Loading...
nl

Het ontmoeten van een engelmens

Marije22
Marije22 jan 8 '12
Hallo iedereen,

Ik heb kort geleden een prachtige maar ook verwarrende gebeurtenis meegemaakt. Hoewel ik van tevoren duidelijke tekenen heb ontvangen, heb ik dat toen maar achter me gelaten. Via mijn werk waarvoor ik tijdelijk op een aantal rechtbanken in Nederland moest zijn, kwam ik in contact met een bijzondere jongen. Deze ontmoeting heeft geleid tot een overweldigend inzicht in mijn eigen leven, en een diepere bewustwording van het leven om mij heen. Drie dagen na een 'ontwakenend' gesprek met deze jongen heb ik mijn relatie na drieënhalf beëindigd, omdat ik ben gaan inzien dat ik me er niet gelukkig bij voelde. Ook voelde ik meer dan ooit een kloof tussen mijn partner en ik, omdat hij erg 'nuchter' is, en het gevoelsmens dat ik altijd al ben geweest weer meer dan ooit naar voren was gekomen. Bovendien voelde ik me meer dan ooit deel geworden van een hoger geheel, wat ineens het allerbelangrijkste voor me werd. Ineens leek mijn relatie niet meer zo belangrijk, waardoor ik voor mijn gevoel onmogelijk bij hem zou kunnen blijven.

De jongen van mijn werk heeft me verteld dat hij in een bijzonder krachtig moment doorkreeg dat ik en hij 100 procent hetzelfde zijn: we zijn beide engelen. Hoewel hij zich, in tegenstelling tot mij, in een stadium bevindt dat hij zonder ziel leeft. Sinds het gesprek, dat eind november 2011 plaatsvond, kan ik nergens anders meer aan denken. Ik heb geen contact meer met deze jongen, ik denk omdat hij zijn aandacht op andere engelen moet richten, of omdat het niet goed is voor me om teveel met hem bezig te zijn. Het feit dat ik niet met hem kan praten, en ik bang ben dat de mensen in mijn omgeving me niet begrijpen, geeft me ergens een eenzaam gevoel. Vandaar dat ik via dit forum toch graag mijn verhaal wil delen.

Ik vind het erg mooi, maar toch ook erg moeilijk om om te gaan met de informatie die ik heb mogen ontvangen. Wat staat me te wachten? Hoe kan ik mijn taak uitvoeren? Ik probeer er zoveel mogelijk boeken over te lezen, maar ik weet nooit zeker welke informatie ik moet geloven. Behalve de tekenen die ik heb gehad (voornamelijk veertjes die voor mijn neus waren neergelegd of die voor me bleven stilhangen in de lucht), heb ik nog geen direct contact gehad met andere entiteiten. Ik verlang daar echter wel naar en sta er voor de volle honderd procent voor open. Ik voel wel een tinteling door mijn lichaam, vergelijkbaar met kippenvel, iedere keer als ik contact probeer te zoeken met het spirituele. Ook kan ik mijn gedachten heel helder horen, vaak bijna alsof ik hardop spreek.

Ik zou heel graag van jullie horen hoe ik hiermee verder zou kunnen; ik wil zo graag verder leren. Het zou ook heel fijn zijn verhalen te horen van anderen die ook zulke bijzondere ervaringen hebben gehad.

Veel liefs,

Marije
Delen:
Ariel
Ariel jan 8 '12
Hoi Marije,

Lees het boek van Doreen Virtue engelen op aarde maar eens.
Daar zul je enorm veel herkennen.
Ook kun je op deze site een pdf downloaden over engelmensen
http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf
Lees die ook maar eens door.
Dat zal een hoop herkenning geven.
Schrijf lekker van je af hier ,want er wandelen hier meer engelmensen rond.

groetjes een mede engelmens
Petra
Petra jan 8 '12
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet zoveel met de titel engelmens zélf heb, ik denk dat we dat in zekere zin allemaal zijn, maar het gaat niet om mijn visie, het gaat erom dat jij een bijzondere en indrukwekkende ervaring achter de rug hebt. Zo indrukwekkend dat je andere keuzes maakt in je leven nu.

Ik kan me voorstellen dat het goed doet dit ook van anderen te lezen. Er zijn op internet erg veel van zulke ervaringen van mensen te vinden, maar dit is er één van, lees maar eens:
http://www.squidoo.com/angel-stories
Marije22
Marije22 jan 8 '12
Bedankt voor jullie reacties en aanbevelingen smileik zal het allemaal lezen. Het geeft me veel steun om te weten dat er meer zijn voor wie spiritualiteit ook een grote of de grootste rol speelt in hun dagelijks leven.

Door de informatie over engelen die op Merudi te vinden is, ben ik er van overtuigd geraakt dat de jongen van mijn werk wel een engelmens is. De omschrijving leek perfect te kloppen. Hij vertelde me dat ik nog wel een ziel heb. Volgens de omschrijving zou ik in dat geval een menselijke engel zijn. Ik hoop hierover nog meer te lezen in het boek van Doreen Virtue (bedankt voor de tip Kalilka!).

Voor mijn gevoel staat me nog van alles te wachten. Ik denk dat ik maar geduld moet hebben, als er voor alles een perfecte tijd bestaat. Meer doen dan me erin verdiepen, er helemaal voor openstaan en hoop en vertrouwen houden kan ik niet doen.. tenzij jullie nog tips hebben natuurlijk!

Ik deel mijn ervaringen graag met jullie!
celtica
celtica feb 1 '12
ik weet dat we allemaal te maken hebben met 2012 ik wil dan ook mensen samenbrengen ,zodat we elkaar kunnen helpen, weet dat wel een engel te zijn ma krijg men vleugels niet open, heb alleen steeds meer rugpijn en weet niet hoe , hoe activeer ik ze, wat te doen enz, als julle facebook hebben zou ik jullie graag uitnodigen https://www.facebook.com/groups/220148971408142/ de groep heet voor de mensengel en de lichtwerkers van 2012 hoop zeker jullie te mogen verwelkomen, kunnen we ook chatten en van elkaar leren, ik wist dadelijk dat ik het was, maar blijf met vragen zitten, ik ben dan wel een man van 40 uit hasselt (belgie) 8 jaar single zonder werk geld, familie of vrienden, tja weet niet hoe jullie het doen, ma ben gewoon te wereldvreemd vrees ik ik kan ni liegen of haten, maja ongegrepen voelen hoort erbij he................pffffffffffff maja laatste leven kan nooit de gemakkelijkste zijn
Troplinake
Troplinake feb 1 '12
Hey Marije

Eerst en vooral wat een mooi verhaal smile
En om misschien toch een klein antwoordje te kunnen geven weet je mijn legging voor nou nog? Ik moest meteen terug denken aan jou kaarten. Ik ben er zeker van dat je wel zal vinden op spiritueel vlak wat je zoekt. Je ging nog dingen leren zag ik toen in de kaarten en dat ben je dus nu ook aan het doen denk ik wink
En ook zoals ik zei bij de legging 'vertrouw jezelf en vertrouw er op dat je het goed doet' het zal wel lukken dat zeiden de kaarten zeker wink

Moest ik nog info vinden laat ik het je meteen weten wink

Groetjes
Troplinake
Marije22
Marije22 feb 2 '12
Origineel bericht van: Troplinake
Hey Marije

Eerst en vooral wat een mooi verhaal smile
En om misschien toch een klein antwoordje te kunnen geven weet je mijn legging voor nou nog? Ik moest meteen terug denken aan jou kaarten. Ik ben er zeker van dat je wel zal vinden op spiritueel vlak wat je zoekt. Je ging nog dingen leren zag ik toen in de kaarten en dat ben je dus nu ook aan het doen denk ik wink
En ook zoals ik zei bij de legging 'vertrouw jezelf en vertrouw er op dat je het goed doet' het zal wel lukken dat zeiden de kaarten zeker wink

Moest ik nog info vinden laat ik het je meteen weten wink

Groetjes
Troplinake



Je hebt gelijk, Troplinake! Ik denk ook dat ik middenin het proces zit, want ik kijk echt heel anders naar het leven. De een heeft daar een bijna-dood-ervaring voor nodig, ik blijkbaar een 'ontwakenend' gesprek. Het is heel fijn om alles veel bewuster en intenser mee te maken, en dit door te geven aan anderen. Al weet ik nog niet zo goed hoe, heb ik er wel vertrouwen in inmiddels smileJuist door los te laten, vind je vaak wat je zoekt. Als je maar vasthoudt aan vertrouwen...
en in de tussentijd volop genieten van het leven!!

Bedankt voor je meelevende reactie smilejij ook, celtica!

Liefs, Marije
Witte_lelie
Witte_lelie feb 2 '12
Lieve Marije,

Wat mooi dat je jouw ervaring gedeeld hebt! Mooi om te zien dat een gesprek zoveel (positieve) verandering kan brengen.

Juist door los te laten vind je vaak wat je zoekt! Mooi verwoord en zooo waar (voor mij dan...)
Marije22
Marije22 feb 2 '12
Inderdaad Witte lelie! En laat dat loslaten nu juist zo ellendig moeilijk zijn als je ergens zo sterk verlangt!! shocked
Maar het is erg leerzaam moet ik zeggen... in de afgelopen paar maanden tijd heb ik mezelf beter leren kennen dan in alle tijd van mijn hele leven daarvoor. Misschien ook wel omdat ik er nu pas voor het eerst tijd voor maak.. en dat me tijd is gegeven (nu net is een periode aangebroken tussen studie en werk in). Nu pas zie ik hoe waardevol tijd eigenlijk is, de rest van mijn leven lijkt in een versneld tempo voorbij gegaan te zijn omdat ik nooit eerder overal zoveel aandacht aan heb gegeven, op een aantal momenten na.

Ik vind het nog wel erg lastig om mijn 'nieuwe ik' een plekje te geven in mijn 'oude' en 'aardse' leven.. daarom zit ik ergens niet te wachten op vast werk, ik ben bang dat ik mezelf daar dan weer in ga verliezen frownSpiritualiteit gaat met veel 'dagelijkse zaken' niet zo goed samen, lijkt het wel. En ik wil deze blik op het leven echt niet meer kwijt! het zal daarom nog wel tijd kosten om te leren daarmee om te gaan..

Bedankt voor de reactie smileerg lief!
Witte_lelie
Witte_lelie feb 2 '12
Een uitdaging dus om wat je nu hebt te integreren in je 'aardse bestaan' en de hectiek van de ratrace die het leven van alledag kan zijn, zodat alles wat meer in 'slowmotion' gebeurd en je ieder moment bewust kan meemaken.
Een mooi uitdaging... Ik doe met je mee wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 2 '12
Welkom bij jezelf wink.
Solaria
Solaria feb 3 '12
Heel herkenbaar, vind het zelf ook lastig om het te integreren in mijn leven. Het was ook niet iets wat ik met iedereen kon of wilde delen vroeger.

Wat ik wel merk, sinds ik t toelaat, en me oriënteer, door hier en daar een workshop van een of ander dat het steeds makkelijker gaat. Merkte het pas hoever ik ben gekomen, omdat ik t ineens ook met veel meer mensen en vrienden ging delen. En loslaten hoort er bij, ookal zijn sommmige dingen/personen heel moeilijk om los te laten, maar het is wel heel belangrijk. Als je het los gelaten zal het ook veel sneller gaan. Het is niet alleen voor jezelf wennen aan de nieuwe jij, maar ook voor iedereen om je heen. En het aardse veranderd met je mee, waardoor jij niet meer hoeft aan te passen aan het oude aardse.
Marije22
Marije22 feb 3 '12
Een uitdaging, zeker weten wink

Welkom bij jezelf, ja.. tis wat tongueStom om te beseffen dat er altijd zoveel meer is geweest, terwijl je daar geen weet van had/niet zeker van was.. zonde eigenlijk van die tijd. Nu lijkt echt niks meer onmogelijk!

Ik merk het ook Solaria, hoe anders alles nu is. Mijn ogen zijn echt geopend.. Om elke dag weer zoveel liefde te ervaren, op een heel ander niveau, dat wens ik iedereen toe. Maar de weg er naartoe kan nog wel eens hobbelig zijn. En die weg lijkt me ook een hele lange..je wordt toch keihard met jezelf geconfronteerd. Maar zolang je een positieve blik op het leven werpt, lijkt het alsof je van alle kanten door het proces wordt gesteund. Merudi is voor mij een van die hulpjes wink

Het zou mooi zijn als alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen, en dat gevoel van 'aanpassen' vanzelf zal afnemen. We zullen het wel merken smileben eigenlijk wel benieuwd naar wat gaat komen!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki