Meestal kan ik me slechts fragmenten uit dromen herinneren. Vannacht had ik echter een droom waar ik mee nog relatief veel van kan herinneren. Het bestaat uit meerdere losstaande fragmenten.
----
Aan de waterkant, op een vlonder, sta ik in het heldere water te staren. Er schieten met grote snelheid lange zwarte vissen door het water heen. Opeens zie ik naast de zwarte vissen, zwaardvissen door het water schieten. De zwaardvissen hebben rode rugvinnen. Mijn dochtertje, in de droom nog een peuter, wordt door een volwassen figuur het water in gedragen. Ik schreeuw vanaf de kant dat er roofvissen in het water zitten en dat ze uit het water moeten gaan. Aan de kant sta ik doodsangsten uit... De figuur die mijn dochter meenam het water in wordt gegrepen door een zwaardvis en verdwijnt. Wonder boven wonder komt mijn kleine meid ongeschonden uit het water...
----
Ik heb een grijs gestreepte kat gekregen en heb hem meegenomen op vakantie. Zijn rechter voorpootje zit in het verband. Opeens zit ik in de kat en bekijk het bloed dat uit allemaal verschillende deeltjes bestaat. Aan het bloed wordt iets toegevoegd waarvan ik hoor dat het de kat beschermt en de blokkades en de rotzooi verwijdert. Het lijkt alsof er aan de buitenkant van het bloed een muur ontstaat van witte doorzichtige bolletjes. Ze laten alleen een vaag licht door, waardoor het bloed een zacht roze kleur krijgt. Dan ben ik -plop- uit het bloed en kijk naar de kat. Er komt een bruin onidentificeerbaar ding uit haar pootje.
Daarna ga ik met de kat onder mijn arm aan de bar iets drinken. Een heerlijk drankje onder de palmbomen.
----
Ik droom dat iemand een kaartlegging doet. Ze trekt drie kaarten. Dit krijg ik toegestuurd in een vreemd gevormde blauwe doos. Naast de legging zitten er allerlei dingen in de doos. Er zit een schriftje van de kaartlegster in waarop staat dat ze uit een dorpje komt uit de buurt waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Daarnaast staat deze plaatsnaam op nog meer documenten. Er zitten verschillende kruisjes in de doos en ook een soort staf met aan het uiteinde een cirkel. De staf zelf is van donker hout gemaakt en ongeveer twee handbreedtes lang. In de zwarte cirkel hangt een bolvormige amethyst. Daarnaast vind ik een sodalieten boeddha en twee flesjes met kleine edelsteentjes (amethyst en rozenkwarts) in de doos.
Met name het laatste deel zet me aan het denken.. Ik heb namelijk iemand gevraag een legging voor me te doen.. Kan een droom symbolische info geven over iemand anders? Of moet ik het laatste stukje toch anders zien?