Loading...
nl

De Twillight boeken - Merudians tot in het hart?

Archolm
Archolm jan 15 '12
Ik zit eigenlijk al een paar dagen over relaties en new age te denken en vergis ik me daarin of zou je Bella ook als een Merudian kunnen rekenen? Ik heb zelf de 3 films gezien en zou erg graag de boeken lezen dus ik weet nog niet precies hoe het afloopt maar ik kwam zelf tot deze conclusie en wou eigenlijk weten hoe jullie dat zien.

Greets
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '12
Ik heb de films gezien (alleen de laatste nog niet, die in de bios is). Maar vind het hele mooie films. Ik vroeg me af, wat je bedoelde met Bella als Merudiaan rekenen? Wat betekend het voor jou om merudiaan te zijn?
Solaria
Solaria jan 15 '12
heb de boeken gelezen op tot nu toe alle films gezien. Boeken vond ik beter. Maar snap niet helemaal wat je bedoeld met merudiaan en wat de link naar Twillight.
Archolm
Archolm jan 15 '12
Origineel bericht van: NiMS
Wat betekend het voor jou om merudiaan te zijn?


Vrij in je doen en laten en open staan voor gevoelens, waarvan zolang je zelf denkt dat ze goed zijn, ook goed zijn omdat jezelf die keuzen maakt en niemand voor jou kan beslissen wat jij goed hoort te vinden.

Maar ik ben ook nog aan het denken hoe het allemaal zit, dus pin me er niet op vast als ik het fout heb.

edit: En dit komt ook voort uit het begrip van een Engelmens, als ik dan de inleiding tot de toekomst lees, zie ik iemand die eigenlijk nergens op vast gelegd kan worden, altijd en overal zijn schouders op kan halen om vervolgens gewoon weer diezelfde fouten te maken, onder de titel een Engelmens... maar misschien is dat ook omdat ikzelf best wel geloof in goed en slecht en naar mijn ervaring meerdere mensen heb gekend die zich in hun knuistje zouden lachen om hun gedrag als een Engelmens uit te kunnen leggen.


Ariel
Ariel jan 16 '12
Jeej je hebt het echt niet op met engelmensen hè?

Je begint over 1 van mijn favoriete boekenreeksen en je komt op engelmens uit.
Engelmensen verschuilen zich echt niet achter hun engel zijn.
Zoals ik ooit eerder geschreven heb: engelmens of niet je zit in een lichaam met een ego samen en die ego kan heel hard schreeuwen boven alles uit.
Dus engelmensen kunnen ook fouten maken en daar moeten ze net zo hard van leren als iedereen.
Als je een engelmens ontmoet die daar niet zo over denkt die zich schuilt achter zijn/haar engelmens zijn dan mag je die persoon best de spiegel voor houden.
Iedereen wordt geboren in een gezin en opgevoed als gewoon mens.
Dus ook engelmensen kunnen dingen aangeleerd hebben of opvattingen hebben die helemaal niet zo engelig zijn ,maar eerder met een b ervoor.
Bengelig dus.
Mijn dochter ziet bij engelmense de vleugels zitten en ze beseft zelf helemaal niet wat voor bijzondere gave dat is.
Ze is nog te klein om dit te beseffen.
Hierdoor weet ik wel dat ik engelmensen ken die niet eens door hebben dat ze engelmens zijn.
Dit zijn ze vergeten.
Dat komt omdat als je naar de aarde komt je in een soort bad van vergetelheid gestopt word.
Daardoor weten engelmensen vaak niet eens dat ze engelmens zijn.
Dit ook om hun taak niet te veel te beïnvloeden ,want intuïtief weten ze wel wat de taak is.
Die engelmensen die vergeten zijn dat ze engelmens zijn ;zijn ook niet altijd de liefste.
Ik ben ook niet altijd de liefste.
Ik kan om niks uit mijn vel knappen soms om later er spijt van te hebben.
Dan moet ik me verontschuldigen en dat is ook moeilijk ,want mijn ego is best trots.
Je hebt als mens met 3 onderdelen van jezelf te maken.
Je ziel je ego en je lichaam of bij engelmensen je engelzijn ,je ego en je lichaam.
En alle 3 moeten in evenwicht zien te raken ,maar dat is best pittig.
Zelfs voor engelmensen.
We zijn echt niet meer dan anderen we zijn ook gewoon mens.

Weer on topic:
Bella is wel het ultieme verwoording van lekker je eigen weg gaan.
Zelf heel goed weten wat goed is voor je ook al is het soms zwaar.
Dat herken ik wel in de weg die merudianen gaan en eigenlijk alle mensen.
Soms lijken dingen slecht(vampieren in dit verhaal) omdat het je zo geleerd is ,maar intuitief wist Bella dat het best mee viel.
Zo gaat het met de zoektocht naar je eigen identiteit ook.
Ik heb altijd geleerd van mijn ouders dat spiritualiteit zoals hier op het forum fout was en duivels ,maar intuitief wist ik dat het goed was.
Zo ben ik door begeleiding van gidsen hier gekomen en kreeg ik het stuk engelmens onder mijn neus en toen ik het las zei mijn gids:"dat ben jij"
Eerst wilde ik het niet geloven ,maar nadat ik het uitgelezen had wist ik wie ik was.
Ik ben blij dat ik mijn identiteit gevonden heb en nu kan ik aan mijzelf werken zodat ik een goed mens kan worden.
Want dat ben ik hier op aarde een mens.
Dat ik andere mensen mag helpen als ze het willen dat vind ik geweldig ,maar ik ben en blijf als eerste een mens.
Marije22
Marije22 jan 16 '12
Wat voor beïnvloeding bedoel je dan Kalilka, als een engelmens op de hoogte wordt gebracht van zijn engel-zijn? Zou dit juist in de weg kunnen staan aan de taak die iemand te volbrengen heeft?

Bedoel je met 'engelmens' trouwens alle menselijke engelen (hybride), of de engel die zelf volleerd is en zonder ziel door het leven gaat? Of beide soorten?
Ariel
Ariel jan 16 '12
Er wordt steeds in het algemeen over engelmens gesproken en nu ineens moet ik specifiek zijn?
Ik snap die vraag dus nier ook niet wat je niet begrijpt over het beinvloeden.

Jun je je verduidelijken?
Marije22
Marije22 jan 16 '12
Je hoeft niet specifiek te zijn.. maar aangezien op Merudi.nl wordt gesproken over een engelmens en menselijke engel, vroeg ik me af of je misschien op één van de twee doelt of op allebei. Of geloof je niet dat er een verschil tussen de twee is misschien? Ik ben alleen maar nieuwsgierig hoor smile

En wat mijn eerste vraag betreft:

//Quote Kalilka:

Dat komt omdat als je naar de aarde komt je in een soort bad van vergetelheid gestopt word.
Daardoor weten engelmensen vaak niet eens dat ze engelmens zijn.
Dit ook om hun taak niet te veel te beïnvloeden ,want intuïtief weten ze wel wat de taak is.//

Sommige engelmensen komen dus blijkbaar nooit te weten dat ze engelmens zijn.. omdat hun taak niet teveel moet worden beïnvloed.
Ik vroeg me af wat je hier nog meer van weet. Zou het de taak van een engelmens in de weg kunnen staan, wanneer zij zelf weten dat zij engelmens zijn?

Een voorbeeldje: ik krijg de boodschap dat ik engelmens ben. Dit heeft vervolgens zo'n invloed op mijn ego dat ik mij beter voel dan anderen. De taak van de engelmens om zich juist op anderen te richten kan hierdoor worden belemmerd.

Ik vraag me dit namelijk af, omdat ik zelf niet weet waarom mij verteld is dat ik een engel ben. Ik heb geen idee wat ik er mee moet.. ik vraag me af waarom ik deze boodschap wel heb gekregen, en sommige mensengelen dit hun hele leven lang niet zullen weten. Maar goed misschien word ik wat te filosofisch.. het houdt me gewoon veel bezig denk ik..

Als je geen zin hebt om te reageren, hoeft dat niet tongueMisschien moest ik gewoon even een opmerking maken..
Ariel
Ariel jan 16 '12
Niet alleen engelmensen gaan in da "bad van vergetelheid" iedereen gaat erdoor.
Daarom weet eigenlijk niemand wat af van vorige levens bijvoorbeeld.
Dus niet alleen engelmensen.

Ik heb zelf moeite met het verschil tussen engelmensen en menselijkeengelen.
Voor mijn gevoel zijn ze hetzelfde ,maar ik kan het fout hebben.

Ik vindt het eigenlijk ook best maf dat engelmensen dat badje krijgen.
Misschien met de reden dat je eerst "normaal" opgroeid om te weten hoe een mens te zijn om mensen te begrijpen en dat je het daarom op latere leeftijd te horen krijgt?
Zo kan een engelmens zich beter inleven?

Ik weet zelf dat als ik iemand help ik ze niet help omdat het het moet ,maar omdat ik het wil.
Marije22
Marije22 jan 17 '12
Ik denk dat je daar een goed punt hebt, Kalilka. Misschien krijg je de boodschap dat je engel bent pas wanneer je er klaar voor bent, op het perfecte moment zodat het precies past in je levensplan.

Ik ben wel heel gevoelig, maar nooit 'paranormaal begaafd' geweest. Ik zou mensen daarom niet op de manier kunnen helpen waarop jij dat kunt. Ook al wil ik dat wel heel graag!
Ik denk dat omdat het je taak is, je daarom ook de wil hebt om anderen te helpen. Het staat vast met elkaar in verband. Bij mij gaat het ook vanzelf, ik houd altijd rekening met anderen en doe daarin dan ook mijn best. Ik zou alleen willen dat ik meer kon doen..
Ariel
Ariel jan 17 '12
Je krijgt altijd hetgeen toe bedeeld dat je aankan.
Dat geld voor iedereen.
Dus waarschijnlijk vindt het unversum nog niet dat je aan meer toe bent.
Dat het je dan teveel gaat worden.
Dus gewoon hetgeen doen way je kan.
Vol overgave en vol liefde en de rest komt wanneer je eraan toe bent.
Marije22
Marije22 jan 17 '12
Denk dat je gelijk hebt.. misschien wil ik ook teveel en te snel, vind het ook wel moeilijk om zelf niet de touwtjes in handen te hebben..

Mooi gezegd trouwens smile
Ariel
Ariel jan 17 '12
Dank je wel smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki