Loading...
nl

een nieuw gevoel

niels
niels feb 11 '12
Hallo lieve mensen,

Ik heb al een heel tijdje geen topic meer geopend of echt actief bezig geweest op Merudi. De laatste tijd ben ik kampioen geworden in het vragen om kaartleggingen en als ik mij er niet zelf op wijs vergeet ik vaak nog eens te reageren.
Maar voor de rest is er ook niet echt iets noemenswaardig gebeurt. School gaat zijn gewone gangetje , ook het schooltoneel gaat precies van een leiendakje. Wat mijn schrijversambitie betreft dat gaat niet echt van een leiendakje maar aan de andere kant krijg ik wel fantastische tips om het de volgende keer beter te doen laugh. Maar dat was niet waarover ik het wou hebben ( maar ik heb het toch maar mooi gezegd :D).
Ik zou het eigenlijk willen hebben over iets wat mij de laatste tijd overkomen is. Ik kan niet goed zeggen wanneer het begon maar het is in een van de voorbije 2 weken gebeurd. Nu meestal als ik mij in het witte licht omhul ( wat ik vaak doe) verander ik in een vrouwelijke vorm . Ik bedoel dat mij dan op die manier zie. Om eerlijk te zijn voel ik mij daar goed bij. Op een van die dagen dat mij in het witte licht omhulde zag ik plots mijzelf in vrouwelijke vorm op een berg staan. Een vlinder vloog naar mij toe en op het moment dat ik mijn hand uitstak en de vlinder landde voelde ik in eens iets aan mijn rug en raar maar waar ik had vleugels. Vleugels die iets weg hadden van vlindervleugels maar met tekingen van bloemen en andere figuren op geschilderd en sinds die tijd zie ik mij telkens met vleugels als ik mij in het witte licht wikkel. Dit klinkt misschien raar maar af en toe voel ik een lichte pijn , een ecchte pijn is het niet eerder een zwaarte tussen mijn schouderbladen.
Nu het kan ook mijn verbeelding zijn die mij parten speelt maar ik wou het toch delen met jullie en weten wat jullie erover denken.

Heel veel liefs
Niels
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 11 '12
Ik heb hier totaal geen inzicht in, Niels?
Het lijkt me wel inderdaad een beetje een apparte beleving shocked
misschien zijn er mensen op merudi die hier wel een logische verklaring voor hebben smile

groetjes moonflowertje wink
Enigma
Enigma feb 11 '12
Hoi Niels,

Ik ken ook mensen die zichzelf zien als een blauw wezen met schubben als ze op een bepaalde manier naar zichzelf kijken.
Een ander die ik ken kan ook bewust terug keren naar haar kern en ook naar het soort van eerste organisme die er op de aarde was.
Ik denk niet dat je het jezelf verbeeld smile.

Transformatie !!! Was het eerste dat bij mij doorkwam.
En de vlinder staat daar ook symbolisch voor wink.
Dat je bovenop een berg staat betekenen dat je een nieuw doel hebt bereikt in je leven (je hebt iets overwonnen). Deze transformatie moest je aanschouwen om te accepteren dat je deze verandering nodig hebt om naar een nieuwe fase of een hoger plan toe te werken.
Je reikt met je hand naar de vlinder dus je aanvaart de transformatie ( je nodigt het als ware uit om die versmelting aan te gaan ) en het voelt goed.
Evolutie komt ook door: je ontwikkeling zit op dit moment even in een stroomversnelling.
En je bent er nu aan toe om je echte wezen ( wezen als in: wie je werkelijk bent, je ware zelf )te mogen aanschouwen.
Ik krijg ook nog door: natuur (misschien de bloemen).
En Creativiteit (misschien de figuren, maar dat kan ook voor expressie staan).

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Ik doe het voor het eerst openbaar voor iemand die ik niet persoonlijk ken. Maar ik voelde dat ik het nu moest doen en het komt niet van mijzelf.

Heel mooi hoor wat je hebt gezien.
Geniet van dat mooie cadeau smile.
Liefs Enigma
Marije22
Marije22 feb 12 '12
Hoi Niels,

het is best goed mogelijk dat je de boodschap krijgt dat je binnenkort je tweelingziel/soulmate zult gaan ontmoeten smilede laatste tijd houd ik me veel bezig met dit begrip, en het komt vaker voor dat iemand vooraf aan deze ontmoeting een beeld krijgt van zichzelf in de vorm van het tegenovergestelde geslacht.

Hoe dan ook lijkt het me erg positief!

Veel liefs, Marije
niels
niels feb 12 '12
Origineel bericht van: Enigma
Hoi Niels,

Ik ken ook mensen die zichzelf zien als een blauw wezen met schubben als ze op een bepaalde manier naar zichzelf kijken.
Een ander die ik ken kan ook bewust terug keren naar haar kern en ook naar het soort van eerste organisme die er op de aarde was.
Ik denk niet dat je het jezelf verbeeld smile.

Transformatie !!! Was het eerste dat bij mij doorkwam.
En de vlinder staat daar ook symbolisch voor wink.
Dat je bovenop een berg staat betekenen dat je een nieuw doel hebt bereikt in je leven (je hebt iets overwonnen). Deze transformatie moest je aanschouwen om te accepteren dat je deze verandering nodig hebt om naar een nieuwe fase of een hoger plan toe te werken.
Je reikt met je hand naar de vlinder dus je aanvaart de transformatie ( je nodigt het als ware uit om die versmelting aan te gaan ) en het voelt goed.
Evolutie komt ook door: je ontwikkeling zit op dit moment even in een stroomversnelling.
En je bent er nu aan toe om je echte wezen ( wezen als in: wie je werkelijk bent, je ware zelf )te mogen aanschouwen.
Ik krijg ook nog door: natuur (misschien de bloemen).
En Creativiteit (misschien de figuren, maar dat kan ook voor expressie staan).

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Ik doe het voor het eerst openbaar voor iemand die ik niet persoonlijk ken. Maar ik voelde dat ik het nu moest doen en het komt niet van mijzelf.

Heel mooi hoor wat je hebt gezien.
Geniet van dat mooie cadeau smile.
Liefs Enigma


Hey Enigma laugh
Wow dat was een sterk staaltje wat je hebt laten zien. Het klinkt misschien raar maar terwijl ik het las kreeg ik zo'n speciaal gevoel in mijn buik alsof er duizend vlinders in mijn buik rond vlogen en gewoon een zeer aangename tinteling over mijn lichaam, dus ik geloof je zeer als je zegt dat het niet van jezelf komt. Wat je zegt voelt goed aan met andere woorden laugh
Maar wat mij vooral opvalt is dat de woorden natuur en creativiteit weer vallen. Ik heb altijd al zeer veel van de natuur gehouden en me met creatieve dingen bezig gehouden. Maar ook vaak in lezingen komen die 2 woorden heel vaak weer terug. Dus het klinkt allemaal heel mooi laugh
Heel erg bedankt Enigma en ik wil jou heel veel liefde, geluk, sterkte en licht toewensen want je hebt me echt overdonderd met jouw kunnen laugh
niels
niels feb 12 '12
Origineel bericht van: Marije22
Hoi Niels,

het is best goed mogelijk dat je de boodschap krijgt dat je binnenkort je tweelingziel/soulmate zult gaan ontmoeten smilede laatste tijd houd ik me veel bezig met dit begrip, en het komt vaker voor dat iemand vooraf aan deze ontmoeting een beeld krijgt van zichzelf in de vorm van het tegenovergestelde geslacht.

Hoe dan ook lijkt het me erg positief!

Veel liefs, Marije


Hoi Marije,
Dot wist ik niet dat je voor al eer je zielsverwant tegenkomt je in het tegenovergestelde geslacht ziet. Nu het ding is dat iedere keer als ik mij met het spirituele bezig houd, dus ook als ik een astrale reis maak of met een van mijn gidsen en dierbare praat ik mijzelf in een vrouwelijke vorm zie. Het zou misschien kunnen dat mijn ziel niet ietsje meer vrouwelijker is of dat het voor mij simpelweg makkelijker maakt om mij met het spirituele bezig te houden laugh.
Maar jouw uitleg doet mij wel denken aan een gedicht dat ik ooit geschreven heb. Ster noemde het gedicht en dat heb ik geschreven zonder erbij na te denken , het was precies alsof iemand het mij had gedicteerd terwijl ik de beelden zo voor mij zag . Dat gedicht ging erover de zoektocht naar mijn zielsverwant laugh
Ik moet nu ook wel zeggen dat ik met mijn tante , die ook met het spirituele bezig is , een heel speciale band hebben. Zij zegt ook vaak dat de band die ik en haar hebben veel ouder dan dit leven was , dat we elkaar uit een vorig leven kennen.
Dat heeft eigenlijk wel iets moois , vooral de gedachten dat liefde zo sterk kan zijn dat het de tijd overwint. Mischien nog een mooi idee om een verhaal rond te schrijven laugh

Heel veel liefs
Niels
Marije22
Marije22 feb 14 '12
Dat is niet altijd zo hoor winkMaar het is wel een mogelijkheid, dat de reden dat je jezelf voor je ziet in vrouwelijke vorm is dat je op de ontmoeting wordt voorbereid. Misschien is het inderdaad ook wel zo dat je yin-kant de laatste tijd sterker wordt, en daar hoort inderdaad bij dat je gevoeliger bent voor spiritualiteit. Ik kan je het boek 'Tweelingzielen' van Patricia Joudry aanraden smile
Gedichten komen bij mij ook altijd binnen druppelen, alsof het zichzelf vormt winkBen wel benieuwd naar dat gedicht van jou over je tweelingziel/soulmate?

Zoals ik het in het boek heb gelezen kan je tante best deel uitmaken van je zielsverwant-groep, je tweelingziel maakt geen deel uit van je familie (vanwege de liefde die je over en weer voelt zou dat volgens Patricia 'incestueuze' gevolgen kunnen hebben, waardoor het dus niet voortkomt).

Liefs,

Marije
Natalie1986
Natalie1986 feb 22 '12
Super mooie ervaring koester het
New Moon
New Moon jan 20 '14
Hoi Niels,

Wat een mooie ervaring,

Zelf ben ik een vrouw, maar tijdens meditatie op zielsniveau voel ik mezelf mannelijk of onzijdig.
Ik weet hoe vreemd dat kan voelen, maar tegelijkertijd natuurlijk.

Liefs New Moon

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki