Loading...
nl

Tomtom is aan een fotolezing toe!

tomtom
tomtom feb 7 '12
Wie wilt mij helpen? smile

Delen:
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos feb 8 '12
terwijl andere mensen graag de ogen zien, zie ik persoonlijk graag de voorhoofd...
Maar je bent niet helemaal in balans: je ogen zijn niet even groot. Dit betekent dat je mannelijke en vrouwelijke kant niet gelijk zijn.
Serenity
Serenity feb 8 '12
Dag TomTom ik zie je oogoog, maar volgens mij gaat het wel goed met jouw en heb je meer fun in je leven, denk ik.
Je ziet er tot zo...uhm.....ver.... ik kan zien dan erg ontspannen uit. ^^
groetgroet
tomtom
tomtom feb 9 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
terwijl andere mensen graag de ogen zien, zie ik persoonlijk graag de voorhoofd...
Maar je bent niet helemaal in balans: je ogen zijn niet even groot. Dit betekent dat je mannelijke en vrouwelijke kant niet gelijk zijn.

Dat kan geregeld worden...


Origineel bericht van: Serenity
Dag TomTom ik zie je oogoog, maar volgens mij gaat het wel goed met jouw en heb je meer fun in je leven, denk ik.
Je ziet er tot zo...uhm.....ver.... ik kan zien dan erg ontspannen uit. ^^
groetgroet

Hoi Serenity,
Ik ben inderdaad een stuk gegroeid sinds we elkaar laatst hebben gesproken... Gaat het met jou goed?

Leuk om je weer te "zien" smile.
Petra
Petra feb 9 '12
Jij hebt altijd het beste met iedereen voor, problemen ga je liever uit de weg, wat maakt dat je dingen ook wel eens opkropt en er ineens uit kunnen komen. Dat bedoel je beslist niet verkeerd, maar heeft meer te maken met het feit dat er niet altijd even goed naar je geluisterd is en je ergens verwacht dat dit weer zo zal zijn.

Ik zie je in je vroege jeugd veel tijd alleen of op jezelf doorbrengen, dan hoor ik wel muziek. In feite heb je een wat stoer laag over je eigen gevoeligheid heen gelegd, want je ziet heel erg veel aan mensen, maar daar zeg je vrijwel nooit iets over. In die zin ben je heel open over dagelijkse dingen, maar ook heel gesloten over dingen die jou raken, je hebt heel veel diepgang en denkt veel over dingen na, veel meer dan de mensen om jou heen soms weten.

Ik vroeg me even af af jij een waterman bent van sterrenteken, maar ik weet er ook weer te weinig van om dat goed te kunnen onderbouwen, maar zie ook ram elementen en boogschutter. Dus misschien had ik het beter niet kunnen schrijven : - )

Probeer wel altijd bij jezelf te blijven, je kunt je soms teveel mee laten nemen door anderen, laat je dan door anderen van je eigen pad af brengen 9soort ondergeschiktheid van jou naar de ander). Voor jou is het daarom heel belangrijk de juiste mensen om je heen te kiezen, mensen die het beste in jou zien en je positief uitdagen om jezelf verder te ontwikkelen (studie/werk gebied).

Soms presteer jij soms een beetje onder je kunnen, je onderschat jezelf wel eens. Je weet volgens mij van jezelf niet altijd dat je een heel goed leider bent die mensen op een positieve manier kan stimuleren. Onderwijzende kwaliteiten, maar ook zou je goed 'probleemkinderen~jongeren' kunnen begeleiden. Het sociale ligt jou goed. Zet jezelf neer als gelijke, want in tegenstelling tot wat jij zelf wel eens denkt zijn er veel mensen die jou graag mogen, mensen van van wie jij het zelfs helemaal niet verwacht.

Leer wel ook met negatieve dingen van mensen om te gaan, dat is een beetje een allergie van jou, je kunt niet tegen negativiteit. Vertrouw erop dat jij het op dat moment goed ziet, maar haal ook je schouders op, ga niet mee in hun negativiteit of proberen ze te bewegen positiever te zijn, soms hebben mensen zo'n nuk nodig, op die momenten kun je beter wat afstand nemen, met name omdat jij zelf veel positiever ingesteld bent en mensen dan juist geïrriteerd raken door jouw positiviteit.

Jij kunt dingen heel goed waarnemen, observeren, daarin zoek je wel eens naar een goeie manier om de dingen onder woorden te brengen. Volgens mij ben jij heel creatief, ik zie grafity achtige schilderingen, ben je daar goed in, of houdt je daar misschien gewoon van?

Ook zie ik een soort tante die belangrijk voor je is, ik vermoed een zus van je moeder, het voelt alsof zij/er een vrouw is in de familie die veel voor je betekend en er steeds voor je is als het nodig is, iemand waar je altijd terecht kunt. Zij voelt heel warm en gezellig aan, neemt mensen zoals ze zijn.

Kun je hier iets mee?
tomtom
tomtom feb 9 '12
Ik kan er zeker wat mee, Petra. Treffend voor wat in mijn leven speelt.

Quote:
problemen ga je liever uit de weg, wat maakt dat je dingen ook wel eens opkropt en er ineens uit kunnen komen.

Quote:
want je ziet heel erg veel aan mensen, maar daar zeg je vrijwel nooit iets over.
Nee, het liefst bespreek ik problemen op open en directe wijze, maar heb de afgelopen anderhalf jaar gezeten in een omgeving waar, als ik mijn waarnemingen probeer aan te kaarten, men tegen me zegt dat ik het in mijn hoofd haal, en dat dat niet zo is, en vervolgens verder gaan met hun leven en contact m.b.t. mij alsof er niets gebeurt is. Dat is voor mij ontzettend kwetsend en daar weet ik nog steeds niet 100% hoe er mee om te gaan. Dat maakt zeker voor opkropping van emoties.

Quote:
Probeer wel altijd bij jezelf te blijven, je kunt je soms teveel mee laten nemen door anderen, laat je dan door anderen van je eigen pad af brengen 9soort ondergeschiktheid van jou naar de ander).
Dit is moeilijk voor mij, dingen die anderen doen/zeggen die ik niet kan bespreken/uitten blijven in mijn hoofd malen en kunnen (zoals ik de afgelopen tijd heb meegemaakt) in extreme gevallen mijn leven overnemen.

** Mijn sterrenbeeld is weegschaal. smile

Quote:
Je weet volgens mij van jezelf niet altijd dat je een heel goed leider bent die mensen op een positieve manier kan stimuleren. Onderwijzende kwaliteiten, maar ook zou je goed 'probleemkinderen~jongeren' kunnen begeleiden.
Ik kan dit en wil dit heel graag, weet ook al langere tijd dat dit wel degelijk in me zit, en voel dat over probleem kinderen/-jongeren zelf ook al langer. Maar over het algemeen wat betreft mensen leiden en positief stimuleren moet men me wel de kans geven om dit te doen. Dat wilt zeggen: Eerlijk en open tegenover mij zijn. Mij vertrouwen, alhoewel dat gedeelte van vertrouwen bij anderen meestal wel makkelijk verloopt, t.o.v. mij.

Quote:
Voor jou is het daarom heel belangrijk de juiste mensen om je heen te kiezen, mensen die het beste in jou zien en je positief uitdagen om jezelf verder te ontwikkelen (studie/werk gebied).
Ik wou dat ik dezen kon vinden. Ik voel wel erg de behoefte hiervoor.
Quote:
Het sociale ligt jou goed.
In bepaalde opzichten weet ik van mezelf dat ik hier veel beter in ben dan meerderen, maar end-of-the-day is het voor mij moeilijk om iemand die wat voor me voelt mee te nemen naar een niveau van vriendschap of contact buiten werk/school/waar-ik-diegene-ook-van-ken. Het lijkt alsof men op mij wacht, maar ik sta open voor elk willekeurig mens die naar me toe durft te stappen en zich open stelt... Naar mijn idee weet je dan dat je altijd naar me toe kan komen, alleen maakt niemand die stap, in de omgeving waar ik de afgelopen tijd in heb gezeten.

Wat bedoelde je eigenlijk oorspronkelijk met die zin?

Quote:
Leer wel ook met negatieve dingen van mensen om te gaan, dat is een beetje een allergie van jou, je kunt niet tegen negativiteit.
Ik kan er alleen niet tegen als het niet bespreekbaar wordt gemaakt... Zeker met langdurige passief-agressiviteit. Daar heb ik simpelweg een hekel aan. Je mag me verder uitschelden en tegen me schreeuwen, als je mij maar de kans geeft om erop te reageren.
Quote:
Vertrouw erop dat jij het op dat moment goed ziet, maar haal ook je schouders op
Goed dat je dit tegen mij zegt.

Quote:
Volgens mij ben jij heel creatief, ik zie grafity achtige schilderingen, ben je daar goed in, of houdt je daar misschien gewoon van?
Ik ben zeker creatief op meerdere gebieden, al weet ik niet precies wat je met die schilderijen bedoelt. Digitaal gezien heb ik vroeger korte tijd graffiti-achtig "geschilderd", foto's bewerkt en meer maar op creatief gebied moet je bij mij eerder aan muziek denken. Ik speel piano.

Quote:
Ook zie ik een soort tante die belangrijk voor je is, ik vermoed een zus van je moeder, het voelt alsof zij/er een vrouw is in de familie die veel voor je betekend en er steeds voor je is als het nodig is, iemand waar je altijd terecht kunt. Zij voelt heel warm en gezellig aan, neemt mensen zoals ze zijn.
Dat kan of mijn moeder zelf zijn (dit is dan van toepassing voor de afgelopen 2 jaar), of het kan een beste vriendin van haar zijn waar ik heeeeel close mee was, maar die is al misschien meer dan 10 jaar geleden al overleden...
Petra
Petra feb 10 '12
Origineel bericht van: tomtom
Ik kan er zeker wat mee, Petra. Treffend voor wat in mijn leven speelt.

Quote:
problemen ga je liever uit de weg, wat maakt dat je dingen ook wel eens opkropt en er ineens uit kunnen komen.

Quote:
want je ziet heel erg veel aan mensen, maar daar zeg je vrijwel nooit iets over.
Nee, het liefst bespreek ik problemen op open en directe wijze, maar heb de afgelopen anderhalf jaar gezeten in een omgeving waar, als ik mijn waarnemingen probeer aan te kaarten, men tegen me zegt dat ik het in mijn hoofd haal, en dat dat niet zo is, en vervolgens verder gaan met hun leven en contact m.b.t. mij alsof er niets gebeurt is. Dat is voor mij ontzettend kwetsend en daar weet ik nog steeds niet 100% hoe er mee om te gaan. Dat maakt zeker voor opkropping van emoties.

Familie krijg je zoals ze zijn, maar je bent de rest van je leven vrij om je vrienden of de mensen met wie je om gaat te kiezen. Wil je graag erkenning voor de dingen die jij ervaart zijn een paar dingen heel belangrijk.

1. Dat je in jezelf blijft geloven en erop vertrouwd dat alles wat jij ervaart bij jou hoort en ook een goede reden heeft.

2. Kies zorgvuldig met welke mensen je deelt. Om goed in te kunnen schatten wie je wel dingen verteld en wie niet,is het belangrijk dat je de mensen tegenover je kent. Niet iedereen is zo open als jij, niet iedereen is zo gevoelig als jij. Dus als je maar lang genoeg dingen deelt die voor jou belangrijk zijn met mensen die daar niets van begrijpen, dan ga je vanzelf aan je zelf twijfelen. Kies je 'gesprekspartners'zorgvuldig. Dat wil niet zeggen dat je niet normaal met die andere mensen (die jou niet begrijpen) om zou kunnen gaan. Maar zo leer zo leer je mensen kennen met wie je niets wilt delen/omgaan en mensen met wie je meer wilt delen/omgaan. Die keuze staat jou volledig vrij. Je wijst er niemand mee af, je laat alleen zien waar jouw voorkeuren liggen en dan ben je nog niets eens iemand verplicht te zeggen waarom. Als mensen dat niet begrijpen is dat iets van hen en niet van jou.

Iets zegt me dat jij gaandeweg geleerd hebt dingen van anderen af te laten hangen. Je zoekt mensen die in je geloven, je zoekt dat in feite buiten jezelf. Dat is een oud patroon wat jij ooit nodig had, maar nu niet meer. Dus stop ermee, vandaag nog.

Dat oude patroon heeft te maken met jouw kinderjaren waarin momenten zijn geweest dat jij liefde nodig had maar het er op die voor jou cruciale momenten niet was. Ik zie ook boosheid in je ogen, die stamt uit die tijd. Het is heel terecht en begrijpelijk, want soms maken mensen dingen mee die ze niet mee zou behoren te maken. Ieder kind heeft recht op liefde van de mensen om zich heen. Het is onbegrijpelijk als dat er niet is en maakt veel gevoelens van onmacht los, het haalt je als het ware uit je kracht.

Boosheid is niet erg of ongewenst, het is maar hoe je rnaar kijkt. Ik zie het meer als een soort vechtlust die voortkomt uit teleurstelling en verdriet. Probeer over die boosheid te praten, schop een keer tegen de muur als je erover praat, 'get it out of your system' en merk dat je het zo kunt verwerken en achter je kunt laten. Ook negatieve gevoelens hebben ruimte nodig en zijn helemaal niet erg. Kijk ernaar, voel ze en geef ze de ruimte. Wees niet bang de mensen die erbij betrokken waren niet loyaal te zijn, het gaat nu even om jou en ook de ander zal daar de vruchten van plukken, uiteindelijk.

Bij veel mensen loopt het leven anders dan ze in gedachten hadden, vinden zij niet altijd vanzelf in anderen wat ze nodig hebben, dan staan zij voor de taak die liefde eerst in zichzelf te vinden. Geen gemakkelijke taak. Maar jij bent een gouden vent en dat gaat ook gezien worden als jij dat wilt en toestaat, letterlijk voor jezelf en waar jij in gelooft blijft/gaat staan.

Alleen jij kunt zorgen dat jij gelukkig wordt en begrepen wordt, niemand anders zal dat zo voor je doen als jij. Mensen kunnen je hooguit iets aanreiken of inspireren, zoals jij anderen doet. Dus kies de mensen om je heen zorgvuldig, want ze hebben invloed op je leven.

Als jij een zorgverzekering hebt, dan mag jij zelf kiezen door wie je geholpen wordt. (weet niet waarom ik dat schrijf, maar laat het maar staan) Vul je gesprekken niet met gedachten over andere mensen, gedachten over jezelf. Dan kom je op zinloze gesprekken uit die alleen maar over denken gaan, dat is niet waar het om gaat, gedachten, invullingen en prognoses zetten geen zoden aan de dijk. Gebruik die gesprekken met hoe jij je voelt, werkelijk voelt en vertel wat je wilt in je leven. Vraag concreet aan iemand die je vertrouwd of iig ziet zitten:

Wat kan ik doen om me gelukkig te voelen en mijn dromen te bereiken? Weet je dat veel mensen stil vallen als je dat vraagt? Heel veel mensen in deze wereld doen maar wat en denken van alles te weten (: - )). Wil jij één van die mensen zijn?


Quote:
Probeer door alles heen bij jezelf te blijven, je kunt je soms teveel mee laten nemen door anderen, laat je dan door anderen van je eigen pad af brengen 9soort ondergeschiktheid van jou naar de ander).
Dit is moeilijk voor mij, dingen die anderen doen/zeggen die ik niet kan bespreken/uitten blijven in mijn hoofd malen en kunnen (zoals ik de afgelopen tijd heb meegemaakt) in extreme gevallen mijn leven overnemen.

** Mijn sterrenbeeld is weegschaal. smile
Zie je ik wist het wel (not dus) blushwink

Quote:
Je weet volgens mij van jezelf niet altijd dat je een heel goed leider bent die mensen op een positieve manier kan stimuleren. Onderwijzende kwaliteiten, maar ook zou je goed 'probleemkinderen~jongeren' kunnen begeleiden.
Ik kan dit en wil dit heel graag, weet ook al langere tijd dat dit wel degelijk in me zit, en voel dat over probleem kinderen/-jongeren zelf ook al langer. Maar over het algemeen wat betreft mensen leiden en positief stimuleren moet men me wel de kans geven om dit te doen. Dat wilt zeggen: Eerlijk en open tegenover mij zijn. Mij vertrouwen, alhoewel dat gedeelte van vertrouwen bij anderen meestal wel makkelijk verloopt, t.o.v. mij.

Quote:
Begeef je in de buurt van mensen die het beste in zichzelf zien en dus ook in staat zijn het beste in jou te zien en je positief uitdagen om jezelf verder te ontwikkelen. Zelfvertrouwen heeft niets met arrogantie te maken, zelfvertrouwen zit van binnen en neemt mensen zoals ze zijn.
(studie/werk gebied).
Ik wou dat ik dezen kon vinden. Ik voel wel erg de behoefte hiervoor.

Meen dat je dat Tomtom? dat klinkt als een rare vraag, maar dan wil ik je uitnodigen om die plannen ook NU, vandaag te gaan maken. Kijk niet te ver vooruit, maar kijk of je iemand kan vinden (mentor, opleiding, coach) die jou kan helpen die plannen te realiseren. Leer in de eerste plaats om jezelf te vertrouwen en straal dat uit, het kan geen kwaad als iemand waarvan jij het gevoel hebt dat die je werkelijk ziet jou daarbij te helpen. Spreek je onzekerheden in die band ook uit. Zeg dat je bang bent het niet te kunnen, in de steek gelaten te worden, weerstand te vinden etc..

Wat betreft jeugdwerk.
Jij hebt als kind zelf ingrijpende dingen meegemaakt, ik weet zeker dat jij kinderen die na jou komen en ook dingen meemaken door jou begrepen zullen worden. Daardoor zul je ook je eigen innerlijke kind verder kunnen genezen. het zal je enorm steunen als je merkt dat er heel veel kinderen zijn die iets hebben meegemaakt wat effect op hun leven heeft.

Maar als jij geen stappen zet kom je er niet.

Laat jezelf niet tegenhouden door twijfelende gedachten, denk niet te ver vooruit, maar zet een stap in je toekomst en GELOOF erin, dan gebeurd het ook. Niet meteen morgen maar wel gaandeweg. Het leven is als een spaarpotje, als je er wat in stopt wordt het op een zeker moment vanzelf meer.


Quote:
Het sociale ligt jou goed.
In bepaalde opzichten weet ik van mezelf dat ik hier veel beter in ben dan meerderen, maar end-of-the-day is het voor mij moeilijk om iemand die wat voor me voelt mee te nemen naar een niveau van vriendschap of contact buiten werk/school/waar-ik-diegene-ook-van-ken. Het lijkt alsof men op mij wacht, maar ik sta open voor elk willekeurig mens die naar me toe durft te stappen en zich open stelt... Naar mijn idee weet je dan dat je altijd naar me toe kan komen, alleen maakt niemand die stap, in de omgeving waar ik de afgelopen tijd in heb gezeten.

Misschien sta je wel té open voor iedereen? Ik denk dat er een misverstand in jou leeft over, wat het betekend en wat het is om voor jezelf te kiezen. Hoe je een vetrouwens band aan gaat met anderen. Het is helemaal niet erg als je mensen op afstand houdt, niet aardig vind of niets met ze kunt. 15 miljoen nederlanders (alleen al) op je verjaardag is wat veel van het goede toch?

Er blijft altijd maar een kleine groep mensen over in je leven waar je echt mee wilt delen, mensen die jou beter kennen en van je houden zoals je bent, met de positieve dingen en minder positieve dingen die daarbij horen. Zoals jij ook van hen houdt.

Als jij anderen begrijpt, zullen ze jou ook (al duurt dat soms even) ook proberen te begrijpen. Maar je hoeft niet iedereen te begrijpen. Dagelijks passeren er ook veel mensen in je leven die helemaal niet passen bij de dingen die jij belangrijk vind. 'Lach vriendelijk en wandel door', niets mis mee toch? Richt je op die paar die wel bij je passen en net zo positief in het leven willen staan als jij.

Die vriendschappen ontstaan gaandeweg, omdat je elkaar ergens herkend en vind, en met vallen en opstaan wordt dat met een beetje geluk dan een vriendschap, maar zeker weten doe je dat nooit. Pas na langere tijd weet je, die mensen voelen goed daar wil ik voor gaan en aandacht aan besteden, al het andere mag ik los laten.


Wat bedoelde je eigenlijk oorspronkelijk met die zin?

Dat jij heel goed met mensen om kunt gaan, goed kunt luisteren en ze aanvoelt, alleen vertrouw je daarin nog niet 100% op jezelf, je zet de mening van anderen uiteindelijk nog steeds boven die van jezelf. Zie dat als gelijke waarden en voel je veilig daar je eigen oordeel over te hebben. Je hoeft niet altijd overeenstemming te bereiken er bestaan zoveel verschillende meningen in de wereld en niet iedereen heeft het zo voor met jou als jij met hen. Je kunt nu eenmaal alleen sturen over je eigen leven en hopen dat je daar anderen in vind.

Quote:
Leer wel ook met negatieve dingen van mensen om te gaan, dat is een beetje een allergie van jou, je kunt niet tegen negativiteit.
Ik kan er alleen niet tegen als het niet bespreekbaar wordt gemaakt... Zeker met langdurige passief-agressiviteit. Daar heb ik simpelweg een hekel aan. Je mag me verder uitschelden en tegen me schreeuwen, als je mij maar de kans geeft om erop te reageren.
Quote:
Vertrouw erop dat jij het op dat moment goed ziet, maar haal ook je schouders op
Goed dat je dit tegen mij zegt.

Quote:
Volgens mij ben jij heel creatief, ik zie grafity achtige schilderingen, ben je daar goed in, of houdt je daar misschien gewoon van?
Ik ben zeker creatief op meerdere gebieden, al weet ik niet precies wat je met die schilderijen bedoelt. Digitaal gezien heb ik vroeger korte tijd graffiti-achtig "geschilderd", foto's bewerkt en meer maar op creatief gebied moet je bij mij eerder aan muziek denken. Ik speel piano.

In het eerste stukje schreef ik dat ik muziek hoorde, alsof je met pianospelen helemaal jezelf kunt zijn.

Quote:
Ook zie ik een soort tante die belangrijk voor je is, ik vermoed een zus van je moeder, het voelt alsof zij/er een vrouw is in de familie die veel voor je betekend en er steeds voor je is als het nodig is, iemand waar je altijd terecht kunt. Zij voelt heel warm en gezellig aan, neemt mensen zoals ze zijn.
Dat kan of mijn moeder zelf zijn (dit is dan van toepassing voor de afgelopen 2 jaar), of het kan een beste vriendin van haar zijn waar ik heeeeel close mee was, maar die is al misschien meer dan 10 jaar geleden al overleden...


Het is de vriendin van je moeder, het was iemand van buiten het gezin waar je opgroeide iig. Ik schrijf nooit in verleden tijd als ik het niet 100% zeker weet, maar ik had idd het gevoel dat ze over was gegaan. Je zult haar wel heel erg missen denk ik?

Is er nog iemand in je omgeving waar je mee zou kunnen praten over de plannen die jij hebt? Je moeder of iemand anders? Iemand naar je luistert, die je begrijpt en kan stimuleren en helpen je dromen waar te maken?

Ik wil je vragen allerlei gedachten los te gaan leren laten, gedachten die voortkomen uit gebeurtenissen van het verleden. Voel ze praat erover en laat ze los. Denk niet aan wat anderen vinden, denken, zouden doen, doen, of zouden moeten doen. Al die energie kun je het beste aan jezelf geven, door jezelf op dat moment af te vragen, wat voel ik ik? Wat wil ik eigenlijk.

Ghandi zei ooit: wees de verandering die je in de wereld wilt zien.

Wanneer je moeite hebt anderen te begrijpen, zeg op die momenten tegen jezelf: 'In ieder geval ga ik het zo doen of anderen het er nu mee eens zijn of niet of anderen mij dat nu terug geven of niet. Ik wil zo zijn, ik wil zo leven want dat is waar ik in geloof. Zolang ik er niemand mee schaadt kan ik mijn leven leiden, doen en invullen zoals ik het wil. Ik maak mijn dromen waar, want in mijn leven wil ik een bijzonder mens zijn, met eigen keuzes en al lijken die raar voor anderen, ik zal vriendelijk tegen ze zijn, maar inwendig trek ik mij nu vandaag en in de toekomst niks meer aan van mensen die niet in mij geloven.


Im Lak'ech
(=ik ben een andere jij, verschillend in keuzes wellicht, wellicht ook niet, maar hoe dan ook even waardevol)

Ik hoop dat je daar iets mee kunt en een en ander is niet bedoeld om je te betuttelen maar om je feedback te geven op de gedachtenpatronen die je kunt omvormen. Laat dingen niet van anderen mensen afhangen, haa je schouders op, steeds weer, lach om dingen die misgaan en ga door, lekker verder op je eigen weg, houdt je bezig met de positieve dingen waar jij mee bezig wilt zijn en laat anderen en/of negatieve dingen geen vat op je krijgen.

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gevoelens, keuzes en gedachten, en al zullen mensen je soms steunen, jij bent het die het je hele leven zélf moet doen. Mensen wandelen slechts hier en daar wat met je mee, ze komen en gaan voor kortere of langere tijd. Wees (alleen) je eigen tomtom, want alleen die is zéker op jouw weg Tomtom. Geweldig zoals je jouw nickname gekozen hebt en daarmee al aangeeft wat jij al weet dat nu belangrijk is. grin

Je bent een gouden vent met een sterke persoonlijkheid, met eigen nieuwe en andere inzichten, geweldig die mensen hebben we nodig in deze wereld, dus laat maar zien!

Het is best veel tekst geworden, normaal probeer ik dat te beperken, maar een beetje langdradig en excuses als er herhalingen in staan. Ik hoop dat je het met de tijd nog een paar keer leest, dit is voor langere tijd belangrijk, want het gaat over een wending in je leven. Are you inn?

Liefs, Petra
Petra
Petra feb 10 '12
tomtom
tomtom feb 22 '12
Hey Petra, ik heb lang niet gereageerd omdat ik veel bezig in mijn hoofd ben geweest met wat dingen die je hebt geschreven. Fantastisch fragment van de filmpje, ik hoop een balans te vinden in het reageren op/negeren van allerlei dingen die ik bij anderen aanvoel of zie.

Je hebt een aantal dingen gezegd die neerkomt op praten/uitten van dingen die me dwarszitten (vooral van toepassing op 'relaties' met anderen op dit moment in m'n leven), maar waar ik dus mee zit is een omgeving waar niemand daar open voor staat, en mijn pogingen en gevoelens (naderhand, tegewoordig letterlijk:) gewetenloos worden weggeschoven, ontkent en over gelachen. Door mensen die gevoelens voor mij hebben of hebben gehad.

En dan kan je zeggen dat ik vriendelijk moet blijven en m'n boosheid eruit gooien door bv. tegen een muur te schoppen, maar als het dingen betreft die telkens wéér en wéér gebeuren door een grote groep tegenover één (als dit extreem klinkt is het omdat het ook zo is en is geweest)... Dan is het moeilijk om nog je geestelijke gezondheid te behouden na langer dan een jaar in je eentje proberen (onder het mom van spirituele ontwikkeling) dat allemaal te verwerken d.m.v. begrip, vergeving, zelfvertrouwen enz. enz. maar bepaalde dingen steeds weer gebeuren en achteraf lacherig ontkent worden.

Quote:
Misschien sta je wel té open voor iedereen?

Dit zou best kunnen. Ik heb er hard aan gewerkt om mezelf juist opener te maken, soms denk ik dat ik doorsla. Maar dat is ook anders in een werkomgeving.

Quote:
Het is helemaal niet erg als je mensen op afstand houdt, niet aardig vind of niets met ze kunt.
Ik wil er open voor zijn dat zij naar mij te komen als ze over iets willen vertellen o.i.d. (dat vind ik leuk), maar wil daarom niet te afstandelijk overkomen. Ik ben van nature al zo stil.

Quote:
Ik wil je vragen allerlei gedachten los te gaan leren laten, gedachten die voortkomen uit gebeurtenissen van het verleden. Voel ze praat erover en laat ze los. Denk niet aan wat anderen vinden, denken, zouden doen, doen, of zouden moeten doen. Al die energie kun je het beste aan jezelf geven, door jezelf op dat moment af te vragen, wat voel ik ik? Wat wil ik eigenlijk.
Dat is een zeer moeilijke opgave wat je geeft (los laten van vele gedachten die héél veel invloed op mij en mijn hele dag/structuur, zelfs slaappatroon hebben). Ik ga proberen vaker bewust mezelf af te vragen wat ik dan voel en/of wil als ik mezelf er weer eens mee betrap.

Quote:
dit is voor langere tijd belangrijk, want het gaat over een wending in je leven. Are you inn?
Oh GOD it's about TIME something starts happening already, I'm done fighting and working and sacrificing, when does the ENJOYING and the BLESSINGS get to start?? I'm starting to get to the point where I DARE think that God owes me many promises now... The period of suffering has been ridiculously long, echt, I deserve the highest level of happiness known to mankind, vind ik steeds meer en meer... Misschien is dat verkeerd... (wat een typische gedachte voor mij, dat laatste.)
Petra
Petra feb 24 '12
Hey Tomtom, dank je wel voor je reactie.

Natuurlijk verdien je het allerbeste, dat geldt voor ieder mens, lijkt me dus juist een goeie gedachte! Wat houdt je werkelijk tegen om mensen in je omgeving te zoeken die beter bij je passen?

Gedachten zijn niet wie jij bent, dus waarom zoveel tijd besteden aan al die gedachten? Wat je voelt en uitstraalt, wat je doet, de stappen die jij zet in je leven, dat ben jij....waar je ook bent.

Wat een geweldige tekst heb je neergezet man.
Uitprinten en naast de spiegel hangen zodat je dit elke dag ziet en jezelf herinnert aan wat je hier bij voelt.

Oh GOD it's about TIME something starts happening already, I'm done fighting and working and sacrificing, when does the ENJOYING and the BLESSINGS get to start?? I'm starting to get to the point where I DARE think that God owes me many promises now... The period of suffering has been ridiculously long, I deserve the highest level of happiness known to mankind.

Go for it my friend!

Petra

P.s.
http://www.youtube.com/watch?v=sb2YOg_dkQM
tomtom
tomtom mrt 4 '12
Eigenlijk wil ik bovenstaand bericht wissen met als reden dat het impulsief geschreven was via mobiel internet in een zwak moment, maar dit is helaas niet mogelijk...
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 4 '12
Ik heb hem verwijderd voor je!
groetjes moonflowertje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki