Loading...
nl

Feng shui

admin
admin jan 22 '12
Morgen begint het nieuwe chinese jaar. Het wordt het jaar van de draak !

Het begin van het nieuwe jaar betekent o.a. ook de "flying stars" naar andere windrichtingen gaan, en deze op zijn beurt gaan activeren.

Vandaag ga ik dan ook wat extra poetsen en opruimen hier,
en vervolgens wat kleine aanpassingen doen, zoals oa. een aantal kristallen naar het westen verplaatsen enzo.

Is er nog iemand hier met feng shui bezig ?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 22 '12
Nee, Zilveren Spin...

Feng shui heb ik weleens van gehoord, maar geen idee wat het inhoud...

Maar ik had al wel opgemerkt dat het jaar van de draak
dit jaar (erg vroeg) op 23 januari zou ingaan wink
En heb daarbij opgemerkt dat het nog wel eens een heftig jaar kon gaan worden, op emotioneel niveau...
In China willen ze allemaal een kind die in de teken van de draak geboren is, dus dat gaat nog wat worden...
Babyboom (minstens 3 x zo hoog als normaal )
^^ ik noem maar wat hoor... in iedergeval letterlijk een vruchtbaar jaar smile

groetjes moonflowertje

En na de draak komt de slang... das mijn geboorte-teken in china
blush
Beschermengel
Beschermengel jan 22 '12


Nee niet echt, maar ik heb altijd wel het gevoel van dingen waar ze precies moeten staan anders staan ze niet goed...dus ook een beetje Feng Shui toch ? smile

Leuk het jaar van de Draak!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 22 '12
Wat houdt Feng Shui in?? En hoe ben jij daarmee in aanraking gekomen? Curious;-)
admin
admin jan 22 '12
Feng shui gaat ervan uit dat je omgeving, zoals je inrichting van je huis, je kantoor, je tuin, invloed heeft op aspecten in je leven. Er wordt gewerkt met de 8 windrichtingen die in algemene vorm zijn verbonden met die aspecten in je leven.

Zo is bijvoorbeeld het zuidoosten gelinkt met voorspoed en welvaart, het zuidwesten met relaties, en bv het noordoosten met kennis en opleiding. Deze windrichtingen kun je activeren door de juiste elementen op die plek in je woning toe te passen. Dus bijvoorbeeld water en hout in het zuid oosten. Aarde en vuur in het zuidwesten en metaal en aarde in het noordoosten. Verder zijn er heel veel verschillende "algemene feng shui regels" zoals bv:
- plaats geen water of planten in je slaapkamer.
- zorg dat alles netjes en opgeruimd is
- gooi kapotte dingen direct weg (of repareer ze direct)
- plaats geen spiegels op de slaapkamer.
(en nog vele andere, zie internet)

Daarnaast heeft iedereen nog een eigen "kua" nummer, waar je rekening mee kan houden, wat ook wederom aangeeft welke windrichtingen voor iemand wel of niet gunstig zijn.

Zo zijn er nog veel meer stromingen binnen de feng shui die gebruikt kunnen worden. De methode van de flying stars is een van de meest ingewikkelde, daar heb ik mezelf ook nog niet zo heel erg in verdiept, maar ik heb een begin gemaakt.

Ik ben met feng shui in het algemeen 8 jaar geleden begonnen, in de slaapkamer van mijn dochter. Sindsdien slaapt ze prima. Ik vond dat zo interessant dat ik het ben gaan toepassen in het hele huis. Helaas zijn sommige dingen practisch gewoon niet toepasbaar. Maar ik probeer het wel zoveel mogelijk op simpele manieren toe te passen.




Sundance
Sundance jan 22 '12
een kua-nummer? dat hoor ik nu voor de eerste keer. hoe wordt zo iewts berekend, waarop berekend? wel interessant. feng shui doe ik niet aan, tenzij onbewust. wel het huis bijhouden want een rommelig huis(en dan bedoel ik niet direct wat prullie op tafel of zo) creeerd onrust in mijn beleving. zoals een zolder/hoofd, de kelder/het onbewuste, de keuken/harmonie , even in het kort dan.
admin
admin jan 22 '12
ik heb zelf boeken thuis waarin ik dat kan opzoeken,
maar hier is een link:
http://fengshui.louisa-martin.com/Uw%20Kuanummer.htm

op deze site wordt het kuanummer ook wel pakua nummer genoemd.
Het wordt berekend aan de hand van je geboortejaar (let op januari en een gedeelte van februari hoort nog bij het voorbijgaande jaar)

ja klopt een rommelig huis creert inderdaad ook innerlijk onrust of "rommel". Daarom is het ook belangrijk op dit te voorkomen, ook al ligt die rommel enkel in de kelder :-)
Sundance
Sundance jan 22 '12
ik heb zelf boeken thuis waarin ik dat kan opzoeken,
maar hier is een link:
http://fengshui.louisa-martin.com/Uw%20Kuanummer.htm

op deze site wordt het kuanummer ook wel pakua nummer genoemd.
Het wordt berekend aan de hand van je geboortejaar (let op januari en een gedeelte van februari hoort nog bij het voorbijgaande jaar)

***dankjewel. ga er even rondkijken.


ja klopt een rommelig huis creert inderdaad ook innerlijk onrust of "rommel". Daarom is het ook belangrijk op dit te voorkomen, ook al ligt die rommel enkel in de kelder :-)

***precies...ook al ligt het enkel daar.
aquarel
aquarel jan 26 '12
feng shue, neeje geen tijd

aaloewel



ff serieus nu, feng sheu is p^rachtif dat ga ik nog maken ooit als ik er de tijd voor heb
feng sheu muziek mss wordt dat het om alle mensen rust te schenken voor de blauwe moeder, dat wordt mijn eindelijk werk
omdat mensen graag rust willen zal ik hun dat geven en ja ben ermee bezig ik ga een tijdje naar iemand anders die me een kunstopleiding geeft zodat ik terug kan herbronnen en tot rust kan komen want als we niet met eläar ¨^KUNNEN LEVEN dan maak ik feng shei en dat moet men goed voorbeierden want feng is leven en traag leven omdat feng te gaat zien wat wij zijn

komt wel in orde alleen goed op je tellen passen en de rest volgt wel

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki