Toen ik steeds vaker last kreeg met slapen heb ik mijn voeteneinde steeds omhoog gedaan. Kan ook met een kussen of iets dergelijks onder je benen te leggen (vanaf de knieholtes).
Zo stroomt je bloed goed door je romp en hoofd, daarbij lig ik dan op mijn rug.
Veel "lucide" slapers doen dit ook om meer helderheid te creeeren..
En we krijgen idd steeds minder slaapbehoeftes, maar dat is oke!
Ga dan lekker in bed liggen met de intentie om toch te rusten, lichamelijk.
Lees een boekje, of puzzel wat, kijk een mooie film of mediteer (ga een gesprek aan met je innerlijke) of schrijf belangrijke gedachtes op die je bezighouden.
Ook de maan speelt een rol bij je slaappatroon, want een maanstand kan voor verwerking zorgen, maar ook voor een golf aan creativiteit of inzicht.
Ik zelf zie dit als een mooie kans en pak die graag van de natuur aan! Zo kan ik ook plots denken ik ga nu even schilderen,schrijven, iets uitzoeken etc.
Het kan lastig zijn als je verplichtingen hebt die op tijd gebasseerd zijn..
Maar ik maak daar zelf liever tijd voor en weet dat ik de volgende avond "optijd" naar bed ga..
Op sommige nachten word ik eerder wakker, omdat ik terug mijn lichaam in moet vanwege dreiging in de "lagere sferen"..
Want velen werken in de nacht daar om ook daar bewustzijn te creëren.
Dit kan je alleen niet altijd zelf herinneren wanneer je wakker word.
Aquarel: zelf neem ik een liedje in mijn gedachte die mij weer even terugroept, wanneer ik te veel info binnen krijg.
Heb ook gehoord dat een ander medium een pet opzet om zich even af te kunnen sluiten.
Volgens mij zijn er honderden manieren hiervoor en is het de kunst om je eigen manier te vinden en zelf de kracht er in te stoppen.
Een steen kan dat zijn omdat je die taak eraan gegeven hebt, maar ook de pet.
Die je kruin afschermt waar vaak de info binnenkomt..
Gedachtes zijn creërend, dus je kan je eigen schild bedenken
liefs