Loading...
nl

dromen ... soms laten ze me niet los

gil
gil dec 28 '11
Voor mijn relatiebreuk had ik jaren aan een stuk regelmatig dezelfde droom. Ik wist plots niet meer wie of waar de vader van mijn kinderen was ... Ik kon me die persoon niet meer voorstellen. En ... uiteindelijk ben ik ook tot het verrassend besluit moeten komen dat ik hem inderdaad niet echt kende ... Het was dus een 'voorspellende' droom ... zal ik maar zeggen. Daar ben ik gelukkig vanaf.
Maar de laatste tijd heb ik regelmatig opnieuw dromen over ex. Hij probeert me dan al lachend te overtuigen van iets (maar ik kan me niet exact herinneren wat juist ... het was alvast ivm een andere vrouw) Ik weet alleen heel duidelijk dat hij me gisteren in mijn droom ergerde door zijn lach. Maar toch bleef ik heel rustig ... en ik fietste weg. Ik voelde me heel vrij en opgewekt. Ik wou zelfs een steile muur opfietsen maar kon me tijdig bedenken zodat ik niet een te grote val zou maken (maar ik viel wel). Ik fietste in een soort leegstaande fabriek maar de zon straalde er binnen. Plots kwam er een onbekende man en die begon me uit te dagen ... ik ben toen plots wakker geschrokken , volledig in paniek. Ik zie dat beeld van die man die voor me staat en mijn fiets tegenhoudt nog voor me ... bbbrr hopelijk deze nacht minder eng.
Delen:
Morgana
Morgana dec 28 '11
Als je droomt dat je in paniek bent, duidt dit op een gebrek aan controle en kracht in je leven. Een bepaalde situatie zou een hulpeloos gevoel teweeg kunnen brengen. Je bent momenteel niet goed in staat om een duidelijk besluit te nemen.
ALS JE droomt over je ex man suggereert dat er iets of iemand in je leven is, die soortgelijke gevoelens oproept die je gedurende de relatie met je ex had. De droom kan je wellicht waarschuwen voor hetzelfde of soortgelijk gedrag in je huidige relatie. Wat je hebt geleerd uit de vorige relatie zou je moeten toepassen op je huidige relatie, zo dat je niet dezelfde fout(en) maakt. Als je een man ziet in je droom, vertegenwoordigt hij het mannelijke aspect van je persoonlijkheid: deze kant is assertief, rationeel, aggressief of competatief.
gil
gil dec 28 '11
Leuk om te lezen ...
.. ik heb geen relatie en het zit er ook niet in voor de nabije toekomst dus ... wat ex daar kwam doen is me dus een raadsel ...
Maar toch lief van hem om me te waarschuwen :-)
Morgana
Morgana dec 28 '11
hahaha, is een ex toch ergens goed voor wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 28 '11
Quote:
Voor mijn relatiebreuk had ik jaren aan een stuk regelmatig dezelfde droom. Ik wist plots niet meer wie of waar de vader van mijn kinderen was ... Ik kon me die persoon niet meer voorstellen. En ... uiteindelijk ben ik ook tot het verrassend besluit moeten komen dat ik hem inderdaad niet echt kende ... Het was dus een 'voorspellende' droom ... zal ik maar zeggen. Daar ben ik gelukkig vanaf.
Maar de laatste tijd heb ik regelmatig opnieuw dromen over ex. Hij probeert me dan al lachend te overtuigen van iets (maar ik kan me niet exact herinneren wat juist ... het was alvast ivm een andere vrouw) Ik weet alleen heel duidelijk dat hij me gisteren in mijn droom ergerde door zijn lach. Maar toch bleef ik heel rustig ... en ik fietste weg. Ik voelde me heel vrij en opgewekt. Ik wou zelfs een steile muur opfietsen maar kon me tijdig bedenken zodat ik niet een te grote val zou maken (maar ik viel wel). Ik fietste in een soort leegstaande fabriek maar de zon straalde er binnen. Plots kwam er een onbekende man en die begon me uit te dagen ... ik ben toen plots wakker geschrokken , volledig in paniek. Ik zie dat beeld van die man die voor me staat en mijn fiets tegenhoudt nog voor me ... bbbrr hopelijk deze nacht minder eng.


Hoi Gil...
Wat ik uit jou droom haal, is dat je in een verwerkingsperiode zit...
Waarschijnlijk heb je jou emoties onderdrukt, en het is belangrijk voor hetgene wat op jou pad gaat komen...
Dat je het verwerkt hebt...
Je fietst een fabriek in waar niet meer gewerkt wordt, net als jou relatie met je ex...
werkt ook niet meer...
Toch ziet het er zonnig uit!
De fabriek is misschien niet meer in gebruik, maar dat wil niet zeggen dat de mensen die er in gewerkt hebben
allemaal werkeloos thuis zitten, toch?
Ik wou iets anders zeggen eigenlijk, over de fabriek...
Misschien staat de fabriek voor het stukje waardoor jou gids jou begeleid, en in contact staat met het hiernumaals...
Het stukje in jezelf waaruit de informatie naar binnen stroomt, en naar buiten...
Je hebt dat stukje misschien een lange tijd "afgesloten" gehad...
De zon die door de ramen naar binnen komt, verteld dat de "fabriek" weer gebruikt gaat worden
Misschien ben je door jou ex, een beetje angstig geworden voor een relatie met een "nieuw" iemand ...
Je bent misschien bang dat je weer dezelfde fout maakt...
Misschien wordt er zelfs wel ( op de achtergrond) duidelijk dat jou vertrouwen in andere mensen terug gewonnen
moet worden, omdat er een nieuwe liefde in je leven kan komen, die een eerlijke kans zou moeten krijgen??

dat is wat ik er persoonlijk in zie, hoor!
Dus pin me er niet op vast laugh
Ik hoop dat je er wat mee kunt smile

groetjes moonflowertje smile
Morgana
Morgana dec 28 '11
In grote lijnen komen onze verklaringen overeen Moonflowerje,dus ik denk ook dat er voor Gil een nieuwe liefde op komst is en dat ze bang is dezelfde fouten te maken die ze met haar ex heeft gemaakt.
gil
gil jan 5 '12
Ik 'hoop' dat ik ooit nog een nieuwe liefde mag ontdekken. Dus het is waarschijnlijk die 'hoop' dat jullie voelen ...
Met ex had ik eigenlijk geen hechte , diepe band ... Het was allemaal nogal oppervlakkig. En op den duur werd ik zelf ook oppervlakkig ... (ik sloot me inderdaad echt af) En sinds ik dus alleen ben is dit enorm veranderd. Maar een nieuwe liefde ... zal niet voor direct zijn. Er is echt niemand in mijn leven ... maar ja ... 't kan rap veranderen hé ... Ach ik zie wel. Ik heb momenteel genoeg aan mijn kinderen en familie. Die band is veel , veel sterker geworden en ook dieper.
Bedankt voor jullie analyse ...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki