Loading...
nl

Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld

Eruan
Eruan jan 22 '12
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren. Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn. Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden, aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken. Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.

Heeft iemand misschien een idee hierover of dit zou kunnen kloppen?
Delen:
Archolm
Archolm jan 22 '12
Ik denk en das niet zo diep, waar een wil is is een weg.
admin
admin jan 22 '12
Origineel bericht van: Eruanna
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren.

Vanuit een ander persectief gezien gebeurt alles ook tegelijk, omdat tijd alleen in 3D bestaat.

Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn.

Dat weet ik niet, in 3D zou dit denk ik wel kunnen.

Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden,

ja dat klopt, wij zijn al ons toekomstige of hogere zelf, alleen moeten wij ons dat nog "herinneren"

aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken.

daarom spreek ik over herinnering, omdat het een soort van herkenning is van wat is.

Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.

In hele grote lijnen gezien wel denk ik, maar juist het mooie aan "ons" is onze vrije wil. Ja, dus we kunnen en zullen echt zelf onze weg moeten kiezen, alhoewel aan de andere kant het "eindpunt" van de ziel ook wel vastligd, maar die ligt nogal ver in de toekomst vanuit 3D bezien. Een paradox ?!
Archolm
Archolm jan 22 '12
Dames waarom bekruipt mij nou een heel slecht gevoel?
Eruan
Eruan jan 22 '12
Omdat je bang bent dat je leven vastligt nu, en er dus voor jou gevoel momenteel geen plek is voor verandering?

Another chance, reken er maar op, dat ook jij weet te veranderen, het ligt misschien wel vast, maar dat betekent niet dat er geen verandering vastligt. Ben niet bang voor de toekomst! smile
Eruan
Eruan jan 22 '12
Origineel bericht van: Zilveren Spin
Origineel bericht van: Eruanna
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren.

Vanuit een ander persectief gezien gebeurt alles ook tegelijk, omdat tijd alleen in 3D bestaat.

Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn.

Dat weet ik niet, in 3D zou dit denk ik wel kunnen.

Dus als we doorgaan naar 5D, dan zouden we over tijd zijn, en ook over eindes als het ware?

Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden,

ja dat klopt, wij zijn al ons toekomstige of hogere zelf, alleen moeten wij ons dat nog "herinneren"

aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken.

daarom spreek ik over herinnering, omdat het een soort van herkenning is van wat is.
Dus je zou het kunnen zien als een herinnering uit verleden/blik in de toekomst dus gewoon een gegeven die is, maar waar je niet makkelijk bij kan.

Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.

In hele grote lijnen gezien wel denk ik, maar juist het mooie aan "ons" is onze vrije wil. Ja, dus we kunnen en zullen echt zelf onze weg moeten kiezen, alhoewel aan de andere kant het "eindpunt" van de ziel ook wel vastligd, maar die ligt nogal ver in de toekomst vanuit 3D bezien. Een paradox ?!
Maar kunnen de keuzes die je maken gaat dan eigenlijk ook al zijn, zonder dat je nog weet dat je die keus gaat maken?


Bedankt voor je reactie in ieder geval! laugh
Archolm
Archolm jan 22 '12
Origineel bericht van: Eruanna
Omdat je bang bent dat je leven vastligt nu, en er dus voor jou gevoel momenteel geen plek is voor verandering?

Another chance, reken er maar op, dat ook jij weet te veranderen, het ligt misschien wel vast, maar dat betekent niet dat er geen verandering vastligt. Ben niet bang voor de toekomst! smile


Maar moet je niet forceren he..
admin
admin jan 22 '12
Ik bedoelde niet zozeer dat je "leven" vastligt, de dingen die je in je leven meemaakt, je ervaringen en je manier waarop jij groeit, enzo, maar meer uiteindelijk de bestemming van de ziel, als deze terugkeert naar de "bron", op het einde van de evolutie van de ziel, zoiets..
Archolm
Archolm jan 22 '12
Origineel bericht van: Zilveren Spin
Ik bedoelde niet zozeer dat je "leven" vastligt, de dingen die je in je leven meemaakt, je ervaringen en je manier waarop jij groeit, enzo, maar meer uiteindelijk de bestemming van de ziel, als deze terugkeert naar de "bron", op het einde van de evolutie van de ziel, zoiets..


Ik weet niet of iedereen dat zo zal ervaren.
Eruan
Eruan jan 22 '12
Maar als die bestemming 'vast' zou liggen, dan kan de weg er na toe wel verschillen maar zou je dus in principe dezelfde toestand aankomen, alleen is de weg erna toe verschillend, en afhankelijk van de eigen wil. Maar zal je uiteindelijk wel de 'juiste' toestand kunnen bereiken met je keuzes, dus wanneer je luistert naar je hart zou je dus 'de weg' volgen, zoals deze vast is gelegd door je ziel, je gids en het plan. En als je afwijkt volg je de weg iets anders, maar zal het 'eindpunt' wel hetzelfde kunnen zijn, omdat in principe het 'eindpunt' al vastligt.
Al is het geen eindpunt wanneer er geen tijd is... Dan is het alleen nog zijn...
Archolm
Archolm jan 22 '12
Maar mijn vraag is, staat dat eindpunt er goed op?
admin
admin jan 22 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Origineel bericht van: Zilveren Spin
Ik bedoelde niet zozeer dat je "leven" vastligt, de dingen die je in je leven meemaakt, je ervaringen en je manier waarop jij groeit, enzo, maar meer uiteindelijk de bestemming van de ziel, als deze terugkeert naar de "bron", op het einde van de evolutie van de ziel, zoiets..


Ik weet niet of iedereen dat zo zal ervaren.


Waarom denk je van niet ?
Archolm
Archolm jan 22 '12
Maar... en deze vraag wil ik een antwoord op, dachten jullie nou dat ik niet omkom gaan met schizofrene mensen? Of dat ik dat aan de wereld wou verklappen?

Je kunt ook dingen vertellen hoor. Helemaal als je 6 maanden loopt met elkaar. Of zoals aquarel al je hele leven.
Archolm
Archolm jan 22 '12
Origineel bericht van: Zilveren Spin
Waarom denk je van niet ?



Omdat ik die mensen beter ken.
Eruan
Eruan jan 22 '12
Ik snap je laatste vraag niet helemaal geloof ik. Ik volg het niet helemaal.

Wat betreft je voorgaande vraag over het eindpunt, is mijn gevoel dat als er geen tijd bestaat, dat dan het eindpunt idd vaststaat, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is, omdat de realiteit daarvan ook weer moeilijk te bekijken is.
Archolm
Archolm jan 22 '12
Origineel bericht van: Eruanna
Ik snap je laatste vraag niet helemaal geloof ik. Ik volg het niet helemaal.

Wat betreft je voorgaande vraag over het eindpunt, is mijn gevoel dat als er geen tijd bestaat, dat dan het eindpunt idd vaststaat, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is, omdat de realiteit daarvan ook weer moeilijk te bekijken is.


Waarom heb niemand een linkje voor me dan? Mag ik ze zelf toch ook wel zien?
Archolm
Archolm jan 22 '12
Ik snap het doel er gewoon niet zo goed van. Wat schiet je hiermee op? Wat voor reactie dacht je dat dit zou geven?
Eruan
Eruan jan 22 '12
Ik weet het ook niet, maar het was iets wat me vandaag bezig hielt, en ik ben er benieuwd naar hoe de dimensies 'werken'. Tijd is voor mij iets heel apparts, en ik ben dus benieuwd of er meer visies zijn hierover.

Wat voor linkje wil je dan?
Archolm
Archolm jan 22 '12
Weet je laat me eerst eens een foto zien voor ik me ook maar een seconde opwind.
Eruan
Eruan jan 22 '12
Een foto waarvan? Ik snap het nu even helemaal niet meer...
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki