Loading...
nl

Paardenmiddel gezocht om te aarden

Ilona83
Ilona83 jan 19 '12
Hoi allemaal.
Ik ben nog nieuw hier...en zoekend naar een oplossing voor mijn problemen.
Het grootste probleem is dat ik niet durf om in het leven te staan.
altijd probeer te vluchten...zowel mentaal als lichamelijk.
diverse burnouts al gehad
en als kind zijnde eigenlijk nooit een goede zekering met mijn ouders gehad.
(moeder was zelf niet mentaal in orde en vader probeerde alles zo goed als mogelijk te doen)
nu is mijn vader een paar maanden geleden zelf overleden..dus is de complete fundering van mijn leven naar zijn grootje.

door puur toeval ben ik er achter gekomen dat ik honden zeer goed snap...en heb zelf een een lieve lobbes van een hond waar ik niet zonder meer kan.
mijn hond is alles voor me...en zij was er voor mij in moeilijke tijden
maar het is me ook eenmaal gelukt om een foto te lezen waardoor ik wist hoe de eigenaresse er uit zag
en ik wist door de hond van een beste vriendin van me dat mijn vriendin hardstikke depresief was.
ik heb het op afstand aan de hond gevraagd.
heel raar....maar ik was blij dat het me lukte.
deze talent wil ik ook verder ontwikkelen om in de toekomst honden met problemen te helpen.
maar ik durf niet.

Maar nu is het grootste probleem in mijn hele leven is dat ik nooit heb durven ''daar'' te zijn waar het nodig is.
mentaal afwezig en zelfs een tijd het gevoel te hebben gehad buiten mijn lichaam te leven ...... het beruchte mentaal niet aanwezig.
(ik stond dan achter mijn eigen lichaam met in het ergste situatie er zeker 2 meter er tussen.)
nu zit ik weer 'terug''.....maar ik zit niet ''vast'' in mijn lichaam.

nu heb ik al diverse aardeningsoefeningen geprobeerd om weer terug te komen..maar niks helpt.

ik ben nu op zoek naar een paardenmiddel om weer terug in het leven te komen.
oefeningen, tuinieren, wandelingen in het bos, mediteren....niks helpt.

weet iemand mischien een paardenmiddel om goed te aarden??
Delen:
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 19 '12
Wat voor mijzelf soms helt, is een lijstje te maken wat ik moet doen, tig keer goed ademhalen, en het doen. Ik sta er wel met knikkende knieen hoor, maar als het lukt voel ik me ook heeeeel erg goed. (morgen moet ik een telefoontje plegen waar ik tegenop zie en zit er al 2 weken tegenaan te hikken)

En op het forum kan je ook an goed oefenen met dierencommunicatie. Hier mag je, en als je fout zit, niet erg, je bent mens, en we zijn er om te leren.

Denk niet dat je er iets aan hebt, maar je kan het proberen, nee eigenlijk doen, want proberen is er om vanaf te zien, en doen is dat het gaat gebeuren...
Solaria
Solaria jan 19 '12
Om je te helpen aarden ZOUT...
Ga in bad met een kop zout er in. of doe zout in je douchegel wel een kop of mok. of stop je vingers in pot met zout dan ben je zo geaard. zorg dat je altijd een buideltje zou bij je hebt, of zet in je huis overal zout neer. werkt heel goed. er is ook een mantra om te aarden, maar die moet ik even opzoeken.

Groetjes,

Solaria


IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 19 '12
Ik had juist begrepen dat aarden via zout juist wat langer duurde voordat het echt werkt....
Zal uiteraard ook persoonsgebonden ermee zijn...
Ilona83
Ilona83 jan 19 '12
hmm..ik zal het eens proberen
wat zout in een zakje stoppen en in mijn broekzak doen.

maakt het uit wat voor zout het is?
of is algemene keukenzout ook goed?

verder...dat lijstje doe ik inderdaad ook vaak.
alle lastige karwijtjes (zoals lastige telefoontjes) op een lijstje zetten en dan ook doen.
maar dat helpt ook niet echt.
ondanks dat ik hiermee wel blijf doorzetten.

ik ben zo'n type dat bergen kan verzetten waar anderen versteld van staan en dan nog onzeker blijven.
dingen die anderen niet zou lukken.....maar toch blijf ik godsgruwlijk twijfelen aan mezelf.
gewoon altijd en overal onzeker......
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
Je zou kunnen overwegen of haptotherapie iets voor je zou kunnen zijn...
Als je goed verzekerd bent, wordt dit vergoed door het ziekenfonds...
Ik denk dat dit best wel kan gaan helpen!
Ik heb er even een kort stukje bij gezocht op internet :
Mensen die om welke reden dan ook vervreemd zijn van hun lichaam ( oorzaken als mishandeling in de jeugd, incest, verwerping, verwaarlozing en ga zo maar door)
kunne daardoor een belemmering in hun "zijn "(existeren)
ervaren, waardoor gevoelens als pijn maar ook verdriet
geprojecteerd kunnen worden op het lichaam , maar ook het tegengestelde kan plaatsvinden , zoals gevoelloosheid.
Mensen met deze storingen worden niet graag aangeraakt
en omdat ze dat niet willen blijven bepaalde facetten van hun beschadiging in stand, omdat een mens voor zijn mentale gezondheid AANRAKING nodig heeft.
Hier grijpen haptonomen op in, ze pogen de aanrakingsaversie te overwinnen door het aanraken op te bouwen en mensen zo te leren aan een deel van welzijnsbehoefte te gaan voldoen.
Ik heb hier zelf ervaring mee gehad en het heeft mij enorm geholpen, ook heeft het mij verlost van mijn afstandelijke en kille overkomen (ofschoon ik een empathisch mens ben raakte ik mensen niet aan en ging dat ook uit de weg, iets wat dierbaren al snel fout interpreteerden en mij als ongenaakbaar beschouwden.)
Na herstel van mijn gevoel voor menselijke en lichamelijke warmte, kon ik beter reageren op genegenheid en werd
mijn persoonlijkheid meer en beter naar waarde geschat.
Hatonomie kan dus zelfs een isolement helpen oplossen.
Haptonomie wordt eerst als vreemd en eng ervaren, je moet je over je eigen reserves heen zetten.
Lukt dat, dan gaan contacten met anderen veel beter.

Haptotherapie is dus eigenlijk dmv aanraken ( niet op een erotische - of agressieve manier, hoor wink
Jou gevoel, en verstand weer op 1 lijn te te krijgen
sommige dingen kun je niet alleen doen...
Daarvoor is er gelukkig wel hulp wink

http://www.leerwiki.nl/Wat_is_Haptonomie

http://www.intacto.info/ervaringen.html

succes ermee wink
groetjes moonflowertje
Solaria
Solaria jan 19 '12
Keukenzout is prima, al heeft zeezout de voorkeur. ik gebruik zelf ook gewoon keukenzout. sinds ik het weet heb ik gewoon in overal in huis potjes zout staan. En bad met zou is goed voor diepe spirituele reiniging. Zelf heb ik geen bad, maar doe het af ent oe wel met scrubzout of zou in douchel/shampoo. Misschien is mediteren in cirkel van zout. En natuurlijk visualiseren, je van uit je wortelchakra en of je voeten een koord de aarde in. Zou moeten helpen. Je onzekerheid loslaten (makkelijker gezegd dan gedaan, i know) dat is blijkbaar nergens voor nodig als je toch al bergen kan verzetten, waarom dan zo onzeker en daaraan vasthouden? Het houd je alleen maar tegen.
Solaria
Solaria jan 19 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Ik had juist begrepen dat aarden via zout juist wat langer duurde voordat het echt werkt....
Zal uiteraard ook persoonsgebonden ermee zijn...


Zout werkt juist heel snel, ben nu naar een paar bijeenkomsten geweest en daar hadden ze overal potjes zout. en als je even niet lukt stop je gewoon 2 vingers erin en net zolang tot dat je er weer bent. en dat gaat echt super snel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 20 '12
Wat heel simpel en goed werkt is een boom vasthouden. Deze zit met zijn wortels in de grond en is goed geaard. Wel even aan de boom vragen voordat je hem vasthoudt.
aquarel
aquarel jan 21 '12
ben je een roker ?

probeer eens een samenstelling van hop, valeriaan, kamille, lavendel en ctroenmelisse te roken inplaats van tabak.

je kan er ook thee van maken zonder suiker

of gewoon erop kauwen tot de psychoactieve stoffen vrijkomen die goed zijn om te herstellen.

je dromen zullen snachts kleurrijker worden en je zal zien dat je voledig tot rust komt
aquarel
aquarel jan 21 '12
ja kan ook uit je lichaam treden om nooit meer pijn nog te hoeven voelen die je in de 3de dimensie ervaarde en toch je lichaam perfect aanvoelen, maar dat is een andere dimensie en ik weet niet of je daar al klaar voor bent.
Emuca
Emuca jan 21 '12
Uit je lichaam treden tegen pijn is het ontlopen van je aardse lessen, met gevolg dat je juist langer in de 3e dimensie blijft hangen omdat je nog heel veel moet leren van het aardse.. denk ik. Uit je lichaam treden tegen pijn is gaan zweven, en dan krijg je jezelf nog moeilijker geaard...

Zoals NiMS zegt: bomen knuffelen!
Petra
Petra jan 21 '12
Nog een goed middel om te aarden is kunnen genieten van het leven. Lach, huil, wees boos, enthousiast, zenuwachtig, zelfverzekerd, goed, slecht, voel je zoals je je voelt en aanvaard dat. Te veel denken over alles wat je doet is water of lucht en helpt je moeizaam te aarden. Te veel denken over alles wat je doet brengt je in het verleden en de toekomst. Niet denken, niet invullen, niet verwachten, maar simpelweg voelen.

Voel je mens, want dat is de vorm waar je nu als ziel mee wilde werken. Doe datgene waar je passie in geprikkeld wordt. Stamp es lekker op de grond, dans, zie de mens in jezelf en anderen, het klinkt misschien niet zo spiritueel, maar door dingen met passie te doen, vind je liefde in jezelf en anderen, leef! Ruimte voor overwegingen, diepte en innerlijke bezigheden en ook ruimte voor genieten, die balans vinden en het aarden gaat dan helemaal vanzelf.

Liefs! Petra

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki