Hey,
Ik heb de laatste tijd wat problemen met vriendinnen. Eerst dacht ik hoe ze tegen met deden wel gewoon was en dat dat hoorde maar ik was er toch verdrietig van. Nu was mijn moeder laatst met een vriendin van haar aan het praten en ze vertelde wat over hoe mijn vriendinnen tegen mij doen. Toen zij die vriendin dat het eigenlijk best wel op pesten lijkt. Het is niet pijnlijk ofzo maar mentaal. Die nacht heb ik voor mijzelf gekeken dat mensen zo wel vaker tegen mij doen. Op een of andere manier beginnen ze na een tijdje gemene opmerkingen te maken of te klieren, ook toen ik in een andere klas zat. Maar ik heb dit nooit als pesten gezien. Ik werd hier erg verdrietig want het was een soort openbaring voor me.
Toen heb ik mijn gidsen gevraagd waarom mensen zo doen tegen me want ik wist het echt allemaal niet meer. En ik had een soort stem die zij jaloezie. Maar ik snap helemaal niet waarop ze jaloers moeten zijn. Ik weet niet of ik het mijn gidsen verder moet vragen, ik heb altijd het gevoel dat ik er zelf maar moet uitkomen. Hebben jullie misschien een idee ?