Loading...
nl

Brillen en fietsen

Petra
Petra jan 29 '12
Ik was aangenomen bij een opticiën en daar was ik blij mee. Er werkten meerdere mensen en de sfeer voelde goed. Ik ging aan de slag blijkbaar die dag, ik voelde de gebruikelijke dingen als geobserveerd worden (ik zag de eigenaar dit doen) en je plek vinden in de groep zoals die al functioneerde. Ik voelde ook wat 'gesmoes' maar had niet de indruk dat dit over mij ging, meer een gang van zaken binnen het team. Ik realiseerde me dat ik dat meestal niet zo prettig vond en bedacht me dat ik een manier moest bedenken daar goed mee om te gaan. Ik keek om me heen en opeens was de eigenaar weg met de klant die hij aan het helpen was. Later werd mij duidelijk dat de oogmetingen niet op deze locatie plaatsvonden maar in een ander gebouw. Wat raar, dat was nooit ter sprake gekomen in de eerdere gesprekken. Om er te komen moest je eerst een steegje doorwandelen en dan kwam je in een oud, maar ruim pand uit waar de meetaparatuur stond opgesteld. Ik deed mijn werk en zocht een beetje naar mijn plek daar. Er kwam een man voor een nieuwe bril, ik stelde voor eerst de meting te doen, om te bekijken of het nodig was en liep naar de meetruimte in het andere gebouw. Ik zag de baas weer kijken, maar ik besloot maar gewoon mijn werk te doen zo goed als ik kon. Zijn vrouw wandelde mee en hoewel dit nieuwe klanten waren, leek iedereen het heel normaal te vinden, deze gang van zaken. Zelf vond ik het een bijzondere gang van zaken, maar ik besloot met de stroom mee te gaan. Ik realiseerde me ineens dat ik vergeten was in de agenda te kijken en hoopte dat ik die nu niet in de war had gegooid voor mijn collega's, de ruimte in beslag had genomen terwijl er ook andere afspraken stonden, maar besloot dus maar snel verder te werken om de eventuele plan-schade, als die er mocht zijn te beperken. Toen ik met het echtpaar in de meetruimte aankwam stonden er rechts ook fietsen opgesteld. Het echtpaar toonde er interesse in alsof zij er één wilde kopen en ineens leek het niet meer over brillen maar over fietsen te gaan? Ik trok er een (dames) fiets uit met limoen(geelachtige)groene kleuren en dat was echt bizar, op de trapper hing een stuk 'bosche bol' dat ik eerder in een andere droom, toen ik ook in deze ruimte was, blijkbaar had laten vallen. Ik schaamde me natuurlijk maar moes ook lachen om de situatie, maar het echtpaar vroeg onverstoorbaar door over de fiets. Het was net of ik ineens twee dromen aan het 'observeren' was, twee dromen die op zichzelf stonden maar ineens op elkaar aangesloten werden. Toen werd ik wakker.


Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 31 '12
Hele aparte droom dit. Het limoen groen en geel valt me op in combinatie met de opticien. Alsof je geen goed zicht hebt op de combinatie hart en gevoel. Herken je dit?
Petra
Petra jan 31 '12
Hey Nims, vreemd he, ik kan me ook vrijwel nooit dromen herinneren. De meeste dromen die ik me kan herinneren zijn meestal duidelijk terug te leiden naar iets dat ik aan het verwerken ben of een vooruitziende situatie, waarin geen vreemde dingen voorkomen.

Naar aan leiding van jouw reactie, goed dat je dit er uit gehaald hebt, heb ik de symboliek en betekenis van kleuren nog eens nagelezen. Er zijn veel uiteenlopende betekenissen te vinden heb ik gemerkt. Wat ik er in de grote lijn wel steeds uit haal is het intellect (geel) en hartchakra (groen). Nu voel ik mijn hartchakra vrijwel altijd stromen, het voelt altijd warm en energiek. In mijn directe omgeving worden mensen rustig of voelen hoofdpijn of andere klachten afnemen als ik in de buurt ben.

In deze droom vind ik het vooral frapant dat ik deze mensen een groene(lime) damesfiets liet zien, terwijl de man voor een nieuwe bril, ander zicht kwam? Met een fiets kun je op eigen beweging vooruitkomen en die reikte ik aan? Door een bril zie je de wereld anders en dat plan is dus van de baan?

Heel erg bedankt voor je reactie, je hebt me zeker een goeie invalshoek gegeven!
tinkernel
tinkernel feb 1 '12
Dag Petra,

Je droom heeft op het alledaagse niveau de betekenis van: samen-werken en hoe zet ik mezelf neer in dit proces.
Na opgedane ervaringen in werk vanuit het verleden is er nu enige aarzeling. Zeg maar soort van opstart-problemen. Dit heeft te maken met het zelfvertrouwen wat beschadigd is door een vorige 'baas'. Let maar op , later in tijd, zal je een bepaald werk-proces, je daar brengen waarvan je altijd geweten hebt dat je 'het' (weten) met je meedroeg. Eerst een bepaald 'opstart probleempje'(Bossche bol) om later in tijd juist iets 'nieuws' in je werkproces te mogen ontdekken!

Op dieper niveau laat de droom je zien (brillen) dat je op eigen kracht (limoen/geelachtig/groene damesfiets) een bepaalde 'eenheid' (echtpaar) zal ervaren. Iets waarover je altijd een 'dubbel' gevoel hebt, zal plaats maken voor die zekerheid in jezelf die jou je kracht en authenticiteit laat voelen en zijn (eenheid van hoofd en hart).
Mooie groei-droom Petra.
Dank je wel voor het delen.

Droomgroet,
Petra
Petra feb 1 '12
Origineel bericht van: tinkernel
Dag Petra,

Je droom heeft op het alledaagse niveau de betekenis van: samen-werken en hoe zet ik mezelf neer in dit proces.
Na opgedane ervaringen in werk vanuit het verleden is er nu enige aarzeling. Zeg maar soort van opstart-problemen. Dit heeft te maken met het zelfvertrouwen wat beschadigd is door een vorige 'baas'. Let maar op , later in tijd, zal je een bepaald werk-proces, je daar brengen waarvan je altijd geweten hebt dat je 'het' (weten) met je meedroeg. Eerst een bepaald 'opstart probleempje'(Bossche bol) om later in tijd juist iets 'nieuws' in je werkproces te mogen ontdekken!

Op dieper niveau laat de droom je zien (brillen) dat je op eigen kracht (limoen/geelachtig/groene damesfiets) een bepaalde 'eenheid' (echtpaar) zal ervaren. Iets waarover je altijd een 'dubbel' gevoel hebt, zal plaats maken voor die zekerheid in jezelf die jou je kracht en authenticiteit laat voelen en zijn (eenheid van hoofd en hart).
Mooie groei-droom Petra.
Dank je wel voor het delen.

Droomgroet,


Wauw, dat zijn niet één, maar een heleboel spijkers op zijn kop. Jouw uitleg maakt me een hoop duidelijk over het proces waar ik nu inzit en ik kan ieder stukje beamen omdat het volledig klopt met wat er concreet gebeurd in mijn leven. Door wat je schrijft over eenheid met hoofd en hart kan ik nu ook de uitleg die Nims gaf plaatsen.

Heel erg bedankt voor je heldere uitleg, ik ben heel blij met dit in~zicht.

Droomgroet,
Petra

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki