Loading...
nl

Gezwollen buik en zuur

Steffe
Steffe jan 10 '12
Hoihoi!
Ben net nieuw hier, maar ben zelf heel erg bezig met alles wat met spiritualiteit te maken heeft ..
Maar ik zit nog met enkele dingen waar ik niet wijs uit geraak ..

Ben namelijk een 'dieet' aan het volgen om m'n lichaam te zuiveren want ik heb heel erg last van m'n dikke darm (spasmen) en maag .. volgens de voedingsdeskundige is het mijn lever en dikke darm die gestoord zijn. Nu mag ik dus niets 'zuur' meer eten, als in suiker, paprika, tomaat, melk, yoghurt, ... ik zondag af en toe wel met alcohol, maar sinds een week heb ik terug heel snel last van m'n maag ..
Vraag mij af of er in het algemeen een verklaring is voor mijn kwaaltjes .. Ook heb ik heel veel last van m'n knieën .. Kan niet lang op m'n knieën zitten of ik heb, als ik rechtsta nadien, last van 'bibberbenen', precies geen kracht meer en ik kan m'n benen niet stil houden dan, echt pijnlijk en heel vermoeiend!
Hopelijk kan iemand hier me helpen ..
Liefs, Stefanie
Delen:
Serenity
Serenity jan 10 '12
Oef wat naar voor je zeg!
En wat zei de huisarts?
Steffe
Steffe jan 10 '12
Volgens hem is alles normaal, geen gestoorde functies .. dus vraag ik me wel af van waar het komt ..
Serenity
Serenity jan 10 '12
Pfff die dokters ook, heb je er al over nagedacht om een secondopion te vragen?
Steffe
Steffe jan 10 '12
Heb ik inderdaad al over nagedacht .. Ga binnenkort bij de huisarts van m'n vriend eens langs denk ik om bloed te laten trekken en alles te laten nakijken smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 10 '12
Hoi Stefanie,

Ken je het boekje: ‘ je kunt je leven helen van Louise Hay’ ?
Achterin dit boekje staat op alfabetische volgorde alle lichaamsdelen en kwaaltjes daarbij. Louise Hay legt uit waar deze voor staan.

Dikke darm: zowieso staan de darmen, het buikgebied, voor de ‘verwerking’. Vanuit mijzelf de vraag; welke dingen kun jij niet goed ‘verteren’; lees ervaringen, impulsen die je binnenkrijgt, gevoelens, emoties?

Louise Hay zegt over ‘darmproblemen’ het volgende; ‘Angst om het oude dat we niet meer nodig hebben van ons af te zetten’. Affirmatie: ‘ Vrijelijk en makkelijk zet ik het oude van me af en vreugdevol verwelkom ik het nieuwe.’

De dikke darm heeft te maken verder met ‘veeleisende ouders, gevoel van onderdrukking en verslagenheid, met een behoefte juist aan hartelijkheid’.

Knie: De knie staat voor trots en het ego! Je hebt last van een star ego, je bent trots van aard. Je vindt het moeilijk om te buigen in het leven en toe te geven. Wss heb je last van Angsten.
Affirmatie; ik ben soepel en meegaand ;-)

Benen: Vraag: Kun jij niet op eigen kracht, op eigen benen staan in het leven? Je benen dragen je voorwaarts in je leven. Je bovenbenen staan voor trauma’s uit je kinderjaren. Je onderbenen voor angsten voor de toekomst, het gevoel hebben dat je niet verder durft/wilt gaan.

Benen: Affirmatie; het leven bevalt me goed.

Bovenbenen affirmatie; mijn ouders deden het zo geod ze konden met alle begrip, bewustzijn en de kennis die zij hadden. Ik bevrijd ze nu.

Onderbenen Affirmatie; Ik ga vreugdevol voorwaarts en ik vertrouw erop dat alles goed gaat in de toekomst.

Bibberen: Bibberen betekent dat je aan het ‘ontladen’ bent. Je lichaam trilt dan energetisch de troep eruit. Dat kan idd pijnlijk zijn, maar voor jou is dat wel wat je nodig hebt zo te lezen. Laat je lichaam zijn werk doen, het is goed!

Wat ik dus eigenlijk met mijn reactie jou wil laten zien, is dat klachten of pijnlijke dingen in jouw lichaam jou alles vertellen over hoe jij in je lichaam zit en waar je 'geestlijk'/'energetisch' blokkades hebt zitten. Tip communiceer met die gebieden die pijn doen, en vraag wat ze nodig hebben, antwoord komt meestal vanzelf naar boven. En als je eenmaal bewustzijn daarop hebt; waar de pijn voor staat en wat jouw lichaam jou wil vertellen, dan kun je dingen zelf gaan veranderen en healen;-)
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 10 '12
Het is niet de bedoeling dat je door het dieet wat je nu volgt...
nog meer klachten erbij krijgt, denk ik...
Jou lichaam geeft duidelijk aan dat het er niet mee eens is...

Als je terug gaat naar de huisarts, moet dit toch mogenlijk kunnen zijn?!

in iedergeval wil ik je Beterschap wensen...

groetjes moonflowertje wink
Steffe
Steffe jan 11 '12
Bedankt 'l arbe de vie !!
Hier kan ik heel wat mee, ga me vanavond eens verdiepen en plaatsen wat je hebt geschreven!

MoonFlowertje, mijn symptomen zijn al heel erg geminderd hoor sinds ik dit dieet volg .. Geen opgeblazen buik meer, tenzij ik iets verkeerd eet, geen hoofdpijn meer omdat ik te vetrijke voeding of te zure voeding at, geen last meer van mijn maag ..
Maar ik vroeg me af of de symptomen daarvoor eigenlijk samenhingen met iets anders, daarmee smile

Het gaat nu al een tijdje veel beter, al heb ik zo nu en dan nog wel wat kwaaltjes, maar ja, wie is er nu volledig pijn en lasten-vrij? wink

Bedankt voor de reactie iig !

Liefs
Stefanie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki