Loading...
nl

Heeft iemand even tijd om mijn foto te lezen?

Marije22
Marije22 jan 11 '12
Hoi allemaal!

Ik zou het erg leuk vinden als jullie mijn foto willen lezen. Ben een typisch nieuwsgierig Aagje.. en kan alleen maar goed zijn om wat meer over mezelf te leren smile

De link: http://imageshack.us/photo/my-images/209/imgde.jpg/

Alvast bedankt!
Delen:
Marije22
Marije22 jan 12 '12
Ach tooeee?
Petra
Petra jan 12 '12
Haha je hebt i.i.g. humor!

Ik zie een jonge vrouw met karakter, hoogsensitief en wilskrachtig. Jij bent een doorzetter en probeert overal het beste van te maken. Maar....als je iets niet wilt, wil je het ook echt niet. Heb je iets met dieren, paarden in het bijzonder? Ik hoor je ook 'tssss' zeggen, zeg je dat wel eens vaker als je iets raar vind? Niet dat je dingen snel afwijst hoor, maar je bent wel iemand die reageert op dingen en er dan alsnog over nadenkt. Weet je al wat je in de toekomst wilt gaan doen wat werk betreft? Want ik heb de indruk dat je het lastig vind die keuze te maken. Volgens mij doe jij het heel goed in een analytisch beroep want je bent een echte denker en wilt weten hoe dingen in elkaar zitten en hoe processen werken en waaróm ze zo werken. Vragen, vragen, vragen, dat had je als kind al, ik zie een 'waarom' kind en zuchtende ouders van al die vragen waar ze zelf ook niet altijd antwoord op wisten smile

Je hebt een paar goede vriendinnen en ook al hebben jullie ook wel eens wat verschillen van visie, jij bent iemand die vriendschappen lang vast kunt houden als je ze eenmaal hebt. zal me niets verbazen als jij en één van je vriendinnen ook als volwassene nog veel delen.

O, heb jij (vroeger) last van melk (gehad)? Ik zie aangepaste voeding in ieder geval.

Kun je daar iets mee?

Grts, Petra
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 12 '12
Hoi Marije22,

Heb jij het gevoel dat je tussen ‘twee uiterste’ in hangt? De ene kant vind dit, de andere kant zegt dat, maar eigenlijk wil ik het liefste het pad er tussenin, mijn pad! Vind je het eng om jouw pad, het middenpad, te kiezen en daarvoor te gaan staan? Voel je je in jouw proces heel erg alleen? Mijn tip is, luister naar je intuitie, naar jouw gevoel wat goed voor jou is. Laat je diepste verlangen/gevoel naar boven komen vanuit je buikgebied en adem dat omhoog. Durf de wensen die in jou zitten te ontvangen en te zien. Heb vertrouwen in jezelf dat je de sprong kan maken. Dat leidt tot een doorbraak in jezelf en daarmee kom je veel meer in verbinding met jezelf en de omgeving om je heen of de nieuwe omgeving die op jou wacht;-).

Verders:
Lees jij veel?

Je bent ambitieus. Zie jij jezelf later als dierenarts?

Vogels; iets met vogels. Dat komt steeds terug. Wat voor band heb jij met vogels?

Je hebt een vragende blik. Je bent in staat om mensen naar je toe te trekken in jouw verhaal mee te nemen. Je energie omhult de ander en dat haal je naar je toe; dat is wat ik ervaar.

‘Ik weet dat ik mooi ben.’ Je bent blij met jezelf.

Ik ben onbetrouwbaar. Kan jij de ander een ‘hak’ zetten?

Kan jij mensen goed buiten jezelf houden?

Dat was alles wat bij mij naar boven kwam. Ben benieuwd wat je herkent.

Grtjs, L'arbe de vie
Marije22
Marije22 jan 12 '12
Wat superleuk dat je even de tijd hebt genomen voor mijn foto!!

Ik herken mezelf zeker grotendeels in wat je vertelt.. echt heel bijzonder laugh
Ten eerste, goed dat je je hebt ingehouden over de negatieve kanten winkhaha
Ik ben inderdaad een erg gevoelig persoon, en ik volg graag mijn hart. Ik denk dat als ik iets echt niet wil, dat ik het nut er misschien niet van in zie.. maar het dan vaak toch maar tegen mijn zin doe (klopt dat van doorzetter ook weer!). Ik kan iets wel raar vinden, maar dan laat ik het toch niet snel merken. Ik vind het belangrijk mensen in hun waarde te laten, want dat zou je andersom toch ook willen smileIk dacht altijd dat ik over het algemeen eerst goed nadenk voordat ik zeg, maar misschien ben ik me er dan niet van bewust dat ik er vaak genoeg dingen uitflap winkmaar nooit als dit iemand zou kwetsen.. ik kan echt niet mensen kwetsen op de een of andere manier.

Wat het werk betreft, zit je echt hartstikke goed: ik ben nu werkloos en moet toch een keuze maken, maar ik kom er niet echt uit. Ik heb wel een goede opleiding, maar ik twijfel of mijn hart daar wel ligt.. je wil toch echt iets voor iemand kunnen betekenen in je dagelijkse leven? Het ligt dus allemaal nog open. Grappig dat je zegt dat ik een analytisch beroep zou moeten zoeken, want twee dagen geleden maakte mijn moeder precies dezelfde opmerking! Ik denk dat ik zoveel vragen heb omdat ik wil leren.. maar dan wel iets wat ik zelf wil, niet iets wat anderen me opleggen winkEen 'waarom'-kind was ik zeker, en ik eiste de aandacht blijkbaar ook altijd op voor mezelf, haha. Als je denkt dat je ouders alles weten, dan wil je daar toch gebruik van maken. Klinkt wel logisch tongue

Ook ben ik inderdaad iemand van lange vriendschappen. Oppervlakkige vriendschappen doen me niet veel.. misschien sta ik ook wel niet helemaal open voor nieuwe vriendschappen hoor. Omdat ik niet altijd helemaal op mijn gemak ben bij iemand, voel me altijd een beetje anders dan anderen denk ik.

Ik heb geen aangepaste voeding gehad.. ik reageer soms wel heel slecht op bepaalde voedsel, alleen kan ik het toch nooit laten om het toch te eten tongueAls ik het zie/ruik, proef ik het meestal al in gedachten, en dan is het al te laat. Misschien kan ik echt wel niet zo goed tegen melk hoor, mijn moeder heeft dat ook.. Wel vaak last van mijn buik, misschien zou ik dan toch maar eens wat bewuster moeten gaan eten/drinken.

Bedankt voor het lezen!! Doet me echt wel iets, niet alleen om jezelf in een tekst te herkennen, maar ook dat spiritualiteit zo grensoverschrijdend kan werken.. het wordt weer even bevestigd smile

Liefs, Marije
Marije22
Marije22 jan 12 '12
(Bovenstaande tekst trouwens mijn antwoord op Petra's lezing)
Marije22
Marije22 jan 12 '12
L'arbe de vie, ook erg bedankt voor jouw lezing!! Ook daarin herken ik veel van mezelf. Ik weet nog niet zoveel van fotolezingen, maar het moment waarop de foto is genomen, speelt geloof ik wel een rol toch? Dat kan een en ander verklaren namelijk smile

Als je het over 'mijn pad' en middenpad hebt, denk ik dat je het hebt over de spirituele weg die ik sinds kort ben ingeslagen. Omdat het allemaal nieuw is en de mensen in mijn omgeving deze weg niet zijn ingeslagen, vind ik het moeilijk om mijn nieuwe zelf met mijn oude gedragingen te combineren. Dat betekent dat ik mensen soms buiten mezelf hou.. Ik gedraag me nog grotendeels als mijn oude ik in die gevallen. Daardoor kan ik me erg alleen voelen inderdaad! (een van de redenen dat ik op dit forum ben terechtgekomen ;))

Ik lees de laatste tijd heul veel, heb een stuk of 7 boeken waar ik overal tegelijkertijd in ben begonnen tongueomdat ik niet goed weet wat me staat te wachten in mijn nieuwe spirituele leven.. zoek ik het maar in boeken. Klopt als een bus!

Ambitieus ben ik niet in de zin van carrieregericht (als ik maar wat geld verdien, wat voor iemand kan betekenen en leuke collega's heb) maar wel in wat ik wil! Als mijn hart ergens ligt, heb ik er veel voor over om mijn doelen te bereiken laughSoms zelfs obsessief.. met sporten bijvoorbeeld. Het is bij mij altijd alles of niets..een echte perfectionist ook.

Mijn aandacht drijft vaak naar de vogels om me heen als ik buiten ben of uit de ramen tuur.. de schoonheid van de natuur denk ik. Misschien ook wel omdat het vliegen er zo mooi, wonderlijk en vrij uitziet. Het zijn echt wezens in hun puurste vorm. En komt bij dat ik vaak tekenen heb mogen ontvangen in de vorm van veertjes. Vaak precies op het moment dat ik er behoefte aan heb. Dan komen ze zo voor mijn voeten aanwaaien! laughOok andere dieren fascineren me hoor.. paarden, katten, en alles wat net geboren is haha.

Ik denk altijd dat ik mensen goed kan opfleuren smileIk hou in ieder geval erg van grapjes en goede gesprekken.

Over het algemeen ben ik wel blij met mezelf smileAl heb ik ook vaak momenten van onzekerheid, het wisselt wat. Op de basisschool ben ik veel gepest omdat ik het lelijke eendje van de klas was tongueOp een gegeven moment heb ik daarom mijn negatieve gedachten omgedraaid naar positieve denk ik. Ik kan dus niet zeggen dat je ongelijk hebt! Al vind ik het moeilijk toe te geven, omdat ik zelf erg hou van bescheidenheid...

Onbetrouwbaar zou ik mezelf niet kunnen noemen. Ik denk dat ik juist uitnodig tot openhartige gesprekken, omdat mensen wel voelen dat ze mij kunnen vertrouwen. Ik denk daarom dat met het van het moment van de foto te maken kan hebben.. op dat moment was ik erg in het proces van mensen buiten mijn spirituele gevoelens houden smile(al is de foto nog maar een 3, 4 weken oud)

Bedankt voor je reading! Ook voor je tips om naar mijn wensen en intuïtie te luisteren.. De laatste tijd ben ik er al erg mee bezig, en ik denk dat het wel goedkomt. Maar toch erg fijn als er iemand met je meedenkt. Dan besef je weer even dat je niet alleen bent smile

Liefs! Marije
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 12 '12
Graag gedaan ;-)
Om op je vraag antwoord te geven: Jaa ik lees de foto van het moment idd en ik stem me op jou af, dus beetje van allebei.

Waarom kies jij ervoor om je ‘aan te passen’ aan jouw omgeving? Ik heb ervaren dat het veel beter voor mij is, om altijd en overal mezelf te zijn. In dat proces heb ik mensen los gelaten (wat pijnlijk is), maar tegelijkertijd ontmoet ik juist weer zoveel nieuwe leuke mensen, precies de mensen die ik op dat moment ook tegen moet komen voor mijn eigen (spirituele) ontwikkeling.

Hihi, ja van dat lezen herken ik wel. Ik leer mezelf aan om meer focus aan te brengen en echt contact te maken met mezelf en vanuit mijn eigen gevoel de dingen aan te trekken. Dat gaat eigenlijk als vanzelf.

Aah obsessief, ja dat herken ik wel;-). Maar obessief heeft ook een tegenovergestelde waarde en beide zijn eigenlijk twee kanten van dezelfde spiegel: nietsdoen en obsessief bezig zijn, beide leiden eigenlijk niet tot de weg naar binnen.

Mooi verhaal over de ‘veertjes’. Wat een mooi teken voor jou:D K heb zelf ook het gevoel dat jij echt iets met dieren mag gaan doen. Miss is afstemmen op dieren en aanvoelen en daarmee communiceren iets om te ontwikkelen?

Fijn dat je op het forum hier je ding kunt doen en je thuis voelt;-)

Grtjs, L’arbe de vie
Marije22
Marije22 jan 13 '12
Hmm.. ik ben eigenlijk ook wel mezelf hoor smileMaar dit was voor mijn gevoel onmogelijk in de periode dat de foto is gemaakt.

Ik had heel kort geleden een tijdelijke baan waarbij ik steeds in verschillende steden in Nederland moest zijn. Tijdens mijn verblijf in de tweede stad leerde ik iemand kennen die een kijkje in mijn hoofd nam, mij blijkbaar vertrouwde en toen verhaal heeft gedaan van zijn gave. Alles wat hij me vertelde, klopte gewoon.. Voor mijn gevoel was het onmogelijke mogelijk geworden en realiseerde ik me dat ik eerder al tekenen had gehad. Twee dagen later nam hij contact met me op en vertelde hij me dat hij had doorgekregen dat ik een engel ben, net zoals hij. Wat daarna allemaal gebeurde is echt ongelooflijk.. binnen een week wilde ik na een lange relatie niet meer bij mijn vriend zijn, en ik had onverklaarbare gevoelens die ik nog nooit eerder had gehad (ik kon bijvoorbeeld niet eten, door een soort van misselijk gevoel, maar het was toch anders). Mij werd verteld dat ik door een soort spirituele fase heen zou gaan die een paar maanden zou kunnen duren. Verder wist ik niets..

Op mijn werk wilde ik natuurlijk niet vertellen wat voor nieuws ik had gehad, en wat dit voor mij betekende. Ik koos er toen voor om het te verzwijgen voor iedereen. Mijn familie weet wel dat ik me ineens erg met spiritualiteit ben gaan bezighouden. Gelukkig is mijn werk afgelopen, en kan ik zelf nieuwe keuzes maken qua werk, wonen en ook andere mensen ontmoeten waar ik misschien beter mijn verhaal bij kwijt kan smileMijn vriend heb ik moeten 'loslaten', ik voelde dat ik los moest van het oude om het nieuwe in te stappen. Ik heb niet eens een echte 'verwerkingstijd' gehad nadat ik het uitmaakte.. het leek wel of mijn emoties wat afgeschermd werden. Dat verbaasde me wel, aangezien mijn vriend en ik wel een hechte vriendschap hadden. Ik liet me maar meedrijven met wat op mijn pad zou komen.. en dat gevoel heb ik nu nog. Misschien zit ik nog wel in de spirituele 'overgangsfase'. Het voelt in ieder geval als een nieuwe start, waarbij ik meer aandacht heb voor wie ik ben, en daarom steeds meer mezelf kan zijn laugh
Los van deze gebeurtenis ben ik wel iemand die zich snel aanpast aan anderen/zich een beetje opoffert zonder in een 'rol' te zitten, ik denk om anderen op hun gemak te stellen. Maar daar heb ik zelf geen last van smileIk ben het wel met je eens hoor, hoe dichter bij jezelf je in het leven staat, hoe beter.

Over dat obsessieve: als iets je heel erg bezighoudt of als je iets heel graag wilt, is dat zo lastig om tegenin te gaan confusedvaak heb ik wel een (tijdelijk) effect van mijn acties uit obsessie, maar ik denk dat ik je opmerking wel snap dat het uiteindelijk niet de weg is die je in moet slaan.. Na verloop van tijd zwakt het gelukkig altijd wel weer af! (al vraag ik me af hoe dat met spiritualiteit werkt :o)

Ik hoop dat je gelijk hebt, wat die dieren betreft!! Jammer genoeg liggen de banen niet voor het oprapen, dus het zal wel even duren voordat er zo'n functie voorbij komt waar ik met mijn achtergrond (verkeerde opleiding) terecht zou kunnen tongueAls dat niet lukt, zal ik inderdaad willen werken aan die communicatie. Ik probeer het al een beetje uit op mijn kat tongue(die overigens erg bijzonder is! Misschien een idee voor een volgende lezing, haha) Dieren zijn ook heel bijzonder, maar ik denk dat niemand het daarmee oneens zou zijn wink

Trouwens, wat leuk dat je je berichtje om 22:22 hebt verstuurd. Het is een getal dat ik steeds weer tegenkom! Zelfs in de natuur, ik begin tweetjes in zwanen te zien tonguemisschien draai ik een beetje door haha!

Bedankt voor je adviezen smileIk zal de teksten nog even rustig nalezen, ik denk dat ik er wel wat aan ga hebben.

Groetjes!
Petra
Petra jan 13 '12
Origineel bericht van: Marije22
Wat superleuk dat je even de tijd hebt genomen voor mijn foto!!

Ik herken mezelf zeker grotendeels in wat je vertelt.. echt heel bijzonder laugh
Ten eerste, goed dat je je hebt ingehouden over de negatieve kanten winkhaha

Ik richt me graag op het positieve in mensen, zo ook bij het invoelen! Bovendien iedere eigenschap is positief en negatief uit te leggen, het is maar net in welke situatie je ze gebruikt. grin

Ik ben inderdaad een erg gevoelig persoon, en ik volg graag mijn hart. Ik denk dat als ik iets echt niet wil, dat ik het nut er misschien niet van in zie.. maar het dan vaak toch maar tegen mijn zin doe (klopt dat van doorzetter ook weer!). Ik kan iets wel raar vinden, maar dan laat ik het toch niet snel merken. Ik vind het belangrijk mensen in hun waarde te laten, want dat zou je andersom toch ook willen smileIk dacht altijd dat ik over het algemeen eerst goed nadenk voordat ik zeg, maar misschien ben ik me er dan niet van bewust dat ik er vaak genoeg dingen uitflap winkmaar nooit als dit iemand zou kwetsen.. ik kan echt niet mensen kwetsen op de een of andere manier.

Ik pak de draad op zoals jij van nature bent, ik denk dat jij door je omgeving sterk geleerd hebt je aan te passen en daar is ook niets mis mee, want dat heet sociaal zijn en dat is waardevol. maar van nature weet je ergens hele goed wat je wel/niet wilt. Maar soms ben je zó sociaal dat jouw eigen behoeften/voorkeuren wat naar de achtergrond verdwijnen en je teveel naar anderen luistert (terwijl je als klein meisje daar heel sterk anders in was, ik wil dit en dat niet, ouders leren hun kinderen dit goedbedoeld af, maar soms ook een klein beetje teveel ;)), dit in combinatie met perfectionisme (graag alles goed doen en liefst in één keer) maakt dat je vast kunt lopen in belangrijke keuzes, zoals van je werk.

Wat het werk betreft, zit je echt hartstikke goed: ik ben nu werkloos en moet toch een keuze maken, maar ik kom er niet echt uit. Ik heb wel een goede opleiding, maar ik twijfel of mijn hart daar wel ligt.. je wil toch echt iets voor iemand kunnen betekenen in je dagelijkse leven? Het ligt dus allemaal nog open. Grappig dat je zegt dat ik een analytisch beroep zou moeten zoeken, want twee dagen geleden maakte mijn moeder precies dezelfde opmerking! Ik denk dat ik zoveel vragen heb omdat ik wil leren.. maar dan wel iets wat ik zelf wil, niet iets wat anderen me opleggen winkEen 'waarom'-kind was ik zeker, en ik eiste de aandacht blijkbaar ook altijd op voor mezelf, haha. Als je denkt dat je ouders alles weten, dan wil je daar toch gebruik van maken. Klinkt wel logisch tongue

Het is goed om veel vragen te hebben, alleen door het leven te leven en te onderzoeken, krijg je levenservaring, helemaal goed toch?

Ook ben ik inderdaad iemand van lange vriendschappen. Oppervlakkige vriendschappen doen me niet veel.. misschien sta ik ook wel niet helemaal open voor nieuwe vriendschappen hoor. Omdat ik niet altijd helemaal op mijn gemak ben bij iemand, voel me altijd een beetje anders dan anderen denk ik.

Ik denk (is mijn persoonlijke visie) dat het juist goed is selectief te zijn, het goed met je omgeving kunnen vinden is iets wezenlijk anders als vriendschappen aangaan. Vriendschappen zijn mensen die heel dicht bij je staan, je door en door en kennen en dat is ook iets om bewust mee om te gaan.

Ik heb geen aangepaste voeding gehad.. ik reageer soms wel heel slecht op bepaalde voedsel, alleen kan ik het toch nooit laten om het toch te eten tongueAls ik het zie/ruik, proef ik het meestal al in gedachten, en dan is het al te laat. Misschien kan ik echt wel niet zo goed tegen melk hoor, mijn moeder heeft dat ook.. Wel vaak last van mijn buik, misschien zou ik dan toch maar eens wat bewuster moeten gaan eten/drinken.

Ik heb sterk de indruk dat jouw gestel melk niet zo goed verteerd, ook ben je gevoelig voor chemische producten, maar ja wie niet? smile

Bedankt voor het lezen!! Doet me echt wel iets, niet alleen om jezelf in een tekst te herkennen, maar ook dat spiritualiteit zo grensoverschrijdend kan werken.. het wordt weer even bevestigd smile

Liefs, Marije
(Bovenstaande tekst trouwens mijn antwoord op Petra's lezing)


Ik las in een ander bericht dat jij ook gelijk gevormde getallen combinaties ziet (22.22, 23.23,23.32, 21.21 etc.) Er zijn veel visies over te vinden op internet die dit verklaren. Ik zie ze zelf ook altijd en het geeft voor mij vooral aan dat ik op de goede weg ben, dat er een balans is, in mijn leven. Dus als ik zo'n getal zie bedank ik mezelf en de cosmos voor onze samenwerking wink
Marije22
Marije22 jan 13 '12
Je hebt helemaal gelijk Petra! Misschien pas ik mezelf wel iets teveel aan, ten koste van mijn eigen voorkeuren. Daarom ben ik denk ik niet zo goed in liefdesrelaties.. Ik kan het met iedereen eigenlijk wel vinden als ik me maar genoeg aanpas aan de ander. Om er na een bepaalde periode toch weer achter te komen dat de relatie het toch niet is voor mij, op een moment waarop ik weer even goed stilsta bij wat ík wil en wie ík ben. Maar dat lijk ik vaak weer te vergeten als ik een nieuwe interessante persoon ontmoet, dan ben ik ook compleet blind voor alle 'waarschuwingen' van iedereen in mijn omgeving. Ik wil het dan gewoon niet horen.

Ik vroeg mijn moeder naar hoe ik was als kind, en blijkbaar wist ik inderdaad goed wat ik wilde! Soms komt dat nog wel eens naar voren, dus het zal er nog wel in zitten. Mijn oma zei weleens: Marije laat zich de kaas niet van het brood eten! tongue
Misschien moet ik dan toch beter luisteren naar wat ik zou willen.. dat probeer ik nu ook in mijn zoektocht naar nieuw werk.. maar het valt me inderdaad tegen.

Je hebt me overtuigd.. ik ga de komende tijd in ieder geval de melkproducten laten staan. Als dat een van de punten is die jou het eerst zijn opgevallen, moet ik er toch aandacht aan besteden vind ik.

Ik ben ook altijd dankbaar als mijn aandacht wordt getrokken als er een 22 verschijnt! Ik heb mijn gevoel bij 22:22 wel eens vergeleken met 22:23 of 22:21, maar het voelt echt anders. Het bijzondere gevoel is gelijk weg als op de klok de laatste 2 in een 3 overspringt. Dat is voor mij wel het bewijs dat er meer achter dat getal zit! Ik word er altijd vrolijk van smile

Bedankt voor je antwoorden, je hebt me goede inzichten gegeven! Nu weet ik ook waar ik beter op kan letten om dichter bij mezelf te komen.

Groetjes laugh
Petra
Petra jan 14 '12
Wat ontzettend leuk om te lezen dat het klopt, maar vooral ook dat je er iets mee kunt, kijk dat vind ik dan ook weer een presentje, dank je wel!

Ik vermoed dat melk op jouw vooral als effect vermoeidheid geeft. Maar ook onrust in je darmen en in mindere mate, maar wel mogelijk, onrust in je huid (kleine irritaties).
Marije22
Marije22 jan 14 '12
Ik wou dat ik kon zeggen: nu is het jouw beurt! winkMaar helaas beschik ik niet over deze prachtige gave.

Normaal drink ik nooit melk, maar ben wel dol op kaas en yoghurt..En melkchocolade! (de woordkeuze doet toch vermoeden dat er melk in zit:P) En merkte laatst inderdaad dat na het drinken van een kop chocolademelk dat het gelijk begint te borrelen. Het zou ook de vermoeidheid kunnen verklaren shockedbijna eng hoe je op het goeie spoor zit! Al denk ik wel dat daarin ook andere factoren een rol spelen.
Huidirritaties.. zou de eczeem daar een uitwerking van kunnen zijn?
Petra
Petra jan 14 '12
Haha, het is ok hoor, ik vind dit juist leuk, het is mooi als dingen op zijn plek vallen.

Wat ik er van weet is dit. Onrustige darmen (verstoorde darmflora) kunnen heel erg veel invloed hebben op je weerstand, immuunsysteem en dus ook de andere stofwisseling-processen in je lijf, zoals je huid, maar ook je stofwisseling en verbranding. (energie-peil ;)).

Eigenlijk zou ik je willen aanraden eens met een arts te praten en je klachten zo helder mogelijk met voorbeelden (met name de klachten in je buikgebied en de vermoedheid) neerleggen. Dat kan een regulier arts, een alternatieve arts of een tussenstap, de mesoloog (verwijst zowel regulier als alternatief door nadat ie alle bloedwaarden en andere waarden helder heeft) of homeopaat zijn. Alleen zij kunnen echt onderzoeken of dit zo is en er eventueel samen met jou iets aan doen. Ze kunnen je nog beter helpen als je een tijdje een soort schrift bijhoudt waarin je noteert wat je gegeten/gedronken hebt en welk effect het had.

Volgens mij zijn yoghurtproducten juist weer wel goed, hebben zij juist een positieve werking, omdat ze zuurder zijn en een ander productieproces hebben, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Marije22
Marije22 jan 14 '12
Het prikkelbare darm syndroom zit in de familie frownvan bepaalde kruiden weet ik dat mijn darmen ze niet goed kunnen verwerken, misschien geldt dat ook voor melkproducten. Uit ervaring weet ik dat de reguliere artsen niet goed weten wat ze met het prikkelbare darm syndroom aanmoeten.. er is weinig over bekend terwijl er wel veel mensen last van hebben. Daarom zou ik eerder naar de mesoloog of alternatieve arts stappen.. maar ik weet ook dat het vaak mijn eigen schuld is, want soms eet ik gewoon echt teveel winkik zou beter naar mijn lichaam moeten luisteren. Wel ben ik nu van plan bij te gaan houden wat ik heb gegeten en wat de effecten zijn geweest, zoals je dat ook noemde. Ben altijd wat terughoudend in naar de (alternatieve) arts stappen, want dan blijf je bezig tongueik wil het eerst altijd zelf proberen, want wie weet gaat het dan al de goede kant op!

Ik laat de yoghurt voorlopig voor de zekerheid nog even staan, maar ik hoop dat je gevoel klopt en dat ik het mezelf uiteindelijk niet hoef te onthouden tongue

Erg bedankt voor je adviezen, zal ze heel serieus nemen en er werk van maken smile
Petra
Petra jan 14 '12
Nou dat is ook zo, veel 'weten' we inderdaad van nature best en jij en je familie hebben ondertussen ook d nodige kennis en ervaring hieromtrent opgebouwd. Ik vond hier nog een overzichtelijke link/info van de do's and don't's.
http://www.gezondenzo.net/spastische-darm-tips-prikkelbaar-darm-syndroom-pds/

P.s. ik dacht dat yoghurt juist goed was, miss iets om even uit te zoeken wink
Marije22
Marije22 jan 14 '12
Ik zie yoghurt er inderdaad ook tussen staan, zou juist goed kunnen zijn inderdaad! Wat fijn laugh

Mooi dat er juist nu in mijn leven uitgebreid tijd is voor zulke dingen! wink
En super dat je me hiermee helpt, dankjewel! Zorgt weer voor nieuwe inspiratie om er actief mee bezig te gaan smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki