Loading...
nl

Jelle de kat; wie wil lezen?

Marije22
Marije22 jan 24 '12
Hoioi,

Ik ben erg benieuwd wat jullie me kunnen vertellen over Jelle. Dat hij de liefste kat is van de hele wereld weet ik al winkmaar ik vraag me af wat er in dat koppie omgaat. En heeft hij misschien gezondheidsklachten of is het maar een haarbal waardoor hij rare geluiden en stuiptrekkingen maakt? Dat doet ie vaak na het eten.. Nou hier komtie (excusez-moi voor de kwaliteit van de foto):
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 24 '12
Ik heb ff in mijn boekje gekeken en daar staat in dat het om een haarbal, kan gaan...
Hier voor kun je kattengras kopen bij de dierenwinkel...
(in de winter dan) in de zomer zoekt hij het zelf buiten.
het kan ook om Wormpjes, Spoelwormen gaan ...
Daarvoor kun je een wormenkuurtje halen wink

Als je het gevoel hebt, dat er iets niet goed is, kun je dit gevoel beter volgen... en naar de dierenarts gaan...
Ook omdat hij al iets ouder is...

het voedsel wat je hem geeft, komt dit uit de koelkast?
Dat zou namelijk ook problemen kunnen geven ...
groetjes moonflowertje

^^ heb het kattenboek geraadpleegd

suc6 en beterschap smilesmile
Marije22
Marije22 jan 24 '12
Kattengras ga ik morgen gelijk even halen. Daarna maar eens kijken hoe het gaat! Raar hoor hoe dat werkt bij katten met die haarballen..
als het kattengras niet werkt, dan ook nog maar even wormenkuurtje ja.

Hij krijgt 's ochtends altijd vlees of vis pate uit blik, die bewaren we in de koelkast.. maar wordt altijd wel voor hem opgewarmd.. de rest van de dag eet hij brokjes. Hij is niet zon jager volgens mij.. dus zal buiten wel niet vaak iets eten. Soms scoort ie bij zijn baasjes nog wel eens wat, zoals vleesrestjes.

Ik wacht deze methoden nog even af.. als het blijft moet ie denk ik toch echt even mee naar de dierenarts..

Super van je dat je het even voor me wilde opzoeken! dankjewel (en nu maar terug naar je afleiding! winkAls je je hoofd niet leegmaakt kom je straks weer niet aan een goede nachtrust toe shocked)

Groetjes!
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 4 '12
Ik vraag me af, Marije... Hoe is het nu met Jelle?

groetjes moonflowertje smile
Marije22
Marije22 feb 4 '12
Dat is ook zo he, had ik je eigenlijk even moeten laten weten!

Volgens mij gaat het beter met hem, ik hoor hem veel minder vaak proesten/in ademnood, geen idee waar hij op die momenten mee bezig is.. en in zijn slaap hoor ik ook minder geluiden. Misschien was hij verkouden?! Kan dat?
We hebben kattengras en anti-hairball kattensnoepjes voor hem in huis gehaald. Het kattengras is inmiddels gegroeid tongue(dat duurde wel een week), maar hij lijkt totaal niet geïnteresseerd. Ook niet een klein beetje.. dus het kattengras zetten we maar buiten neer voor de andere katten.. Jelle zou eens moeten weten wat voor moeite we voor hem gedaan hebben! tongue

Ik geef hem wel elke dag 10 anti-hairball brokjes (zoals voorgeschreven op de verpakking), en dat zou best eens gewerkt kunnen hebben. Hij ziet er wel tevreden uit wink

Als er weer verslechtering is, dan maar een wormenkuur... het is zo lastig om hem elke dag een pilletje te laten slikken, dus ik kijk daar niet naar uit..

Bedankt voor je tips in ieder geval!

Groetjes! laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki