Mijn dochtertje michaela is nu bijna 4 jaar oud en we maken best wel bijzondere dingen met haar mee soms ook wel eng.
Het is altijd al een bijzonder meisje geweest ook erg driftig.
Ze liep vanaf het begin al aardig voor op haar leeftijds genootjes en kon ook erg boos worden als iets niet lukte wat ze graag wou.
Wist al heel snel duidelijk wat ze wou, praten kon ze ook al heel snel.
De 1ste keer dat ze me erg verbaasde is toen ze 9 maanden oud was en we waren bij mijn schoonouders toen zag ze een foto van mijn vriend zijn opa en greep naar haar keeltje en zei opa au.
Ze wist niet wie die man op de foto was en hij had vlak voor hij overleed erg last van zijn keel. Dat vond ik toch wel apart om mee te maken..
Naarmate ze ouder werd werden de drift buien om vanalles erger vooral als iets niet gaat hoe zij wil kan moeilijk nee accepteren.
We hoorde haar ook regelmatig door de babyfoon met iemand praten alleen de andere persoon dan niet als je dan vroeg met wie praate je heeft ze het over een meneer in haar kamer.
Die "meneer" vind zij niet eng ofzo heeft ze gewoon gesprekken mee en die verteld haar ook wel eens wat ze "moet" doen.
Toen ze 2 was werd ik zwanger van onze 2e kleine en we hebben haar vanaf het begin overal bij betrokken en ze had het alleen maar over broertje dit broertje dat we konden haar niet wijs maken dat het ook een zusje kon worden, want nee ze wist het zeker het werd een broertje.. 9 maanden later ben ik bevalleen van een gezonde zoon dus een broertje
De band tussen die 2 is gelukkig vanaf het begin al heel sterk ze praate ook heel veel tegen me buik dus hij reageerde heel goed op haar stemmetje..
Toen ze 2,5 jaar oud was kwam ze met verhalen over "vroeger" toen ze groot was woonde ze in een groot huis en dat soort dingen.
Eind 2010 toen ze bijna 3 werd het contact tussen me vriend zijn moeder en stiefvader en ons door een ruzie verbroken.
Micha zei op een dag mama wanneer gaan we naar opa en oma opa is heel erg ziek en wil ons graag zien.
Paar dagen later nam me vriend zijn moeder contact met ons op want me vriend zijn stiefvader had longkanker.
Dus ja opa was ziek..
Dat is toch wel heel erg vreemd als je dochter je dat al vertel.
Wij hebben dus het contact weer opgepakt en opa leek er beetje bij beetje weer boven op te komen was op een gegeven moment klaar met de gemo's en bestralingen longen zo goed als schoon.
Begin september werd ze s'morgens helemaal bezweet en geschrokken wakker met het verhaal dat opa in het ziekenhuis lag en dood ging..
Je denk dat arme meisje heeft een nachtmerrie gehad en stelt haar gerust dat het maar een droom was.
Even later belde me schoonmoeder om te vertellen dat opa dus weer opgenomen was want er waren waarschijnlijk uitstralingen en 2 dagen later kregen we te horen dat hij opgegeven was.
Dat vond ik toch wel super eng wij onze meisje uitgelegt met een boekje van nijntje wat er zou gebeuren dus dat opa dood zal gaan zegt ze dat weet ik toch mama had ik toch gezegt.
Wij hadden ook vertelt dat opa dan een sterretje zou worden zodat ze altijd nog even naar hem kan kijken als ze hem mist..
De dag dat hij overleden is heeft ze s'avonds 2 uur in de tuin gezeten naar 1 ster zitten kijken en heeft ze ook met opa zitten praten.
Nu zegt ze elke avond het sterretje weltruste is wel erg mooi
Ze heeft ook wel eens als we opstraat lopen dat het lijkt of ze de emotie's van andere mensen overpakt. Ze kan zomaar ineens heel verdrietig worden van iemand, zoals 1 keer begon ze bijna te huilen want een meneer vertelde volgens haar dat hij geen moeder meer had. Of ze wordt heel blij want iemand heeft iets mooi's mee gemaakt.
Paar weken geleden begon ze ook weer over toen ze groot was en vertelde dat ze met een klein meisje naar duitsland was verhuist en woonde in een groot huis met een tuin vol rozen.
Dan vraag je je toch wel af hoe komt zo'n klein meisje van bijna 4 zonder na te denken ineens aan Duitsland we zijn er nooit geweest of hebben het er nooit over.
Ben toch wel benieuwd in hoevere iemand duidelijk iets kan weten over een vorige leven aangezien ik zelf echt totaal onbekend ben op dit gebied.
Sorry het is een lang verhaal geworden over ons bijzonder meisje