Hoi Incripted.
Ik wil graag reageren over je opmerking die je plaats over het karig geven van informatie omdat je stelt dat: "mensen die veel weten, die deze informatie misbruiken". Er is pas sprake van misbruik, als iemand informatie weet en deze achterhoud voor persoonlijk gewin. Wanneer je de informatie open en bloot op Internet zet zodat iedereen er iets aan heeft lijkt dit mij vele malen meer bruikbaar voor het groter goed. Dit is al vele malen gebleken de afgelopen tijd, dat juist openheid van informatie diegene ontmaskert die dingen achterhouden. In mijn ogen is dus juist degene die informatie achter houdt, degene die misbruikt. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.
Je komt bij mij trouwens niet arrogant over. Het enige dat mij opvalt is dat de manier waarop je communiceert met anderen, afwijkt van de manier die we hier normaal gesproken zien. Daar is niets mis mee laat ik dat voorop stellen, het enige dat ik wil is dit begrijpen.
Laat ik je een tip meegeven uit mijn eigen ervaring. Wanneer ik heel duidelijk aan de mensen die ik help vertel wat er aan de hand is, zijn ze veelal sneller geholpen. Dat komt omdat ik ze ook daarna vertel hoe ze zichzelf kunnen helpen. Ik laat ze dus niet alleen het probleem begrijpen, maar geef ze de middelen zodat ze zichzelf kunnen helpen. Wanneer je enkel een vage diagnose doet, verliest in mijn ogen degene die je helpt, tijd met het zoeken naar vaagheden. Mijn motto is dus ook, weet je het? Zeg het dan gewoon.
Maar goed, hier verschillen we duidelijk van mening, en dat is ook helemaal niet erg. Ik ben alleen erg benieuwd of jij in de praktijk ook mensen hebt die vinden dat jij ze echt geholpen hebt. Uiteraard zijn er ook mensen die graag op deze manier geholpen willen worden, dus daar doe ik ook niet moeilijk over
.