Hoi Isebell, zoals beloofd wat uitgebreider antwoord op je vraag om je foto te lezen.
Je bent een heel authentiek mens, jij geeft nooit op, gaat altijd door en probeert er het beste van te maken. Je hebt echt een 'vechters-mentaliteit' in de positieve zin van het woord. Hierdoor weten veel mensen, zelfs in jouw directe omgeving dan ook helemaal niet dat jij behoorlijk verliezen en moeilijke situaties voor je kiezen hebt gehad. Persoonlijk vind ik dat je er heel goed mee om gaat, je laat je van nature aanwezig rechtvaardigheidsgevoel spreken en zegt wat je voelt. Er zijn ook wel momenten dat je soms beter even niets kunt zeggen, maar eigenlijk weet je dat ook meteen van jezelf op dat moment. In die zin sta jij heel bewust in je leven.
Ik vind jou (symbolisch) iets weg hebben van Jeanne d'Arc, jij staat voor waar je in gelooft. Je gaat voor het goede en rechtvaardige en bent ongelooflijk moedig. Waar andere mensen afhaken sta jij nog overeind. Je hebt een enorm (maatschappelijk) verantwoordelijkheidsgevoel en doorzettingsvermogen.
Het leuke is, die kracht speelt zich vooral af binnen in jou. Durf je krachtige zelf te zijn, wees niet bang voor mensen die je op andere gedachten willen brengen, omdat zij die drijfveer in zichzelf niet kennen. ; - )
Wat wel heel belangrijk is, en in die levensfase ben je nu ook aangekomen, is dat je ook focust op het ontvangen. Het ontvangen van liefde en aandacht van andere mensen die het echt goed met je voor hebben. Want je bent een gewaardeerd mens, al zie jij dat niet altijd.
Door de dingen die jij thuis hebt meegemaakt, als gezin hebben jullie in de 'overleving's stand' gezeten en het voelt alsof jij sterk de verantwoording voor je moeder hebt genomen in dingen. In die zin heb je een aantal jaren niet echt kind kunnen zijn. Realiseer jij je dat en weet je wat dat voor jezelf betekend?
Je mag daarom die tijd nu inhalen. Thema's zijn dit: Genieten van het leven en op zijn tijd eens onbezonnen kunnen zijn, uit de band springen, in zekere zin controle loslaten, niets doen (lui zijn), vooral niets mogen doen van jezelf en daardoor voelen wat er in je opborrelt. Ook al voelt dat heel ongemakkelijk, het zal je helpen de gevoelens van eenzaamheid uit je jeugd een plek te geven en de dingen op een andere manier te relativeren, je perfectionisme wat los te laten en inzicht te krijgen in je ouders, met name je vader. Geef de ander wat meer tijd en ruimte geven de dingen op zijn eigen manier te doen, maar er vooral ook voor jou te zijn ook al is dat niet op de wijze die jij graag zou zien. Vergeven in een belangrijke sleutel in deze. Vergeven is iets anders als goed vinden, het is meer de sterke gevoelens eromheen verwerken, begrijpen dat ook hij ergens vandaan komt, ook al is dat niet de weg die jij zou bewandelen.
Dit zorg patroon in jou is ontstaan toen één van de belangrijkste personen in je leven er niet voor jou was (één van je ouders) en daarom voel jij je soms het meest op je gemak bij mensen die er (emotioneel) niet voor je zijn omdat je weet hoe je dáár mee om moet gaan. Mensen die er wél voor je zijn vind je soms nog moeilijk, omdat in jezelf een soort oordeel leeft te 'week' en 'kwetsbaar' te zijn. Toch is ook datontvankelijke, in feite het vrouwelijke proces een heel mooie fase in het leven. Je laten verzorgen, dingen voor je laten regelen, hulp vragen.
Neem het jezelf niet kwalijk als je gaandeweg merkt dat je iets in te halen hebt, door jou is een deel van het gezin overeind gebleven, maar dat is nu voorbij, nu mag je ook gaan loslaten. Ook de mensen uit jouw gezin hebben hun eigen proces, dat ze op hun eigen manier nodig hebben te doorlopen. Dingen aan anderen over laten, dingen als het ware eens in de soep te laten lopen of te laten zijn zoals ze zijn hoe vreemd ze ook gaan.
Er komt de komende tijd ook een andere groep mensen om je heen, dat is al een beetje gaande, omdat je jezelf vaak afvraagt wat sommige contacten nu eigenlijk voor je betekenen en waar ze op gebaseerd zijn. Wandel gewoon lekker door op deze weg en dan gaat dat vanzelf, want jij bent iemand met een sterke innerlijke drijfveer en in staat je open te stellen voor nieuwe dingen. Al het andere ontwikkeld zich er vanzelf omheen en zal ook steeds meer op zijn plek vallen voor je.
Ik vind je een mooi mens, maar ik houd dan ook van sterke mensen die ergens voor durven te staan, een sterk innerlijke geloof in het goede bij zich dragen. Dus mijn stem heb je!
O voor ik het vergeet, geen zorgen over de zaken op werkgebied, het zou kunnen dat er een baan bij komt, maar neem deze maar aan. Je creativiteit krijgt ook voldoende ruimte, creativiteit kun je op veel manieren invulling geven. In de toekomst komt er ook weer meer ruimte voor de dingen waar je nu mee bezig bent, laat het er maar naast lopen. Ik weet niet precies wat ik nu zeg, maar jij herkend het hopelijk : - )
In één stroom geschreven, dus excuses als er foutjes in staan. Als er onduidelijkheden zijn hoor ik het heel graag en ik hoop dat je er iets aan hebt of mee kunt.
Groetjes,
Petra