Loading...
nl

oude dia

floere
floere jan 24 '12
hier een droom van een tijdje geleden. maar ik moest er plots weer aan denken. en ik vind hem wel bijzonder en hij doet me aan mijn grootvader denken...

dus. we beginnen.

Ik vind ergens tussen de rommel oude dia's van mijn (overleden) grootvader. Maar ze zijn van een formaat dat ik niet ken. Ik vraag me af of ik ze kan projecteren. Ik hou een dia tegen het licht en zie alleen maar wit. Overbelicht? Of sneeuw? Of, nee, dan zie ik dat er tussen het wit wat strepen zijn. Masten en zeilen denk ik eerst. Of bomen in de sneeuw? De dia krijgt steeds meer details en dan zie ik dat het boomhutjes zijn, op hele lange palen tussen de bomen op een besneeuwde berg. En dan beweegt het beeld, zoomt wat uit, ik zie de hele berg. Dan plots komt er iets naar beneden, een trein. De trein is een geschoren haag in de vorm van een olifant, de locomotief althans. Er zitten mensen in. En de trein/haag/olifant komt naar beneden gereden terwijl de olifantenkop beweegt. Ondertussen is het beeld wat schokkerig, hoewel ik vind dat mijn grootvader het nog erg goed gefilmd heeft. Als de olifant beneden is zie ik de piste, met skiërs. Niet alle pistes zijn open want er is weinig sneeuw. En als laatste wordt er ingezoomd op een infobord met een plan van het gebied en ik lees dat het CAP heet en bij Grenoble ligt.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 26 '12
Wat een droom!
ben je de laatste tijd bezig met fotografie toevallig?
Ik weet nog toen ik begon met "window's" dat ik snachts droomde dat ik alle beelden kon weg klikken door op het kruisje te klikken in de rechter bovenhoek laugh

treinen worden ook wel eens vergeleken met de persoon die het droomd... de mensen die er in zitten, stoon voor de mensen die in jou leven voorkomen...'

het is voor mij een moeilijke droom om uit te leggen

groetjes moonflowertje
floere
floere jan 26 '12
Ik ben lang geleden wel bezig geweest met fotografie. Maar sinds het digitale tijdperk zegt me dat niet meer zoveel en nu ben ik er wel mee bezig in die zin dat ik mijn huis grondig aan het uitmesten ben en alles wat ik niet meer gebruik wegsmijt of verkoop, waaronder ook mijn fotografiespullen en mijn donkere kamer enzo. Maar of dat daar nu iets mee te maken heeft, ik weet het niet...

Ik heb ook geen idee wat die droom wil zeggen. Ik vond hem wel leuk, net een sprookje en ik werd er zo vrolijk wakker van. smile

dankjewel voor je reactie!
tinkernel
tinkernel jan 28 '12
Quote:
Ik vind ergens tussen de rommel oude dia's van mijn (overleden) grootvader. Maar ze zijn van een formaat dat ik niet ken. Ik vraag me af of ik ze kan projecteren. Ik hou een dia tegen het licht en zie alleen maar wit. Overbelicht? Of sneeuw? Of, nee, dan zie ik dat er tussen het wit wat strepen zijn. Masten en zeilen denk ik eerst. Of bomen in de sneeuw? De dia krijgt steeds meer details en dan zie ik dat het boomhutjes zijn, op hele lange palen tussen de bomen op een besneeuwde berg.


Dag floere,

Je intro van je droom geeft een prachtig beeld van wat 'focussen' in een droom inhoud. Je zet het droombeeld op 'scherp', wat de vorm van een dia heeft. Het tegen het licht houden is de uitdrukking van 'iets'(herinnering/gebeurtenis) tegen het licht houden of nog beter uitgedrukt, 'iets' moet in het licht gezet worden. Dit geeft altijd in een droom een signaal af dat iets wat 'opgeborgen/ verborgen' is, aandacht nodig heeft.

Boomhutjes op palen in de sneeuw, hoe mooi valt deze droomsymboliek te spiegelen als hemels 'landschap'. Dit stelt tevens een verbindingslijn voor tussen je overleden Opa (zijn symbolische woonplaats) en jij (nu).

Het bewegende deel van de droom is het onderwerp wat 'belicht' moet worden. De olifant uitgedrukt in een natuurlijke staat (haag) geeft de 'actie/beweging' (trein) aan. En wat zou jouw Opa je willen vertellen, duidelijk maken? Wel, de olifant stelt de 'geluksmomenten' voor, wat je opa in zijn leven ervaren heeft. Hij wil met jou dit gevoel delen. Het kan ook zijn dat je misschien met je Opa ooit op vakantie bent geweest en hij je alsnog in herinnering wilt brengen dat het een bijzondere ervaring (geluksmoment) voor hem geweest is.
De woorden CAP is numerologisch een 11 en dat getal is kabbalistisch bekeken een aanwijzing dat je in je dromen je bewust aan het worden ben dat je de mogelijkheid hebt om 'contact' met een andere dimensie (boomhutjes op lange palen etc.) op welke manier dan ook te maken.
Mooie droom floere!
Dank je wel voor het delen van je droom.

Droomgroet
floere
floere jan 28 '12
Wat een prachtige uitleg, Tinkernel! Nu ben ik er nog blijer mee! smileIk vraag me wel af wat hij mij na al die tijd zou willen vertellen. Mijn opa is al 25 jaar dood (ik was 14 toen hij stierf) maar had er wel een goede band mee (ook regelmatig bij gelogeerd en ook samen op vakantie, ja) en af en toe vraag ik me wel af hoe het met hem gaat en of hij mij vandaar ziet (of misschien wel mijn gids is?)... Of zou hij mij hiermee een antwoord gegeven hebben...?

Dankjewel!
tinkernel
tinkernel jan 29 '12
Dat je Opa je 'gids' is dat is een ding wat zeker is floere.
Onbewuste patronen worden bewust gemaakt door middel van droom-verhalen floere. Alles wat jij je afvraagt (onbewust), daar geeft Opa antwoord op. Soms leven wij mensen zo druk dat we de kleine wonderen, zoals boodschappen vanuit een andere dimensie, niet eens opmerken. Je droom maakt jou duidelijk dat de verbinding er is en Opa graag antwoord wil geven. Nu je dit weet, kun je onder anderen je droomwereld gebruiken om bewust contact te gaan maken. Wel je dromen blijven opschrijven ook al lijken ze soms niet belangrijk. Alle dromen bevatten bepaalde informatie, op welk niveau dan ook.

Succes floere!
floere
floere jan 29 '12
Wat een fijne gedachte! Ik kan bijna niet wachten om weer te gaan slapen en ik ben nog maar net op wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki