Loading...
nl

Heeft iemand misschien een tip.

Hikari
Hikari jan 17 '12
Hey,

Ik heb de laatste tijd wat problemen met vriendinnen. Eerst dacht ik hoe ze tegen met deden wel gewoon was en dat dat hoorde maar ik was er toch verdrietig van. Nu was mijn moeder laatst met een vriendin van haar aan het praten en ze vertelde wat over hoe mijn vriendinnen tegen mij doen. Toen zij die vriendin dat het eigenlijk best wel op pesten lijkt. Het is niet pijnlijk ofzo maar mentaal. Die nacht heb ik voor mijzelf gekeken dat mensen zo wel vaker tegen mij doen. Op een of andere manier beginnen ze na een tijdje gemene opmerkingen te maken of te klieren, ook toen ik in een andere klas zat. Maar ik heb dit nooit als pesten gezien. Ik werd hier erg verdrietig want het was een soort openbaring voor me.
Toen heb ik mijn gidsen gevraagd waarom mensen zo doen tegen me want ik wist het echt allemaal niet meer. En ik had een soort stem die zij jaloezie. Maar ik snap helemaal niet waarop ze jaloers moeten zijn. Ik weet niet of ik het mijn gidsen verder moet vragen, ik heb altijd het gevoel dat ik er zelf maar moet uitkomen. Hebben jullie misschien een idee ?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 17 '12
In ieder geval niet bij de pakken neer gaan zitten!!
Zoals je zelf al zegt; je hebt contact met jou gids...
Anderen zijn misschien nog lang niet zo ver!
Dus hier ontstaat een stukje onbegrip?
Ik denk dat je gewoon door moet gaan zoals je nu al doet
(Je bent je van geen kwaad bewust, toch?)
Als ze toch rot opmerkingen maken, geef ze lik op stuk!
Je moet je niet op je kop laten zitten! want dan gaan ze over je heen lopen...
Het is inderdaad een soort van jaloerzie...
Waarschijnlijk ben jij al een stuk wijzer dan hun...
Je kan alles vragen aan jou gids(en)!
Je merkt vanzelf wel of het beantwoord wordt!
Waarschijnlijk gaat het om een levensles...
Misschien de les: Iedereen is eigenlijk alleen op de aarde gekomen... alleen jij kan jou leven leven...
mensen die het niet goed met jou voor hebben, kun je beter weren...
(deze doen je alleen maar verdriet)
Je hoeft niet bang te zijn dat je vrienden verliest... want èchte
vrienden, blijven vrienden wink
en van èchte vrienden heb je er meestal maar 1...
soms 2

groetjes moonflowertje smile

Laat je niet van de wijs brengen hoor!
Marije22
Marije22 jan 17 '12
Ik kan me goed inleven in jouw situatie, Hikari.
Meestal ben ik ook het doelwit van (onschuldige) pesterijtjes, dat begon al op de basisschool. Toen beet ik hard van me af, maar dat had juist een averechts effect.. kwam ik alleen pas in groep 8 achter.. Op de middelbare school kreeg ik nieuwe 'kansen' in een nieuwe klas en had ik geen last meer van het echte pesten.
Een vriendin van mij moet mij alleen wel altijd hebben.. ik krijg vaak kritiek, over werkelijk alles. Ik hoorde uit betrouwbare bron dat dit ook uit jaloezie voortkomt! En snapte, net als jij, niet waarom! De oplossing is alleen nooit, de ander terug aanvallen.
Je moet maar denken dat het vervelende gedrag niet voortkomt uit de ziel maar uit het ego smileHet komt niet voort uit wie ze echt zijn, en het is ook niet persoonlijk bedoeld. Je kan over het gedrag heen zien als je je bewust wordt van de manier waarop mensen handelen vanuit hun ego.. Handelen vanuit het ego hoort bij het mens-zijn. Jaloerse opmerkingen worden gemaakt om het 'zelf' te versterken, zodat mensen zich boven anderen kunnen plaatsen. Wat ze zich niet beseffen, is dat ze met hun wens om uniek te zijn, zich juist van anderen vervreemden. Terwijl we allemaal deel uitmaken van een groter geheel, samen zijn we één!

Misschien vind je het wel leuk om het boek 'Een nieuwe aarde' van Eckhart Tolle, hierover te lezen smile

De kunst is om heel bewust alles te overzien, te weten dat jij heel veel waard bent en de ander net zo goed. Alle vervelende opmerkingen zijn een uiting van gedrag dat voortkomt uit het ego!
Dat maakt natuurlijk niet dat je om moet blijven gaan met mensen die eigenlijk heel onaardig tegen je doen. Er zijn ook genoeg mensen die lief voor je zijn!!! En zich minder door hun ego in bedwang laten houden. En jij hebt de keuze met wie jij om wilt gaan smile

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs, Marije
Archolm
Archolm jan 17 '12
Ik ben bang dat je dit soort mensen je hele leven tegen blijft komen Hikari, maar kan me voorstellen dat als je nog op school zit dit soms erg moeilijk is om in te zien.

Sommige mensen hebben een pispaaltje nodig en dat komt omdat deze mensen zelf erg zwak in hun schoenen staan. Een hoop mensen denken dat je meer kunt zijn dan jezelf in dit leven terwijl als je jezelf bent - heb je het al gemaakt! Je zult nooit meer bereiken dan jezelf te zijn. How to be a millionair at 16, boek wat ik aan schrijven ben.

Ik stel voor dat je misschien eens rond kijkt of er niet ergens een leuke vriendin loopt die niet zo tegen jou doet en je wel gewoon met respect behandelt.

Blijven ze je pesten en kun je echt nergens anders heen? Bleekwater in hun head en shoulders doet soms ook wonderen.

Veel geluk!
Eruan
Eruan jan 17 '12
Hoi Hikari,

Ik herken jou probleem wel aardig. Op de middelbare school werd ik buitengesloten en na mn verhaal aan sommige mensen te hebben verteld noemden zij het pesten, dit heb ik nooit zo gezien, en dacht dat het gewoon aan mij lag. Voelde me helemaal niet prettig in mijn klas en ook niet echt bij mijn 'vriendinnen'. Ja wel voor een korte periode, maar in een jaar kunnen mensen om je heen waanzinnig gaan veranderen waardoor het zich 'tegen' je lijkt te keren. Het voelt op het moment zelf niet als pesten, maar door buitenstaanders wordt die soms wel zo gezien. Ik heb ook lange tijd gehad dat ik er last van had, ook vooral psychisch en ik ben er ook waanzinnig onzeker van geworden. Afgelopen jaar ben ik naar de universiteit gegaan en ging er een wereld voor mij open want hier wordt er wel op een 'normale' manier op me gereageerd door de meeste mensen, en heb ik ook een vriendinnengroep op kunnen bouwen. smile
Het komt dus zowieso goed met jou dat weet ik zeker! Probeer niet te veranderen, blijf je zelf, en dan kom je vanzelf mensen tegen die wel op een fijne manier met je om gaan.

Wanneer je zelf weet dat je een fijn mens bent, moet je niet veranderen omdat je bij hun wil horen. Jij bent waarschijnlijk wat 'verder/volwassener' dan zij, en dat is voor sommige jongeren moeilijker te begrijpen.

Hou je taai, het komt goed!
Ariel
Ariel jan 17 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Ik ben bang dat je dit soort mensen je hele leven tegen blijft komen Hikari, maar kan me voorstellen dat als je nog op school zit dit soms erg moeilijk is om in te zien.

Sommige mensen hebben een pispaaltje nodig en dat komt omdat deze mensen zelf erg zwak in hun schoenen staan.



Veel geluk!


Dit klopt inderdaad.
We hadden op de basischool een enorme pestkop rondlopen die echt iedereen treiterde die hij tegen kwam.
Geen respect ook voor de docenten trouwens.
Mij moest hij toen ook geregeld hebben.
Veel kinderen waren bang voor hem.
In groep 8 kwam ik erachter dat hij bij zijn moeder woonde die enorm veel psychische problemen had en haar zoon niet eens de baas kon.
Toen hij overgeplaatst werd naar zijn vader ,waar zijn 2 oudere broers al woonden, werd hij ineens een heel stuk liever en voor de docenten handelbaarder.
Hij was door het gebrek aan opvoeding heel onzeker geworden en daarom gedroeg hij zich zo.

Als een vriendin zich zo gedraagt vind ik haar niet een echte vriendin eerlijk gezegd.
Een echte vriendin is ook niet jaloers en zal het beste met je voor hebben.
En daar heb je er meestal maar 1 of 2 van.
aquarel
aquarel jan 18 '12
Hey,

Ik heb de laatste tijd wat problemen met vriendinnen. Eerst dacht ik hoe ze tegen met deden wel gewoon was en dat dat hoorde maar ik was er toch verdrietig van. Nu was mijn moeder laatst met een vriendin van haar aan het praten en ze vertelde wat over hoe mijn vriendinnen tegen mij doen. Toen zij die vriendin dat het eigenlijk best wel op pesten lijkt. Het is niet pijnlijk ofzo maar mentaal. Die nacht heb ik voor mijzelf gekeken dat mensen zo wel vaker tegen mij doen. Op een of andere manier beginnen ze na een tijdje gemene opmerkingen te maken of te klieren, ook toen ik in een andere klas zat. Maar ik heb dit nooit als pesten gezien. Ik werd hier erg verdrietig want het was een soort openbaring voor me.
Toen heb ik mijn gidsen gevraagd waarom mensen zo doen tegen me want ik wist het echt allemaal niet meer. En ik had een soort stem die zij jaloezie. Maar ik snap helemaal niet waarop ze jaloers moeten zijn. Ik weet niet of ik het mijn gidsen verder moet vragen, ik heb altijd het gevoel dat ik er zelf maar moet uitkomen. Hebben jullie misschien een idee ?



mensen zijn zo !

niet iedereen is ontwikkeld in deze materie zoals de 5de dimensie, ik kom het ook nog vaak tegen, mensen veranderen niet graag, roddelen graag en samenhorigheid hoort ook ja daarbij, ze leven graag op goede voet met elkaar en verzwijgen vaak hun echte gevoel voor elkaar.

met andere woorden het is naar de kloten in deze wereld en vanaf 21 dec... zullen er weinig mensen hier in belgie en nederland weet hebben van de 5de dimensie omdat wij te jachtig leven en vaak niet achterom kijken, naar onszelf kijken en vaak spiegelen we ons aan anderen..
mensen zijn niet zo moeilijk te begrijpen, maar hun echte gevoelens houden ze vaak voor hunzelf en delen ze zelden met andere mensen, ook zijn er vandaag de dag vele mensen depri.. omdat ze een leven leidden dat ze graag anders zouden willen zien.

landen zoals tibet of tailand bv. leven wel op de juiste instelling al weet ik niet op de juiste manier, ken er te weinig over om me daarover uit te spreken.

om ff terug te keren naar je onderwerp : kijk maar naar sociale netwerksite's zoals netlog of facebook hoeveel nepvriendjes ze daar aanmaken, om hun status te verhogen, zo bedriegelijk van aandacht opvragen.
Hikari
Hikari jan 18 '12
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Het is soms lastig om je er niks van aan te trekken. Er is ook een moment geweest dat ik heb geprobeerd alle verwijten uit te praten, maar dat liep uit tot niks. Uiteindelijk was alles volgens hun mijn schuld en niks kwam door hun. En ik kan ook niet tegen zulke dingen dus dan ga ik als ik maar een beetje aangevallen word sorry zeggen en huilen. Heel slecht is dat en ik voel me daarna ook zo rot. Dus nu praat ik het ook niet meer uit ik probeer het te laten maar soms is dat gewoon zo lastig. Ik vind het ook heel lastig om gewoon weg te gaan bij ze en ergens anders te gaan zitten of andere mensen op te gaan zoeken, ik ben gewoon bang dat ze over mij gaan roddelen. Ze hebben mijn vertrouwen al een paar keer erg beschaamd, toen ik ze wat had verteld. Daar hebben we het niet meer over (want het was toch mijn schuld volgens hun) maar ik ben het nog niet vergeten.
@Marije22: Ik zal dat boek zeker lezen, ben benieuwd hoe het zit met het ego. Nu vind ik het gewoon lastig om het daardoor maar gewoon te accepteren. Maar misschien als ik wat meer erover lees dat ik er wat meer begrip voor heb.
@Anotherchance: Ben erg benieuwd nara je boek en waar het over gaat. Ben je al ver met het schrijven?
@Eruanna: Wat fijn dat je na de middelbare school mensen bent tegengekomen die goed op je reageren. Helaas moet ik nog een tijdje wachten tot ik eindelijk van deze school af ben. Ik doe dit jaar namelijk in twee jaar dus dit jaar de ene helft en volgend jaar de andere. Maar het nadeel is dat ik weer met jongere kinderen zit. Dus dat word nog een uitdaging.
@Wolfke: Ik zal er naar luisteren smile
@Kalilka: Heb inderdaad het gevoel dat ze niet echt echte vriendinnen meer zijn. Heb zelf ook het gevoel dat ze niet zo veel sociale vaardigheden mee hebben gekregen van thuis. Ik heb hun ouders namelijk wel eens ontmoet. Maar toch is het lastig om me los te breken van ze.
@Aquarel: Ik denk dat als mensen zo blijven leven dat ze niet alleen zichzelf depressief maken maar ook hun omgeving.
Wou ook nog even zeggen dat ik echt een hele goeie vriendin heb alleen die zie ik bijna nooit, omdat we toch best ver uit elkaar wonen en ik dus bijna nooit goed met haar kan praten. Maar ze begrijpt me wel.
aquarel
aquarel jan 18 '12
hikari : probeer eens als je een tijdschrift, tv ziet of mensen op straat ziet hun gevoel te raden, op den duur wordt je daar goed in, en besef je dat je hun gevoelens weet waar ze op het moment aan denken, zo wordt je sterker en ga je meer op je intuitie vertrouwen om volgende keer als je uit gaat de juiste gevoelige mensen kunt identificeren die jouw eventuele vrienden in de nabije toekomst kunnen worden.

kwetsbare mensen die gevoelig zijn wil ik meestal helpen,
maar die zijn zo zwak van karakter dat het heel wat tijd kost om ze daadwerkelijk te kunnen helpen, als het jou lukt worden het goede vrienden maar soms moet je ze hun handje nog altijd vasthouden, geef ze vertrouwen, schenk hun de nodige aandacht die oprecht is en dan worden het meestal heel goede vrienden van jou.

macho's kan je herkennen aan hun lichaamstaal, die zijn erg onzeker en lossen hun problemen meestal op door fysiek geweld te gebruiken, die kijk ik niet aan als ze dichterbij komen omdat dat te confronterend is voor hun.

mensen met een hoog ego die zich verheven voelen boven de rest laat ik links liggen, meestal wandeld er dan een zogenaamd vriendje mee die ze in hun invloed hebben, en die zijn erg onzeker en gaan vaak met de verkeerde mensen om.

ik kan nog andere typevoorbeelden geven, en ja, je hebt ook zelfzekere mensen die veel wijsheid met zich meedragen die vind je meestal in jeugdhuizen, de oudere generatie bedoel ik dan, niet de jongeren die moeten zich nog ontwikkelen.

kijk gewoon naar de lichaamstaal, naar het gezicht,.. welke uitdrukkingen er te lezen zijn en peil naar het gevoel dat ze hebben op deze manier kan je veel beter de juiste vrienden vinden die ook aan jouw noden denken.

ikzelf ben in mijn omgeving ook nog naar de juiste vrienden aan het zoeken, wat ik nog steeds niet gevonden heb op die 18 dagen dat ik clean ben, want mijn andere vrienden heb ik allemaal laten vallen omdat dat de drugswereld was en ik zeg het nog eens zoals mijn moeder vaak tegen mij zegt, drugsvrienden zijn geen vrienden.
vermijd die, ook als ze af en toe een jointje of een pintje teveel drinken, te gevaarlijk, de juiste mensen kennen hun grenzen en voelen op tijd wanneer ze moeten stoppen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki