Loading...
nl

Varia: kim maria

HeiligHart
HeiligHart jan 25 '12
Hoi allemaal,

Sinds vandaag heb ik eindelijk weer een computer.
Een tijd heb ik via mijn telefoon de site bezocht, maar dit ging niet altijd zo soepeltjes,wanneer ik een bericht wou schrijven.

Nu dacht ik, ik open een topic waar ik info opzet die ik tegenkom op mijn zoektocht.
Ik heb het varia genoemd, omdat ik in veel categorieën interesse heb en dus ook van alles tegenkom.
Leek mij wel leuk om dit,een soort van,te bundelen in 1 topic.

Liefs
Delen:
HeiligHart
HeiligHart jan 25 '12
Kooktip:

Kokosolie

Sinds een tijd ben ik in de keuken gebruik gaan maken van kokosolie, voor bakken,braden en evt frituren
Toen ik hier voor het eerst over hoorde, en de informatie opzocht was ik gelijk verkocht, want het heeft erg veel positieve eigenschappen.
Wat mij in het begin het meeste aantrok, was dat het product stabiel is van structuur.
Het vet oxideert niet waardoor vrije radicalen niet snel zullen ontstaan.
Het heeft namelijk een hoger rookpunt dan bijvoorbeeld olijfolie.

Nog een aantal pluspuntjes op een rij:

- Het bevat veel laurinezuur(te vinden in moedermelk), dit heeft een gunstig effect op je cholesterolgehalte en op je weerstand tegen bacteriën, schimmels en virussen.
- Het vet dat erin zit word niet direct opgeslagen, maar word gebruikt als energiebron.
- De vetten stimuleren je stofwisseling en daarbij dus ook je vetverbranding, ideaal product voor het willen afvallen! Het bevat namelijk ook nog eens minder calorieën dan ander vet en het heeft een gunstige uitwerking op je bloedsuikerspiegel. Tevens word het ook weleens gebruikt in afvalprogramma’s tegen obesitas.
- Lichtverteerbaar
- Bevorderd je darmflora
- Bevat geen transvetten die wel in hoge mate voorkomen in olijfolie,margarine en bak/frituurvet.
- Ideaal voor vegetariërs


Er zitten verzadigde vetten in, maar hier hoeft men zich niet door laten af te schrikken.
Want de verzadigde vetten waarover gesproken word, die slecht voor ons zijn, dat zijn alle dierlijke vetten.
Dit is puur natuur.

Het is helaas niet te verkrijgen in de “gewone” supermarkten, maar in de meeste biologische winkels en op internet natuurlijk wel. Je betaald wel iets meer dan je gewend bent zoals bij het aanschaffen van een pakje boter, maar je haalt hier naar mijn mening wel voordeel uit.


Een klein samenvattend stuk dat ik net even snel samengesteld heb, want er is nog veel meer informatie over te vinden.
De mensen die het interessant vinden klinken kunnen vanaf hier zelf verder op onderzoek uitgaan toch?

Liefs.
Sundance
Sundance jan 25 '12
dat is iets om in mezelf even te overleggen, de kokos. zag namelijk gisteren een pot kokos staan.
dankjewel voor de info!
HeiligHart
HeiligHart jan 25 '12
ah wat mooi dat het dan zo samenvalt smile..
Sundance
Sundance jan 25 '12
idd. alleen al omdat het me bij de supermarkt ineens sterk opviel ook. had het ook graag even uit de schappen gepakt maar moest even door de winkel sjeesen. morgen heb ik weer alle tijd. laugh
HeiligHart
HeiligHart jan 25 '12
dan heb je wellicht hiermee een soort van extra reminder gekregen ofzo? wink
have fun morgen met "snuffelen" hihi..
Sundance
Sundance jan 25 '12
hahaha kan best, Dankje laugh
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 25 '12
Leuke info Kim Maria:D Ik hou ook erg van koken. Toevallig speelt het woordje kokos de laatste tijd vaker door mn hoofd, ook van die drankjes, kokosschilfers, kokosmelk, haha! Ik ga eens speuren op internet waar je dat kunt kopen. Leuke Tip:D
Solaria
Solaria jan 26 '12
Dan vind je stevia ook wel interessant. dat is natuurlijke zoetstof veel zoeter is als gewone suiker en het is gewoon een plantje laugh. Maar veel gezonder. hier de link Stevia Nederland

ik heb zo'n proefpakket gekocht en het is echt zoet en je kan het overal voor gebruiken.

trouwens ik gebruik de laatste tijd ook veel meer kokos producten om mee te koken. vond het altijd al lekker. maar pas sinds een paar weken kook ik er echt mee. Leuk deze info.

Groetjes,

Solaria
HeiligHart
HeiligHart jan 26 '12
L'arbe de vie: ik hou der van laugh. bij thaise curry gerechten kan je kokos erg goed toepassen vind ik zelf.. lekker gevulde soep maken ofzo.
kokosmelk over ijs heen gieten met wat lychees erbij is ook erg lekker!

Solaria,
jaaa dat ken ik ook.. plantje smaakt ook lekker. haha ik had ook de vloeibare vorm geproeft en dat leek iets chemischer?(had het in de harde vorm geproeft) maar om dit te verwerken in taart etc is dit een ideaal alternatief.

leuk om te lezen dat er meerdere mensen een "feeling" mee hebben!!
Solaria
Solaria jan 26 '12
ja, ik heb de poedervorm, en vloeibarevorm en de zoetjes vorm. in vloeibare variant werkt het ook ontsmettend en bij huidirritaties.

ik had laatst kokoksmelk in pompoensoep, was ook erg lekker. En in roerbak gerechten is het ook heel lekker. en sowieso met chocola jammie
HeiligHart
HeiligHart jan 26 '12
Kooktip:

Himalayazout


Naast het gebruik van de kokosolie gebruik ik nu ook himalaya zout in de keuken.
Natriumchloride, gewoon keukenzout is een chemische stof die niet goed opgenomen wordt. Laatst was ook in het nieuws dat veel producten in de supermarkt echt veel te veel zout bevatten. En moet je nagaan dat dit ook nog van die variant is.
Helaas zijn de alternatieve zouten niet altijd vrij van vervuiling en word er soms nog weleens gekozen voor de goedkopere varianten (gemalen is dit lastig waar te nemen)

Himalaya zout is volledig opneembaar en heeft zijn oorspronkelijke elementen behouden.

We kennen allemaal de zoutlampen wel die voor een reinigende werking zorgen in huis? Deze worden ook gemaakt van himalaya zout. Waarom dan niet onszelf van binnenuit reinigen zeg ik dan.
Bij de albert Heijn is het te verkrijgen in een molentje, maar zelf geef ik de voorkeur aan al gemalen.
Meer omdat dit handiger is tijdens het koken.
Op internet is dit makkelijk te verkrijgen volgens mij.

De effecten op het lichaam zijn dat je je stofwisseling en afweersysteem word versterkt, het zuivert en ontslakt je lichaam, vitaliseerd en harmoniseerd.
Ze zeggen ook wel eens dat het een elixer is die door de natuur zelf samengesteld is!


Ik kan mij ook herinneren dat iemand op het forum schreef, dat je gemakkelijker zou kunnen aarden als je je vingers in zout stopt? Misschien is dit met himalaya zout wel erg effectief..

Liefs
HeiligHart
HeiligHart jan 26 '12
Origineel bericht van: Solaria
ja, ik heb de poedervorm, en vloeibarevorm en de zoetjes vorm. in vloeibare variant werkt het ook ontsmettend en bij huidirritaties.

ik had laatst kokoksmelk in pompoensoep, was ook erg lekker. En in roerbak gerechten is het ook heel lekker. en sowieso met chocola jammie


oee in pompoensoep heb ik het nog niet geprobeerd.. die ga ik een keer uitproberen smilethnx voor de tip.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 26 '12
fijn dat je weer een computer hebt...
het lijkt me helemaal niets om op zo'n klein schermpje te moeten
werken... volgens mij is dat heel slecht voor je ogen, enzo


Ik ga dit onderwerp zeker wel volgen, want ik zag interessante dingen (kokosolie enzo)
eerst ga ik nu slapen...
groetjes moonflowertje wink
HeiligHart
HeiligHart jan 26 '12
het was idd een beetje lastig. en ben ook erg blij weer een computer te hebben smile
vandaar de inspiratie denk ik hihi..

weltruste..
ik kijk nog even een docu af en ga dan ook lekker slapen.
liefs
HeiligHart
HeiligHart jan 26 '12
kijktip:

Ik had deze docu al een keer bekeken, maar toch beleef ik hem weer intenser nu ik verder ontwikkeld ben in mijn bewustzijn.

openhand:5gateways documantery

gaat over de stappen van bewustwoording,bewustzijn,verlichting.
heel herkenbaar,helder verteld en menselijk imo



liefs
niels
niels jan 26 '12
wow Kim-maria dat lijkt me een mooie documontaire. Zodra ik kan zal ik hem kijken maar nu gaat dat nogal moeilijk. Ik moet namelijk binnen een paar minuutjes mijn bus naar school nemen laugh

Heel veel liefs
Niels
Serenity
Serenity jan 26 '12
JAAAAA erg interessant maar ook druk dus later op de dag! ;-)
HeiligHart
HeiligHart jan 26 '12
laugh

en het staat er nu op dus de tijd maakt niet uit toch..
ik vond het ook een mooie docu, maar ben ook benieuwd wat jullie er van vinden natuurlijk..
HeiligHart
HeiligHart jan 26 '12
Voedingstip:

Chlorella


Misschien kennen sommige wel spirulina die gebruikt word voor een biologische aanvulling op je voeding.
Chlorella is de grote broer hiervan en heeft nog eens extra voordelen en inhoud en is ongeveer drie keer zo sterk.
Veel spirulina gebruikers stappen dan ook massaal over op chlorella.
Clorella werd in 1890 ontdekt door een Nederlandse wetenschapper en het product staat op de 1e plaats in Japan,Korea qua voedingssuplement inname.
Het is zeg maar de vitamine c van de westerse landen.

Chlorella bevat het hoogste percentage Chlorofyl 7% (bladgroen) op de aarde. We weten dat dit een erg
belangrijke stof is voor ons dat ook in groente zit.
Door verwerking van de groente van tegenwoordig verliest het echter veel voedingswaarden.
De ontgiftende werking van chlorofyl, zorgt ervoor dat zware metalen, pesticiden en toxines kunnen binden en uitscheiden, op deze manier kunt u uw lichaam ontgiften (ook wel detox genoemd).


de hoeveelheid ijzer, die zorgt voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes,
die de zuurstof door uw lichaam vervoeren, is in chlorella 12 maal hoger dan in spirulina. Tevens bevat chlorella 50-60% aan eiwitten. Eiwitten heb je nodig om je vezels zoals de huid van uw handen en gezicht mooi en gezond te houden en zo nodig snel te repareren. Chlorella is tevens rijk aan DNA en RNA, waardoor je cellen zich beter kunnen beschermen tegen aanvallen van virussen, bacteriën, schimmels en parasieten.

Wat zit er in chorella (100 gram):

Samenstelling
Eiwit 60.6 g
Koolhydraten 3.7 g
Vet 12.8 g
Vezels 13.0 g
Ash 4.5 g
Moisture 5.4 g
Caloriën 372 Kcal
Amino zuren
Alanine 4.38 g
Arginine 3.51 g
Aspartic acid 4.86 g
Cystine 0.71 g
Glutamic acid 6.60 g
Glycine 3.19 g
Histidine * 1.16 g
Isoleucine * 2.04 g
Leucine * 4.52 g
Lysine * 4.88 g
Methionine * 1.20 g
Phenylalanine * 2.48 g
Proline 2.54 g
Serine 2.19 g
Threonine * 2.38 g
Tryptophan * 1.01 g
Potassium 1,120 mg
Tyrosine 1.64 g
Valine * 3.14 g
Vitamines
Chlorofiel 2,400 mg
Caroteen 106 mg
Vitamine A potency 58,900 IU
Vitamine B1 1.29 mg
Vitamine B2 4.55 mg
Vitamine B6 1.62 mg
Vitamine B12
Vitamine C 74 mg
Vitamine E 22.8 mg
Vitamine K1 263 ug
Biotine 0.30 mg
Choline 230 mg
Foliumzuur 4.50 mg
Inositol 304 mg
Niacin 32.1 mg
Pantothenic acid 1.80 mg
Mineralen
Calcium 5.1 mg
Koper 0.14 mg
Iodine 1.20 mg
Ijzer 22.4 mg


Ik persoonlijk vind het een top middel.
Het werkt echt ideaal bij dipjes,winterdip bijvoorbeeld door de magnesium (antistress)
En dit werkt door op je gemoedstoetstand.
Het is eigenlijk ook wel een natuurlijke en lichte vorm van een antidepressivum.
Ik zeg doen.. hihi

Liefs.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki