Loading...
nl

Rare apparte angstige en mooie droom gehad.

Ilona83
Ilona83 feb 5 '12
Vannacht heb ik een hele apparte droom gehad die eng begon.

Ik moest samen met een andere vrouw van ongeveer 30 jaar een kast ophalen bij een oude man.
Deze man was niet thuis maar we konden wel naar binnen.
Ik weet dat ik niet echt wilde, maar ze kon me toch overhalen...dus liep ik mee.

Deze kast was een hele grote oude lage kast met een hele grote spiegel erop die rond was en zeker 2 meter groot was.
Samen pakken we de spiegel op, maar de spiegel breekt.
Zij verteld dat we moeten vluchten.
We rennen als gekken door de sneeuw heen, naar een auto die met een draaiende motor staat te wachten.
Ik zie ineens verderop een speurbrigade met speurhonden om ons te zoeken.
(Het voelde alsof de spiegel breken een hele zware misdaad was.)
Nadat we als gekken verder rende, en reden en rende...en dan ook nog op een apparte manier.
Alsof we zeer snel konden rennen alsof we alleen onze onderbenen gebuiken.
Dus alle bewegingen kwamen vanuit de knie...in mijn droom zag het er ook abnormaal er uit.
We stoppen in een grasveld met hoog gras waar we ons verstoppen.
Ineens beging de sneeuw te smelten en ben ik blij omdat de honden ons nu moeilijker kunnen vinden.
Alsof de geur van ons verdwijnt in de grond net zoals de sneeuw in de grond trekt als deze smelt.
Die andere vrouw die ik blijf volgen belt een vriendin die klaar moet staan.
Dan staat ze ineens klaar bij de straat in een auto met draaiende motor.

Ze verteld tegen die vrouw van de auto dat we naar haar oom moeten in Belgie.
Ze verteld, wij springen er in en we gaan rijden als een speer naar Belgie toe.

In Belgie stappen wij uit en gaan de vrouw en ik verder.
Daar moeten de de lage kast naar boven sjouwen.
Eenmaal daar zetten we de kast neer op een andere lage kast.
Het ziet er mooi uit, maar achter de kast staan enkele dozen met troep.
Ik vraag aan haar of we dat niet weg hoeven te halen, maar ze wuift het weg en we gaan naar beneden.
Eenmaal daar lijkt het wel alsof we in een appartement van Walt Disny zijn gekomen

Maar dan een groot kantoor vol met rekken en rekken van prinsessenurken voor het personeel.
Maar ook zit er wat normale damesjurken er tussen.

Ineens gaan we een avondje uit omdat we dat verdient hebben.
De vrouwlijke baas bied die andere vrouw aan dat ze een jurkje mag lenen voor die avond.
(ondertussen hebben we geholpen met het sjouwen en herplaatsen van zware jurken.)
Die vrouw die vanaf het begin er al bij was zoekt een jurk maar kan niks vinden omdat het allemaal ''te prinsesachtig is''.
Ik kijk rond en trek een simpele roze jurkje met spagettibandjes uit het kledingrek.
Daarbij zat een leuk spijkerjasje.
Het hele outfit zag er erg cool uit en stond staat haar goed als ze het aan heeft.
Nu heeft ze wat ze wilt, klasse maar geen prinsessenuiterlijk.

Nu is het mijn beurt.
Ik wil ook een leuke jurk...maar ik weet niet of ik iets mag lenen.
Ik zoek maar kan die vrouw-baas niet vinden.
Spontaan komt de kleding/naaipersoon naar mij toe.
Het is een homo die goed kan naaien.
Hij verteld dat hij niet zoveel weet over dameskleding algemeen...maar het opmaken voor feestjes is zijn tallent.

Hij vind een mooie roze zwierige jurk voor me en ik vind het fantastisch.
Ineens ben ik een hond die op 2 benen kan staan.
Ik heb die roze jurk met veel kant aan....en een soort halster met allerlij zilveren knoopjes die om mijn kop zit als een soort masker.
Ik kijk in de spiegel en ik vind het fantstisch en erg mooi en bijzonder.

Dan sta ik op 2 achterpoten...mezelf te bewonderen (terwijl ik dus een hond ben) in de spiegel.
Ik til mijn linkervoorpoot op en zwaai.
Ik hoor van ''zie je dat? ze kan zwaaien''
Op een hele lieve en vriendelijke manier.
Opeens heb ik zelf door dat ik een hond ben,
Ik heb dan door dat ik veranderd ben in een Nova Scotia Duck Tolling Retriever [url=http://www.breederretriever.com/...um/nova_scotia_2.jpg]
Met een roze zwierige jurk aan en een zilvere masker.
En een kwispelende staart.
Maar ik kan wel gewoon spreken als een mens.

Tijdens het aankleden deed ik een buideltas om wat vrouwendingen mee te nemen.
Ik wilde een mes meenemen..maar heb dat niet gedaan.
Er is wel zonder dat ik het wist een broodmes in mijn buideltas gestopt.

Ineens stonden we op een busplein te wachten wat overkapt was.
Ik was weer mezelf met die roze jurk, zonder masker maar met buideltas.
Een soort grote fututistische electrische hond was aan het rondspeuren en bleef maar in mijn buurt speuren.
Komt er een agent naar me toe en die vraagt of ik een mes heb
Ik zeg nee..omdat ik naar mijn geweten ook geen mes heb,
Hij neemt het broodmes in beslag omdat het lemet te groot is.
Verder vind hij wel een aardappelschilmesje...en die mag ik houden omdat het lemmet (het mesgedeelte) niet te groot is.
Dus die gaat terug in mijn buideltasje.

Dan gaat de agent weer weg en de hond is nu ook foetsie.
De bus stopt waarmee we naar het bal gaan.

En toen werd ik wakker....wat ik wel jammer vond want ik vond de droom echt bijzonder mooi.

Het is wel zo dat honden in het echte leven een belangrijk onderdeel in mijn leven zijn en ik later wil werken met honden.
Vandaar dat ik het ras er zo uit kon halen.
Het ras Nova Scotia Duck Tolling Retriever vond ik ook altid erg mooi.

Okee...het is een warrige droom geworden maar weet iemand wat het beteken?
Delen:
wolfke
wolfke feb 5 '12
Geen idee wat het betekent maar ik vind het zelf een heel mooie en aparte droom. De voorbije maand heb ik zelf heel toevallig me verdiept in mogelijkheden betreffende speurhonden en jobs daaromtrent. Ik heb zelfs wat vragen gesteld aan iemand in Nederland die daar mee bezig is beroepsmatig. Bij het surfen naar hondenrassen ben ik ook op die voor mij daarvoor onbekende retriever gestuikt lol omdat we vroeger zelf een Golden retriever gehad hebben. Het is dan ook ietwat bizar maar ook leuk om je droom te lezen. Ik moest al even lachen toen ik iets las over speurhonden winken België. Op droominfo.nl zoek ik soms bepaalde dingen op maar in uw geval weet ik niet direct waar te beginnen met een verklaring te zoeken. Misschien eens zoeken op de termen 'mes', 'diefstal', 'kast', 'misdaad','spiegel', 'hond', 'jurk' ...? Toch wat speciaal om te lezen voor mij ook.
Enigma
Enigma feb 5 '12
Hoi Ilona :),

Ik ben het met Wolfje eens.
Wat een mooie aparte droom en zo gedetailleerd.
Maar het lijkt mij ook vermoeiend.
Ik heb het met spanning gelezen maar werd van het ingewikkelde ook erg moe in mijn hoofd hihihi.
Er hoop dat er snel iemand komt die hem uitlegt want zelfs ik ben benieuwd naar de betekenis ervan wink.

Liefs Enigma
Ilona83
Ilona83 feb 8 '12
Hihi...dat is ook altijd het apparte als ik een droom onthou.
Ze zitten altijd bomvol met details. smirk
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 8 '12

Hoi Ilona...

laughJeetje, wat een lange droom !
En wat goed dat je het nog zo goed kunt herinneren...
Ik heb : http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/dromen/letter4/s even geraadpleegd...
Misschien kun je aan de hand van de uitleg van de symbolen een beetje kijken wat het kan betekenen tongue
___________________________________________________________
Spiegel:

Wanneer je je eigen reflectie ziet in een spiegel, suggereert dit dat je filosofeert over je innerlijke zelf. De reflectie in de spiegel is representatief voor je zelfbeeld en hoe je zou willen dat anderen je zien. Je zou kunnen overwegen om bepaalde aspecten van je karakter te veranderen of juist te benadrukken.

___________________________________________________________
Achtervolgd worden - betekent vaak dat je een probleem uit de weg gaat. De achtervolger is soms een aspect van jezelf dat je uit de weg gaat.
___________________________________________________________
Auto
ls je droomt dat je een auto bestuurt, is dit een verwijzing naar je ambitie, beweegredenen en je vermogen om van de ene fase van je leven naar de andere te rollen. let erop hoe makkelijk of stroef de auto rijdt. Of je zelf rijdt of als je meerijdt als passagier is tekenend voor actief of passief je rol in het leven is. Als je achterin zit, is dit een teken dat je jezelf laat overheersen door anderen. Dit kan komen door een gebrek aan zelfvertrouwen.
In het algemeen zou je kunnen stellen dat dit droomsymbool je mate van afhankelijkheid aangeeft, en hoeveel controle je over je leven denkt te hebben.
Een gestolen auto wil aangeven dat je identiteit een flinke klap heeft gekregen. Dit kan verwijzing naar het verlies van een baan, een slecht verlopen relatie of een specifieke situatie die je in grote mate heeft gevormd als persoon.
Als je auto oververhit raakt in je droom, suggereert dit dat je teveel energie kwijtraakt en het nodig wat kalmer aan moet doen, anders zou je zomaar een burn-out kunnen krijgen. Je neemt teveel hooi op je vork.
Als je droomt over een geparkeerde auto geeft je droom aan dat je je energie op iets anders moet richten dan wat nu het. Een kansloze onderneming kost je teveel moeite. Deze geparkeerde auto kan ook een teken zijn dat je een break moet nemen en even van het leven zou moeten genieten. Als je in je droom niet meer weet waar je je auto hebt geparkeerd, suggereert dat je niet weet welke richting je leven opmoet.
Wanneer een auto je bijna aanrijdt in je droom, is dit een teken dat je lifestyle, opvattingen of doel in je leven conflicteert met die van iemand anders. Het kan ook symbolisch zijn voor gekwetste trots.
___________________________________________________________

Sneeuw:

Sneeuw in je droom vertegenwoordigt remmingen, verdrongen emoties en eventueel frigide gevoelens. Je zou je eens moeten laten gaan en proberen om al die emoties te uiten. Je zou je ook onverschillig kunnen voelen, eenzaam of genegeerd. Als de sneeuw aan het smelten is, suggereert je droom dat de verdrongen emoties bewust gemaakt zijn, en je bezig bent om ze een plek te geven. Je overwint je beperkingen. Als de sneeuw vies is, duidt de droom op verlies van onschuld, onreinheid en viezigheid. Een gedeelte van je persoonlijkheid heeft klappen opgelopen.
Als je sneeuw ziet neervallen, staat je droom voor een nieuwe start. Het duidt op spirituele rust en kalmte.Dromen waarin je speelt in de sneeuw geven aan dat je wat tijd voor jezelf moet nemen om te ontspannen en plezier moet hebben.
Wanneer je iets in de sneeuw vindt, suggereert dit dat je vaardigheden en talenten aan het ontdekken bent. Je hebt een verborgen portentieel binnen jezelf gevonden. Deze droom kan ook aangeven dat je jezelf of anderen vergeeft.
____________________________________________________________
Politie

Wanneer je droomt over de politie, duidt dit op een falen om plichten of beloftes na te komen. De politie symboliseer tevens struktuur, regels en controle. Een meer directe interpretatie is dat de politie je waarschuwt om roekeloos gedrag te vermijden.
____________________________________________________________
Hond
Een droom over een valse hond wijst op tegenstanders en ongeluk. Als een hond je vriendelijk gezind is, wijst dat op de aanwezigheid van voordeel en vrienden. Dromen over een hond met goede eigenschappen geeft aan dat je geobsedeerd zult raken door grote rijkdom. Dromen dat een jachthond je achtervolgt wijst erop dat je voor verleiding zult bezwijken, waar je mogelijk aan onderdoor gaat. Dromen van kleine honden geeft aan dat je gedachten en ideeën van een plezieriger karakter zullen zijn.
Honden die op vossen of andere dieren jagen wijzen op een ongewone alertheid op een breed terrein. Opgetutte honden als huisdier geven aan dat je van opzichtigheid houdt en dat de eigenaar van de honden zelfzuchtig is. Wanneer je bang wordt bij het zien van een grote waakhond wijst dat erop dat je moeilijkheden zult ervaren om boven het gemiddelde uit te komen.
Het gegrom van honden geeft aan dat je bent overgeleverd aan de willekeur van de mensen om je heen en dat het binnen het gezin niet voor de wind zal gaan. Het aanhoudende gejank van een hond voorspelt dood of een lang afscheid van vrienden. Vredige honden en katten die elkaar plotseling aanvliegen met ontblote tanden voorspellen dat je tegenslagen binnen de liefde zult ervaren, tenzij je een eind aan het gevecht weet te maken.
Als je droomt van een vriendelijke witte hond die op je afkomt, staat je een overwinning te wachten, zakelijk of in de liefde. Dromen over een hond met meerdere koppen geeft aan dat je teveel hooi op de vork zult nemen. Succes hangt altijd samen met de concentratie van energie. Iemand die ergens in wil slagen dient deze droom ter harte te nemen.
Een droom over een hondsdolle hond geeft aan dat ondanks grote inspanningen het beoogde doel niet zal worden bereikt en dat er ziekte op de loer ligt. Als je wordt gebeten door een hondsdolle hond wijst dit erop dat een bekende op de rand staat van de afgrond en er onheil in de lucht hangt. Als je alleen op reis bent en u wordt door een hond achtervolgd, heb je krachtige vrienden en boekt je succes. Als in een droom een hond een kat doodt in je aanwezigheid, dan betekent dat dat er onverwachte voordelen te behalen zijn.

____________________________________________________________
Kast
Een droom over een volle, netjes ingerichte kast wijst op plezier en tevredenheid; als de kast leeg en vuil is juist het tegenovergestelde.
____________________________________________________________

Appartement
Wanneer je droomt over een groot, weelderig appartement duidt dit op een flinke boost van je inkomen of een verbetering in je familieleven. Een droom over een rommelig of donker appartement voorspelt pech en mogelijk verlies van een geliefde of geld.
____________________________________________________________
Jurk:

Als je droomt over een jurk, vertegenwoordigt dit een vrouwelijke of feministische blik op de zaak. Je drukt je vrouwelijkheid uit zonder beperkingen. Een witte jurk suggereert dat je puur en engelachtig wilt overkomen op anderen.
____________________________________________________________
Mes

Als je droomt dat je een mes draagt, duidt dit op woede, agressie en/of afscheiding. Er kan iets zijn wat je als het ware uit je leven wilt snijden, iets waar je vanaf wilt. Een mes kan ook symbool staan voor iets onharmonieus in je leven. Je zou deze banden willen doorsnijden of een mischien een relatie willen beeindigen.
Scherpe messen die glanzen voorspellen zorgen. Slechte ontwikkelingen zijn op komst. Gebroken messen voorspellen verlies op alle fronten. Als je droomt over een bot mes, duidt dit erop dat je harde werk niet of weinig beloond wordt. Dromen dat je gewond raakt door een mes, symboliseert mannelijke- of dierlijke aggressie.
____________________________________________________________
Tas

Als je droomt over een tas, vertegenwoordigt dit de verantwoordelijheid die je draagt. Als de tas gescheurd is, dan duidt dit erop dat je een een zware last te verduren hebt.
Wanneer je droomt over een tas vol rommel, geeft dit aan dat je bedolven wordt onder de zorgen en problemen. Je zou zo snel mogelijk een manier moeten vinden om deze last te verminderen.
___________________________________________________________
Bron: http://www.droominfo.nl/

Ik hoop dat je er een beetje wijs uit kan worden?

groetjes Moonflowertje wink
gil
gil feb 9 '12
Dromen dat je in een auto zit ... heb ik deze nacht ook gehad.
Waar ik juist naartoe reed of waarom weet ik niet meer maar ik moest ergens op tijd zijn. Wat me opviel is dat ik enorm zenuwachtig was , het was donker en ik was ook even aan het spookrijden (heb dat vroeger ook nog gehad). Dan kwam ik in een kleine baan en verloor controle en reed tegen een kleine houten beschutting van een huis. Ik had schrik dat ze me zouden zien en reed zo vlug mogelijk weg maar bleef de ganse tijd het huis zien en keek of de lichten niet aangingen (ik ben absoluut geen persoon die 'vluchtmisdrijf' zou plegen)... Dan werd ik wakker ... ik weet dus niet of ze me 'betrapt' hebben of als ik uiteindelijk mijn bestemming op tijd heb bereikt. Ik had wel een opgejaagd gevoel.
tinkernel
tinkernel feb 10 '12
Dag Gil,

Over een auto dromen is het meest voorkomende droomsymbool van de moderne mens. De auto geeft een overgang naar iets nieuws aan.
Omdat jijzelf achter het stuur zit gaat het over je individuele kracht. Jij bent de 'bestuurder' van je eigen voertuig.(lichaam en geest)

Je geeft aan dat je een zenuwachtig gevoel had in je droom vanwege een bepaalde 'tijds-druk'. Hieruit kan ik opmaken dat de droom je iets vertelt over je emotionele lichaam. Ik denk dat je je onbewust afvraagt in hoeverre jij je 'koers' in je leven zelf uitstippelt. Kennelijk laat jij je beïnvloeden door je leef-omgeving als het gaat over bepaalde 'veranderingen'. Dit kan betrekking hebben zowel op je werk(omgeving) alsmede in je privéleven.

Dank je wel voor het delen van je droom.
Kan je hier wat mee?

droomgroet,
spiri
spiri feb 10 '12
Hallo, ik ben nieuw hier maar wou toch even mijn verhaal kwijt. Ik heb al sinds lange tijd steeds dezefde droom. Mijn partner verlaat mij steeds. Soms verlaat hij me voor een ander persoon (soms gekend persoon, soms onbekend)of soms verlaat hij mij zonder een reden te weten. Wat mij wel steeds opvalt aan deze dromen is dat hij mij en de kids steeds verlaat en we hem NOOIT in geen enkele droom nog terug zien, niet ik maar ook de kids niet. Precies of we bestaan gewoon niet meer voor hem. We hebben geen relatieproblemen dus ik begrijp die dromen niet.Toch ben ik ervan overtuigt dat ze iets willen zeggen want ze bijven steeds terugkomen. Iemand raad?
gil
gil feb 10 '12
Tinkernel , inderdaad ... op privé-vlak zit ik wat vast. Ik wacht nu al anderhalf jaar af om de scheiding volledig te regelen. Ik wacht af tot ex stappen onderneemt en dat is nu juist het probleem. Die doet niks en gaat gewoon verder met zijn nieuwe leven en ik blijf wat hangen in het verleden. Oplossing lijkt simpel .. ik moet alles zelf regelen. Ik regelde vroeger ook alles maar nu heb ik zo het gevoel .. hij wou de scheiding en hij kan nu ook alles in orde brengen. Dom van me want zo blijf ik mijn 'koers' laten bepalen door hem. Uw uitleg was dus heel confronterend dus ...
@spiri ... ik heb jaren een droom gehad waarin ik niet meer wist wie de vader van mijn kinderen was en wie dus mijn man was. Heel raar want we hadden toen (denk ik) ook niet echt problemen maar toch ... Op het ogenblik dat ik wist dat hij iemand anders had en weg gegaan is moest ik dikwijls denken "wie is hij eigenlijk?". Ik besefte dat ik hem nooit echt gekend had. Ik hoop voor u dat uw droom niet zo 'voorspellend' is ... Sorry ...
spiri
spiri feb 10 '12
@ Gil
Dank U voor uw reactie. Ik hoop inderdaad dat mijn droom niet werkelijheid wordt zoals die van jou....
gil
gil feb 10 '12
Dat zal wel niet .. Trouwens , u staat nu stil bij deze droom en stelt je vragen ... Ik heb dat nooit gedaan ... Vooraleer ik het besefte was het te laat. Nu heb ik wel geen last meer van die nare droom .... hihi
floere
floere feb 10 '12
@spiri
Jouw verhaal doet wat aan het mijne denken (zie terugkerende vervelende droom topic). Ik droomde al jaren verschillende keren per week dat mijn man een relatie had met mijn zus. Iedere keer opnieuw. Om zot van te worden (en achterdochtig op de duur ook, hoewel wij het heel goed samen hebben). Nu blijkt dat dit in een vorig leven gebeurd is. Mijn man en ik waren ook samen in ons vorig leven en mijn zus was toen ook mijn zus. En die hebben toen een affaire gehad. En sinds ik dit weet, heb ik nog maar heel zelden zo'n droom. Wie weet heeft dit bij jou ook wel zo'n oorzaak...?
tinkernel
tinkernel feb 11 '12
Origineel bericht van: spiri
Hallo, ik ben nieuw hier maar wou toch even mijn verhaal kwijt. Ik heb al sinds lange tijd steeds dezefde droom. Mijn partner verlaat mij steeds. Soms verlaat hij me voor een ander persoon (soms gekend persoon, soms onbekend)of soms verlaat hij mij zonder een reden te weten. Wat mij wel steeds opvalt aan deze dromen is dat hij mij en de kids steeds verlaat en we hem NOOIT in geen enkele droom nog terug zien, niet ik maar ook de kids niet. Precies of we bestaan gewoon niet meer voor hem. We hebben geen relatieproblemen dus ik begrijp die dromen niet.Toch ben ik ervan overtuigt dat ze iets willen zeggen want ze bijven steeds terugkomen. Iemand raad?


Dag Spiri,

Maak je niet bezorgd Spiri. Het wil absoluut niet zeggen dat je man jou zal verlaten. Het fenomeen 'verlaten' heeft meer te maken met de 'zekerheden' in je leven. Je droom wil je gewoon duidelijk maken dat er geen zekerheden in het leven bestaan op welk vlak dan ook. Het is een bewustwording (in de droom) van het feit dat een mens niets 'vast' kan houden oftewel controle over kan uitoefenen. Misschien heb je moeite met bepaalde zekerheden los te laten en is het voor jou noodzakelijk om wat zelf-stan-diger te gaan worden voor als nog je dat nog niet bent.

Dank je wel voor het delen van je droom.
Kan je hier wat mee?

droomgroet,
spiri
spiri feb 11 '12
Dank je voor de reacties. Ik hoop inderdaad dat het niet werkelijkheid moet worden. Natuurlijk als die droom steeds terug blijft komen wordt je er wel een beetje bang van....
tinkernel
tinkernel feb 11 '12
Ik snap het Spiri!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki