Loading...
nl

Kaartleggen, Beginner wie helpt me :)

Troplinake
Troplinake jan 15 '12
Hey hey allemaal


Zoals sommige al weten ben ik begonnen een tijdje geleden met Lenormand kaarten te leggen of toch te oefenen, Mijn opa is ook heel diep bezig al vele jaren met spiritualiteit zoals Reiki , kaartleggen , aura's kunnen zien , foto's lezen , pendelen en nog veel meer dat ik nog niet kan :-).
Gisteren hebben we samen nog wat kaarten gelegd en kreeg ik van hem Het elfen orakel en zei me het word tijd dat je gewoon begint te oefenen...
Ik keek al met een groene/bange blik en hij zei ja je moet gewoon beginnen niet bang zijn en gewoon proberen.
Vraag aan mensen die weten dat je oefent of je het mag proberen op hun...

Dus... Ja hier ben ik dan , ik met een klein hartje ben dus opzoek naar vrijwilligers maar die wel weten dat ik waarschijnlijk fouten zal zeggen en dus nog lang geen pro ben in kaartleggen.
Indien mensen mij nog tips willen geven mag dat zekers , maar ook mensen die hun willen opgeven waar ik dan een kaartje mag voor leggen en dan in prive of hier hangt af wat zij het liefst hebben zeggen wat ik gelezen heb in de kaarten.

Ik hoop dat ik niet te veel , of grove fouten maak maar er zijn al enkele mensen hier en zoals mijn opa die gezegd hebben dat ik mij niet meer mag verstoppen achter mijn angst en dat ik daar door niet durf te oefenen gewoon doen zeiden ze...
Misschien leer ik het dan nog veel beter dankzij jullie smile

Je mag dan bvb ook een vraag erbij stellen zodat ik misschien makkelijker iets kan zien , maar zelfs gewoon algemeen wil ik het vooral oefenen smile
Ook wil ik wel een kaart van het elfen orakel nemen maar deze heb ik pas van gisteren dus let op ik kan mis zitten :-)

Ik kijk er naar uit dit is mijn eerste stap in kaartleggen voor andere :-)

Alvast bedankt
Troplinake / Mieke
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '12
Bij deze meld ik mij als eerste aan smile. Wil je voor Merudi een kaartlegging maken voor 2012? Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt!
Solaria
Solaria jan 15 '12
hoi wat leuk,

Ik leg ook kaarten maar heb het nog nooit op afstand gedaan of voor mensen die ik niet haha. ik heb zelf engelen kaarten. maar ik wel proefpersoon zijn hoor. en wie weet kan ik het ook eens voor jou doen.
Troplinake
Troplinake jan 15 '12
@Nims heel erg bedankt dat ik op jou mag proberen maar ik had een vraag Merudi mag ik die aanzien als man of vrouw? winkquestie dat ik weet naar wat ik moet kijken winkik ga m'n best doen winkmet een klein hartje begin ik wink

@Solaria misschien lukt het jou al beter door ervaring van dichtbij winkmet mij mag je altijd eens oefenen smileik laat je weten wat ik kreeg met een klein hartje begin ik zo aan jullie twee winkwink
Marije22
Marije22 jan 15 '12
Ik meld me ook graag aan laughzou graag willen weten hoe de toekomst er voor me uit ziet.. zit nu in een periode van veel afwachten. Veel onzekerheid over wonen en werken, best moeilijk frownmisschien komt er iets uit de kaarten waar ik iets mee zou kunnen.. ik hoop op een spiritueel steuntje in de rug smile

Puur uit nieuwsgierigheid: wat is het verschil tussen Lenormand en Engelen kaarten? Kun je een bepaald soort kaarten beter gebruiken als je net begint met kaarten leren leggen?
Solaria
Solaria jan 15 '12
@ marije22. het is waar je het meest mee heb. ik heb ook tarot kaarten, maar mijn gevoel heeft meer met engelen orakelkaarten en daarom heb ik daar nu een paar kaartensets van. ik wil ook nog graag de set va opgestegen meesters en de godinnen. omdat die wat gerichter en zijn en die ook mens zijn geweest.

Als je wilt beginnen met readings moet je gevoel volgen en de beginnen met de orakel kaarten die jou het meest aanspreekt.

@ Troplinake ik zal het eens proberen, hebt nog nooit gedaan op afstand. dus ben wel benieuwt of het gaat lukken. heb boodschappen van engelen en de set magische dolfijnen en zeemeerminnen. Ik kom er dus op terug haha
Marije22
Marije22 jan 15 '12
Ik zal me er eens in verdiepen laughals klein meisje was ik geobsedeerd door zeemeerminnen dus misschien zou dat wel iets zijn haha
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '12
Origineel bericht van: Troplinake
@Nims heel erg bedankt dat ik op jou mag proberen maar ik had een vraag Merudi mag ik die aanzien als man of vrouw? winkquestie dat ik weet naar wat ik moet kijken winkik ga m'n best doen winkmet een klein hartje begin ik wink

Merudi is man en vrouw wink. Niet dat je daarmee geholpen bent, maar ik kan het niet anders maken.

Ik ben benieuwd of het lukt laugh.
Troplinake
Troplinake jan 15 '12
@ Marije22 : Lenormand is meer volgens mij algemeen en toekomst , mijn elfen orakel kaarten zegt veel dieper maar vaak karaktertrekken enzo dus daar is het niet toekomst gericht maar vooral het 'nu'.

@ Solaria : ik kijk er naar uit :-)

Alvast bedankt allemaal :-)
Troplinake
Troplinake jan 15 '12
Nims je hebt een PB berichtje smile

Nou is Solaria aan de beurt smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 15 '12
Hoi Troplinake,
Leuk dat je ook kaarten gaat leggen. Je vraagt om tips:
Mijn tip is als je, nadat je de vraag aan de kaarten heb gesteld, en de kaarten spreidt om eens te voelen welke kaarten warm worden als je er met je hand overheen gaat;-)
En een andere tip, stel aan de kaarten een vraag en schud ze in je hand, en kijk eens welke kaarten er als vanzelf al uitvallen tijdens het schudden. Als die kaarten terug komen in je legging, weet je dat die extra belangrijk zijn;-)
Succes!
Sbabe
Sbabe jan 15 '12
Hoi Troplinake
Als je wilt mag je voor mij ook wel kaarten leggen. Ik heb geen specifieke vraag!!!!

Alvast bedankt

Liefs Sbabe
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 15 '12
Ik wens je alleen heel veel succes met het leggen, het is een heel mooi iets, zeker als je de kaarten door en door kent.

Ik heb een tijdje aan tarot gedaan, en doe het alleen nog op aandringen van de spirits in bepaalde situaties voor anderen.
Ik merkte dat ik bij mijzelf de kaarten voor mijzelf altijd het zelfde waren, en voor anderen totaal andere kaarten, waarvan ik soms de betekenis nog een keertje goed moet opzoeken, omdat ik daarmee niet vertrouwd ben en de algemene basis wat van ken.

Uiteraard ben ik ook nieuwsgierig, maar ik meld me later wel een keertje aan.
Troplinake
Troplinake jan 15 '12
Kaartlegging Merudi

De heer en vrouw liggen onder elkaar dus maakte het me makkelijker dan dat ik verwacht had. Heeft Merudi nog plannen of ideeën om eventueel nog bij te leren, of kan ook zijn dat die heel graag bezig is met spirituele dingen,
Maar hetgeen die wilt doen zal lukken, er zal wel steun komen van iemand die zou willen helpen zoals het bvb een oudere heer of leraar.
Het is sowieso positief, over het algemene moet Merudi meer vertrouwen er in hebben want het komt wel.
Merudi zal een keuze gaan maken bvb iets rond studie, wat deze keuze zal zijn is alleen maar goed maar heb er vertouwen in.
Er is misschien wel iemand die het niet zo fijn vind welke weg Merudi inslaat, maar die houden het sowieso niet tegen, dus geen zorgen hierover.
Misschien heeft Merudi ook dit jaar ergens wat met contracten of iets nieuws van omgeving…
Een tipje over wat ik zie is allemaal positief maar let een beetje op voor jaloezie en misschien een beetje sluw.

Besluit : over de hele lijn zie ik een positieve groei voor Merudi.

Als Elfen kaart trok ik

[img:center]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3...e=3&theater[/img]

Spindle – Shanks (geluk) betekenis : de woordelijke betekenis van Spindle – Shanks is spille benen, wie lange dunnen benen heeft, kan meestal snel op zijn doel afgaan. In overdrachtelijke zin kan dit een metafoor zijn, die duidt op een beweeglijk verstand, en door wilskracht voortgebrachte beweging.

Tekstje over de kaart

“Bemin en adem
langzaam,
diep en
vol vreugde
het leven in”

Ik hoop dat het wat is :-) je mag altijd reactie geven hier op :-)


Ps : nog aan de kaartleg vragers jullie mogen ook altijd een getal zeggen van
1 tot 36 zo kies jij zelf dan de beginnende kaart en daarna kan ik de volgende kaarten omdraaien tot ik de persoonskaart omdraai vanaf dan moet ik stoppen met kaarten om te draaien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '12
Origineel bericht van: Troplinake
Kaartlegging Merudi

De heer en vrouw liggen onder elkaar dus maakte het me makkelijker dan dat ik verwacht had. Heeft Merudi nog plannen of ideeën om eventueel nog bij te leren, of kan ook zijn dat die heel graag bezig is met spirituele dingen,
Maar hetgeen die wilt doen zal lukken, er zal wel steun komen van iemand die zou willen helpen zoals het bvb een oudere heer of leraar.
Het is sowieso positief, over het algemene moet Merudi meer vertrouwen er in hebben want het komt wel.
Merudi zal een keuze gaan maken bvb iets rond studie, wat deze keuze zal zijn is alleen maar goed maar heb er vertouwen in.
Er is misschien wel iemand die het niet zo fijn vind welke weg Merudi inslaat, maar die houden het sowieso niet tegen, dus geen zorgen hierover.
Misschien heeft Merudi ook dit jaar ergens wat met contracten of iets nieuws van omgeving…
Een tipje over wat ik zie is allemaal positief maar let een beetje op voor jaloezie en misschien een beetje sluw.

Besluit : over de hele lijn zie ik een positieve groei voor Merudi.

Als Elfen kaart trok ik

[img:center]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3...e=3&theater[/img]

Spindle – Shanks (geluk) betekenis : de woordelijke betekenis van Spindle – Shanks is spille benen, wie lange dunnen benen heeft, kan meestal snel op zijn doel afgaan. In overdrachtelijke zin kan dit een metafoor zijn, die duidt op een beweeglijk verstand, en door wilskracht voortgebrachte beweging.

Tekstje over de kaart

“Bemin en adem
langzaam,
diep en
vol vreugde
het leven in”

Ik hoop dat het wat is :-) je mag altijd reactie geven hier op :-)


Dank je voor de legging! Heel mooi om te zien dat de kaarten zelf al antwoord geven op het mannelijk en vrouwelijk samen smile. Zoals het klopt haha.

Mooi om te merken dat Merudi nog groeit en een goede toekomst tegemoet gaat. Er zal inderdaad dit jaar nog een verandering plaatsvinden, en zal wss niet door iedereen worden gewaardeerd. Maar ook daar heb ik alle vertrouwen in smile.

Uiteindelijk blijft het doel van Merudi hetzelfde als nu en dat is "Laagdrempelige spiritualiteit en openheid voor iedereen die de verbinding met een ander wil aangaan vanuit geleikheid".

Super bedankt voor je legging! Goed gedaan smile

p.s. de link naar het plaatje kan ik niet openen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '12
Maar dit is hem wink
Beschermengel
Beschermengel jan 15 '12


Ik wil ook graag Troplinake! smile
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 15 '12
Nou NiMS, dat is een hele mooie kaart!
Cialara
Cialara jan 15 '12
Troplinake, jij boft maar met zo'n opa!!! Mag ik hem een dagje leven laughlaughOoit hoop ik ook kleinkinderen te krijgen en dan ga ik ze ook lekker hiermee laten spelen. Mijn dochter speelt nu al met mijn kaarten en pendel.

Zou je voor mij ook een kaartje willen leggen? Zou ik erg leuk vinden. Ben gek op de elfjes wel laugh
Troplinake
Troplinake jan 15 '12
Origineel bericht van: Cialara
Troplinake, jij boft maar met zo'n opa!!! Mag ik hem een dagje leven laughlaughOoit hoop ik ook kleinkinderen te krijgen en dan ga ik ze ook lekker hiermee laten spelen. Mijn dochter speelt nu al met mijn kaarten en pendel.

Zou je voor mij ook een kaartje willen leggen? Zou ik erg leuk vinden. Ben gek op de elfjes wel laugh


Dus voor jou enkel een elfen kaartje? of ook de andere? als je ook de andere wil mag je me nog eens een getal van 1 tot 36 geven dan kan ik beginnen smile

Morgen doe ik verder smileen jeps ik vind het ook geweldig samen met mijn opa deze dingen doen :-)

Groetjes en goede nacht
Troplinake
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki