Loading...
nl

Wat beelden met ons doen..

Witte_lelie
Witte_lelie jan 29 '12
Naar aanleiding van een dagtekst leek het me leuk om beelden met elkaar te delen die op en positieve of andere manier een rol spelen in je leven. Het lijkt me ook leuk te leren hoe je die beelden gebruiken kunt en wat het gebruik van beelden op kan leveren.

Quote:
Dagtekst van zondag 29 januari 2012.

"Je hebt waarschijnlijk al gemerkt, als je droevig bent of
ontmoedigd, dat denken aan iemand die je liefhebt of bewondert,
je troost. Waarom? Omdat de beelden die we in ons hoofd hebben of
in ons hart niet werkeloos blijven; ze bezitten een leven,
vermogens, het zijn net transformatoren, energiebronnen.
Een beeld kan je te gronde richten en een beeld kan je redden.
Een beeld kan je vergiftigen en een beeld kan werken als een
tegengif. Elk beeld is verbonden met een idee en als je je
concentreert op een beeld, beïnvloedt het je, het drukt zijn
zegel op je. Veronachtzaam nooit dat zo heilzame innerlijke werk
dat je kunt doen met beelden."

Omraam Mikhaël Aïvanhov


Toen ik de dagtekst las moest ik meteen denken aan een voorval op een verjaardag. Iedereen was gezellig met elkaar aan het kletsen totdat ik een schilderij van een gezicht liet zien dat ik gekocht had. Het werd -zodra het schilderij in de kamer was-helemaal stil. Grappig, dacht ik nog, het was de rust die het schilderij uitstraalde dat maakte dat ik het beeld zo mooi vond. Blijkbaar had het deze uitwerking ook op een grote groep gezellig kletsende mensen... (En.. schilderij weg... rust weg :|)
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 29 '12
Ik ben zelf kunstenaar... en weet hoe belangrijk het is om de beelden op zo'n manier uit te beelden dat het ook aankomt op degene die naar het schilderij kijkt!
Je hebt dus een goed schilderij gekocht, Witte Lelie!
Vaak heeft het ook te maken met de kleuren die er in gebruikt worden...
Zelf probeer ik altijd de kleuren zo zuiver mogenlijk te houden...
(niet te veel mengen)
Als iemand me een verhaal verteld, zie ik dit ook altijd in beelden voor me...
gewoon een soort filmpje wat zich afspeeld in mijn achtergedachten (ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen)
Zo heb ik een schilderij geschilderd waar mensen energie van krijgen tongue
ik zal hem eens opzoeken...
Er is al een keer 150 euro voor geboden, maar ik ben er nog niet op uitgekeken eigenlijk... dus heb besloten dat ik hem zelf hou smile
En dat voor een abstract- schilderij! shocked

groetjes moonflowertje


amor
amor jan 29 '12
wow dat schilderij maakt me hoofd nog drukker dan die al is :P, wel heel mooi al die kleuren smile. Ik heb niet echt iets met getekende of geschilderde beelden. Omdat alles in mijn hoofd in beeldvorm binnenkomt en daar kan geen schilderij aan meten. Mijn eigen fantasie vind ik het mooist, maar dat krijg ik niet op papier tongue.
Witte_lelie
Witte_lelie jan 29 '12
Wow Moonflowertje..
Wat een prachtig beeld. Die 'komt binnen' om zo te zeggen maar op een hele positieve manier... Er komt een vrolijke energie bij me naar boven en een gevoel om de handen eventjes uit de mouwen te steken!
Heel knap als je dat kan, petje af.
Dank je voor het delen.. grin

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki