De dromenencyclopedie van Georg Fink heb ik al jaren op mijn nachtkastje liggen!
Het is inderdaad erg interessant.. al geloof ik niet dat een bepaald voorwerp dat sterk naar voren komt in dromen per definitie over het algemeen dezelfde betekenis heeft. Alleen kan het wel leuk zijn om even door het boek te bladeren en de dromen een beetje proberen uit te vogelen vanuit je eigen leven gezien.
Ik heb vaak gedroomd dat mijn tanden los begonnen te zitten en eruitvielen of gewoon afbrokkelden. Echt een heel ongemakkelijk of zelfs pijnlijk gevoel! Ik droomde het zo vaak dat ik op een gegeven moment in de droom zelf, wanneer mijn tanden afbrokkelden, wist dat ik aan het dromen moest zijn. Dromen dat je tanden eruit vallen schijnt met veranderingen in je leven te maken te hebben..
Blijkbaar kan ik heel levendig dromen. Als ik droom dat ik van grote hoogte naar beneden val, voelt het ook echt alsof ik val. Dan krijg ik een heel naar, intens gevoel in mijn buik, dat ik me bij het wakker worden nog goed kan herinneren.
De laatste tijd droom ik al maanden niets meer
Misschien ben ik dan niet genoeg in een diepe slaap?
Het blijft een mysterie, dromen!