Loading...
nl

[gedicht] ''jij''

Incripted
Incripted nov 24 '06
Jij

De bladeren zweven mee met de wind.
Ze zweven steeds verder mee.
Door de zonnen stalen wordt je verblind.
De mooie heldere zon straalt boven aan de zee.

De golven rollen over het strand.
Op het strand zit ik naast jou.
Met jou hand in mijn hand.
Als ik om hoog kijk zie ik dat jij bent verdwenen.
Ik kijk overal rond.
Maar nee jij bent niet meer verschenen.

Ik loop van het stand weg.
Jij bent bij mij weg gegaan.
Nu sta ik hier met verdriet en pech.
Jij hebt mij hier laten staan.
Ik loop door struiken en bomen.
Verwacht jou ieder moment weer terug.
Maar nee jij zal niet meer naar me toe komen.

Ik ga liggen tegen een boom.
En laat de wereld even achter mij.
Ik schrik wakker in mijn bed en denk was het maar een droom.
Ik kijk omhoog en ik zie dat jij hier bent naast mijn zij.
Delen:
Ayasha
Ayasha nov 24 '06
Van jou zou ik graag eens een verhaal lezen eigenlijk Incripted :)Ik ben er vrijwel zeker van dat je ook verhalen schrijft.
Incripted
Incripted nov 24 '06
kath slim is hij die zijn oordeel niet uitspreekt :)

klopt wat je zegt , maar hier zult u er geen lezen van mij, ik zal u er ooit eens een sturen :)
Ayasha
Ayasha nov 24 '06
Incripted nu verwar je me :)1 vage zin per keer ;)
En ik ben benieuwd :)Dit is overigens een mooi gedicht.
Incripted
Incripted nov 24 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Incripted nu verwar je me :)1 vage zin per keer ;)
En ik ben benieuwd :)Dit is overigens een mooi gedicht.
elke vorm van waarheid is mooi, niets is vaag als je de betekenis ervan kent :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 25 '06
Maar wat schieten mensen op met onduidelijkheid? Vind je het fijn als mensen maar moeten raden wat je bedoeld incripted?

Of ga je geen antwoord geven wanneer iemand je een duidelijke vraag stelt waarbij het antwoord iets zegt over de persoon achter incripted?

p.s. Mooi gedicht!
Debiorah
Debiorah nov 25 '06
Mooi gedicht! Mag ik vragen of je het voor een speciaal persoon geschreven hebt?

 Quote:
Of ga je geen antwoord geven wanneer iemand je een duidelijke vraag stelt waarbij het antwoord iets zegt over de persoon achter incripted?
Ik denk daarom dat de naam wel toepasselijk is! :)
Ayasha
Ayasha nov 25 '06
NiMS ieder zijn eigen vrije keuze of hij of zij duidelijkheid geeft of niet. Niemand van ons kan zeggen dat hij of zij ì¡ltijd even duidelijk is. Incripted's nick zegt inderdaad genoeg. :)

Debiorah; inderdaad ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 26 '06
Die keuze staat hem vrij, ik heb ook niet gezegd dat hij dat niet mag doen. Ik ben echter wel nieuwschierig naar de motivatie achter die keuze. Dat is ook net de reden dat ik ernaar vroeg.
Incripted
Incripted nov 26 '06
 Quote:
Origineel van NiMS:
Die keuze staat hem vrij, ik heb ook niet gezegd dat hij dat niet mag doen. Ik ben echter wel nieuwschierig naar de motivatie achter die keuze. Dat is ook net de reden dat ik ernaar vroeg.
Nims niemand kan mij achterhalen, incripted is nu eenmaal de nick en de persoon waarvoor ik sta, door mensen zelf te laten beslissen wat ik bedoel leren ze zelf meer dan wanneer ik letterlijk zou zeggen wat ik bedoelde.

maar ik begrijp u wel , mensen zijn nu eenmaal schichtig als het gaat om dingen die ze niet begrijpen,snappen of vat op krijgen, ook u bent daar niet vrij van zo te zien, ik, wel ik ben en blijf een mysterie en dat is niet alleen hier zo op het forum .
Incripted
Incripted nov 27 '06
 Quote:
Origineel van Debiorah:
Mooi gedicht! Mag ik vragen of je het voor een speciaal persoon geschreven hebt?

 Quote:
Of ga je geen antwoord geven wanneer iemand je een duidelijke vraag stelt waarbij het antwoord iets zegt over de persoon achter incripted?
Ik denk daarom dat de naam wel toepasselijk is! :)
het is inderdaad bedoeld voor iemand.

en inderdaad de naam past bij de persoon.

wanneer ik antwoordt met een vaag teken moet er enkel gezocht worden naar de diepere betekenis.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 28 '06
 Quote:
Origineel van Incripted:
Nims niemand kan mij achterhalen, incripted is nu eenmaal de nick en de persoon waarvoor ik sta, door mensen zelf te laten beslissen wat ik bedoel leren ze zelf meer dan wanneer ik letterlijk zou zeggen wat ik bedoelde.

maar ik begrijp u wel , mensen zijn nu eenmaal schichtig als het gaat om dingen die ze niet begrijpen,snappen of vat op krijgen, ook u bent daar niet vrij van zo te zien, ik, wel ik ben en blijf een mysterie en dat is niet alleen hier zo op het forum .
Schichtig is niet het juiste woord dat ik ben. Ik ben voorzichtig.

Ik ben het echter niet met je stelling eens dat mensen meer leren als je vaag bent. Het enige dat je daarmee bereikt is dat je jezelf indekt tegen fouten. Daarom kloppen de meeste horroscopen ook, ze zijn veel te vaag. Ik begrijp best dat je vanuit je ego geen fouten wilt maken, en het op deze manier probeert te rechtvaardigen. Gelukkig heb ik een fotolezing van je gelezen die wel wat duidelijker was, dus je kan het wel. Is het je onzekerheid waarom je zo reageerd? Schaam je je voor je omgeving dat je niet naar buiten treed?

p.s. Wat zoek je hier, als je het allemaal al weet?
Incripted
Incripted nov 28 '06
 Quote:
Origineel van NiMS:
 Quote:
Origineel van Incripted:
Nims niemand kan mij achterhalen, incripted is nu eenmaal de nick en de persoon waarvoor ik sta, door mensen zelf te laten beslissen wat ik bedoel leren ze zelf meer dan wanneer ik letterlijk zou zeggen wat ik bedoelde.

maar ik begrijp u wel , mensen zijn nu eenmaal schichtig als het gaat om dingen die ze niet begrijpen,snappen of vat op krijgen, ook u bent daar niet vrij van zo te zien, ik, wel ik ben en blijf een mysterie en dat is niet alleen hier zo op het forum .
Schichtig is niet het juiste woord dat ik ben. Ik ben voorzichtig.

Ik ben het echter niet met je stelling eens dat mensen meer leren als je vaag bent. Het enige dat je daarmee bereikt is dat je jezelf indekt tegen fouten. Daarom kloppen de meeste horroscopen ook, ze zijn veel te vaag. Ik begrijp best dat je vanuit je ego geen fouten wilt maken, en het op deze manier probeert te rechtvaardigen. Gelukkig heb ik een fotolezing van je gelezen die wel wat duidelijker was, dus je kan het wel. Is het je onzekerheid waarom je zo reageerd? Schaam je je voor je omgeving dat je niet naar buiten treed?

p.s. Wat zoek je hier, als je het allemaal al weet?
nims ik ben niet vrij van fouten en maak er iedere dag.
mijn ego heeft niet het minste effect op dit soort zaken ik ben enkel karig met informatie omdat hoemeer een mens weet hoe meer deze misbruikt.

ik ben heus ook niet alwetend, door elke dag fouten te maken leer ik ook iedere dag bij.
ik kom misschien wat arrogant over maar dit is louter te wijten aan de manier waarop u mijn reacties opvat.

ik kan inderdaad heel direct zijn, dit doe enkel wanneer de situatie het mij toelaat.
dat ik vaag blijf is mijn eigen beslissing niet iedereen kan goed om met kritiek.
laat staan dat goeie raad of bedoelingen altijd zo aanvaard worden door vaag te zijn gaan mensen dieper zoeken en komen ze er in de meeste gevallen zelf achter dat wat ik probeer te zeggen niet zo slecht is en omdat ze het er zelf achterkomen onthouden ze het ook veel beter dan dat ik het doodgewoon zeg.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Hoi Incripted.

Ik wil graag reageren over je opmerking die je plaats over het karig geven van informatie omdat je stelt dat: "mensen die veel weten, die deze informatie misbruiken". Er is pas sprake van misbruik, als iemand informatie weet en deze achterhoud voor persoonlijk gewin. Wanneer je de informatie open en bloot op Internet zet zodat iedereen er iets aan heeft lijkt dit mij vele malen meer bruikbaar voor het groter goed. Dit is al vele malen gebleken de afgelopen tijd, dat juist openheid van informatie diegene ontmaskert die dingen achterhouden. In mijn ogen is dus juist degene die informatie achter houdt, degene die misbruikt. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.

Je komt bij mij trouwens niet arrogant over. Het enige dat mij opvalt is dat de manier waarop je communiceert met anderen, afwijkt van de manier die we hier normaal gesproken zien. Daar is niets mis mee laat ik dat voorop stellen, het enige dat ik wil is dit begrijpen.

Laat ik je een tip meegeven uit mijn eigen ervaring. Wanneer ik heel duidelijk aan de mensen die ik help vertel wat er aan de hand is, zijn ze veelal sneller geholpen. Dat komt omdat ik ze ook daarna vertel hoe ze zichzelf kunnen helpen. Ik laat ze dus niet alleen het probleem begrijpen, maar geef ze de middelen zodat ze zichzelf kunnen helpen. Wanneer je enkel een vage diagnose doet, verliest in mijn ogen degene die je helpt, tijd met het zoeken naar vaagheden. Mijn motto is dus ook, weet je het? Zeg het dan gewoon.

Maar goed, hier verschillen we duidelijk van mening, en dat is ook helemaal niet erg. Ik ben alleen erg benieuwd of jij in de praktijk ook mensen hebt die vinden dat jij ze echt geholpen hebt. Uiteraard zijn er ook mensen die graag op deze manier geholpen willen worden, dus daar doe ik ook niet moeilijk over ;).
Incripted
Incripted nov 30 '06
 Quote:
Origineel van NiMS:
Hoi Incripted.

Ik wil graag reageren over je opmerking die je plaats over het karig geven van informatie omdat je stelt dat: "mensen die veel weten, die deze informatie misbruiken". Er is pas sprake van misbruik, als iemand informatie weet en deze achterhoud voor persoonlijk gewin. Wanneer je de informatie open en bloot op Internet zet zodat iedereen er iets aan heeft lijkt dit mij vele malen meer bruikbaar voor het groter goed. Dit is al vele malen gebleken de afgelopen tijd, dat juist openheid van informatie diegene ontmaskert die dingen achterhouden. In mijn ogen is dus juist degene die informatie achter houdt, degene die misbruikt. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.

Je komt bij mij trouwens niet arrogant over. Het enige dat mij opvalt is dat de manier waarop je communiceert met anderen, afwijkt van de manier die we hier normaal gesproken zien. Daar is niets mis mee laat ik dat voorop stellen, het enige dat ik wil is dit begrijpen.

Laat ik je een tip meegeven uit mijn eigen ervaring. Wanneer ik heel duidelijk aan de mensen die ik help vertel wat er aan de hand is, zijn ze veelal sneller geholpen. Dat komt omdat ik ze ook daarna vertel hoe ze zichzelf kunnen helpen. Ik laat ze dus niet alleen het probleem begrijpen, maar geef ze de middelen zodat ze zichzelf kunnen helpen. Wanneer je enkel een vage diagnose doet, verliest in mijn ogen degene die je helpt, tijd met het zoeken naar vaagheden. Mijn motto is dus ook, weet je het? Zeg het dan gewoon.

Maar goed, hier verschillen we duidelijk van mening, en dat is ook helemaal niet erg. Ik ben alleen erg benieuwd of jij in de praktijk ook mensen hebt die vinden dat jij ze echt geholpen hebt. Uiteraard zijn er ook mensen die graag op deze manier geholpen willen worden, dus daar doe ik ook niet moeilijk over ;).
Nims dat is dan weer een situatie waarin elke persoon een andere aanpak heeft .
zo onderscheiden we ons, maar weet ook dat wat voor jou vaag lijkt voor anderen duidelijk kan overkomen.
ik ben niet bang om uitleg te geven, maar en dit is dan mijn motto: een vraag niet gesteld is een antwoordt niet gehoord!

hieover zullen we denk ik het nooit eens zijn, dit is een kwestie van uw mening en die van mij.
maar we kunnen wel proberen elkaar te begrijpen hierin en dat is al een hele stap. een beginnende maar een stap gezet is het begin naar wandelen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '06
Vandaar ook mijn afsluitende vraag:
Ik ben alleen erg benieuwd of jij in de praktijk ook mensen hebt die vinden dat jij ze echt geholpen hebt. Uiteraard zijn er ook mensen die graag op deze manier geholpen willen worden, dus daar doe ik ook niet moeilijk over ;).

Ik ben namelijk erg benieuwd naar hun ervaringen. Ik wordt graag overtuigd van mijn ongelijk :).
Ayasha
Ayasha nov 30 '06
Het was niet geheel de bedoeling dat jullie dan in een ander topic verder zouden gaan :+

Ook hier zou ik aanraden om dit eventueel via pb verder te zetten zodat er weer op het gedicht gereageert kan worden :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '06
Of een nieuw topic openen? ;)
Ayasha
Ayasha nov 30 '06
In dat geval open je maar een topic voor de discussie :Dbespaart mij wat verplaatsingswerk :DDat wil zeggen: als je hem juist zet :p

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki