Tja....hoe ga je zit vertellen?
Mijn hele leven heb ik het gevoel dat ik informatie ''mis''.
Maar in april 2010 was de informatie eindelijk compleet.
Lastig om hier over te beginnen.
1 april ging ik langs mijn vader in het verzorggingshuis....ik was nog buiten en zag doorzichtige kleuren....(je ziet het wel...maar het is er ook niet.)
Ik had het gevoel dat ''ze'' bezig waren met de overgang.
Dat ze bezig waren met de overgang van mijn vader.
Maar in min hoofd bleef het rondspoken dat ik het heel raar zou vinden als mijn vader op 1 april zou overlijden......ik zou het niet serieus kunnen nemen omdat het als een 1april grap gebruikt zou kunnen worden.
(Datums zijn voor mij sterk symbolisch....maar ik vind het ook leuk om mensen op een leuke manier in de maling te nemen op 1 april)
En wat gebeurd en dan????? Hij overleid op 2 april.....oeps.
Ik wist dat de overgand bezig was....de voorbereidingen voor de goede begeleiding van mijn vader om zijn ziel te begeleiden.
Ik wist dit verdikkie......maar was het alweer vergeten op het moment dat ik naar binnen stapte.
Nog een rare ervaring.
Toen mijn vader in 2009 een hartinfarct kreeg....wist ik dat hij in de bank zat...terwijl de ambulancepersoneel met hem bezig waren.
Ik zag hem niet......maar ik wist dat hij op zijn plek in de bank zat te kijken.
(Met een flinke hersenbeschadiging vanwegen zuurstoftekort...heeft hij het uiteindelijk wel gehaald)
Weer iets anders.
Toen ik mijn oude en trouwe vriend Banjer (hond) in moest laten slapen bij de dierenarts omdat die zooooveel pijn had....
Ik liep naar buiten in tranen nadat hij was ingeslapen en dood was...en ik zag hem buiten staan....bij de dierenarts op de dam
niet wetend wat er gebeurd was.
ik willde terug rijden om de achterklep van de auto open doen om hem zo mee te nemen.
Maar ik voelde ineens dat ik me niet mocht bemoeien met de dode....
Dus ben ik met enorme pijn in mijn hart doorgereden naar huis toe.
Maar tot op de dag van vandaag heb ik er nog steeds spijt van dat ik hem niet meegenomen had.
Ik ben ondertussen meerdere keren bij de dierenarts nog geweest omdat ik nog een hond heb....maar ik heb Banjer niet meer gezien.
Verder ook nog een raar gevoel.
Op het moment dat ik in de zorg werkte...kreeg ik telkens de zin te horen....ze kunnnen me niet ontslaan......
De reden daarachter is dat ik een heftige burnout daar gekregen heb..ik er alles aan deed om daar te blijven werken...ondanks dat mijn gezondheid er onder begon te leiden.
En uiteindelijk hebben ze me op een vuile manier proberen te ontslaan.
Maar na tussenkomst van een goede advocaat en een rechter....ben ik in mijn gelijk gesteld.
En inderdaad konden ze me niet ontslaan.
Dit is allemaal in een periode van 5 jaar gebeurd.
Maar op de momenten dat ik deze kennis/informatie kreeg...voelde ik me compleet.
Alsof ik toen wel alle informatie had......maar ik werd er een emotionele wrak voor.
Maar ik voelde me echt compleet.
Hoe kan ik nu vaker deze ervaringen hebben?
Natuurlijk zal het extreem moeilijk zijn...maar aan het einde van de dag voel ik me compleet.
Het lijkt wel alsof iets me probeert te bescheren of bewust blokeren van deze gevoelens.
Hoe kan ik dit doorbreken zodat ik me vaker zo voel met het gevoel dat ik dan wel eindelijk voel??
Het lijkt echt wel een enorme stuk informatie die ik door mijn normale zintuigen niet krijg.
Maar door iets anders wel.....