@amor: Eigenlijk heb ik al een beslissing gemaakt ja! zolang ik geen actie onderneem blijf ik namelijk orgaandonor zoals het staat in mijn codicil, haha. Dus ook al twijfel ik, kies ik wel voor ja
Maar ik kan het natuurlijk wijzigen inderdaad
Een probleem is dat het altijd je laatste dag kan zijn, en dan zit je toch aan die eerdere keuze vast.. Daarom maak ik het liever een weloverwogen, en bewuste keuze. En zoiets heeft bij de meesten toch wel tijd nodig..
@Petra: Goed dat je me er weer even aan hebt herinnerd dat keuzes bij ieders eigen leven horen.. vaak denk ik dat anderen meer verstand hebben van zaken dan ik, en daarom laat ik me altijd wel beïnvloeden door anderen in mijn eigen keuze. Ik zou het dan ook lastig vinden om compleet tegen de stroom in te gaan, zeker als het om een belangrijke keuze gaat en er goede argumenten worden gegeven. Ik denk dat iedereen zich wel (een beetje) laat beïnvloeden.. maar mijn vertrouwen in bepaalde anderen is misschien groter dan dat in mezelf, waardoor ik me wel meer laat beïnvloeden dan een ander dat zou doen. Misschien wil ik de verantwoordelijkheid ook wel van me afschuiven..zodat ik achteraf nooit de 'schuldige' hoef te zijn. Verkeerde manier van denken, ik weet het! Verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van een keuze betekent niet schuldig zijn aan een verkeerde keuze.. als er eigenlijk geen goed of fout bestaat.
Ik zoek de antwoorden nog teveel buiten mezelf, terwijl de antwoorden van binnenuit te vinden zijn
(tenminste, dat schijnt zo :P) Maar het is best moeilijk om precies je eigen pad te volgen, en daar ook zonder twijfel achter te staan.
Dat iedereen uiteindelijk vrij is in het maken van keuzes is toch eigenlijk juist heel fijn. Alleen op die manier kun je echt leren en groeien. Maar precies de weg van je hart volgen zonder invloed van buitenaf.. volgens mij zijn er maar weinig die dat echt kunnen.
Van wijze lessen krijg ik geen hoofdpijn gelukkig