Loading...
nl

Bizar toeval

wolfke
wolfke feb 15 '12
Ik ben al jaren bezig met een boek of wat hopelijk ooit een boek zal worden. Mijn personage ging naar Noorwegen gaan in het tiende hoofdstuk, althans dat was de bedoeling. Om het magische noorderlicht te aanschouwen. Uiteindelijk kwam ik bij rendieren en Lapland terecht. Toen ik opzoekingswerk deed kwam ik bij Samiland terecht aangezien Lap een scheldnaam is voor Sami. Voor het volgend hoofdstuk deed ik zondag opzoekingen naar een specifieke soort schildpadden, waarvan ik ooit een infopaneel met mijn fotocamera in het vizier had toen ik op reis was, de caretta caretta.

Maandagavond ben ik aan het zappen aangezien reclames me weinig zeggen, zie ik opeens sneeuw en rendieren en zie ik blijkbaar de laatste minuten van een documentaire over de Samen in Samiland. Denk ik amai da's wel toevallig. Dinsdagavond ben ik weeral eens aan het zappen en merk ik dat er een documentaire is over het poollicht. Het is helaas tot mijn grote spijt terug het einde van een documentaire maar ze tonen nog net het magnetisch veld in beeld van de aarde die een invloed heeft op het ontstaan van het poollicht. Ik moet even glimlachen. Dan tonen ze zeeschildpadden waarop ze testen doen, denk ik lol amai toevallig heb ik die ook in mijn verhalen verwerkt. Ik kijk uiteraard heel raar op wanneer ze zeggen dat ze testen doen op de onechte karetschildpad (caretta caretta) om te kijken of hun richting in zee gewijzigd wordt door verandering van het magnetisch veld. Lol dat is toch pas eens toevallig?
Delen:
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos feb 15 '12
erg leuk dank je voor het delen!
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 15 '12
Als je je bedenkt dat toeval helemaal geen toeval is?
tongue

groetjes moonflowertje wink
wolfke
wolfke feb 15 '12
lol I know tongue
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc feb 15 '12
Je weet toch wel.....toeval bestaat niet!
Sundance
Sundance feb 15 '12
ja prachtig is dat he. smilewe weten wel dat het geen toevalligheid is maar altijd wel heel leuk hoe alles (weer) samenvalt/komt.
de sami, heb ik laatst nog weer gekeken, een docu. op de duitse zender. daar heb je veel docu,s over hen en ook andere natuurvolkeren. vindt hun zang ook heel diep gaan.
Serenity
Serenity feb 15 '12
hihi da's leuk, volgens mij leef je dan ook wel een beetje 'go with the flow' stijl en die flow is dan synchroniteit dus het toeval!
wolfke
wolfke feb 15 '12
@Serenity: Momenteel zit ik wel in een beetje in een 'go with the flow'-fase door omstandigheden. Nooit gedacht dat dat zo leuk kon zijn, want tegen de stroom ingaan is soms nogal vermoeiend maar ook wel interessant lol.
@PureLove: nooit echt een docu op een Duitse zender gevolgd, maar docu's zijn vaak interessant, vooral over natuur en volkeren die met veel respect nauw samenleven met moeder natuur smile.
@IkGeefJeEenRoos: graag gedaan.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki