Loading...
nl

zelf je dromen opzoeken !

aquarel
aquarel jan 11 '12
Georg Fink : dromen encyclopedie

een boek voor dromers, die wakker door het leven gaan.



andere woorden die niet in het boek staan;

www.dromenweb.nl
Delen:
Marije22
Marije22 jan 11 '12
De dromenencyclopedie van Georg Fink heb ik al jaren op mijn nachtkastje liggen! laugh
Het is inderdaad erg interessant.. al geloof ik niet dat een bepaald voorwerp dat sterk naar voren komt in dromen per definitie over het algemeen dezelfde betekenis heeft. Alleen kan het wel leuk zijn om even door het boek te bladeren en de dromen een beetje proberen uit te vogelen vanuit je eigen leven gezien.

Ik heb vaak gedroomd dat mijn tanden los begonnen te zitten en eruitvielen of gewoon afbrokkelden. Echt een heel ongemakkelijk of zelfs pijnlijk gevoel! Ik droomde het zo vaak dat ik op een gegeven moment in de droom zelf, wanneer mijn tanden afbrokkelden, wist dat ik aan het dromen moest zijn. Dromen dat je tanden eruit vallen schijnt met veranderingen in je leven te maken te hebben..

Blijkbaar kan ik heel levendig dromen. Als ik droom dat ik van grote hoogte naar beneden val, voelt het ook echt alsof ik val. Dan krijg ik een heel naar, intens gevoel in mijn buik, dat ik me bij het wakker worden nog goed kan herinneren.

De laatste tijd droom ik al maanden niets meer tongueMisschien ben ik dan niet genoeg in een diepe slaap?

Het blijft een mysterie, dromen!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 11 '12

http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek

http://analyseerjedromen.page.tl/Uitleg.htm

dit zijn ook een paar linkjes om droom-symbolen te leren begrijpen...
kunnen als hulp gebruikt worden om je droom te kunnen verklaren wink

groetjes moonflowertje wink
Emuca
Emuca jan 12 '12
Ik prefereer zelf geen dromenwoordenboek, ik vind eigen interpretatie veel belangrijker, omdat je dan werkelijk bij jezelf gaat zoeken wat het voor jou persoonlijk kan betekenen. Langzaam op die manier alle punten uitpluizen vind ik leuk en leerzamer dan dingen overnemen van andere.
aquarel
aquarel jan 12 '12
droomboeken berusten op waarheid, dat is al vaak bewezen.
aquarel
aquarel jan 12 '12
de egyptenaren waren er ook erg goed in, vandaag de dag zijn sommige woorden nog altijd van hun.
Emuca
Emuca jan 12 '12
Het maakt mij niet uit dat het op de waarheid berust... Voor elke persoon is het weer anders.. en een droomwoordenboek houdt geen rekening met de setting en de situatie van de droom.. Tevens niet met de persoon in kwestie. Voor mij is een droomwoordenboek net als een lijstje van wat rood zou moeten betekenen. Ik hou niet van die lijstjes, omdat ik vind dat een mens zich moet uitdagen om zelf te voelen wat het inhoudt. Daarbij kan het heel erg goed voorkomen dat het uiteindelijk op hetzelfde uitkomt, maar je hebt er zelf naar gezocht. Je hebt het zelf uitgezocht, en daarom heb je jezelf er meer in verdiept, en uiteindelijk meer van geleerd.

Ik heb zelf dit soort onderzoek gedaan naar wat bepaalde kleuren voor mij betekende.. en uiteindelijk kwam het 9 op de 10 keer overeen met alle bekende lijstjes, maar ik heb wel mooi kunnen achterhalen waar dat bepaalde gevoel vandaan komt... En ik vind het daarom mooier om dit ook met droomsymbolen te doen, omdat je op die manier veel meer leert. In plaats van klakkeloos aannemen, zoek je zelf.
amor
amor jan 12 '12
De uitleg van een droom is voor iedereen anders, een droomwoordenboek is niet 100 berust op waarheid, het is alleen een richtlijn. De echte uitleg zal je toch echt zelf moeten geven, dat kan een ander niet voor je doen. Groetjes, Amor
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 12 '12
Inderdaad ^^ het is een richtlijn wink

het kan soms wel handig zijn als je er niet uitkomt...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki