Loading...
nl

Mijn gids

amor
amor jan 26 '12
Eergisteravond was ik heerlijk aan het slapen. Ik slaap de laatste dagen heel erg slecht, dus ik kon die paar uurtjes goed gebruiken. In mijn slaap krijg ik wel vaker berichten door van mijn gids, maar daar word ik niet wakker van, ik neem het alleen op en de volgende ochtend word ik een stukje wijzer wakker. Maar eergisteren werd ik in mijn slaap geroepen door mijn gids, hij zei:

Amor, Amor, je moet je raampje sluiten. Amor het heeft spoed, je moet echt je raampje sluiten. Amor word wakker, ik meen het, er ligt gevaar op de loer, sluit je raampje.

Ik werd wakker, beetje boos dat mijn gids me had wakker gemaakt.
Dus ik dacht: Laat de toekomst wat anders lopen, ik wil niet opstaan dan slaap ik helemaal niet meer.
Mijn gids zei: Nee amor, ik wil je beschermen, dat kan alleen als je je raampje sluit.
Dus ik dacht: Jaag het gevaar dan weg, ik ben moe.
Mijn gids zei toen: Amor er komen insluipers, ik bescherm je, want ik waarschuw je, als je niet luistert, kan ik je niet meer beschermen.

Dus ik sta met enige tegenzin op en sluit mijn raampje. Daarna duik ik weer terug mijn bed in, maar ben een beetje bang, want bericht van insluipers klinkt niet fijn.

Mijn gids zegt: Amor het gevaar is nu geweken, ik bescherm je, je kan nu rustig slapen.

Ik was opgestaan, dus ik kon niet meer slapen, maar ik was wel gerustgesteld.
De volgende ochtend wil ik de deur uit, maar ben een beetje bang, omdat ik bang ben dat de insluipers dan nu voor de deur staan.

En mijn gids zegt: Amor het waren maar insluipers, ze hebben hun kans gemist, ze zijn weg, het zijn geen overvallers.

Ik ben heel blij dat mijn gids er is om mij te beschermen. Het was al zo dat ik 's avonds dacht dat ik mijn raampje moest sluiten, omdat hij al paar dagen open stond en ik bang was dat hij opgemerkt zou zijn. Maar ik had besloten het de volgende ochtend te doen.

Ik ben heel blij dat mijn gids mij heeft geholpen, terwijl ik niet echt makkelijk bereikbaar was, heeft hij toch doorgezet om mij tegen dit gevaar te behoeden.

Maar op de 1 of andere manier zegt iets in me, dat het maar een droom was en dat ik gewoon het geslaapwandeld.

Maar toen ik gister toestemming vroeg aan mijn gids om hierover te vertellen, gaf hij me vannacht te horen dat hij hier geen problemen mee had. Dus blijkbaar is het wel gebeurt.

Toch ben ik bang dat het niet waar is en dat ik de realiteit weer aan het verliezen ben. Wat denken jullie hiervan?

Groetjes,
Amor
Delen:
Emuca
Emuca jan 26 '12
Wat een ontzettend mooi verhaal.. Geeft heel mooi aan hoe sterk de band tussen jullie is smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 26 '12
smileZo doet een gids dat...
Ik herken jou verhaal maar al te goed wink
niet dat ik het zelfde heb gehad met een insluiper...
Maar meer de manier van werken...
Hij heeft jou terug de realiteit in geroepen, om het raam dicht te doen...
Hij had dit op geen andere manier kunnen doen... dmv een droom, bijv.
het was belangrijk dat je wakker werd...
en dit deed je dus goed wink
zo'n waarschwing is niet voor niets smile
waarschijnlijk als je de krant gaat lezen (regionale krant)
zal je wel ergens lezen dat er een hoop wordt ingebroken in de plaats waar je woont...

groetjes moonflowertje wink
Sundance
Sundance jan 26 '12
heel mooi! en uit hoe je gevoel hier schrijft en m,n eigen ervaring zou ik zeggen, vertrouw er maar op dat dit geen illusie was. maar hij jou werkelijk heeft gewaarschuwd/gewekt.
amor
amor jan 26 '12
jah klopt er zijn veel insluipingen geweest in studentenhuizen de afgelopen weken. Maar ik woon niet in een studentenhuis, maar misschien lees ik nog wat over inbraak in de buurt, in de krant, maar ik hoop het niet.
Solaria
Solaria jan 26 '12
ze breken niet alleen in in studenten huizen hoor, dat merk ik wel bij slachtofferhulp. Maar hoop natuurlijk dat het niet gebeurt.

Je ervaring is wel herkenbaar, we worden toch best vaak gewaarschuwd. had laatst ook dat ik echt ineens uit bed moest en mn mobiel moest aanzetten. en vd week een droom waarin, er onverwachts 2 mensen binnen stonden, en op mn vraag hoe komen jullie binnen zeiden ze de deur stond open. En dat snapte ik natuurlijk niet, want de deuren waren niet open, maar doe nu wel mn balkon deur op slot voor ik ga slapen.
Ariel
Ariel jan 26 '12
Wauw heel mooi ook al was het wat angstig.
Echt heel goed dat je ondanks je tegenzin toch geluisterd hebt.
Liever slecht slapen dan een insluiper in je huis zeg ik maar wink
Marije22
Marije22 jan 27 '12
Ik heb ook vaak mijn twijfels over wat nu waar is, Amor. Maar in jouw geval had je de insluipers echt niet willen meemaken om er vervolgens achter te komen dat je gids toch gelijk had winkik denk dat je ook hier weer het beste op je gevoel kunt vertrouwen smile
Uiteindelijk lijkt het me een typisch geval waarin je gids 'op moest treden' om jou te beschermen. Alleen het idee al is prachtig laughdaarom zou ik niet inzitten over of je de realiteit aan het verliezen bent.

Ik weet niet of je regelmatig contact hebt met je gids, maar zo nee, dan zal dit zich vast verder ontwikkelen, zeker als je er voor openstaat. En dan twijfel je uiteindelijk vast niet meer over de boodschappen die je doorkrijgt!

Ik was er zelf nogal ongeduldig in (leren communiceren met gids) dus heb ik het maar een beetje losgelaten smiledie dingen zijn niet aan mij om te bepalen.. uit ervaring weet ik dat loslaten vaak juist veel moois oplevert! Ik zou je ervaring hoe dan ook koesteren, waarheid of niet, want het idee dat je gids je 's nachts wekt bij gevaar blijft natuurlijk een hele liefdevolle en veilige gedachte!

Liefs, Marije
amor
amor jan 27 '12
in mijn slaap heb ik wel vaak contact met mijn gids, maar dat is normaal alleen om informatie door te krijgen. Dit is wel voor het eerst dat ik gewekt word daarvoor. Buiten mijn slaap heb ik geen contact met me gids, alleen als ik veel pijn heb, of 1 keer toen ik aan het verdrinken was. Toen kon ik hem zien en toen ik richting hem bewoog kon ik eindelijk onder de boot vandaan komen. Het is wel een veilige gedachten inderdaad dat hij me zo beschermd. smile
Petra
Petra jan 27 '12
Wat een bijzondere ervaring Amor!
Witte_lelie
Witte_lelie jan 27 '12
Lieve Amor,

Dank je voor het delen van je verhaal.
Een mooi voorbeeld van hoe een band met een gids kan zijn.
De twijfel die je uitsprak ken ik ook. Die twijfel maakt het helaas niet altijd makkelijker.

Goed dat je je gids vertrouwde!

Hoe ga jij eigenlijk om met je twijfels?
amor
amor jan 27 '12
over twijfels denk ik na, ik bekijk het vanaf alle kanten, vraag soms wat hulp en daarna leg ik het naast me neer, of ik neem een besluit smile
Witte_lelie
Witte_lelie jan 27 '12
Dank je voor je antwoord.
ik probeer meestal te stoppen met denken..
In ieder geval probeer ik uit mijn hoofd weg te komen, mijn ernergie zo te laten zakken dat het eindeloos denken stopt, en dan zijn de twijfels weg. (Maar zodra ik weer ga nadenken.. zijn ze er weer)
amor
amor jan 27 '12
Soms kan je gids je ook helpen, als je ergens echt niet uitkomt, die hebben vaak hele wijze uitspraken, waar je veel van kan leren. Een kleine tip om tot een antwoord te komen smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 30 '12
Haha jah...
ook dat kan ik beamen smile

ik schrijf een hoop hier op merudi, en ook dan krijg ik van die wijze woorden door soms...
Ik voel me echt een puntmuts soms! (wijsneus)

groetjes moonflowertje wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki