Hoi allemaal,
In dit weekend heb ik inzicht gekregen over de vraag waarom veel mensen slecht kunnen slapen op dit moment; het gevoel hebben dat ze steeds wakker liggen, of op bepaalde tijdstippen op de nacht wakker worden, bijvoorbeeld om het uur.
Dat wil ik met jullie delen, omdat ik het gevoel kreeg dat meerdere mensen daar op dit moment tegen aan lopen.
Mij is uitgelegd dat dit een tijd is van 'ontwaken'. Oude patronen vanuit het ego beginnen af te brokkelen. Het diepe 'verlangen' vanuit onze ziel komt steeds meer aan de oppervlakte. Je ziel, hogere bewustzijn, vraagt jou op die manier tot 'overgave'. En dat zal steeds meer aandacht vragen, zelfs als je slaapt. Waarschijnlijk vind je hoofd daar van alles van en duwt je in de drie demonen van je onderste chakra's: Angst, Schaamte, Schuld, wat je weerhoudt om je 'over te geven' en te 'accepteren'.
De oude manier van hoe wij als 'mensen' nu in het leven staan werkt niet meer. De aarde neemt geen shit meer van ons op, dit mogen we zelf gaan aanpakken. In dat proces leren we onszelf, als we ons
daartoe kunnen 'overgeven', steeds beter kennen. Wat zijn onze verlangens vanuit het hogere bewustzijn, de eigen ziel? Dit leert ons dat we mogen gaan 'vertrouwen' op onze diepste innerlijke stem.
In de periode van ongeveer een half jaar tot een jaar kan het zijn dat je tijdens je slaap op dit moment dingen aan het uitwerken raakt. Of met andere woorden 'er wordt aan je gewerkt'. Zeker als je steeds op bepaalde tijdstippen wakker wordt;-) is dit een teken dat je tijdens diepe intensieve dromen aan het werk bent onbewust.
Mij is verder verteld, dat de tijd van 'slapen' gaat verdwijnen, of in ieder geval minder wordt.
In weze heeft de geest namelijk geen rust nodig. Je lichaam wel.
Wat te doen:
Accepteer dat je niet slaapt.
Accepteer jouw overgave tot het maken van jouw reis;-) tijdens jouw korte slaapperiodes gedurende de nacht.
Het kan zijn dat je tijdens dat proces s'nachts reizen gaat maken, initiaties krijgt.
Tot slot, heel belangrijk, heb 'vertrouwen';-)
De vraag is: Ga je vechten tegen jouw proces? Of omarm je jouw proces en durf je het aan om jouw reis te gaan maken?
Dit is de boodschap zoals ik die gevoeld heb. Voel zelf of dit ook met jou resoneert;-)
Grtjs,
L'arbe de vie