Loading...
nl

je bent wat je eet !

aquarel
aquarel jan 11 '12
ik ga je woorden overpakken l'arbe de vie.

ik eet ook waar mijn lichaam om vraagt
wolfke
wolfke jan 11 '12
De ene mens is ook de andere niet, dus sommigen worden sneller ziek bij het ongezonder eten. Wat gezond is, is ook verschillend voor iedereen. Denk maar aan intoleranties, allergieën, hormonale en andere problemen. Zolang je je gezond voelt, ga je meestal ook niet stilstaan bij mogelijke gevolgen naar de toekomst toe, denk ik. Maw je zou ook ongelukkig kunnen worden als je blijft eten wat je lekker vindt, maar misschien ook niet... Betekent ook niet dat je nooit ongezonde dingen kunt eten, alles met mate in overleg/luisteren met/naar je lichaam.
aquarel
aquarel jan 11 '12
juist wolfke, met mate, vooral de zaken die je graag eet.


met alcohol is de slogan in belgie, drink maar met mate bv.

dacht er net aan, om toch maar iets te zeggen :-)
Emuca
Emuca jan 11 '12
Origineel bericht van: aquarel
emuca, jij zou een goede vriendin zijn voor cialara :-)


Dat klopt smile
amor
amor jan 12 '12
Origineel bericht van: aquarel
jij eet te onregelmatig amor, dat zorgt ervoor dat je je nooit goed genoeg voelt en veel te weinig zelfvertrouwen in jezelf hebt, wat spijtig is voor zo'n mooi meisje.
je houdt van simpele en gezonde zaken maar je laat je vaak afleiden door jouw omgeving omdat je anders bent.
maar anders zijn betekent niet iets slechts, ikzelf heb me ook altijd het buitenbeentje gevoeld, en ben altijd gepest geweest op school vroeger omdat ik dingen zei tegen medeleerlingen die kwetsend overkwamen, herken je dit ?


Yepp ik heb te weinig zelfvertrouwen, maar dat komt toch echt door mijn omgeving. Ik pas me graag aan aan andere, dan val ik tenminste niet zo op.

Ik ben wel gepest, maar niet omdat ik kwetsende zei hoor, want ik zeg helemaal niets, gewoon omdat ik uitstraal, pest mij!

En volgens mij maakt het niet uit wat je eet, want de mens heeft in ieder eten gif gestopt.
wolfke
wolfke jan 12 '12
Het is inderdaad drink met mate maar ook drink met 'maten' (=vrienden). De meesten zetten dit uiteraard naar hun hand door te zeggen, jaja ik drink met mate, maar dan wel een grote 'mate/maat' wink.
aquarel
aquarel jan 12 '12
maten, makkers, maes
ik drink enkel onder vrienden.
"jaja, zal wel jij hebt een probleem
nee, het is als je alleen drinkt dat je een probleem hebt.
"zegt de probleem drinker
stop hiermee, je kwetst me
"wie kwetst ik, jou of die eenzame drinker

interactie, ben het ff beu, auralifter doet ineens moeilijk
Eruan
Eruan jan 12 '12
Ik eet op een dag niet zo heel veel, maar ook te weinig fruit.
Ik begin 's ochtends altijd met een bord brinta met sojamelk en een schepje cacaopoeder erdoor heen. Ook drink ik altijd een glas thee.
Dan rond half 10 eet ik vaak een liga op school, of als ik vrij ben een stukje ontbijtkoek.
Tussen de middag eet ik meestal 2 bruine boterhammen met boter en wat hartig beleg. Vaak een beker melk erbij of een glas water. Af en toe vervang ik het brood door een bapaubroodje of noodlesoup. Tussen de lunch en thee in eet ik vaak of een stuk fruit, of een meuslireep en drink ik een glas 'verse' sinaasappelsap. Met de thee alleen thee, en dan 's avonds een warme maaltijd met rijst/aardappels/pasta en groente met een vegaburger erbij en soms een stukje vlees. Ook sauzen worden bij ons zelf gemaakt omdat pakjes nogal jeuk veroorzaken bij mijn moeder. Als toetje is er meestal yoghurt of melk. En vaak een kop koffie. 's Avonds wordt er weer thee gedronken met soms een stukje chocola of gewoon een klein koffiekoekje, maar nog vaker niks erbij. Dit is ook vaak de gelegenheid om nog een stuk fruit te eten.

Verder worden er hier af en toe nog wat dropjes gesnoept tussendoor en af en toe een minibounty/snicker of wat dan ook. En er worden natuurlijk ook genoeg glazen water gedronken op een dag.

Zelf voel ik me hier wel gezond bij, ik heb niet snel dat ik overvol zit, maar ook niet heel erg vaak dat ik me heel hongerig voel. Is denk ik te danken aan het bord brinta in de ochtend en het ontbreken van pakjesmaaltijden in de avond. Alleen mijn lunch mag naar mijn inziens nog wat gezonder worden, maar aangezien ik niet zo van brood houd weet ik niet hoe ik brood kan vervangen op een gezondere manier.
aquarel
aquarel jan 12 '12
eruanna, jij weet van jezelf dat je goed bezig bent.
het voelt ook goed, dus naar mijn inziens is het ook goed, je let op je voeding en luisterd naar (wat je lichaam nodig heeft) je lichaam.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 12 '12
Helaas, of gelukkig, is mijn vriend echt niet zo ongelukkig hoor. Maar als je ermee bent opgegroeid, en je treft een partner die aanzienlijk gezonder kookt...

BIj mijzelf is het door mijn ziekte gekomen. Geen stress van werk, soms van het moederzijn met 2 stuiterballetjes, maar je leert zo heel erg flexibel te worden,
Ik hou van zoet en hartig, alles eigenlijk wel met mate, en luister naar wat mijn lichaam nodig heeft.
Ik kan heel erg genieten van lekker gezond eten, ben helaas niet een superchefkok, maar gelukkig wel een vriendin die recepten doormailt. eten is een stukje gezelligheid en samenzijn van ons gezinnetje.
aquarel
aquarel jan 19 '12
heel ongelukkig is ie niet omdat ie niet beter weet, maar ik weet wel dat je door de verkeerde voedingsstoffen vaak lichamelijke klachten krijgt.
ikzelf verdraag zelf geen koffie of thee meer op een nuchtere maag en hou het bij spuitwater :-)
Ariel
Ariel jan 19 '12
Hier een site die ik jullie echt moet laten lezen over zoetstof.

http://www.crystaldimensions.nl/aspartaamsnieuwenaam.php
aquarel
aquarel jan 23 '12
ik eet en ben blij met wat ik heb en wat mijn smaken zijn
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki