Loading...
nl

Geen doorlopend verhaal maar allemaal fragmenten

Witte_lelie
Witte_lelie jan 20 '12
Meestal kan ik me slechts fragmenten uit dromen herinneren. Vannacht had ik echter een droom waar ik mee nog relatief veel van kan herinneren. Het bestaat uit meerdere losstaande fragmenten.
----
Aan de waterkant, op een vlonder, sta ik in het heldere water te staren. Er schieten met grote snelheid lange zwarte vissen door het water heen. Opeens zie ik naast de zwarte vissen, zwaardvissen door het water schieten. De zwaardvissen hebben rode rugvinnen. Mijn dochtertje, in de droom nog een peuter, wordt door een volwassen figuur het water in gedragen. Ik schreeuw vanaf de kant dat er roofvissen in het water zitten en dat ze uit het water moeten gaan. Aan de kant sta ik doodsangsten uit... De figuur die mijn dochter meenam het water in wordt gegrepen door een zwaardvis en verdwijnt. Wonder boven wonder komt mijn kleine meid ongeschonden uit het water...
----
Ik heb een grijs gestreepte kat gekregen en heb hem meegenomen op vakantie. Zijn rechter voorpootje zit in het verband. Opeens zit ik in de kat en bekijk het bloed dat uit allemaal verschillende deeltjes bestaat. Aan het bloed wordt iets toegevoegd waarvan ik hoor dat het de kat beschermt en de blokkades en de rotzooi verwijdert. Het lijkt alsof er aan de buitenkant van het bloed een muur ontstaat van witte doorzichtige bolletjes. Ze laten alleen een vaag licht door, waardoor het bloed een zacht roze kleur krijgt. Dan ben ik -plop- uit het bloed en kijk naar de kat. Er komt een bruin onidentificeerbaar ding uit haar pootje.
Daarna ga ik met de kat onder mijn arm aan de bar iets drinken. Een heerlijk drankje onder de palmbomen.
----
Ik droom dat iemand een kaartlegging doet. Ze trekt drie kaarten. Dit krijg ik toegestuurd in een vreemd gevormde blauwe doos. Naast de legging zitten er allerlei dingen in de doos. Er zit een schriftje van de kaartlegster in waarop staat dat ze uit een dorpje komt uit de buurt waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Daarnaast staat deze plaatsnaam op nog meer documenten. Er zitten verschillende kruisjes in de doos en ook een soort staf met aan het uiteinde een cirkel. De staf zelf is van donker hout gemaakt en ongeveer twee handbreedtes lang. In de zwarte cirkel hangt een bolvormige amethyst. Daarnaast vind ik een sodalieten boeddha en twee flesjes met kleine edelsteentjes (amethyst en rozenkwarts) in de doos.

Met name het laatste deel zet me aan het denken.. Ik heb namelijk iemand gevraag een legging voor me te doen.. Kan een droom symbolische info geven over iemand anders? Of moet ik het laatste stukje toch anders zien?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 23 '12
Hey Witte Lelie...
sorry dat ik nu pas reageer shocked
Had jou droomstukjes wel ff gelezen maar had eerder ff iets anders te doen, waardoor het in het "vergeten" hoekje is geraakt...

Ik moet wel zeggen dat de symbolen die je in je droom tegen kwam, best wel duidelijk zijn...
Het heldere water bijvoorbeeld... water is geloof ik zo'n beetje het hoofdbestandsdeel van de mens...
Water heeft dus te maken met jou "bewuste" manier van leven...
Jij hebt een hele heldere kijk op het leven, vanuit het (onder) bewustzijn....
De zwarte vissen kunnen iets duiden op iemand met jullie te maken krijgen... De kleur zwart kan staan voor het "onbekende"
en vaak gaat het onbekende gepaard met angst... de vissen betekenen ook dat het om een verdoener kan gaan...
Waarschijnlijk wordt er iets bedoeld als, een onbekend iemand komt in jullie leven die gouden bergen gaat beloven, maar een vis zwemt niet alleen maar 1 kant op, dus het kan zijn dat het alleen maar bij beloven blijft?
Jij ziet de persoon in ieder geval als een bedreiging voor je dochter... door de vissen met de rode vinnen...
Is de grijze kat in jou droom een "bekende" kat of hoe kijk je tegen katten aan?
want dat ie met zijn pootje in het verband zit duid weer op een bepaald contact in je leven...
Deze keer verteld dat er uit dat contact iets bruins komt waarvan je niet weet wat het is...
ik droomde een paar jaar geleden dat mijn eigen kat zijn voorpootje gebroken had...
3 dagen laten werd hij door een auto aangereden, en was op slag dood frown
achteraf dging ik erover nadenken, en kwam tot de conclusie, Pootje = de tast, of het contact
en het was gebroken... het contact zou dus breken...
Hoe krom is dat?...
---
JA en dat laatste stukje is iets wat ik ook niet zo 1-2-3- kan uitleggen...
Misschien bent je er wel mee bezig in het gewone leven zegmaar?
ik hoop dat je er wat aan hebt wink
Ik heb in ieder geval mijn best gedaan wink

groetjes moonflowertje
Witte_lelie
Witte_lelie jan 23 '12
Lief dat je de moeite hebt genomen om mijn dromen te helpen duiden lieve Moonflowertje!

Dank je wel daarvoor.
Mijn jongste dochter -die uit de droom- is inmiddels negen. Ik dacht misschien dat ze omdat ze in de droom een peuter was het een verwijzing kon zijn naar mijn innerlijk kind?

Tja... het katten fragment. Zelf heb ik geen katten maar mijn beide zussen wel. Mijn jongste zus heeft een kat die lijkt op de kat in de droom. Nu je het zegt heb ik wel eens een droom gehad over een kat en die droom verwees naar mijn zus. (Ik zou graag een kat willen verzorgen...maar manlief is allergisch dus dat gaat niet.)

Het laatste fragment... daar ben ik écht benieuwd naar. Ik droom wel vaker van stenen. (die draag ik dan de volgende dag/ heb ik de dag daarna bij me... vaak zijn het de juiste stenen voor het juiste moment. Sinds de droom draag ik bijv. amethyst en sodaliet.) De stenen waren nu ook als onderdelen van voorwerpen aanwezig... en dat ken ik dan weer niet. Vooral de staf heeft op een bepaalde manier indruk gemaakt. Ik kan hem zo voor mijn geest oproepen.

Grappig... toen ik de droom opschreef lag voor mij de nadruk op de kaartlegster en het feit dat ze bij mij uit de buurt kwam. Dat is nu helemaal verschoven naar de staf met de amethyst...

Heel veel dank voor je moeite ik kan er wel wat mee!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki