Loading...
nl

Hond & paradijsvogel

wolfke
wolfke feb 7 '12
Misschien kan iemand me helpen om volgende droom helpen te interpreteren, ik zal het eens kort schetsen, het waren twee verhalen die ik me vanmorgen kon herinneren, als twee aparte dromen bijna.

Ik kijk door het raam van onze keuken in het huis waar we nu wonen naar buiten in de living van het huis naast ons, ik zie daar aan een soort kapstok iets blauws misschien een sjaaltje rond een hals van een zwarte grote hond, geen oude hond, maar ook niet echt een kleine pup meer, ik zeg vanuit de keuken door het raam, kijk daar, een zwarte newfoundlander, zo'n echte grote loebashond, ik loop naar buiten via de achterdeur en tuin tussen de twee huizen in, ga via de achterdeur in het andere huis binnen, als ik binnenkom in die living zie ik de hond niet meer, hij is precies verdwenen, wat ben ik teleurgesteld en ik blijf rondlopen op zoek naar die hond alsof het een cadeau is of iets onverwachts dat ik wil omarmen maar het is er niet meer, ik kijk naar het raam waar ik doorheen keek maar zie dat de rolluiken naar beneden zijn, waardoor ik denk hmmm terwijl ik naar buitenliep en buitenliep moeten ze de rolluiken naar beneden hebben gedaan en de hond hebben meegenomen zodat ik het niet zag, ik zoek nog wat radeloos door het huis naar die mooie grote hond.

Volgende flart kom ik elders terecht, bij een waarzegster of zo ik denk astrologe eerder, nu ja het feit is ze doet een heleboel berekenen voor mij, zoals je zo'n geboortehoroscoop krijgt zoals een rad, een ronde tekening maar als resultaat komt daar een paradijsvogel uit, opeens gaat het over de liefde en over mijn partner, nu ben ik wel single momenteel dus letterlijk kan het niet kloppen, en eerst denk ik wel een paradijs als uitkomst moet toch positief zijn, maar dan bekijken we het nog eens en zegt ze ook van neen da's eigenlijk niet zoals je verwacht, dat is meer zoals een vogel die in het paradijs hoort, dus ik denk idd ja da's negatief dat ik me zo voel als een exotische vogel, wel niet het feit dat ik me zo voel maar dat ik me door die persoon zo voel, dus dan zie ik voor mij ramen met gesloten rolluiken en verstevigingen rond de ramen also ik dan denk amai, het is hier bijna een burcht waarin ik zit, ze heeft gelijk ik zit precies gevangen of zo, dan wandel ik weg, sluit ik een hek achter mij en dan zie ik nog een grote andere hond die ik eens goed vastpak en dan stap ik in een donkere compacte wagen.

Het is eigenlijk de eerste keer dat ik iets dergelijks droom ... iemand een idee? En sorry voor mijn hele lange zinnen, maar mijn dromen voelen ook aan als één lange zin.
Delen:
tinkernel
tinkernel feb 8 '12
Dag Wolfke

Het eerste droomstukje geeft een beeld van 'kijken bij de buren'. (verder kijken dan je neus lang is)
In jouw huis is het mogelijk om door de ramen te kijken. Dit droombeeld wijst op 'bewustzijn'. Je ziet enkele details zoals een blauw sjaaltje aan de kapstok wat jij refereert aan een hals-sjaaltje voor een hond. Terwijl jij je in je droom buigt over het sjaaltje en denkt dat het van een hond is, zie je ook een hond. Dit droombeeld wijst op het instinct wat het bewustzijn gebruikt en leidt. Dit aspect duidt tevens op het talent van intuïtief voelen. Het ontdekken van een bepaald talent is een cadeau voor jezelf zoals je de droom-hond als een cadeau beschouwde. Het zien van de met rolluiken gesloten woonkamer duidt op het feit dat je eigenlijk nog niet veel doet of durft met jouw talen.

Het tweede droomstukje laat op een prachtige manier zien dat jij de maakster bent van je eigen leven. Zo ook wat liefde en eventuele partner betreft. Alleen jij kan voelen wie er op bepaalde momenten in je leven past en met wie jij je liefde wilt delen.( dit is het droombeeld en gevoel van een paradijsvogel) Niemand is in staat jou dit alles af te pakken of te beïnvloeden,dus een ander kan je niet negatieve informatie of negatief beïnvloeden wat gevoelens betreft.

Dit alles (bovenstaande tekst) drukt zich ook zo prachtig in de droom uit door middel van:

Quote:
wel niet het feit dat ik me zo voel maar dat ik me door die persoon zo voel, dus dan zie ik voor mij ramen met gesloten rolluiken en verstevigingen rond de ramen also ik dan denk amai, het is hier bijna een burcht waarin ik zit, ze heeft gelijk ik zit precies gevangen of zo, dan wandel ik weg, sluit ik een hek achter mij en dan zie ik nog een grote andere hond die ik eens goed vastpak en dan stap ik in een donkere compacte wagen.


Dank je wel voor het delen van je droom wolfke.
Kan je hier wat mee?

Droomgroet,
wolfke
wolfke feb 8 '12
Hallo tinkernel. Bedankt voor je interpretatie. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe richting op werkvlak maar ik heb moeite om aan te voelen wat echt bij me past. Misschien heb ik wel een talent dat ik zelf nog niet echt besef of weet en hopelijk gauw mag ontdekken. Ik heb ook wel de idee dat ik perfect aanvoel wat ik vooral niet wil of wie niet bij me zou passen. Ergens hoop ik wel dat ik zal weten wie bij me past of wat bij me past wanneer het zo ver is. Soms is er de gedachte dat mijn zoektocht wel lang duurt. Ik kan hier zeker wat mee. Bedankt hoor.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki