druk gemaakt om niets smileIn ieder geval fijn om goed contact met mijn opa en oma te hebben, zeker nu ze aardig op leeftijd zijn en de kans groter wordt dat er iets gebeurt.
Ik heb in mijn leven maar twee keer een sterfgeval in de familie meegemaakt, van mijn opa en oma aan de andere kant van de familie. Ik vond het al erg toen de kat van de buren in moest slapen omdat ie erg ziek was shockedMaar ja ik weet ook dat het bij het leven hoort...

Ah ik snap het nu ja wat je bedoelt! Ik dacht dat het andersom was, dat hoe hoger de lift, hoe meer bewust zijn smileMaar zoals jij het uitlegt klinkt het inderdaad ineens heel logisch! Wat leuk zeg hoe jij zulke dingen kunt zien laughik was er zelf niet zo snel opgekomen haha.

Het blijft puzzelen inderdaad... maar dat houdt het motortje in je hoofd in elk geval draaiende wink

Bedankt voor je berichtje, Kim Maria!
HeiligHart
HeiligHart mrt 8 '12
ooo wat fijn dat het goed ging met je opie laugh

En ja koester het contact dat je met ze hebt! Ik heb mijn opa's en oma's al heel lang niet meer. Zelfs mijn stiefopa en oma niet meer.
De laatste was 9 jaar geleden al overleden.

En ik ken het gevoel van het erg vinden van dieren etc waar je om geeft. haha ik heb het al als ik een duif dood zie liggen met allemaal veren om hem heen verspreid en een beeld van een aanvallende kat in mijn hoofd zie.. confused

hihi ik vind het ook echt heel leuk om te doen: dromen uitpluizen.
Doe het nog niet zo heel vaak voor andere, maar vaak heb ik een groot gedeelte dat wel in de buurt komt.
En je hebt hem gewoon goed detaileerd verteld wat ook erg handig is wink.
Leuk om elkaars zicht/visie te delen om tot een geheeld te komen toch!

Liefs

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki