Loading...
nl

belasting en politie

Ariel
Ariel feb 19 '12
Ik kreeg een telefoontje van de politie.
Ik moest thuis blijven ,want ze kwamen me ophalen.
Ik moest een straf uitzitten .
Eigenlijk zochten ze mijn vader hij had de belasting opgelicht en mij erin genoemd.
Ze konden hem alleen niet vinden dus moest ik het maar uitzitten.
Ik was boos en verdrietig: boos op mijn vader en verdrietig omdat ik niet de gevangenis in wilde.
Ik ging naar mijn moeder en vertelde het verhaal.
Ze was boos op mijn vader:"als hij de belasting opgelicht heeft zal hij er ook voor boeten. Jij gaat niet de gevangenis in om iets wat je vader gedaan heeft."
Ze belde direct mijn vader op ,dat hij thuis moest komen.
Inmiddels was mijn broer er ook en die hield de politie aan de praat tot mijn vader thuis zou komen.
Delen:
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos feb 20 '12
Waar ik aan zou kunnen dnken, maar zal het verkeerd hebben hoor:

Iemand wil jou de verantwoording in schoenen schuiven van diegene. Hierbij beroepend op de regels die voor iedereen gelden (de belasting).
Echter krijg je wel hulp van je moeder en broer, dus je zal er niet alleen in staan, maar hulp krijgen.
De wet, hierbij misschien juist de universele wetten en recht, zullen helpen (de politie, maar is wachten op hun)

(is maar een hersenspinsel)
Ariel
Ariel feb 20 '12
Wat ik dan kan bedenken is aan mijn werk.
Ik heb een collega geholpen met haar verweer tegen haar ontslag.
Omdat ik in september in hetzelfde bootje zat weet ik info waar je niet zo op zou konen.
Aangezien mijn werkgever een een valse manier gebruikt om zijn personeel te ontslaan help ik die collega.
Daar is hij achter gekomen en nu vindt hij dat ik het vertrouwen geschaat heb.
En info verspreid heeft die niet versprijd mocht worden.
Hij heeft tot nog toe amper zijn verantwoordelijkheden genomen en nu wil hij er personeel uitsturen.
En nu heb ik het gedaan omdat ik haar geholpen heb.
Dat is het enige wat ik kan bedenken bij jouw uitleg.
tinkernel
tinkernel feb 20 '12
Dag Kalilka

Je droom gaat over de rol die macht en orde in je leven spelen.

Je voelt je beknot en zeer ontevreden. Beknot word uitgedrukt in het woord belasting. (het voelt als een bal-last)
Ontevredenheid weerspiegelt het woord straf, thuis blijven.

De droom wijst op het gevaar (politie) van een onpersoonlijke abstract geweten en spoort je ertoe aan na te gaan of je een eigen mening bezit óf dat je meestal je naar gezagsfiguren (vader/broer) richt. Laat meer je eigen persoonlijkheid en meningen gelden en meer verantwoordelijkheid en/of vrijheid durven nemen.

Dank je wel voor het delen van je droom.
Kan je hier wat mee?

droomgroet,
Ariel
Ariel feb 20 '12
Ja ,maar dan blijf ik bij het puntje werk.
Thuis ben ik namelijk helemaal gelukkig ,maar op mijn werk wil ik zo gauw mogelijk weg.
Nog geen half jaar geleden was ik er blij mee en nu door al dit gedoe......ik wil er echt weg.
Petra
Petra feb 21 '12
Mooie uitleg van Ik geef je een Roos en Tinkernel. Ik blijf het een wonderlijk proces vinden hoe dromen laten zien wat er in je leven gebeurd.

Om op je laatste berichtje/vraag te reageren, het klopt zoals ik het lees bij je huidige werksituatie. De relaties die je in je gezin opdoet kom je later in je leven soms ook deels (of helemaal) in anderen tegen. In dat geval zie je een (gedeeltelijke of volledige) herhaling van een bepaald patroon wat je door terug te kijken op je verleden kunt doorzien in het nu. Dat inzicht brengt jou verder.

Jij hebt nu in ieder geval ontdekt dat je andere waarden hebt dan je werkgever. En jouw werkgever ge(mis)bruikt nu zijn macht om jou tot zijn waarden te brengen, je krijgt als het ware straf voor je handelen. Je merkt nu dat het belangrijk is voor je eigen waarden te blijven staan maar het voelt nog wat onwennig daar voor te gaan staan en te aanvaarden dat je werkgever doet zoals ie doet en dat dit gewoon niet meer in jouw wereld past.
Ariel
Ariel feb 21 '12
Dank je wel voor je aanvulling Petra.
Het geeft me toch een gevoel vam rust al "wist" ik het eigenlijk al wel.
Dan praat je jezelf weer onzeker.
Stom ,maar goed.
Ik had het er vandaag met die collega erover.
Ze zei ook dat hij zo'n zwakke zaak heeft om haar te mogen ontslaan dat hij alles aangrijpt om uit te kunnen halen.
De rest van zijn verweer schijnt aan alle kanten te rammelen.
Ik had verwacht dat hij wel geleerd had van het vorige proces ,maar als ik het zo begrijp is het weer hetzelfde liedje.
Petra
Petra feb 21 '12
Ha ook al zo'n mooie tijd 12:21, zag het net ook bij een berichtje van Dammi. Soms hebben mensen behoefte aan over controle en hoe rustiger je blijft, en er niet in meegaat hoe moeilijker zij het vinden. Misschien een goed moment om rond te kijken naar iets anders en jezelf een leukere werkplek geven/gunnen?
Sterkte smile
Ariel
Ariel feb 21 '12
Oh ,maar ik ben al sinds juli op zoek ,maar het is niet zo makkelijk iets te vinden.
Zeker als je beperkt wordt door bso tijden.
Manlief heeft werk waarbij hij niet eerder wegkan.
Dus komt het ophalen en brengen op mij neer.
Dus zodra ik werk heb ben ik weg.
Tot die tijd moet ik het hiermee doen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki