hier een droom van een tijdje geleden. maar ik moest er plots weer aan denken. en ik vind hem wel bijzonder en hij doet me aan mijn grootvader denken...
dus. we beginnen.
Ik vind ergens tussen de rommel oude dia's van mijn (overleden) grootvader. Maar ze zijn van een formaat dat ik niet ken. Ik vraag me af of ik ze kan projecteren. Ik hou een dia tegen het licht en zie alleen maar wit. Overbelicht? Of sneeuw? Of, nee, dan zie ik dat er tussen het wit wat strepen zijn. Masten en zeilen denk ik eerst. Of bomen in de sneeuw? De dia krijgt steeds meer details en dan zie ik dat het boomhutjes zijn, op hele lange palen tussen de bomen op een besneeuwde berg. En dan beweegt het beeld, zoomt wat uit, ik zie de hele berg. Dan plots komt er iets naar beneden, een trein. De trein is een geschoren haag in de vorm van een olifant, de locomotief althans. Er zitten mensen in. En de trein/haag/olifant komt naar beneden gereden terwijl de olifantenkop beweegt. Ondertussen is het beeld wat schokkerig, hoewel ik vind dat mijn grootvader het nog erg goed gefilmd heeft. Als de olifant beneden is zie ik de piste, met skiërs. Niet alle pistes zijn open want er is weinig sneeuw. En als laatste wordt er ingezoomd op een infobord met een plan van het gebied en ik lees dat het CAP heet en bij Grenoble ligt.