Loading...
nl

Welke kaarten dragen jullie voorkeur?

wolfke
wolfke feb 11 '12
Ik ben benieuwd welke kaarten jullie voorkeur dragen of wat jullie zelf gebruiken: engelenkaarten, lenormandkaarten, zigeunerkaarten of andere tarotkaarten. Waarom dragen deze jullie voorkeur. Of in welke omstandigheden gebruik je liever bepaalde kaarten(decks)? Ik ben heel benieuwd grin.
Delen:
Sundance
Sundance feb 11 '12
er zijn verschillenden die ik mooi vindt. de eerste die zo snel even in me opkomt zijn de kaarten van doreen virtue. haar kaarten laten er voor zorgen dat je of weer in je kracht wordt gezet of jou in je kracht laten staan. haar boodschappen zijn kort maar duidelijk voor mij(heb niet zoveel woorden nodig om iets duidelijk te krijgen voor mezelf) op zo,n moment als ik een kaart van haar pak.
Solaria
Solaria feb 11 '12
Op het moment gebruik ik voornamelijk Engelenkaarten. Wil mijn kaarten sets zeker nog wel uitbreiden met o.a. godinnen, opgestegen meesters, elfen en eenhoornkaart en ook graag het dieren medicijnkaarten. Mijn eerste kaarten waren een tarotkaarten, maar vond dat nogal ingewikkeld en had er minder mee dan gedacht. En de engelenkaarten en die ik daarna noemende trekken me gewoon aan. ik kan er wat mee, kan ze beter interpreteren en het past bij mij. ik koop de daar kaarten puur op intuïtie en gevoel. heb gister ook weer een set er bij gehaald het ging automatische. De kaarten set die ik nu nodig hebt schaf ik aan, en die trekken mijn aandacht.

Groetjes,

Solaria
Nimueh84
Nimueh84 feb 14 '12
Ik heb ooit eens Lenormandkaarten gekocht en was daar toen veel mee bezig. Daarna ook eens andere soorten kaarten geprobeerd, maar had daar geen "gevoel" bij. Dus mijn voorkeur gaat naar de Lenormandkaarten!
Archolm
Archolm feb 14 '12
Origineel bericht van: Nimueh84
Ik heb ooit eens Lenormandkaarten gekocht en was daar toen veel mee bezig. Daarna ook eens andere soorten kaarten geprobeerd, maar had daar geen "gevoel" bij. Dus mijn voorkeur gaat naar de Lenormandkaarten!


Was je zeker nog heel jong toen je die kaarten kocht, die nieuwe zijn al een stuk mooier hoor, overzichtelijker vooral.
Nimueh84
Nimueh84 feb 14 '12
Ja, het was al jaren geleden haha. Ik was in die tijd veel met het spirituele bezig, maar ben overal mee gestopt nadat ik nogal bang was geworden. Ben het nu weer een beetje aan het oppakken, dus ik zal eens kijken naar wat nieuwere kaarten!
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc feb 14 '12
Ik gebruik voornamelijk Engelenkaarten.
Heb ook anderen maar die gebruik ik veel minder.
Het is gewoon het gevoel dat ik erbij heb.
wolfke
wolfke feb 15 '12
Leuk om te lezen, ik ga me alvast eens verdiepen in de Lenormandkaartleggingen smile. Bedankt voor de reacties.
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 15 '12
Tarot-kaarten hebben mijn voorkeur als ik leg voor anderen...
Als ik voor mezelf dingen wil weten...
is mijn ervaring dat de waarzeg-kaarten het duidelijkst zijn voor me... geen poespas (LeNormand kaarten)
gewoon recht voor zijn raap wink

Titel : De Ster nr 16
heldre sterreschijn
doet u vrolijk zijn
van een wolk omgeven
zal hij kommer geven

die trok ik voor jou ^^
(Wolfke)

Omschrijving : Goede zaken. Succes bij het realiseren van verwachtingen. De gekoesterde idealen worden met een sterke wil tot uitvoering gebracht. Hiervoor wil men als het ware 'de sterren van de hemel plukken'.

Het nadeel is dat, bij het bereiken van hetgeen men wilde, de belangrijkheid wordt overtrokken, waardoor men zijn of haar posities weer ondergraaft. Men dient met beide benen op de grond te blijven staan. Voor dagdromen die gestalte krijgen, dient men dankbaar te zijn. Door op deze wijze in het leven te blijven staan, zal het succes tot een goed einde worden gebracht.

bron: http://www.orakels.org/php/?m=wo_lcards
^^ hier staan alle 36 kaarten uitgelegt... ( misschien wel handig)

groetjes moonflowertje
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '12
Voor mij tarot van osho zen. Hele mooie en vooral duidelijke kaarten voor inzicht. Ik gebruik ook totemkaarten met daarop dieren die veel zeggen. Die gebruik ik als ik het gevoel heb dat er ondersteuning nodig is van bijv een dier. Ook heb ik engelen inzicht kaarten. Die pak ik wanneer ik er zin in heb ;-)
Archolm
Archolm feb 15 '12
Origineel bericht van: NiMS
Voor mij tarot van osho zen. Hele mooie en vooral duidelijke kaarten voor inzicht. Ik gebruik ook totemkaarten met daarop dieren die veel zeggen. Die gebruik ik als ik het gevoel heb dat er ondersteuning nodig is van bijv een dier. Ook heb ik engelen inzicht kaarten. Die pak ik wanneer ik er zin in heb ;-)


Ben je nooit bang dat kaarten liegen NiMS? Of is je gevoel daar zo goed bij...
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '12
Kaarten liegen nooit. Ik bedoel daarmee dus de kaarten zelf, want het zijn kaarten en niets anders.

Het kan zijn dat de interpretatie van de kaarten niet juist is, maar dat is aan degene die ze legt en interpreteerd. Ook gaat het om de vraag die je stelt en de intentie op de vraag. Als dit juist is, dan is het de waarheid die er ligt. Maar je hebt altijd de keuze om er wel of niet iets mee te doen.

Ik gebruik de kaarten dus voor inzicht en niet om toekomst te voorspellen. Want dan loop je het risico op een "self fulfilling prophecy".
Emuca
Emuca feb 15 '12
Ik heb bij het ene tarotdeck meer gevoel dan het andere.. Die van een vriendin vind ik dan ook makkelijker te lezen dan mijn eigen set. smileDaarom ligt mijn voorkeur nu dan ook op mijn dierenkaarten.
wolfke
wolfke feb 15 '12
Die dierenkaarten, gaan deze over de totemdieren of is dit nog iets anders? Alleszins deze kaarten trekken me wellicht het meeste aan, maar ik dacht dat ze eerder als hulpkaarten konden dienen of zo, nu ja dat is misschien maar een gedachte ;)dat andere decks misschien duidelijker lijken.
Emuca
Emuca feb 15 '12
Ze noemen het wel totemdieren, maar ik benader ze niet op die manier. Ik zie het als een dier dat symbool voor iets kan staan of een boodschap bij je brengt voor een bepaalde situatie in je leven die nu speelt, gespeeld heeft of gaat spelen. Hierbij kan ik dus meteen zeggen dat je dit niet als hulpkaarten hoeft te zien. Hoe meer je de kaarten eigen maakt, hoe meer je eruit kan halen. Hierdoor heb je geen andere kaarten nodig om een ingeving te krijgen wat de boodschap is.

Welk deck je ook gebruikt. Of dit nu tarot is, dierenkaarten, een gewoon deck kaarten.. het maakt niet uit, het is een vorm van een hulpmiddel om een boodschap door te krijgen. Natuurlijk kies je de kaarten die voor jou het beste werken, maar dat is eigenlijk een beetje als het kiezen van een auto, of het kiezen van een nieuwe bank. Je kiest datgeen wat het beste bij jou past of voor jou werkt, omdat je daarmee het beste uit de boodschap halen kan. In principe kan je uit alle kaarten dezelfde boodschap krijgen, alleen is het voor iedereen anders hoe makkelijk of moeilijk de kaarten te interpreteren zijn. smile
wolfke
wolfke feb 15 '12
@Emuca: bedankt voor je bijdrage, de dierenkaarten komen er ook wel nog eens bij mij smile
@MoonFlowertje: thx om een kaartje te trekken voor mij hoor, ik weet dat ik wel succes kan hebben om dingen te realiseren en ben dankbaar voor de getrokken kaart, het is alleen dat ik momenteel niet direct zie of voel wat ik verwacht, dat zal nodig zijn om iets te realiseren denk ik, eerst beseffen wat mijn 'doel' of zo is of zelfvolDOENing of 't ja ik ben er nog niet uit, maar het komt wel, ooit hahaha tongue.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki