Loading...
nl

Ons bijzondere meisje

Daantje
Daantje dec 30 '11
Mijn dochtertje michaela is nu bijna 4 jaar oud en we maken best wel bijzondere dingen met haar mee soms ook wel eng.

Het is altijd al een bijzonder meisje geweest ook erg driftig.
Ze liep vanaf het begin al aardig voor op haar leeftijds genootjes en kon ook erg boos worden als iets niet lukte wat ze graag wou.
Wist al heel snel duidelijk wat ze wou, praten kon ze ook al heel snel.

De 1ste keer dat ze me erg verbaasde is toen ze 9 maanden oud was en we waren bij mijn schoonouders toen zag ze een foto van mijn vriend zijn opa en greep naar haar keeltje en zei opa au.
Ze wist niet wie die man op de foto was en hij had vlak voor hij overleed erg last van zijn keel. Dat vond ik toch wel apart om mee te maken..

Naarmate ze ouder werd werden de drift buien om vanalles erger vooral als iets niet gaat hoe zij wil kan moeilijk nee accepteren.

We hoorde haar ook regelmatig door de babyfoon met iemand praten alleen de andere persoon dan niet als je dan vroeg met wie praate je heeft ze het over een meneer in haar kamer.
Die "meneer" vind zij niet eng ofzo heeft ze gewoon gesprekken mee en die verteld haar ook wel eens wat ze "moet" doen.

Toen ze 2 was werd ik zwanger van onze 2e kleine en we hebben haar vanaf het begin overal bij betrokken en ze had het alleen maar over broertje dit broertje dat we konden haar niet wijs maken dat het ook een zusje kon worden, want nee ze wist het zeker het werd een broertje.. 9 maanden later ben ik bevalleen van een gezonde zoon dus een broertje smile
De band tussen die 2 is gelukkig vanaf het begin al heel sterk ze praate ook heel veel tegen me buik dus hij reageerde heel goed op haar stemmetje..

Toen ze 2,5 jaar oud was kwam ze met verhalen over "vroeger" toen ze groot was woonde ze in een groot huis en dat soort dingen.

Eind 2010 toen ze bijna 3 werd het contact tussen me vriend zijn moeder en stiefvader en ons door een ruzie verbroken.
Micha zei op een dag mama wanneer gaan we naar opa en oma opa is heel erg ziek en wil ons graag zien.
Paar dagen later nam me vriend zijn moeder contact met ons op want me vriend zijn stiefvader had longkanker.
Dus ja opa was ziek..

Dat is toch wel heel erg vreemd als je dochter je dat al vertel.

Wij hebben dus het contact weer opgepakt en opa leek er beetje bij beetje weer boven op te komen was op een gegeven moment klaar met de gemo's en bestralingen longen zo goed als schoon.

Begin september werd ze s'morgens helemaal bezweet en geschrokken wakker met het verhaal dat opa in het ziekenhuis lag en dood ging..
Je denk dat arme meisje heeft een nachtmerrie gehad en stelt haar gerust dat het maar een droom was.
Even later belde me schoonmoeder om te vertellen dat opa dus weer opgenomen was want er waren waarschijnlijk uitstralingen en 2 dagen later kregen we te horen dat hij opgegeven was.

Dat vond ik toch wel super eng wij onze meisje uitgelegt met een boekje van nijntje wat er zou gebeuren dus dat opa dood zal gaan zegt ze dat weet ik toch mama had ik toch gezegt.
Wij hadden ook vertelt dat opa dan een sterretje zou worden zodat ze altijd nog even naar hem kan kijken als ze hem mist..

De dag dat hij overleden is heeft ze s'avonds 2 uur in de tuin gezeten naar 1 ster zitten kijken en heeft ze ook met opa zitten praten.
Nu zegt ze elke avond het sterretje weltruste is wel erg mooi smile

Ze heeft ook wel eens als we opstraat lopen dat het lijkt of ze de emotie's van andere mensen overpakt. Ze kan zomaar ineens heel verdrietig worden van iemand, zoals 1 keer begon ze bijna te huilen want een meneer vertelde volgens haar dat hij geen moeder meer had. Of ze wordt heel blij want iemand heeft iets mooi's mee gemaakt.

Paar weken geleden begon ze ook weer over toen ze groot was en vertelde dat ze met een klein meisje naar duitsland was verhuist en woonde in een groot huis met een tuin vol rozen.
Dan vraag je je toch wel af hoe komt zo'n klein meisje van bijna 4 zonder na te denken ineens aan Duitsland we zijn er nooit geweest of hebben het er nooit over.

Ben toch wel benieuwd in hoevere iemand duidelijk iets kan weten over een vorige leven aangezien ik zelf echt totaal onbekend ben op dit gebied.


Sorry het is een lang verhaal geworden over ons bijzonder meisje
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 31 '11
Daantje, ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen én een glimlach op mijn gezicht te lezen...

Jou dochter is zeer waarschijnlijk een Indigo- (nieuwetijdskind)
Ik weet niet of je wel eens op woensdag-avond gekeken heb, naar Liesbeth van Dijk, over paranormale kinderen?

Ik herken het uit mijn eigen beleving(en)
sinds 2 jaar weet ik dat ik ook een nieuwetijdskind ben...
Tenminste de verhalen van mijn moeder kan ik allemaal terug koppelen in beelden...
En kleuren zien bij mensen... of hun moeder bij hun zien die net is overleden...
Ook heb ik al vanaf ik me kan herinneren, tot aan nu contact met mijn gids, die me soms wel heel letterlijk op de feiten wijst...
ook heb ik verschillende " mensen" ontmoet die eigenlijk al waren overleden...

Gelukkig is het vandaag de dag een redelijk bespreekbaar item...
Ik zal er een paar linkjes bij zetten...
Ik denk wel dat je er iets aan zult hebben smile

http://love2bemama.com/is-mijn-kind-een-nieuwetijdskind/


http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/97833/Nieuwetijdskind.html#Post97833

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_5_hoe%20ga%20je%20ermee%20om.htm

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/45530/Mijn_indigokind.html#Post45530

http://www.skepsis.nl/indigo.html

http://www.indigokinderen.nl/

tonguedan kun je ff voor-uit laugh

groetjes moonflowertje

En schrijf maar hoor wink
Uiteindelijk kun je de puzzel heel snel afmaken
Die laatste stukjes moeten alleen nog ff op de plaats smile
Gelukkig dat je het goed op vat allemaal, en echt met goede bedoelingen een beetje aan het zoeken bent...
Je weet dat je een bijzonder kind hebt, en dat is de eerste stap wink
Indigo kinderen zijn gewoon kinderen die wijs zijn...
Die zeggen wat er op dat moment binnenkomt...
Onschuldig en eerlijk...
Elke keer stond mijn moeder met haar mond vol tanden shocked
Soms mocht ik niet eens mee boodschappen doen smirk
Ze schaamde zich voor mij...
amor
amor jan 1 '12
Het is alsof je een verhaal over mijn jeugd heb geschreven. Het is goed dat je weet dat je kind bijzonder is en niet gek. Die linkjes van moonflowertje hebben veel informatie, zou ik echt even lezen smile. Schrijf gerust over je bijzondere meisje hoor =D. Groetjes, amor
Tatora
Tatora jan 5 '12
ja,het kan ook zijn dat ze een ghostwhisperer is
Daantje
Daantje jan 6 '12
een ghostwihsperer? hoebedoel je Tatora
Serenity
Serenity jan 6 '12
wauw zeg, heel bijzonder, heel mooi geschreven ook.
Ik zou niet weten wat te doen in jouw schoenen, ik vind je wel heel erg moedig dat je zoiets wilt bespreken op een forum, blijkbaar hebben jullie ook jullie vragen.

Ik wens jullie veel succes en vrede en liefde toe, kortom veel licht naar jullie toe. ^^
Daantje
Daantje jan 6 '12
Ik en me dochtertje hebben een hele slechte start gehad samen.
De problemen begonnen al in de zwangerschap die aardig stres vol verliep.

Ik had in 2006 te horen gekregen dat ik niet op de normale manier zwanger zou kunnen raken en grote kans op onvruchtbaarheid had dus ik was veel te makkelijk met het nemen van de pil.
Ik had een relatie die al niet vlekkeloos verliep en ineens was ik zwanger.
Dat was voor mij echt een wonder ik kreeg letterlijk te horen: dat ik egoistisch was en alleen aan me zelf dacht omdat ik apsoluut geen abortus wou en dus voor het kindje koos.
Dus hij is na grote ruzie en proberen me overtehalen door te zeggen als ik het kind niet zou laten komen dat hij met me wou trouwen en weet ik wat hij allemaal probeerde toch bij me weg gegaan.

Na een paar maanden kwam hij terug met het verhaal dat hij het toch niet los kon laten want het is toch zijn kind en blablabla.
Ik blij natuurlijk(stom achteraf).
Toen me mooie meisje werd geboren was alles super hij leek blij met haar maar dat ging maar paar weken goed.

Omdat ik zoveel stress had kon ik me ook niet goed aan haar hechten en heeft mijn moeder de meeste zorg genomen voor mijn dochtertje ik was er wel maar ik kon er niet genoeg voor haar zijn.

We woonde niet meer samen maar hij was er wel elke dag hij heeft een keer door een ruzie de baby kamer in elkaar geschopt en elke keer bleef ik terug gaan bij hem.
Ook heeft hij mij een aantal keer mishandeld waar de kleine bij was en ons ook s'avonds laat op straat gezet.

Micha was een super gestrest kindje die de hele dag met gebalde vuistjes lag en alleen tot rust kwam als ze bij me moeder was.

Op een dag zag ik in dat het niet verder kon toen ben ik samen met de kleine 3 maanden bij de vriendin van mijn moeder gaan wonen want voelde me in me eigenhuis niet veilig micha was toen 5 maanden oud.
En hebben vanaf die dag tot op vandaag ook niks meer van hem vernomen

Ik zag heel dat meisje ontspannen, en kwam gelukkig zelf ook tot rust. Toen we uiteindelijk weer thuis waren kwam ik als alleenstaande moeder in de uitkering en moest dus gaan werken dat kwam onze band ook niet ten goede.
Leek net of ze me kwalijk nam dat ik haar elke keer wegbracht en mijn moeder haalde haar dan weer op van het kinderdagverblijf.

Toen begonnen ook de driftbuien het zichzelf tegen de grond aangooien vooral als ze bij mij was.

Micha was 9 maanden toen ik mijn huidige vriend leerde kennen en het eerste wat ze tegen hem zij was papa en ze pakte hem zo stevig vast. Ze voelde zich bij hem zo vertrouwd dat ik gelijk wist dat het goed zat.
En hij is vanaf die dag ook echt een vader voor haar geweest ook nu we nog een kleine samen hebben is zij nog steeds papa's meisje.

Die band tussen hun is zo speciaal alleen ze ging zich steeds meer richting mij afsluiten en daar heb ik het wel erg moeilijk meegehad.

Toen begonnen ook die merkwaardige dingen die ik in me 1ste verhaal heb verteld en kwam ik er toch wel achter dat het een heel erg complex en bijzondermeisje is.

Toen ik in verwachting raakte van ons zoontje ben ik gestopt met werken en sinds die tijd werd de band tussen mij en micha wel sterker gelukkig.

Ik kreeg persoonlijk wel een emotionele terugslag na de geboorte van de kleine man omdat ik met hem wel de band heb die een moeder met haar pas geboren kind heeft dat ik heel lang het gevoel heb gehad dat ik haar al die tijd tekort heb gedaan.

Tot op een dag dat micha zelf zei mama ik hou van jou ik ben hier om jou te berschermen.
Die opmerking vind ik toch wel merkwaardig.
Ik heb wel eens gehoort dat zieltjes zelf hun ouders kiezen maar mijn grote vraag is toch echt waarom zou een ziel in die situatie voor mij gekozen kunnen hebben.
Ben er dol blij dat het wel is gebeurt hoor dat zeker maar die vraag speelt wel erg mee bij mij.

Wij hebben nu ook een gezinscoach voor de gedragsproblemen van onze dochter en gelukkig heeft die er wel begrip voor dat wij het met micha ook op speritueel gebied zoeken en ze denkt ook dat micha HSP is.

Maar weet er iemand hier hoe je zulke dingen kan laten testen en waar misschien?
Daantje
Daantje jan 6 '12
Ze was ook met 3,5 de peuterspeelzaal ontgroeit en loop echt voor op haar leeftijdsgenootjes kreeg regelmatig van de juf tehoren dat ze de andere klasgenootjes liep te bemoederen en echt overal in wou helpen.
Ze vertelde ook duidelijk dat ze er niet meer naar toe wou want ze wou niet meer alleen maar spelen ze wou leren en ze voelde zich alleen.
Helaas mogen ze niet eerder naar de kleuterschool ze mocht wel elke keer als ze op de peuterspeelzaal was 1 uurtje naar groep 1.
Maandag is het eindelijk zover 1 weekje voor haar verjaardag gaat het dan echt gebeuren ze mag naar de kleuterschool.
Het leek de juf beter om gelijk na de vakantie te starten omdat het een meisje is die niet goed tegen grote veranderingen kan en het dan te verwarrend zou zijn dat ze gelijk zou starten.

Mama is volgens mij zenuwachtiger als zij zelf ze kan niet wachten elk avond als ik haar naar bed breng is het noig paar nachtjes he mama dan ga ik naar school
aquarel
aquarel jan 11 '12
ghostwhispeler : iemand die met geesten kan communiceren.
nederlands vertaald : geestfluisteraar.
amor
amor jan 12 '12
wat is een gohstwishperer anders dan gewoon paranormaal begaafd zijn, gohstwisperer klinkt zo nep vind ik tongue
Emuca
Emuca jan 12 '12
Er is niks anders.. het is maar een naampje.. een titel, een labeltje. Je kan het ook ee medium noemen, of een kind dat begaafd is.. Maar eigenlijk is zoiets voor kinderen heel erg normaal.
aquarel
aquarel jan 12 '12
klopt kinderen vanaf 0 tot en met zo'n jaar of 5 zijn spiritueel begaafd, daarna verleren ze het door hun opvoeding.
Emuca
Emuca jan 12 '12
Dat hoeft niet, het kan juist ook blijven. Maar rond het 5e levensjaar wordt een kind vaak zich bewust van dingen.. Bij mij uitte alles, voor mijn gevoel, rond mijn 6e, juist omdat ik toen pas dingen ging beseffen.
amor
amor jan 12 '12
Ja bij mij ook emuca, hoewel daarvoor had ik het mogelijk ook al, maarja dan heeft ieder kind nog denkbeeldige vriendjes.:)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki