Loading...
nl

Hoe herken ik een slechte ziel?

Monique888
Monique888 jan 5 '12
Weet iemand dat? Ik ben 11 jaar geleden helemaal verliefd geworden op een man, om een lang verhaal kort te maken, hij loopt me tot op heden nog lastig te vallen. Hij is verslaafd aan de cocaine, ik heb toen laten weten dat hij maar moest stoppen en kiezen, geen zin in een relatie met een drugsverslaafde, toen had ik het gedaan..
Het is echt een slechte ziel heb ik het idee, ik ben zelfs 6 weken opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting door hem, maar hij heeft nog nooit enige spijt getoond, hij heeft totaal geen geweten heb ik het idee.
Ik ben zelf iemand van God, ik hou van God, hoe is het mogelijk dat ik daar ooit verliefd op ben geworden? Ik snap het niet!
Ik voelde me heel erg tot hem aangetrokken, ik voelde ook echt veel warmte bij hem, en dan bedoel ik echt, er kwam een warmte van hem af.
Ik weet niet hoe ik van hem af kan komen ook, waarom trekt zo'n slecht iemand mij aan? Want dat is hij echt.

Monique888
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 5 '12
Hoi Monique...

Ik persoonlijk geloof niet dat er "slechte zielen" bestaan...
Mensen kunnen inderdaad zich abnormaal gedragen...
Dit is in jou geval te wijten aan de Cocaïne die die gebruikt...
Cocaïne is een drugs waardoor je verdoofd wordt...
Zeer waarschijnlijk doe hij dit roken?
Coke-rokers zijn heel erg egoïstisch, die zijn continue bezich met de drugs die ze gebruiken...
Zelfs in staat om de fiets van hun eigen moeder te stelen en te verkopen om een klein beetje coke te kunnen halen...

Tuurlijk is hij in eerste instantie gewoon mens, met een ziel...
Jou ziel heeft een zwak voor hem, omdat jou ziel hem herkend heeft...
Dit zit natuurlijk veel dieper dan je denkt!
Toch denk ik dat je hem zal moeten negeren...
Dit is waarschijnlijk de levensles die er voor jou inzit...
Loslaten, ook al doet het pijn!
Het leven gaat door, ook zonder hem!
Als jullie soulmates zijn, komen jullie toch weer bij elkaar!
is het niet in dit leven, dan misschien een volgend leven...
Hij zal het moeten inzien...
Jij ziet het al...
En als hij het niet inziet, gewoon laten gaan...
Anders ga jij er aan onderdoor!
Hij verdoofd zijn gevoel, dus heeft nergens last van...
Hij voelt geen verdriet!
Elke keer als hij je lastig valt, gewoon hard zijn!
gewoon de politie bellen, ook al is dit tegen je princippes in...
Je zal je moeten beschermen tegen hem...
En het is ontzettend moeilijk, omdat je met je hart en ziel open staat voor hem...
Ik weet zeker dat als je je erover heen kan zetten, en je afsluit voor zijn charmes, je bewust wordt van welke les erin zit, en het daarmee ook kan afsluiten...
Dat je sterker bent geworden, en wijzer...
Op zo'n moment zal je weer open staan, voor een nieuwe relatie...
En ben je in staat om deze relatie een eerlijke kans te geven...
Maar zo ver is het nog niet!

De eerste stap heb je in ieder geval al genomen...
door je probleem te (h)erkennen...
En door te weten dat het zo niet kan...
de volgende stap is negeren...
Niet meer binnen laten... in je huis, maar ook niet in je gevoel!
Het is hard gezegt, maar je bent zo beter af, zonder hem...
Het is aan hem, wat hij er mee doet!
Als je hem zou vragen wat belangrijker is, zal hij misschien zeggen, dat jij belangrijker bent, omdat hij zijn portie cocaïne al gehad heeft...
zodra dat hij weer nieuwe nodig heeft, zul je zien dat hij toch
de coke belangrijker vindt!
En als je niet uitkijkt, gaat ie jou nog inpalmen om geld te kunnen lospeuteren voor deze drugs...
Op zo'n moment zal je toch echt hard moeten zijn en hem de deur wijzen!

heel veel succes, Monique!
groetjes moonflowertje smile
amor
amor jan 5 '12
Slechte zielen bestaan niet, want we worden allemaal vol van liefde geboren. Sommige zielen betreden totaal verkeerde paden, als hun aanwezigheid slecht voor je is, dan kan je dat voelen. Bijvoorbeeld door een ongegronde angst voor iemand, of een heel kil gevoel en kippenvel door iemand krijgen. Of je merkt het door andere negativiteit die je voelt. Deze persoon was duidelijk niet schadelijk voor jou, zo kan het nu wel voelen, door de dingen gebeurt zijn, maar zijn aanwezigheid was nodig om jou belangrijke levenslessen te leren. Dus het enige wat ik hierover kan zeggen is: Je hebt hiervan geleerd en het leven loopt zoals het moet lopen, dus geef je er aan over en geniet van het mooie dat deze levensles je te bieden heeft smile.
Emuca
Emuca jan 5 '12
Juist die warmte moet je toch beseffen dat het geen slechte ziel is? Slechte zielen zijn er niet...
Petra
Petra jan 5 '12
Origineel bericht van: Monique888
Weet iemand dat? Ik ben 11 jaar geleden helemaal verliefd geworden op een man, om een lang verhaal kort te maken, hij loopt me tot op heden nog lastig te vallen. Hij is verslaafd aan de cocaine, ik heb toen laten weten dat hij maar moest stoppen en kiezen, geen zin in een relatie met een drugsverslaafde, toen had ik het gedaan..
Het is echt een slechte ziel heb ik het idee, ik ben zelfs 6 weken opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting door hem, maar hij heeft nog nooit enige spijt getoond, hij heeft totaal geen geweten heb ik het idee.
Ik ben zelf iemand van God, ik hou van God, hoe is het mogelijk dat ik daar ooit verliefd op ben geworden? Ik snap het niet!
Ik voelde me heel erg tot hem aangetrokken, ik voelde ook echt veel warmte bij hem, en dan bedoel ik echt, er kwam een warmte van hem af.
Ik weet niet hoe ik van hem af kan komen ook, waarom trekt zo'n slecht iemand mij aan? Want dat is hij echt.

Monique888


Dat moet een heftige periode voor je geweest zijn Monique.

Ik heb ook wel eens keuzes in mijn leven gemaakt waardoor ik achteraf dacht, hoe kon ik daar nu toch toe beslissen? Nu weet ik dat ik drama's uit mijn jeugd voortzette in mijn hedendaagse leven. Ik zocht mensen die pasten in mijn oude patroon (onbewust voed je elkaar op een niet constructieve manier) en zolang ik dat voor mezelf niet doorhad bleef ik die mensen ook tegen komen. Die patronen doorzien en er definitief afscheid van nemen is gemakkelijk gezegd, maar niet gemakkelijk gedaan.

Als ik je zo lees ben je beïnvloedbaar (geweest), zoek je steeds naar het goede in mensen? Daar kan ook aardig misbruik van gemaakt worden. Ik denk als je van hem vrij wilt zijn, niet meer aangetrokken wilt zijn, je daar van het uiterste puntje in je kruin, tot het uiterste puntje in je tenen toe moet besluiten, en belangrijker nog jezelf daar aan te houden.

Ieder mens is waardevol, maar niet ieder mens draagt bij aan jouw welzijn, niet ieder mens hoort bij jouw keuzes. In je leven kom je dus mensen tegen die bij je passen en mensen die niet bij je passen. Maar hoe herken je dat? Dat is lastig. Maar als je bv. merkt dan dat het contact veel te vol (dagelijkse) strubbelingen en moeilijkheden zit, veel meer dan normaal, je moe wordt en onzeker, aantrekken en afstoten, veel verdriet, dan klopt er echt iets niet. Ook al probeer je tot het uiterste te gaan en overtuig je jezelf dat het wel beter wordt, richt je je op de positieve dingen. Kijk goed naar het geheel, of de balans tussen gelukkige momenten en ongelukkige momenten in evenwicht is. Soms is het beter iemand helemaal los te laten, maar dan ook echt helemaal. Het is veilig voor jezelf te kiezen, afscheid nemen, het geeft alleen maar aan dat je probeert mensen om je heen te verzamelen die bij je passen en de anderen in vrede hun eigen pad te laten bewandelen. Dat is houden van jezelf en anderen, hoe meer je voor jezelf voelt dat het juist is, hoe rustiger en beheerster dat lukt en hoe minder je het gevoel hebt iemand af te wijzen, want de kans is groot dat daar oude pijn zit, waardoor jij in het contact blijft.

Kiezen voor jezelf is niet hetzelfde als iemand afwijzen, maar bewust kiezen waar jij je waardevolle aandacht aan geeft. Stop je dat in negatieve patronen of in contacten die jou helpen jezelf verder te ontwikkelen en een positief en opbouwend leven te hebben?

Natuurlijk is dit mijn levenservaring, mijn beleving, mijn innerlijke waarde, en dat is voor iedereen anders, maar misschien heb je er toch iets aan?

Veel sterkte.
Monique888
Monique888 jan 6 '12
Bedankt voor jullie reacties allemaal, heel lief.
Maar ik heb in een boek gelezen, ik dacht van Char, anders was het van Rosemary Altea, ik weet het niet meer, dat er toch echt zoiets als slechte zielen bestaan, mensen die gewoon geen geweten hebben.
En ik heb nog nooit wat met hem gehad! Ik heb geen verkering met hem gehad, hij is mij gewoon gaan stalken, telefoon afluisteren, inbreken op mijn pc, virussen sturen, inbreken in mijn huis (niks stelen maar spullen kapot maken enz enz
Het is een heel raar verhaal, moeilijk uit te leggen.
En ik ken meerdere coke gebruikers, die zijn toch echt niet zoals hem, er is ook een tijd dat hij nuchter is toch, het grootste gedeelte zal wel aan de coke liggen, maar het is ook karakter.
Ik heb naar astro tv gebeld, die zeiden dat het een sadist is.
Zulke mensen bestaan gewoon, hij vindt het leuk om anderen te pesten en te treiteren, kijk naar Adolf Hitler en Osama binladen, Saddam Hoessein enz hele volksstammen uitmoorden, Joran van der Sloot, die totaal geen geweten heeft blijkbaar.
Naar mijn mening bestaan er wel echt slechte zielen, mensen van de duivel, de duivel bestaat ook.
Aan de andere kant heb je ook het goed en het kwaad, nooit van gehoord? Geen glaasje draaien! Want je kant de verkeerde geesten treffen.
Wat vinden jullie hiervan?

Liefs Monique888
Emuca
Emuca jan 6 '12
Kwaad is door mensen bedacht. Wat wij onder kwaad verstaan is een algemeen beeld van wat slecht is.. Maar een mens moet slechte en nare dingen meemaken wil men er van leren. Niet om goed te praten wat oa. hitler heeft aangericht.. Maar jij weet niet wat die mensen precies dachten.. Zo zijn die mensen natuurlijk ook een soort van gedwongen bepaalde dingen te doen en zijn ze omhoog gepraat door hun volgers... Hitler was bijv. heel gekrenkt omdat hij niet werd toegelaten op de kunstacademie.. Zijn die mensen van die academie dan ook slecht, omdat ze, als ze hem hadden aangenomen, de 2 WO hadden kunnen verkomen? Nee. Dat is niet eerlijk.

Wij ervaren slecht omdat wij duaal denken. Wij zoeken een vijand, een zondebok, een kwaad om nare dingen aan te hangen. Hen dingen te verwijten. Dingen waar we misschien zelf ook wel een steentje aan bijgedragen hebben.

Een ziel is niet slecht, een mens kan slechte dingen DOEN. Dat maakt hem nog geen slechte ziel.. slecht een verwarde ziel die niet in liefde kan handelen.
Monique888
Monique888 jan 6 '12
Ja ik vind het toch wat naief om te denken dat iedere ziel goed is, maar ieder zijn eigen mening.
Er bestaat zoiets als het goeie en het kwade, wie daar geen rekening mee houdt, zal nog vaak vallen.
Dit is niet bedacht door de mens, het staat zelfs in de bijbel.
Emuca
Emuca jan 6 '12
Ik suggereer ook niet dat iedereen ziel goed is.. ik ben wel van mening dat elke ziel goeds in zich heeft.. ofwel het vermogen om goed te doen.

Volgens de bijbel is elk mens gods kind, en in principe dus ook goed... al ben ik zelf van mening dat elk mens in een grijs gebied leeft.

En ik zie de bijbel ook als geschreven door de mens.
amor
amor jan 6 '12
uhh de bijbel is ook geschreven door mensen, dus verzonnen door mensen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 6 '12
Klopt het dat die andere die coke gebruiken het snuiven ipv roken?

dit is namelijk een wereld van verschil...

Coke verdoofd de ziel, en roken is zo verslavend, dat er niets belangrijker is dan dat!

Adolf Hitler gebruikte ook drugs! Hij spoot amphetamine...
Joran gebruikte ook Coke...
^^ maar dat is misschien een roddelpraatje, maar het zou mij niet verbazen als het waar is...

Sommige mensen zijn gewoon ontzettend afgedwaald...
Ook voor hun is er een moment van inzicht...
Drugs is hetgene wat ik wel kan vergelijken met de duivel...
Omdat het de mens 180 graden kan omdraaien in zijn karakter shocked
De mens is totaal niet meer zichzelf
geen princippes meer, geen disciplines, geen dromen meer
Als je geen droom meer hebt... tja dan ben je gewoon het spoor bijster (ontspoord) de draad kwijt...
Er zal toch echt iets moeten gebeuren bij zulke mensen om ze weer een leven te geven...
Alleen tja... die inzicht kun je ze niet geven...
Ze zullen het zelf moeten inzien...

Vaak zijn het de mensen die worden opgepakt door de politie, en voor langere tijd "vast" komen te zitten, die uiteindelijk wel weer het leven kunnen oppakken, zonder drugs...

groetjes moonflowertje wink
amor
amor jan 6 '12
Slechte mensen bestaan zeker, maar slechten zielen zijn er echt niet. Slechte mensen zijn goede zielen die een verkeerd pad zijn gaan bewandelen. Maar geloof erin, het universum geeft niet meer uitdaging dan je aankan. Als jij je slecht voelt bij iemand vermijd dan dat contact, voel je goed bij iemand vermijd het niet. Het is het pad dat jij moet bewandelen, om de juiste lessen te leren smile
Monique888
Monique888 jan 6 '12
Nee de bijbel is geschreven in opdracht van Jezus Christus. Die is zeker niet verzonnen.
Dat ik dit meemaak op deze site, mensen die geloven dat iedereen in feite goed en aardig is.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 6 '12
Origineel bericht van: Emuca
Ik suggereer ook niet dat iedereen ziel goed is.. ik ben wel van mening dat elke ziel goeds in zich heeft.. ofwel het vermogen om goed te doen.

Volgens de bijbel is elk mens gods kind, en in principe dus ook goed... al ben ik zelf van mening dat elk mens in een grijs gebied leeft.

En ik zie de bijbel ook als geschreven door de mens.


Dat denk ik dus ook...
De bijbel is niet iets waar je je aan vast kunt houden...
Het is 2012, het tijdperk waar de mens wel beter zou moeten (kunnen) weten...

Nog steeds geloof ik niet in slechte zielen...
Meer een soort van "onbereikbare" zielen...
en ja, dat maakt die persoon wel slecht, inderdaad wink

groetjes
Emuca
Emuca jan 6 '12
Dan nog geschreven door de mens, in opdracht of niet... Zelfs al heeft god de schrijvers persoonlijk geinspireerd.. het is geschreven door de mens.

Monique, mag ik vragen waar je leest dat wij zeggen dat iedereen goed en aardig is? Volgens mij is er al een paar keer gezegd dat men dat niet geloofd?
amor
amor jan 6 '12
Jezus Christus is bijzonder, maar nog wel een mens. De schrijvers van de bijbel zijn geïnspireerd door God, maar het is net als met roddelen je verteld het door volgens jouw eigen interpretatie. Als er slechte zielen zouden bestaan, dan kan die ziel nooit verder komen in level. Dan blijven ze altijd steken, maar verdwijnen niet, dat zou toch niet kunnen.
Emuca
Emuca jan 6 '12
Dat klopt ja, amor, tot ze tot inzicht komen en het licht gaan zien. Men is niet voor altijd gedoomd... smile

Tevens, de bijbel is ook zo vaak vertaald uit zo veel talen.. heel letterlijk kan je het dus ook niet meer nemen.. zeker ook niet tijdsgebonden, want de orignele stukken komen natuurlijk uit een heel ander millenium... En ook is het niet volledig van wat er is opgeschreven.
Monique888
Monique888 jan 6 '12
Jezus Christus was niet echt een normaal mens, de zoon van God.
Je hebt het goeie en het kwade, zo is het nu eenmaal, God en de duivel, God is veel sterker dan de Duivel, die is bang voor hem.
Het goeie zal uiteindelijk ook altijd winnen van het kwade, maar daarom bestaat de duivel nog wel.
amor
amor jan 6 '12
ik geloof dat ik mezelf niet meer gelovig vind nu tongue. Angst in het geloof? 1 is beter dan de ander? Er werd toch steeds vrede gebracht, mensen moeten toch verenigd worden. Ik heb de bijbel blijkbaar ander geïnterpreteerd. Maar dit is denk ik toch niet de juiste plek voor een discussie over het geloof tongue
Emuca
Emuca jan 6 '12
In principe is elk mens een kind van god.. Alleen Jezus was zich bewust van zijn rol.

De duivel kan best wel eens bestaan, geen idee... Maar voor mij is alles in evenwicht.. donker en licht..


Lieve foto trouwens, Amor, om even af te dwalen.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki