Loading...
nl

Varia: kim maria

HeiligHart
HeiligHart feb 21 '12
laughvery nice to hear! dankje xx
HeiligHart
HeiligHart feb 21 '12
Kijktip

Had dit interview met prinses Irene een tijd geleden gezien.
En het kwam vandaag weer even terug op mijn pad.
Mooi om te zien dat zij ook zo met het bewustzijn bezig is!

HeiligHart
HeiligHart mrt 2 '12
Gezondheid:

Een week geleden heb ik een test laten doen voor HPU onderzoek.
Sinds een paar dagen heb ik de uitslag binnen en ik ben positief verklaard! Ik wist dat dit al de uitslag zou zijn, aangezien ik de meeste symptomen hiervan al had.
Toch is dit nog een redelijk onbekende stofwisselingsziekte terwijl veel mensen hier mee rond lopen.
Ik vond het daarom ook belangrijk om hier neer te zetten, want ook hier op het forum zitten mensen met gezondheidsklachten.

Deze stofwisselingsziekte veroorzaakt meerdere klachten. En als je die klachten ieder voor zich neemt is het lastig om dit verband te kunnen zien.
Gelukkig heb ik een behandelend arts en huisarts die hier bekend mee zijn en mij ook verder gaan behandelen.
Ik raad dan ook aan om de link die ik erbij zet even te lezen, mocht je schommelen in je gezondheid of uit de hieronder staande lijst herkenning zien.

http://www.steungroep.nl/archief/populair/medium200103_hpu.txt

-spierzwakte en verminderde spieropbouw;
-gewrichtsproblemen;
-maag- en darmklachten (als gevolg van koolhydraatintolerantie en gebrekkige eiwitvertering);
-hart- en vaatziekten (als gevolg van verhoogd homocysteïne);
-problemen rond menstruatie, zwangerschap en bevalling;
-suikerproblemen: hypoglykemie en eventueel later diabetes type-2 (als gevolg van koolhydraatintolerantie en verlaagde leverfunctie).
-bloedarmoede;
-vermoeidheid (als gevolg van verminderde levercapaciteit)
-psychiatrische aandoeningen, zoals depressie of schizofrenie;
-spierspasmen, epileptoïde aanvallen, stuipen, krampaanvallen (als gevolg van magnesiumtekort)
-hoofdpijn en migraine (als gevolg van histamine-daling);
-allergieën, zoals glutengevoeligheid (als gevolg van histamine-daling en/of een verlaagd IgA);
-infecties (als gevolg van een verlaagd IgA);
-verlaagde bloeddruk (als gevolg van hypofyse-onderfunctie);
-verminderde vruchtbaarheid (als gevolg van hypofyse-onderfunctie);
-overgewicht (als gevolg van hypofyse-onderfunctie).

Liefs
Marije22
Marije22 mrt 2 '12
Kim Maria, wat naar zeg!! frown

Ik hoop dat de mensen die hierin herkenning zullen vinden, dit lezen. Misschien moet je nog een kopietje van jouw tekst bij 'hulp bij lichamelijke klachten' zetten?

Liefs, Marije
HeiligHart
HeiligHart mrt 4 '12
Hej Marije,

Goed idee!
Ga dat gelijk even doen..

gelukkig vind ik het zelf op het moment niet zo heel erg naar.
Want ik ben nu al zolang opzoek naar antwoorden en die heb ik gevonden. En er kan iets aan gedaan worden smile.
Liever het weten dan in onzekerheid zitten toch..

Liefs
Marije22
Marije22 mrt 4 '12
Ja, ik kan me voorstellen dat die bevestiging alleen al heel fijn is, kim maria smileDan word het ook erkend/rekening mee gehouden. En het mooiste is natuurlijk dat er nu iets aan gedaan kan worden! Ik hoop voor je dat je snel kunt beginnen aan je herstel, nu de diagnose is gesteld.

Beterschap!

Liefs, Marije
HeiligHart
HeiligHart mrt 4 '12
Dankjewel laugh
lief van je!!!

Liefs
HeiligHart
HeiligHart jul 9 '12
Jeetje ik zie alweer dat ik ongeveer al wel weer drie maanden niet meer echt actief ben geweest!
Wat vliegt de tijd toch weer snel als je het zo bekijkt haha..

Mijn totemdier is wolf, wellicht dat dat het verklaard? tongue
Er word over gezegd dat die zich "afzonderen" op zoek gaan naar wijsheid om dat vervolgens weer te delen.. (past stiekem toch wel een beetje bij mijn "gedrag" al zeg ik het zelf haha)..

Maargoed, ik kwam dus weer een leuk interview tegen die ik wel wou delen hier.
Het heet Dimensions & Angels met Drunvalo Melchizedek.
Hij is een man die al zijn vorige levens nog weet en ook wat er allemaal echt zou zijn en wat er ons (wezens op aarde) te wachten staat.

Ik was enorm gecharmeerd van het verhaal in ieder geval laugh
Ik heb ook direct andere interviews etc van deze man bekeken na het zien hiervan!



http://www.youtube.com/watch?feature=iv&...notation_800222

http://www.youtube.com/watch?feature=iv&...notation_493921


Liefs Kim
HeiligHart
HeiligHart jul 17 '12
Woow dit staat vol met symboliek!
Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk om mij daar over te buigen om te zien wat nou de boodschap precies is van de maker(s) laugh

HeiligHart
HeiligHart okt 21 '12
Wow heel mooi interview!
Ook erg herkenbaar het Empath zijn..
(wie weet de nederlandse benaming hiervoor? ik kon ook niet echt iets vinden hier op merudi over een Empath. Maar kan ook op een andere plek gezocht hebben ofcourse wink. Tot nu toe heb ik ook alleen nog maar info erover gevonden in het engels)

Persoonlijk wist ik al dat ik kenmerken heb van het hsp zijn, maar er was altijd nog wel iets extra's aanwezig.
Het gevoel dat ik de persoon word die tegenover mij staat, meer zag en meer voelde.
Ik dacht/denk dat dit was door het feit dat ik in mijn tegenwoordige beleving het engelmens principe goed bij mij vind lijken passen. En dus denk dat dit principe goed aansluit op het geen ziel hebben..?..
Toch blijf ik erg kritisch en denk in mogelijkheden, zodat ik uit alle informatie die ik tegenkom pak wat goed voelt om te pakken. Uiteindelijk komt er wel iets uit al die informatie dat mij een mogelijk volledige versie geeft!
Of als het moment van volledige openbaring op mijn pad arriveert dat ik kan zeggen: ach zo... Het is die mogelijkheid die ik heb "bedacht"!

In ieder geval gaf dit interview mij een goed gevoel smile.
Ook erg leuk in dit interview is dat de interviewer op een gegeven moment een soort van feedback vraagt aan Karla.
Voordat die vraag gesteld was had ik zelf al wat dingen opgemerkt en het is dan ook heel tof om haar reactie te zien en hoe ze ermee omgaat op een toch nette manier en dit dan kan "vergelijken" met je eigen beleving en woordenschat..haha.

Liefs!

MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 21 '12
volgens mij heet het in het Nederlands gewoon Empathie tongue
In het Engels is het empathy

Als je empathie met iemand heb, kun je je goed in diegene verplaatsen, of meeleven

ff opgezocht laugh

Woord: empathie (bijv. naamw.)
Synoniem van empathie: inlevingsvermogen

http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/empathie

wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 21 '12
het is wel een lang filmpje, waar je de tijd voor moet hebben
(wat ik nu niet heb winkIk vind true csi op TLC interessant, daar zit ik nu naar te kijken laugh)

Groetjes Moonflowertje tongue
HeiligHart
HeiligHart okt 22 '12
Hey MF'je,

haha ja dat is ook interessant om te kijken! wink

O en thnx dat je het voor mij wou opzoeken.. Alleen bedoelde ik niet het woord empathie.. ik bedoelde echt het woord Empath naar het nederlands.
Er zit namelijk een verschil in die twee..
Empathy is dat wat jij ook al schreef het meeleven met iemand (omdat je weet hoe zoiets voelt vanuit eigen ervaring)
en een goed inlevingsvermogen hebt (je je voor kan stellen hoe zoiets voelt/zou kunnen voelen)

An Empath(-s) is iemand die letterlijk voelt wat de ander voelt op dat moment. zowel lichamelijk als geestelijk (bewuste en onbewuste dingen).. het is een vorm van hsp maar dan of "verder" ontwikkeld of een extra variant daarvan.

En ik zou niet weten hoe dat dan in nl termen benoemd word..
xx
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 22 '12
Wat is een Empaat?

Om maar meteen ter zake te komen: Empaat is een vorm van identiteit die in de eenentwintigste eeuw opkomt. De term is in films en literatuur gebruikt, maar in de werkelijkheid is het zo dat er een toenemend aantal mensen zich identificeren met het concept van Empaat.

Een Empaat is iemand die geboren is met unieke variaties in het centrale zenuwstelsel. Dat houdt in hoe de hersens zijn aangelegd en hoe het zenuwstelsel binnen het lichaam werkt.



Een algemene indicator voor dit type mens is een hoge mate van gevoeligheid. Alle zintuiglijke organen van een Empaat hebben lage drempels met als gevolg een ongebruikelijke gevoeligheid voor licht, geuren en geluiden (evenals de overige subtiele zintuigen).

Een Empaat heeft een zeer gevoelige emotionele geaardheid die typisch moeilijk zelf te beheersen is. Er zijn boeken geschreven over "hoogsensitieve mensen" en dit materiaal is van belang voor dit onderwerp. Echter: hooggevoelig zijn is slechts een deel van de formule van Empaat.

Als gevolg van de interactie tussen een extreem sensitief neuraal netwerk en de daarbijkomende emotionele natuur van personen met dit profiel, zijn Empaten in hoge mate intuïtief. Het woord 'intuïtie zou beter begrepen moeten worden wanneer het binnen het taalgebruik aangewend wordt --maar dat bewaar ik voor een later artikel.

Een beter begrip van intuïtie leidt tot een beter begrip van wat iemand nu eigenlijk tot Empaat maakt. Voor nu wil ik alleen zeggen dat een Empaat hoog-intuïtief is, wat betekent dat ze dingen op gevoel neigen te doen, op gewaarwording, in reactie op propioceptieve bevindingen (eigen lichaamswaarneming) en door af te gaan op ingevingen, vermoedens, gevoelens etc..

bron: http://mysilentecho.com/droomspraak.htm
HeiligHart
HeiligHart okt 22 '12
Jaaaa dat bedoelde ik! haha nu ik het woord lees denk ik: Logisch! haha dankje wink

HeiligHart
HeiligHart okt 22 '12
Ook echt een mooie site!! laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 22 '12
haha (ik wist het ook niet hoor!)
maar gelukkig heb ik google smile
de vind -machine bij uitstek tongue


inderdaad, ik zat ook al te kijken
(naar de site )
ik heb hem bij mijn favorieten gezet wink
HeiligHart
HeiligHart okt 22 '12
Yes me 2!! en ik ben al begonnen aan les 1 laugh

Het sluit zo mooi aan..
Grappig ook was dat ik op het woord kwam toen ik plots uit het niets (uhum) het laatste seizoen van ghost whisperer opnieuw wou kijken..
En in de eerste aflevering volgens mij werd er verteld dat Aiden (zoontje van Melinda, hoofdrolspeelster) een empaat dus.. haha.. is.
Zoals ik altijd ben wou ik dat woord gaan opzoeken en kwam dus heel veel herkenning/erkenning bij mij..
Heerlijk die intuïtieve ingevingen (momenten) die mij weer extra antwoorden en daardoor weer betere vragen krijg.. I love it!

Haha en ook al wist je het ook niet.. ik ben je super dankbaar voor deze site! Is echt een cadeautje voor mij hihi.
En wellicht ook voor jou laugh
markjackn
markjackn dec 18 '12
dat is iets om in mezelf even te overleggen, de kokos. zag namelijk gisteren een pot kokos staan.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki