Loading...
nl

Connectie met stenen, mineralen, kristallen

L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 12 '12
Hoi Iedereen,

Ben de laatste paar maanden ineens weer in contact gekomen met stenen, mineralen en kristallen. ALs kind had ik al een hele verzameling, maar die heb ik op een gegeven moment de deur uit gedaan. Sinds dit jaar is de connectie weer terug:D

Ik vroeg mij af wie er op dit forum nog meer werken met stenen? Zijn er mensen die ervaring hebben met het 'programmeren' van kristallen? Ik zou dat graag willen leren;-)

Ben dus heel benieuwd naar jullie verhalen (tips, connecties, workshops etc)

grtjs,
L'arbe de vie

Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 12 '12
http://www.edelstenenenmineralen.nl/

Misschien heb je er wat aan? ^^
Zelf heb ik een enorme verzameling edelstenen en mineralen...
Meer omdat ik ze gewoon mooi vindt!

Cialara die werkt vaak met edelstenen...

http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/topics/76258.html

groetjes moonflowertje wink
Cialara
Cialara jan 13 '12
Ja, ik werk veel met edelstenen. Er kan inderdaad van alles mee. Ik geef een workshop Edelstenen Cirkel en Medicijn cirkel met edelstenen in maart dit jaar. Je kunt even kijken op deze link: http://www.clairewisdom.nl/?page_id=397

Ik kan je ook leren om je edelstenen op te laden en te programmeren.

Edelstenen zijn voor mij een soort van vriendjes die me helpen met mijn werk, ik gebruik ze op allerlei manieren wel. Van edelstenen orakel, tot healing, tot bescherming en tot verbinding met de andere sferen. Veel is mogelijk smile
Ariel
Ariel jan 13 '12
Ik werk ook met edelstenen.
Ik gebruik ze ook voor van alles.
Ik heb ook standaard bergkristal en amethist in het aquarium liggen ,want dan zijn de vissen rustig.
Als ik ze eruit haal (heb het weleens getest) dan worden ze heel schrikkerig.
Het zin sluierstaarten die ik heb.
Ik heb weleens wat stenen op de bank gelegd en de kat pikt er steeds dumorteriet en carneool uit.
Ze vind die stenen dus heel erg fijn.
Ze legt haar koppie op die stenen en valt heerlijk in slaap.
Na een tijdje slapen gaat ze met de dumorteriet spelen.
Echt grappig om te zien.
Leg ik er andere bij dan pakt ze de dumorteriet en carneool eruit of duwt de andere weg.
Ze wil echt alleen die 2 stenen.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 15 '12
Wat leuk Cialara! De datum houd ik nog even in gedachten ivm werk;-)
Isebell
Isebell jan 22 '12
Hoi Iedereen,

Ik werk zelf ook met stenen, ik doe niet aan programeren, ik heb mn meeste stenen in 1 bak liggen en als k een steen wil gebruiken of aan iemand wil uitlenen, dan doe ik dit. Ik heb in de bak veel bergkristal liggen en draag zelf altijd sodalieten oorbellen en een kettinkje met witte en zwarte onyx erin. Sommigen mensen zijn van mening dat je stenen enkel en alleen moet dragen.

Liefs Isebell
Ariel
Ariel jan 22 '12
Is heel mooi altijd als sieraad.
Ik programmeer ze ook niet hoor.
En heb ook stenen weggegeven aan anderen omdat zij ze harder nodig hebben.
Soms heb ik een steen die ik aan moet schaffen ,maar nooit gebruik en ineens is daar iemand die die steen juist heel hard nodig heeft en die krijgt het dan.
Ik heb ook sieraden van stenen.
Ik maak ze zelf.
Dus steeds weer wat anders en verveeld de sieraad me dan haal ik het uit elkaar en maak een nieuwe.
Isebell
Isebell jan 22 '12
Dat is ook gaaf! Sierraden maken van stenen.. Bij mij gaan stenen soms ook kapot.. Dan heeft t ook zo moeten zijn denk k dan..

Liefs isebell
Ariel
Ariel jan 22 '12
Ik krijg ook vaak hele positieve reacties erover.
Veel mensen kijken ook echt naar het sieraad met verwondering lijkt wel.
Ik maak sieraden uit gevoel en dan heb je soms aparte creaties erbij.

Ja heb ik ook en het ene steensoort eerder dan de ander.
Ik koop dan weer een nieuwe en maak mijn sieraad weer heel.
Isebell
Isebell jan 22 '12
Bij mij maakt het niet heel.erg uit.. Heb n keer de bergkristal van mn vriend kapot laten vallen.. Die k hem zelf gegeven heb.. Zn moeder keek me aan.. Oh wat zonde.. Hij en ik zo.. Jij n deel en k n deel.. En kheb van hem m pentagramhangertje gekregen met de maanstanden van onyx erin.. En kheb nog heel veel andere stenen..
Ariel
Ariel jan 22 '12
Deze heb ik nu het meeste om.
Het is de bovenste ik heb op de foto 2 kettingen om.
Die met de engelen vleugels was een leuk idee ,maar ik wordt gek van het getingel die de steen maakt tegen het metaal.

Isebell
Isebell jan 22 '12
Heel gaaf! Moet k zeggen..

Liefs isebell
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 22 '12
Hoi Isebell,

Ik lees dat jij je stenen uitleent. Ben je je ervan bewust dat de energie en dus ook 'shit' van de ander in jouw stenen gaat zitten, zodat op het moment dat jij de steen terugkrijgt, ook 'last' kunt krijgen van die energie die niet van jou is? Met andere woorden; reinig jij je stenenl? Bijvoorbeeld in maanlicht? Just checking for your wellbeing;-)

oow, en weet je toevallig waar 'sodaliet' voor helpt? Ben benieuwd!

grtjs, l'arbe de vie
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 22 '12
Origineel bericht van: Isebell
Dat is ook gaaf! Sierraden maken van stenen.. Bij mij gaan stenen soms ook kapot.. Dan heeft t ook zo moeten zijn denk k dan..

Liefs isebell


Hoi Isebell,

ik heb daar een antwoord op. Op het moment dat een steen 'afvalt' van je kettinkje of 'kapot' gaat, wil dat zeggen dat het vol zit met energie van jou en dat ze gereinigd moeten worden. In geval van 'kapot' gaan is dat dan al te laat... Ik schreef dat ook in mijn vorige berichtje, dat reinigen dus heel belangrijk is en aanvoelen wanneer je de steen ff een tijdje 'af' mag doen..

grtjes
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 22 '12
Hoi Kalilka,

wat super mooi jouw sierraden. Wat een mooie gave dat je je creativiteit kan combineren met stenen. Super!

grtjs
Daecca
Daecca jan 22 '12
@L'arbe de vie, Ik denk dat ze dat al uitlegt in haar eerste post in dit topic.

Een bak vol bergkristal wil vaak al reinigend genoeg zijn. wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 22 '12
Heey daecca,

jaaa inderdaad haha! Zit echt met kleine ogen voor het scherm en ben niet zo scherp meer merk ik haha!

Gr.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki