Loading...
nl

Zoek je antwoord op een vraag?

Petra
Petra feb 2 '12
Dit stukje had ik vandaag op FB geplaatst, voor wie het aanspreekt ook maar hier geplaatst. Liefs, Petra.

In de loop van de jaren heb ik vaker mensen gesproken over hun dromen, de overledenen waar zij contact mee wilden of levensvragen die daaruit zijn voortgekomen. Er wordt wel eens gevraagd: 'Hoe weet je dat?' Maar blijf niet hangen in het wonder, want waarom zouden we het niet weten? Wanneer we naar onszelf luisteren, wérkelijk luisteren, dan verstaan we ook de ander, niet de gecreëerde gedachten, maar de kern. Je bent niet je huis, je bent niet de persoonlijkheid die je rond jezelf gecreëerd hebt, je bent niet je emoties of situaties die dat voortbrengt, maar je bent die innerlijke stem. Een boodschap die daaruit voortkomt geeft vaak rust, maar is ook ongrijpbaar. Toch hoeft dat helemaal niet zo te zijn, iedereen draagt dit in zich en weet van nature hoe dit werkt. Ik las onlangs een interview met Michael Beckwith en hij vat precies de kern van die boodschap samen:

'..De meeste mensen richten zich op overleven zodra ze wakker zijn, je moet naar je werk, naar school, je hebt je gezin, noem maar op. Dan is er weinig tijd om je innerlijke stem te horen. Daarom spreekt ons innerlijke zelf ons vaak toe in onze dromen. Als je dromen regelmatig opschrijft, een schrift naast je bed legt en je dromen bijhoudt, zul je ze steeds beter gaan begrijpen. dat kan helpen om je bewust te worden van een innerlijke stem die je leid..'

'..Ik kijk wel eens om me heen en dan zie ik mensen over straat lopen. Zij denken dat ze wakker zijn, omdat zij die ochtend zijn opgestaan. Maar mensen worden beheerst dun hun gedachten waarmee ze allemaal realiteiten en emoties creëren die hen dol maken. Het is als slaapwandelen. Pas als je droomt of mediteert, de rust in jezelf vind ben je in staat je eigen innerlijke stem te horen..'

Delen:
Marije22
Marije22 feb 2 '12
Wat een goede quotes, Petra.

De laatste tijd droom ik heel veel, maar ik kan er (bijna) niets van onthouden.. Misschien dan toch maar snel opschrijven bij het wakker worden (ook al is het midden in de nacht, en wil ik heeel graag weer verder slapen ;)).

Het lastige van dromen is al die symboliek.. je kan er vaak alle kanten mee op. En als je een reële droom hebt, dan kan er een waarschuwing of les in verborgen zijn of kan de droom juist helemaal losstaan van de werkelijkheid. Dat maakt het zo moeilijk.. zie je 'innerlijke stem' er maar eens uit te halen wink

Maar vind je stukje erg mooi.

Liefs, Marije
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 2 '12
Prachtig plaatje erbij ook smile

Je innerlijke stem is er altijd, zelfs onderweg wink
Als je een druk bestaan hebt, met elke dag een hoop mensen om je heen... met allemaal energieën...En een hoop tegen je vertellen, wil het nog wel eens druk worden in je hoofd...
Hiervoor zou je kunnen mediteren... elke dag... zodat je toch weer rust creeërd in jezelf...
En je weer open staat voor je innerlijke stem, en die van je gids...

groetjes moonflowertje wink
Petra
Petra feb 2 '12
Een heerlijk gevoel he Moonflower.
Wat rest mij anders dan je ene dikke knuffel te geven? Bij deze!
Delen is zoiets moois, dank je.
Liefs, petra

Petra
Petra feb 2 '12
Origineel bericht van: Marije22
Wat een goede quotes, Petra.

De laatste tijd droom ik heel veel, maar ik kan er (bijna) niets van onthouden.. Misschien dan toch maar snel opschrijven bij het wakker worden (ook al is het midden in de nacht, en wil ik heeel graag weer verder slapen ;)).

Het lastige van dromen is al die symboliek.. je kan er vaak alle kanten mee op. En als je een reële droom hebt, dan kan er een waarschuwing of les in verborgen zijn of kan de droom juist helemaal losstaan van de werkelijkheid. Dat maakt het zo moeilijk.. zie je 'innerlijke stem' er maar eens uit te halen wink

Maar vind je stukje erg mooi.

Liefs, Marije


Maak je over de symboliek geen zorgen, er zijn allerlei mensen hier die je daar heel goed bij kunnen helpen. Meteen opschrijven en hier neerzetten dus.. grin

Jij ook een dikke knuffel engel!

Petra
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 2 '12
Whehe thanks smile
Marije22
Marije22 feb 2 '12
laughwat lief zeg!

En zo raak ik altijd weer geïnspireerd door dit forum he wink
Ik ga een dromenboekje naast mijn bed leggen.. en aan de slag vannacht/morgenochtend!

Ben ook al begonnen met mediteren, en ik word er erg rustig van smilemaar mijn innerlijke stem is nog wat verdwaald geloof ik haha. Maar ik geef niet op..

Veel liefs aan jullie!
Petra
Petra feb 2 '12
Ik ben benieuwd welke dromen naar voren komen! grin
Novi
Novi apr 2 '12
Hoi Petra,
Mooie stukjes tekst. Vind je het goed als ik er een paar 'leen'?
rosalba
rosalba jun 7 '12
Hoi ik zit met een vraag die me bezig houdt. Misschien is dat niet nodig, maar toch. Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Een aantal jaren geleden heeft een medium me eens aangesproken en ze zei tegen mij, dat ik ongeveer op mijn 50ste of misschien eerder naar een land zou verhuizen met een A? Ik lachte ermee, maar achteraf heb ik aan een engelmens gevraagd die ik in mijn omgeving ken en hij bevestigde dat ook, dat eigenlijk mijn leven niet voor altijd in België zou zijn! groetjes Rosalba
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 7 '12
Hoi Rosalba,

Wat is nu eigenlijk je vraag? Ik krijg het gevoel dat de vraag namelijk eigenlijk is: "Waar voel ik mij thuis?".

Klopt dit?
admin
admin jun 8 '12
En wens je ook naar meer bevestigingen! smirkZodat je de stap kan/durft te zetten? Uiteindelijk bepaal jijzelf.

Maar het beste naar mijn idee is om het te laten gebeuren zodra de tijd zich er voor aandient. Ik kan helemaal begrijpen dat je al vele landen beginnend met een A hebt gegoogled. En dan de vraag die NiMS formuleerde..."Waar voel ik me thuis?" speelt dan zeker een rol. Maar zo ver is het nog niet (denk ik te begrijpen). Het is dan belangrijk om in het hier en nu te blijven......en als het moment zich aanbreekt dan zal je je het gesprek van het medium en Engelmens heugen. Laat je niet afleiden door "A" (de toekomst), want wat of wie je naar "A" zal leiden, is misschien nog niet geheel aan de orde. Het NU leven zorgt dat je bij A komt..........vergeet de toekomst! Want die bestaat uiteindelijk niet! wink

rosalba
rosalba jun 9 '12
Ja Nims, eigenlijk wel, maar zal dat maar zo moeten laten en op mij af laten komen zeker? x
rosalba
rosalba jun 9 '12
hahahhaa neen gegoogled niet, maar heb wel een sterke interesse in latijns-amerika en afrika, maar was gewoon eigenlijk nieuwsgierig en weet dat ik het gewoon moet laten gebeuren en inderdaad de toekomst bestaat niet. merci justlove xxx
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '12
Origineel bericht van: rosalba
Ja Nims, eigenlijk wel, maar zal dat maar zo moeten laten en op mij af laten komen zeker? x

Nee hoor, dat hoeft zeker niet. Je kan dan wat gerichter het antwoord op je vraag vinden: "Waar voel ik mij thuis?" als je weet wat de vraag is. Je kan dan iedere vorm (het land, of de plek), loslaten, zodat jij je kunt richten op het gevoel van thuiskomen in jezelf.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki